Ah, ik had op de engelse naam gezocht en de review niet gevonden. Bedankt voor het linken Selly!
We waren een beetje ongeduldig en hebben vandaag DRIE gerechten gemaakt: vooraf de rode linzensoep met sinaasappel, als hoofdgerecht de halloumi met papadoms en raita, en als bijgerecht salade met watermeloen en ciabatta. Veel te veel natuurlijk maar allemaal verschrikkelijk lekker. Eigenlijk had elk gerecht op zich al een avondmaaltijd kunnen zijn, zowel qua lekkerte als (bijna) qua hoeveelheid.
Ik vind de recepten niet moeilijk, maar er zijn wel veel ingredienten en stappen in de bereiding. Je moet ook wel een goede basis voorraad kruiden, specerijen, azijnen etc. hebben. Wijnazijn van een bepaald type wijn is voor mij nog een stapje te ver.
Ik vind de smaken perfect gebalanceerd, gebeurt niet vaak dat ik zelf niet knutsel aan recepten. Ook de hele kleine beetjes die je van iets nodig hebt (dadel in jullienne reepjes) hebben duidelijk toegevoegde waarde.
Ik vind het echt een prachtig boek, en het eten erg lekker. Ik ga hier heel veel meer uit maken, het is echt het eerste kookboek in jaren waar ik zo enthousiast over ben.