Vegatopia Forum

Dreumes heeft per ongeluk vlees gegeten

0 leden en 34 gasten bekijken dit topic.

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Re:Dreumes heeft per ongeluk vlees gegeten
« Reactie #60 Gepost op: 05 september 2011, 17:29:22 »
En dan hoop je wat steun te krijgen/een luisterend oor te vinden bij een stel medevegetariërs, ontlok je pagina's vol discussie  ;)
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline karl

  • *****
  • 6.353
  • Geslacht: Man
Re:Dreumes heeft per ongeluk vlees gegeten
« Reactie #61 Gepost op: 05 september 2011, 19:50:30 »
Ja, de empathische psychologen maar raad geven en we hadden niets anders moeten doen dan stilzwijgend luisteren.
Een gedragswijze die ik in heldere ogenblikken met mijn vrouw en lastige cliënten ook toepas, tot wederzijdse tevredenheid.

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Dreumes heeft per ongeluk vlees gegeten
« Reactie #62 Gepost op: 05 september 2011, 19:52:08 »
Sterkte hoor  :)
,,,,فلافل

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.230
Re:Dreumes heeft per ongeluk vlees gegeten
« Reactie #63 Gepost op: 07 september 2011, 00:01:40 »
@haantje: iedere 7 jaar schijnt het lichaam zich op celniveau compleet te vernieuwen.

Je weet dat dit complete onzin is?
De eerste zeven jaar zijn toch ook al bij zijn zevende verjaardag over? Ik zou ook voor acht gaan, omdat het zo'n coole derde macht is.
En nog wel een macht van twee! Dat zijn immers de mooiste, als je het mij vraagt. :)
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.230
Re:Dreumes heeft per ongeluk vlees gegeten
« Reactie #64 Gepost op: 07 september 2011, 00:08:14 »
Verder natuurlijk jammer dat dit is gebeurd, want eerst had je een kindje dat nog nooit vlees had gegeten en nu niet meer. :(
Ik zie wel hoe je dat vervelend kunt vinden. Ik heb nog nooit gerookt of drugs gebruikt (anders dan alcohol) en ik vind het wel iets hebben, het idee dat ik daar simpelweg helemaal vrij van ben (anders dan wat ik vanuit mijn omgeving inadem natuurlijk). Het is een eenrichtingsgebeuren; als je het eenmaal voor de eerste keer hebt gebruikt kun je het nooit meer nooit gebruikt hebben.
Wie weet doordat dit nu is gebeurd en niet pas jaren later, kun je er straks juist wat losser mee omgaan (die eerste keer is er nou eenmaal toch al geweest) en voorkom je op die manier dat hij straks uit rebelsheid gaat vleeseten. But then, misschien valt dat hoe dan ook niet te voorkomen. Ik hoop dat je er met de tijd vanzelf aan went in elk geval.
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.230
Re:Dreumes heeft per ongeluk vlees gegeten
« Reactie #65 Gepost op: 07 september 2011, 00:11:03 »

Een BBQ vond ik al niet prettig toen ik nog vlees at, dat heeft op zich inderdaad weinig met verkrampt zijn te maken.
Ieder zijn meug tenslotte.
Het wordt pas verkrampt als je ook probeert je omgeving van iedere mogelijke BBQ weg te houden.

Desondanks ooit wel eens naar een BBQ van het bedrijf geweest, er was een redelijke hoeveelheid vegetarische burgers etc. Helaas waren die binnen de kortste keren door de vleeseters naar binnen gewerkt. Ik geloof niet dat het ze veel schelen kan wát ze nou precies proberen aan te branden.

:') *snif* wat zeg je dat weer grappig!

Ja, leuk hè, is An! :D Hier nog een fan. Ik zag hem eerst! 8) Hier iets kleins en onleesbaars wat nieuwsgierige mensen dan weer per se willen bestuderen.
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline @rno

  • *****
  • 2.330
  • Geslacht: Man
Re:Dreumes heeft per ongeluk vlees gegeten
« Reactie #66 Gepost op: 07 september 2011, 07:51:24 »
Hier iets kleins en onleesbaars wat nieuwsgierige mensen dan weer per se willen bestuderen.

Ik neem aan dat je verwacht dat alles wat je schrijft ook gelezen zal worden. Anders heeft het weinig zin om hier wat te schrijven.
Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!

Offline Flapke

  • ***
  • 177
  • Geslacht: Vrouw
Re:Dreumes heeft per ongeluk vlees gegeten
« Reactie #67 Gepost op: 26 september 2011, 17:10:19 »
Ik snap de emotie ergens wel maar met zulke hoge verwachtingen heb je een grote kans teleurgesteld te raken .
Het zal nog wel vaker gebeuren (kinderfeestje - knakworstje) dus voor jezelf is het misschien fijn je verwachtingen iets bij te stellen.
Bijvoorbeeld een luis in een M&M (rode kleurstof) of gelatine, mag dat wel ?

Offline Sedna

  • ***
  • 160
  • Geslacht: Vrouw
Re:Dreumes heeft per ongeluk vlees gegeten
« Reactie #68 Gepost op: 07 december 2011, 15:45:09 »
 Ik heb zelf ook twee kinderen (7 en 9 jaar) maar ik laat ze zelf beslissen (zijn dan geen dreumes meer dus dan kan het ook).   Ze vinden vegetarische boterhamworst net zo lekker als die van een varken is gemaakt dus geef ik mooi de vegetarische boterhamworst. Maar ik heb vegetarische knackworstjes gehaald en dat vond mijn jongste zoon toch echt niet lekker. Dan vraag ik ook aan hem of hij liever die  andere heeft die van een varken is gemaakt. En dan is het ja. Ik ga nog niks vertellen over de vlees industrie daar vind ik ze te jong voor maar ik kan wel vertellen waar vlees van gemaakt word. Bij het klokhuis archief heb je ook een aflevering Het Slachthuis en kan je duidelijk zien hoe ze een varken verwerken. Dus ze weten hoe. Mijn kinderen hebben bewust gekozen dat ze flexitariër willen zijn.

Jij heb gekozen om vegetarisch te zijn maar je kind vind smeerworst blijkbaar lekker. Bij mama eet hij vegetarisch en laat maar even gaan buiten de deur zou ik zeggen. Later moet je kind toch echt zelf die keuze maken als hij oud genoeg is. Dat kan jij niet voor hem doen. In sommige situaties zou het ook sneu zijn. Stel er is een kinderfeestje met patat en frikadellen. Elk kind mag een frikadel en mag jou kind het niet omdat hij het niet van mama mag. Noem maar even een voorbeeld.
« Laatst bewerkt op: 07 december 2011, 15:49:12 door Sedna »
Als ieder mens zijn stukje vlees zelf zou moeten schieten, dan zouden er veel meer vegetariërs zijn.

Offline @rno

  • *****
  • 2.330
  • Geslacht: Man
Re:Dreumes heeft per ongeluk vlees gegeten
« Reactie #69 Gepost op: 07 december 2011, 17:06:05 »
Natuurlijk is vlees lekker.

Mogen je kinderen ook roken?
Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!

Offline greet

  • *****
  • 2.671
Re:Dreumes heeft per ongeluk vlees gegeten
« Reactie #70 Gepost op: 07 december 2011, 17:21:12 »
Mogen je kinderen ook roken?
Ja


Ah, ja, en dat kan je nu ook niet echt vergelijken, hoor. Behalve misschien met rookworst  ;)

Offline @rno

  • *****
  • 2.330
  • Geslacht: Man
Re:Dreumes heeft per ongeluk vlees gegeten
« Reactie #71 Gepost op: 07 december 2011, 17:30:18 »
Roken schijnt ook lekker te zijn. Miljoenen mensen doen het, dus zal het wel zo zijn.
Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!

Offline greet

  • *****
  • 2.671
Re:Dreumes heeft per ongeluk vlees gegeten
« Reactie #72 Gepost op: 07 december 2011, 17:31:50 »
Roken schijnt ook lekker te zijn. Miljoenen mensen doen het, dus zal het wel zo zijn.

Net als neuspeuteren en de keutel opeten :D

Offline @rno

  • *****
  • 2.330
  • Geslacht: Man
Re:Dreumes heeft per ongeluk vlees gegeten
« Reactie #73 Gepost op: 07 december 2011, 17:57:05 »
Je maakt hoe dan ook, altijd keuzes voor je kinderen. Schoolkeuze, plaats waar je woont, hoe laat ze naar bed moeten, welke tv-programma's ze mogen kijken, welke computerspelletjes ze mogen spelen. Of, en hoeveel ze mogen snoepen, drugs gebruiken, alcohol mogen drinken. Welk geloof je (niet) aanhangt. En of ze wel of niet mee moeten naar familieleden (opa, oma, tante, oom).


Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!

Offline Sedna

  • ***
  • 160
  • Geslacht: Vrouw
Re:Dreumes heeft per ongeluk vlees gegeten
« Reactie #74 Gepost op: 07 december 2011, 20:26:16 »
Natuurlijk is vlees lekker.

Mogen je kinderen ook roken?

 Je weet natuurlijk zelf dat dit nergens op slaat. Beetje dom en onnadenkend om zo te reageren. Van vlees eten ga je niet dood aan longkanker van roken wel en dat heb ik zelf ondervonden in mijn familie.
Als ieder mens zijn stukje vlees zelf zou moeten schieten, dan zouden er veel meer vegetariërs zijn.

Offline Hausfrau

  • ****
  • 704
  • Geslacht: Vrouw
Re:Dreumes heeft per ongeluk vlees gegeten
« Reactie #75 Gepost op: 07 december 2011, 21:03:51 »
Ik zou vragen of ze het je niet meer vertellen als het echt per ongeluk was. Wat niet weet...
Misschien simpel, maar wel effectief denk ik.
Hoor wie klopt daar kinders???

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Dreumes heeft per ongeluk vlees gegeten
« Reactie #76 Gepost op: 07 december 2011, 21:12:47 »
geef je dan niet aan je kind mee dat het blijkbaar zo taboe is dat er niet eens over gesproken kan worden? in dit specifieke geval heeft t kind het misschien niet door over of er wel of niet over gepraat wordt, maar als het kindje kan praten lijkt het me toch fijner om het als ouder van de begeleiders te horen, zodat je neutraal reageert als het een keer genoemd wordt.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Hausfrau

  • ****
  • 704
  • Geslacht: Vrouw
Re:Dreumes heeft per ongeluk vlees gegeten
« Reactie #77 Gepost op: 07 december 2011, 21:29:52 »
Als het kind ouder is ben ik het met je eens. Maar zeker de komende 2 (?) jaar kan het kind hier zelf nog niets zinnigs mee en is zich er überhaupt niet van bewust. Als je er als ouder dan zo'n moeite mee hebt kun je het denk ik beter niet weten. Zodra hij evt. bewust vlees gaat pakken van andere kinderen wordt het weer een ander verhaal.
Hoor wie klopt daar kinders???