Vegatopia Forum

Pompoenentijd

Offline haantje

• 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Re:Pompoenentijd
« Reactie #60 Gepost op: 10 oktober 2011, 21:50:21 »
Ik word wel nieuwsgierig naar de pompoentaart. Ik neem aan dat het ook in niet-vegan versie moet lukken. Gewoon met ei en wat voor meelsoort dan ook?
Zijn ground cloves kruidnagels?
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

« Reactie #61 Gepost op: 10 oktober 2011, 21:52:28 »
Ja. maar dan wel gemalen.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Christiaan

• 10.293
« Reactie #62 Gepost op: 10 oktober 2011, 22:28:55 »
Kruidnagel groeit niet als pinda.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline chinoiseries

• 247
    • Always cooking up something
« Reactie #63 Gepost op: 11 oktober 2011, 08:06:50 »
Doen Haantje! Ik heb rijstbloem gebruikt (bij elke toko verkrijgbaar, de niet-glutinous soort) maar Calimero heeft tarwebloem gebruikt. 2 eieren moet ook lukken en gewone melk ipv soja werkt vast ook.

Hier foto's van mijn taart:

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10150911551015145&l=54ab703f52

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10150911785355145&l=f684ee16ed

Offline haantje

• 5.068
« Reactie #64 Gepost op: 11 oktober 2011, 17:20:58 »
Thanks, Chinoiseries, hij ziet er geweldig uit  :D
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Amarillo

• Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • 3.233
« Reactie #65 Gepost op: 11 oktober 2011, 23:48:13 »
Wat is er mis met het woord kruiden? Is dat een enorme faux-pas? :S
Jaha, je wil toch namelijk niet suggereren dat je peterselie, basilicum of oregano in je pompoentaart wil doen. Laat staan koriander!

=__= Kwartje valt.

@Calimero: hij is inderdaad superlekker, dit is een blijvertje! Ik had misschien de pompoenpuree nog wat uit moeten knijpen (?) of minder sojamelk moeten gebruiken, want hij is ietsje vloeibaarder dan pudding. Wel gaar.
:D
Heb je zelf van een pompoen de puree gemaakt? Of had je een blikje ofzo?
Ik heb een stuk pompoen in stukjes gesneden en gekookt, daarna afgegoten, nog even laten staan (vocht eruit of eraf laten lopen) en nog een keer afgegoten. Toen gepureerd in zo'n keukenmasjienachtige. Bij mij is hij meestal iets steviger dan nu bij jou, maar hij is er ook wel eens een beetje vloeibaar uitgekomen.
Hij ziet er wel goed uit, wel iets anders dan de mijne van laatst! Ik weet het niet precies, ik denk ook donkerder ofzo.
« Laatst bewerkt op: 11 oktober 2011, 23:52:25 door cal¡mero »
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline chinoiseries

• 247
« Reactie #66 Gepost op: 12 oktober 2011, 09:23:42 »
@Calimero: hij is inderdaad superlekker, dit is een blijvertje! Ik had misschien de pompoenpuree nog wat uit moeten knijpen (?) of minder sojamelk moeten gebruiken, want hij is ietsje vloeibaarder dan pudding. Wel gaar.
:D
Heb je zelf van een pompoen de puree gemaakt? Of had je een blikje ofzo?
Ik heb een stuk pompoen in stukjes gesneden en gekookt, daarna afgegoten, nog even laten staan (vocht eruit of eraf laten lopen) en nog een keer afgegoten. Toen gepureerd in zo'n keukenmasjienachtige. Bij mij is hij meestal iets steviger dan nu bij jou, maar hij is er ook wel eens een beetje vloeibaar uitgekomen.
Hij ziet er wel goed uit, wel iets anders dan de mijne van laatst! Ik weet het niet precies, ik denk ook donkerder ofzo.

Kunnen w in NL pompoenpuree uit een blikje halen dan? :) Ik heb een pompoeneke geroosterd in de oven. Duurde ook dik een uur, maar dan heb je ook wat.

Offline Fynnya

• 432
« Reactie #67 Gepost op: 12 oktober 2011, 17:11:24 »
Ik heb gisteravond pompoen uit de oven gemaakt. Redelijk dunne plakken op een ingevette ovenplaat.
Ik vond het lekker, het werd lekker zoet en de structuur werd er ook veel lekkerder van. Voor herhaling vatbaar.

Offline chinoiseries

• 247
« Reactie #68 Gepost op: 12 oktober 2011, 20:14:40 »
Ik heb gisteravond pompoen uit de oven gemaakt. Redelijk dunne plakken op een ingevette ovenplaat.
Ik vond het lekker, het werd lekker zoet en de structuur werd er ook veel lekkerder van. Voor herhaling vatbaar.

En wat heb je erbij gegeten?

Offline Amarillo

• 3.233
« Reactie #69 Gepost op: 13 oktober 2011, 01:59:09 »
Wow.
Hoe verzin je deze opmerking nu zomaar hiertussendoor?

Offline Fynnya

• 432
« Reactie #70 Gepost op: 13 oktober 2011, 08:51:04 »

En wat heb je erbij gegeten?
Volkoren macaroni, peultjes en tofugehakt.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #71 Gepost op: 13 oktober 2011, 13:18:45 »
In mijn groentepakket zit een kleine kastanjepompoen. En dat is voor mij de eerste keer. Kan ik er precies hetzelfde meedoen als wat ik met andere pompoenen doe? (Niet vragen wat dat dan allemaal is hoor, dat wil je niet weten ;))

Offline koekje

• 2.503
« Reactie #72 Gepost op: 21 oktober 2011, 19:38:58 »
Ik was vandaag weer bij de Ekodis en ondanks dat ik zelf pompoensoep gewoon niet zo lekker vind, vind ik het wel heel leuk om te maken. Dus daarna doe ik de soep wel in een potje, net als tomatensaus en kan ik het eens uitdelen en kan ik mn voorraad tomatensaus voor mezelf bewaren.
Ik heb een kleine oranje hokkaido en weer zo'n groen ding, wat volgens de meneer van de Ekodis toch een Delicata was. Kan de delicata gewoon als soep bij de hokkaido, of smaakt zo'n ding meer naar courgette en kan ik hem zelf opeten?
'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy

Offline Temari

• 1.336
« Reactie #73 Gepost op: 26 oktober 2011, 20:53:36 »
Het is bijna Halloween en... Had ik al verteld over de Great Pumpkin? "On Halloween night, he rises up out of the pumpkin patch with his bag of toys, and flies through the air..."

;)

Offline Amarillo

• 3.233
« Reactie #74 Gepost op: 29 november 2017, 20:42:40 »
Wow.
Hoe verzin je deze opmerking nu zomaar hiertussendoor?
Laat maar Chris, ik snap hem al. :)
Ja! Reeds!

Anyway, ik heb vandaag voor het eerst in jaren de in deze draad genoemde Impossible vegan pumpkin pie gemaakt.
Omdat ik eerst nogal liep te kloten met een keukenmachine (lees: blender met hakmolentje - heet dat hakmolentje?) waar ik dingen in probeerde te blenderen die vervolgens doodleuk tussen het bakje en het dekseltje door naar buiten begonnen te sijpelen, en een pompoen die eerst niet gaar wilde worden en vervolgens ineens een beetje zwart werd, etc, kreeg ik het vermoeden dat de pie vandaag daadwerkelijk impossible zou zijn.
Maar het eind van het liedje was dat ik toch een pie had, of beter gezegd, vier kleine ovenschaaltjes met een soort puddinkje erin (ik had de helft van het recept gemaakt).
Alleen, ik had maar een beetje (ongezoete) sojamelk en heb verder rijst-kokosmelk o.i.d. gebruikt, maar dat spul was dus gezoet...

[...]

???

[...]

O wacht, ik kom ter plekke tot een inzicht.

[...]

:-X

[...]

Herstel: Ik had de helft van het recept genomen, behàlve van de suiker, daarvan heb ik per ongeluk de hele hoeveelheid genomen. :bonk:
Ja ik wilde hier even spuien hoe ontzettend zoet het ding was geworden, en of dat soms aan de kokos-rijstmelk lag, en hoe kon het nu toch dat ik dit een paar jaar geleden zo lekker vond (toen gebruikte ik immers altijd gezoete sojamelk)?
Maar OK, mysterie opgelost. :)

Met een lading sojakwark erop is het spul qua zoetheid weer aardig te neutraliseren, gelukkig.
Maar toch een beetje jammer dit. :-[ ;D