Vegatopia Forum

Dag gekke, kleine Bastiaan

Offline greet

• 2.671
Re:Dag gekke, kleine Bastiaan
« Reactie #20 Gepost op: 11 augustus 2011, 15:43:02 »
Brrrr, zo dol dat jullie op hem waren, zo jong dat hij nog was.  :( Sterkte...

Online Eelco

• Admin
  • 20.653
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
« Reactie #21 Gepost op: 14 augustus 2011, 20:40:11 »
Krijgen jullie nog iets te horen over de uiteindelijke doodsoorzaak of is dat niet te onderzoeken?
Het is vrijwel zeker dat Bastiaan is vergiftigd. Om het geheel nog treuriger te maken: twee dagen later is Bastiaans broertje, Boromir, overleden aan een darmverdraaiing. En Boromir was, net als Bastiaan, op de hondententoonstelling in Bremen.

Van verschillende kanten is bevestigd dat de symptomen van Bastiaan en Boromir nog steeds kunnen voortvloeien uit dezelfde oorzaak. De organisatoren van de hondententoonstelling gaan er welhaast van uit dat er opzet in het spel is.

We kunnen het niet bewijzen - en we zullen het waarschijnlijk ook niet kunnen bewijzen -, maar alles wijst er op dat iemand (we hebben een verdachte) gericht Bastiaan en Boromir heeft vergiftigd. Dat maakt het gebeuren eigenlijk nog moeilijker te verkroppen.
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

Offline LelleL

• 3.652
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #22 Gepost op: 15 augustus 2011, 10:34:39 »
Oooo wat verschrikkelijk Eelco!
Ik moet er niet aan denken, vind het zo erg voor jullie.
Heel veel sterkte.

Offline bambi

• 5.560
« Reactie #23 Gepost op: 15 augustus 2011, 19:24:40 »
Krijgen jullie nog iets te horen over de uiteindelijke doodsoorzaak of is dat niet te onderzoeken?
Het is vrijwel zeker dat Bastiaan is vergiftigd. Om het geheel nog treuriger te maken: twee dagen later is Bastiaans broertje, Boromir, overleden aan een darmverdraaiing. En Boromir was, net als Bastiaan, op de hondententoonstelling in Bremen.

Van verschillende kanten is bevestigd dat de symptomen van Bastiaan en Boromir nog steeds kunnen voortvloeien uit dezelfde oorzaak. De organisatoren van de hondententoonstelling gaan er welhaast van uit dat er opzet in het spel is.

We kunnen het niet bewijzen - en we zullen het waarschijnlijk ook niet kunnen bewijzen -, maar alles wijst er op dat iemand (we hebben een verdachte) gericht Bastiaan en Boromir heeft vergiftigd. Dat maakt het gebeuren eigenlijk nog moeilijker te verkroppen.

Wat een enorm bizar verhaal! En wat een rare mensen zijn er toch ... Heb je dan ook enig idee waarom? Jaloezie ofzo?
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Muppet

• 805
« Reactie #24 Gepost op: 15 augustus 2011, 21:58:32 »
 :meeleef: sterkte voor jullie.. Geen woorden voor.. Wie doet nou zoiets? :(
A penis has a sad life, his hair is a mess, his family is nuts, his neighbour is an asshole and his best friend is a pussy.

Online Eelco

• Admin
  • 20.653
    • Mijn Homepage
« Reactie #25 Gepost op: 15 augustus 2011, 22:46:49 »
Wat een enorm bizar verhaal! En wat een rare mensen zijn er toch ... Heb je dan ook enig idee waarom? Jaloezie ofzo?
Het bazinnetje van Bastiaans vader heeft al een tijdje ruzie met de Duitse kooikerhondjesvereniging; zij heeft gemerkt dat bepaalde honden (van bestuursleden of vriendjes van) verdacht vaak erfelijke ziektes overdragen, en daarom probeert ze het fokken met de gezonde reuen (waaronder Bastiaans vader) te stimuleren. En dat vinden de bestuursleden vervelend, want dan verdienen ze minder centjes. In het verleden zijn er al minder fraaie brieven naar haar verstuurd. Het is plausibel (maar niet zeker) dat Bastiaan en Boromir om die reden moesten sterven. Probeer het verder maar niet te begrijpen  :nooo:

Offline Hega

• 131
« Reactie #26 Gepost op: 16 augustus 2011, 18:23:03 »
Ik ben hier een tijdje niet geweest.
Heel naar dat ik dit moet lezen.
In ieder geval wil ik Eelco hier nog erg veel sterkte mee wensen.

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
« Reactie #27 Gepost op: 17 augustus 2011, 19:48:27 »
Echt heel naar zoiets, dat mensen dat in hun hoofd halen  >:(

Offline haantje

• 5.068
« Reactie #28 Gepost op: 17 augustus 2011, 23:30:02 »
Kan het ook per ongeluk zijn gebeurd? Ik vind het gewoon te erg dat iemand willens en wetens twee honden vermoord uit ego-strijd en winstbejag.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #29 Gepost op: 18 augustus 2011, 08:16:46 »
Wat verschrikkelijk zeg.

Online Eelco

• Admin
  • 20.653
    • Mijn Homepage
« Reactie #30 Gepost op: 18 augustus 2011, 21:52:23 »
Kan het ook per ongeluk zijn gebeurd? Ik vind het gewoon te erg dat iemand willens en wetens twee honden vermoord uit ego-strijd en winstbejag.
Tja, omdat we het tegendeel nooit zullen kunnen bewijzen, zou het altijd nog een 'ongeluk' kunnen zijn geweest  :-\.

Offline Mariek

• 3.972
« Reactie #31 Gepost op: 29 augustus 2011, 20:57:23 »
Wat verschrikkelijk, en dan ook nog het vermoeden dat er opzet in het spel kan zijn geweest. Het is wel heel erg toevallig dat de broertjes tegelijkertijd zo erg ziek worden.

Sterkte, ook voor K. en de baasjes van Boromir.
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Online Eelco

• Admin
  • 20.653
    • Mijn Homepage
« Reactie #32 Gepost op: 10 september 2011, 00:40:54 »
Nu we in blijde 'verwachting' zijn van een nieuwe hond, komen onwillekeurig toch weer momenten dat we een reactie van Bastiaan verwachten en dat die uitblijft. En vannacht hebben we allebei de laatste momenten in onze dromen weer doorgemaakt. Net alsof Bastiaan ons wil zeggen 'vergeet mij niet'. Vandaag heb ik weer eens even foto's bekeken. Bastiaan was Bastiaan, onvervangbaar. En binnenkort begint een nieuw hoofdstuk, Lytse.
« Laatst bewerkt op: 10 september 2011, 00:53:16 door Eelco »

Online fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.160
    • fatalefem
« Reactie #33 Gepost op: 10 september 2011, 01:45:53 »
Nu we in blijde 'verwachting' zijn van een nieuwe hond, komen onwillekeurig toch weer momenten dat we een reactie van Bastiaan verwachten en dat die uitblijft
Dat blijft echt nog best wel lang.

Ik heb zolang mijn ouders nog in Lelystad woonden altijd de kater op de verwarming geaaid, ook nog 6 jaar nadat hij er niet meer was. (Maar toen ik in mijn eigen huis tijdens het lezen de kat op de leuning van mijn stoel begon te aaien die er niet was, wist ik dat het tijd was voor mijn eigen katten.)
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Mariek

• 3.972
« Reactie #34 Gepost op: 13 september 2011, 20:15:29 »
Gisteren kwam een vriendin langs en die zei tegen de cavia's: "Dag frummels". Daar keek ik wel even van op, want mijn eerste cavia heette Frummel. En ik droom regelmatig over mijn cavia's en dan zijn degene die niet meer leven er ook bij.

Maar wat ik eigenlijk wilde zeggen: hoe spreekt men 'Lytse' op zijn Duits uit?
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Online Eelco

• Admin
  • 20.653
    • Mijn Homepage
« Reactie #35 Gepost op: 13 september 2011, 23:31:30 »
Maar wat ik eigenlijk wilde zeggen: hoe spreekt men 'Lytse' op zijn Duits uit?
Als ze de naam lezen, waarschijnlijk als 'Luutse'. Maar dat leren we de Duitsers wel af. We zouden het ook als 'Lietse' kunnen spellen, maar dat vind ik eigenlijk niets. 'Lytse' staat beter.

Aiko

« Reactie #36 Gepost op: 14 september 2011, 00:34:04 »
Lijtse / Leitse?

« Reactie #37 Gepost op: 14 september 2011, 00:53:02 »
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
« Reactie #38 Gepost op: 14 september 2011, 09:31:19 »
Nu we in blijde 'verwachting' zijn van een nieuwe hond, komen onwillekeurig toch weer momenten dat we een reactie van Bastiaan verwachten en dat die uitblijft. En vannacht hebben we allebei de laatste momenten in onze dromen weer doorgemaakt. Net alsof Bastiaan ons wil zeggen 'vergeet mij niet'. Vandaag heb ik weer eens even foto's bekeken. Bastiaan was Bastiaan, onvervangbaar. En binnenkort begint een nieuw hoofdstuk, Lytse.

Ja dat is ook wel logisch en zullen jullie ook nog wel een tijdje houden, ook als Lytse er al is. Maar wel heel fijn voor jullie dat er een nieuw hondje komt!
Ik had in het begin toen Muts net dood was soms best wel moeite met onze twee andere katten. Alles wat zij deden deed me herinneren aan haar afwezigheid. En (heel fout) soms kwam de gedachte op "waarom zijn jullie er nog wel?", en daar voelde ik me natuurlijk ook meteen schuldig over. Nu vind ik ze alleen nog maar vervelend omdat ze niet meer in de mandjes liggen waar Muts ook in lag, terwijl ze dat vroeger wel deden. Overal mandjes in huis die dus leeg blijven, en zij liggen liever op de grond, tafel, of in een kartonnen doos. Rare beesten zijn het  ::)  :)

Online Eelco

• Admin
  • 20.653
    • Mijn Homepage
« Reactie #39 Gepost op: 14 september 2011, 16:24:49 »
Lijtse / Leitse?
Ok, de naam Lytse is blijkbaar ook niet 100% Hollander-proof  ::).