Ik neem zelf ook vaak sojayoghurt met havermout mee in de trein. Niet omdat het bijzonder trein-vriendelijk is, maar omdat dat een van de maaltijden is die ik ook zou eten als ik niet aan het reizen was, en ik merk dat het prima gaat.
Ik heb zo'n soort bakje/beker van de Blokker, het heeft zeg maar de vorm van een theemok (maar dan zonder oortje natuurlijk), niet in de vorm van een longdrink-glas. Ze sluiten goed af, en zijn ook prima om met een lepel uit te eten.
Ik merk dat als ik de yoghurt in de beker doe en daar bovenop de havermout (of andere graanvlokken) doe en ze niet vantevoren roer, maar pas vlak voordat ik het ga eten, het heel goed gaat en de vlokken niet klef zijn geworden. En het kan goed tegen warmte, dus ook bruikbaar op zonnige zomerdagen waarbij het een halve dag in je tas zit.
Voor de zekerheid doe ik er wel een postbode-elastiek om, en doe ik het in een plastic tasje en niet los in mijn tas, maar dat tasje is tot nu toe nog nooit nodig geweest.
Voor een echt goede maaltijd vul ik het aan met wat fruit, gebroken lijnzaad en in stukjes gehakte amandel (gewoon in dezelfde beker erbij). Hartstikke lekker.