Kruidnagel groeit niet als pinda.
Wow.
Hoe verzin je deze opmerking nu zomaar hiertussendoor?
Laat maar Chris, ik snap hem al.
Ja! Reeds!Anyway, ik heb vandaag voor het eerst in jaren de in deze draad genoemde
Impossible vegan pumpkin pie gemaakt.
Omdat ik eerst nogal liep te kloten met een keukenmachine (lees: blender met hakmolentje - heet dat hakmolentje?) waar ik dingen in probeerde te blenderen die vervolgens doodleuk tussen het bakje en het dekseltje door naar buiten begonnen te sijpelen, en een pompoen die eerst niet gaar wilde worden en vervolgens ineens een beetje zwart werd, etc, kreeg ik het vermoeden dat de pie vandaag daadwerkelijk impossible zou zijn.
Maar het eind van het liedje was dat ik toch een pie had, of beter gezegd, vier kleine ovenschaaltjes met een soort puddinkje erin (ik had de helft van het recept gemaakt).
Alleen, ik had maar een beetje (ongezoete) sojamelk en heb verder rijst-kokosmelk o.i.d. gebruikt, maar dat spul was dus gezoet...
[...]
[...]
O wacht, ik kom ter plekke tot een inzicht.
[...]
[...]
Herstel: Ik had de helft van het recept genomen, behàlve van de suiker, daarvan heb ik per ongeluk de hele hoeveelheid genomen.
Ja ik wilde hier even spuien hoe ontzettend zoet het ding was geworden, en of dat soms aan de kokos-rijstmelk lag, en hoe kon het nu toch dat ik dit een paar jaar geleden zo lekker vond (toen gebruikte ik immers altijd gezoete sojamelk)?
Maar OK, mysterie opgelost.
Met een lading sojakwark erop is het spul qua zoetheid weer aardig te neutraliseren, gelukkig.
Maar toch een beetje jammer dit.