Vegatopia Forum

Yeah - Den Haag

Offline Laurie

• 2.478
  • Geslacht: Vrouw
Yeah - Den Haag
« Gepost op: 13 februari 2011, 14:14:54 »
Ik at gisteren bij Yeah. Twee keer per maand is er een buffet voor €15,95 en dat wilden we wel eens uitproberen.  :) We waren veel te vroeg (vroeger dan we hadden gereserveerd) maar we konden al wel alvast wat te drinken bestellen: er is keuze uit verschillende lekkere sapjes en thee, waarbij we een bakje vegetarische kroepoek kregen. In het restaurantgedeelte kun je leuk zitten en al snel konden we beginnen met een kopje soep die lekker pittig was met taugé, bamboescheuten en shiitake. Het buffet bestond uit ongeveer 10 verschillende gerechten waaronder Koe Lo Yuk, Tjap Tjoy met Tofu, Babi Pangang, Saté (stokjes en lekkere saus), een gerecht met bruine sojaplakjes en veel peper, iets van een omelet en loempiaatjes. Daarbij nasi, bami, sauzen, sla, mais en komkommer. We hebben heel lekker gegeten en lang gezeten. Het personeel is heel vriendelijk en zeker niet opdringerig. We waren in totaal €45 kwijt inclusief drankjes (thee, cola, manogsapjes) dus dat is zeker niet duur, vind ik.
Het idee van (Hollands) Chinees met soja- en glutendingen lijkt wel wat op De Oude Plek maar ik vond het eten bij Yeah gisteren minder vet en leek ook meer groente te hebben. Maar misschien moet ik binnenkort ook gewoon weer eens naar Rotterdam voor een echte vergelijking. :)

Offline Selly

• 30.783
Re:Yeah - Den Haag
« Reactie #1 Gepost op: 24 september 2011, 12:43:02 »
Zijn er hier eigenlijk meer mensen geweest? Hij krijgt veel stemmen in de restaurantgids.
,,,,فلافل

Offline MaartenP

• 191
  • Geslacht: Man
« Reactie #2 Gepost op: 25 september 2011, 15:05:02 »
Ik haal er welleens af of ik laat bezorgen, maar ik heb nog nooit daar gegeten.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het eten niet echt bijzonder vind. Het is Hollands Chinees, maar bijvoorbeeld niet zo goed als bij de Oude Plek. Vooral de satésaus en de saus bij de babi-pangang vind ik niet lekker. De saté en babi-pangang 'vlees' zelf zijn dan wel weer lekker. Ook zijn de groeten lekker en vers. De 'Bruine soja plakjes' moet ik nog proberen.

Het zit ook een beetje op een rare plek, midden in Duindorp. Het grote pluspunt is dat de mensen vreselijk aardig zijn, dat ze vaak heel vlug zijn (omdat jij de enige klant bent) en dat ze erg redelijk geprijsd zijn.

Ondanks dat ik niet over alles positief ben hoop ik dat ze blijven, ik vind het zeker een aanwinst voor Den Haag.

(En waarom heeft de restaurantgids een apart deel voor Scheveningen? Ik dacht eerst dat ze niet eens in de gids stonden.)

Offline MaartenP

• 191
« Reactie #3 Gepost op: 25 september 2011, 15:25:01 »
Oh nee, dat was Water en Brood... Yeah ligt ook in stadsdeel Scheveningen maar staat wel bij Den Haag, dus dat maakt het alleen nog maar verwarrender.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #4 Gepost op: 25 september 2011, 16:29:45 »
Oh nee, dat was Water en Brood... Yeah ligt ook in stadsdeel Scheveningen maar staat wel bij Den Haag, dus dat maakt het alleen nog maar verwarrender.

Sommige restaurants (voornamelijk als er veel over wordt geschreven en/of als ze in de restaurantgids staan) hebben een aparte draad, ook omdat anders soms de plaats-draad anders heel erg lang wordt. Het kan zijn dat er ook iets over Yeah staat in de 'Den Haag en Schevingen draad' er wordt momenteel een beetje opgeschoond.

Maar een gemengde ervaring dus met Yeah.
,,,,فلافل

Offline MaartenP

• 191
« Reactie #5 Gepost op: 25 september 2011, 22:26:46 »
Oh nee, ik bedoelde in derestaurantgids...

Maar goed, de Yeah is gewoon fijn om goedkoop te eten. Ideaal als je wilt laten thuisbezorgen, maar ik zou er geen date mee naar toe nemen :)

« Reactie #6 Gepost op: 19 december 2011, 22:38:25 »
Sommige gerechten van Yeah zijn wel lekker. Andere wat minder. Jammer dat ze geen nagerechten hebben. Bij de Tjap Tjoi krijg je lekker veel groente. Ik vraag er altijd sambal bij. Die vind ik lekker. Ze hebben wel meer bezoekers nodig.

Offline Laurie

• 2.478
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #7 Gepost op: 12 maart 2012, 17:56:53 »
Afgelopen vrijdag at ik met een vriendin bij Yeah en we kozen voor de 'all you can eat' optie omdat we het leuk vonden om veel verschillende gerechtjes te proberen. We begonnen elk met soep: zeewiersoep (die ik al eerder had geproefd en die gewoon erg lekker was) en avocadosoep die echt heel bijzonder was en een aparte textuur had, vrij lobbig.
Vervolgens bestelden we twee ronden verschillende voorgerechtjes, zoals gefrituurde inktvisringen, loempiaatjes, gebakken tempeh, zoetzure komkommersalade, lekkere pasteitjes en wontons, saté, visnuggets. Als hoofdgerecht hadden we kipstukjes met broccoli, babi pangang en bruine sojaplakjes met zwarte pepersaus. Deze gerechten kwamen op een hele grote schaal wat er heel mooi uit zag, erbij hadden we witte rijst besteld. Allemaal erg lekker, de groenten waren vers en knapperig en de hoeveelheden meer dan voldoende. We hadden dus geen behoefte aan nog een ronde wat wel jammer was omdat we ook nog de gebakken sojavellen rol met pikante ketchupsaus hadden willen proberen. We kregen van het huis een toetje lekker sneeuwachtig ijs van meloen, ook lekker.
Ik kom binnenkort zeker nog weer een keer terug.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #8 Gepost op: 18 maart 2012, 18:51:15 »
klinkt goed zeg.
Ik wil ook een vega-Chinees in A'dam  >:(
,,,,فلافل

Offline Dennis23

• 228
« Reactie #9 Gepost op: 22 november 2012, 10:32:11 »