Ik ben ook niet de grote garneerder, en als ik de berichten in dit topic lees, ben ik geen uitzondering. Een takje peterselie, een scheutje granaatappelsap, een paar pitjes, daarmee houdt mijn repertoire wel op. Voor het huis-tuin-en-keukenwerk ook meer dan voldoende, maar stiekem vind ik het in restaurants wel belangrijk dat eten er ook mooi uit ziet.
Laatst heb ik dan ook de spruitjesstamppot geserveerd als twee bolletjes met daaromheen de tomatensaus. Zag er meteen leuker uit dan een homp stamppot met een kuiltje saus. Wat snippers Parmezaanse kaas maakten het geheel compleet. Annemiekes tip voor de couscous vind ik ook erg aardig.
Volgens mij is het kleurenspel ook erg belangrijk, getuige de kers op de appelmoes.
Een lasagne of ovenschotel ziet er vaak geweldig uit als het uit de oven komt, en meestal slaag ik er ook in een portie redelijk intact te serveren. Gevulde koolblaadjes of paprika daarentegen zijn steevast na de eerste hap al gedegradeerd tot vormeloze hoopjes, leuk voor het eerste effect, maar uiteindelijk zonde van de moeite.
Mijn bentoboxjes (nou ja, leuke bakjes met van alles en nog wat) zien er wel altijd smakelijk en gevarieerd uit.
Dus, mensen, zo heel onmogelijk is het toch niet om zonder onnodige liflafjes of uren designen nét dat beetje extra aan een gerecht toe te voegen? Deel je tips, al hoe banaal ze wellicht zijn.