Ik heb hem vorige maand gekregen, en vrijdag voor het eerst uitgebreid uit gekookt.
Ik heb de knoflooktaart gemaakt, die echt heel erg geweldig lekker was. Ik had ook wel heel erg lekkere geitenkaasjes voor erin, een hele zachte bettine blanc en hele pittige rauwmelkse geitenkaas die in kleine bolletjes verkocht worden, maar waar ik de naam niet van genoteerd heb. De knoflook wordt echt heel zacht en aromatisch, zonder knoflookwalm.
Daarnaast de salade van glasnoedels met edamame boontjes. Ik vond hem ook erg lekker, maar doe er volgende keer wat minder limoensap in en iets meer soja. Het restant heb ik met wat ketjap en sambal gisteren in fillodeeg gerold, tadaa: vegetarische vietnamese loempiaatjes!
Erbij had ik nog een tomatensalade met granaatappel gemaakt, en als toetje fillodeeg sigaren met een notenvulling, ook allebei van Ottolenghi maar niet uit dit kookboek. Ook vreselijk lekker!
De recepten hebben flink wat ingredienten maar zijn goed te volgen en niet moeilijk, en de smaak is echt heel goed. Ik ben fan.