Vegatopia Forum

Zweetvoeten in vega schoenen?

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Offline blingda

  • ***
  • 149
  • Geslacht: Vrouw
Zweetvoeten in vega schoenen?
« Gepost op: 03 juli 2011, 14:43:03 »
Hoi allemaal!
ik ben al tijden op zoek naar vegetarische schoenen waar ik niet in zweet. Ik heb altijd leren schoenen gedragen en gezien dat natuurlijk ademt, heb ik daar nooit last gehad van zweetvoeten. Sinds ik echter kunstleren schoenen draag, heb ik dat wel. Ook heb ik TOMS gekocht en daarmee is de zweetlucht helemaal niet te harden.

Ik ben dus op zoek naar alternatieven waar mensen wellicht ervaring mee hebben.
Ik heb veel gelezen over vegetan materiaal wat echt ademend moet zijn, maar ik wil voordat ik zo'n aanschaf doe toch graag ervaringen horen. Welk materiaal wel, welk materiaal niet, met welke merken heeft men goede ervaringen!
Bestaat er uberhaupt zoiets als ademende vegetarische schoenen?

Duizendmaal dank!

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Re:Zweetvoeten in vega schoenen?
« Reactie #1 Gepost op: 03 juli 2011, 15:11:02 »
Hé, wat apart, ik heb (in de winter) juist koude voeten in mijn vega-schoenen. Ik heb er zelfs speciaal thermo-zooltjes voor gekocht.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Aiko

Re:Zweetvoeten in vega schoenen?
« Reactie #2 Gepost op: 04 juli 2011, 01:36:44 »
Geurvreters / geurhappers kopen. Die gaan een paar maanden mee en hoef je je tevens wellicht over de soort schoen niet zo druk te maken.

Offline @rno

  • *****
  • 2.330
  • Geslacht: Man
Re:Zweetvoeten in vega schoenen?
« Reactie #3 Gepost op: 04 juli 2011, 09:42:03 »
Ik draag heel goedkope katoenen schoenen van Scapino (mogelijk gemaakt door vietnamese kinderhandjes) en van Paladium. Geen last van koude of zweetvoeten.

Kunstleer heb ik alleen in de kast staan voor gelukkig spaarzame nette gelegenheden. Met als gevolg pijnlijke hielen.
Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!

Offline Fynnya

  • ***
  • 432
Re:Zweetvoeten in vega schoenen?
« Reactie #4 Gepost op: 04 juli 2011, 11:46:49 »
Ik heb zelf ook alleen last van zweetvoeten in van die dikke kunststof gymschoenen ed., als ik gewoon katoenen schoenen draag heb ik nergens last van. Nepleer heb ik geen ervaring mee.

Offline Sam

  • ******
  • 7.146
Re:Zweetvoeten in vega schoenen?
« Reactie #5 Gepost op: 04 juli 2011, 11:49:21 »
Ik heb hier ook heel veel last van, zowel bij Vega life schoenen die horen te ademen als bij goedkope nepleren schoenen van Van Haren etc. Gehwohl voetenspray helpt een beetje, maar ik moet schoenen die ik veel draag meestal na een half jaar weggooien omdat de lucht niet meer te harden is. Scheelt wel dat het damesschoenen zijn waar je met blote voeten of panty in stapt, bij andere schoenen kun je nog wel wat redden door sokken. Geen oplossing helaas!
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Sharon

  • **
  • 56
  • Geslacht: Vrouw
Re:Zweetvoeten in vega schoenen?
« Reactie #6 Gepost op: 09 juli 2011, 02:02:27 »
Ik heb er totaal geen last van in skaileer. Tot nu toe alleen maar een beetje zweterig gevoel in lederen schoenen gehad. Uggs heeft een aantal schoenen die compleet van stof zijn. En heel veel trendy sneakers (converse, vans) zijn ook zonder leer/nepleer.
Als het trouwens begint te stinken, zag ik bij DrPhil iets :) Je voeten in zwarte thee weken... Succes!

Offline koekje

  • *****
  • 2.503
  • Geslacht: Vrouw
Re:Zweetvoeten in vega schoenen?
« Reactie #7 Gepost op: 12 juli 2011, 14:42:09 »
Ik heb dat op een gegeven moment in mn sloffen. Dan gooi ik ze gewoon in de wasmachine en alle stank is er dan uit.
'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy

Offline blingda

  • ***
  • 149
  • Geslacht: Vrouw
Re:Zweetvoeten in vega schoenen?
« Reactie #8 Gepost op: 13 juli 2011, 10:31:36 »
gek dat een aantal het over koude voeten hebben, het is natuurlijk midden zomer dus het komt eerder van de warmte en het niet ademen van het materiaal. In de winter heb ik er inderdaad minder last van, maar het is nog steeds niet echt goed ademend. Jammer genoeg heb ik nog geen schoenen gevonden die wel goed ademen en niet van leer zijn. Zoals gezegd heb ik er bij leer nooit last van. In de wasmachine is niet echt een optie voor de meeste schoenen.. :-\
Ik heb het idee dat het ook niet echt goed is voor je voeten als je slechte kwaliteit schoenen als van de scapino draagt (om inderdaad nog maar niet van de ethiek te spreken ;-) ben dus heel hard op zoek naar ervaringen voor alternatieven!

Offline dorinka

  • ****
  • 741
  • Geslacht: Vrouw
Re:Zweetvoeten in vega schoenen?
« Reactie #9 Gepost op: 15 juli 2011, 16:10:56 »
Bij mij maakt het veel uit wat ik voor sokken draag, katoen is warmer en voelt minder zweterig dan nylon, in dezelfde schoenen.
Zo.

Offline Dennis23

  • ***
  • 228
  • Geslacht: Man
Re:Zweetvoeten in vega schoenen?
« Reactie #10 Gepost op: 24 juli 2011, 20:23:51 »
ik helaas nog geen ervaring met vegetarische schoenen. Ik ben wel van plan er 1 te kopen. MIsschien vind je in deze winkel wel iets. Daar ga ik een keer langs in deze vakantie. Het nadeel is dat de winkel me erg afgelegen lijkt. Schoenen wil ik liever eerst in het echt bekijken en passen. En dus niet bestellen. Heeft iemand ervaring met deze winkel?

http://www.vega-life.nl/webshop/index.php

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Re:Zweetvoeten in vega schoenen?
« Reactie #11 Gepost op: 24 juli 2011, 20:35:04 »
Ja, positieve ervaringen.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Dennis23

  • ***
  • 228
  • Geslacht: Man
Re:Zweetvoeten in vega schoenen?
« Reactie #12 Gepost op: 24 juli 2011, 20:37:40 »
Ja, positieve ervaringen.

Ben je daar ook persoon in die winkel zelf geweest. Is het een prettige winkel om te bezoeken.

Offline koekje

  • *****
  • 2.503
  • Geslacht: Vrouw
Re:Zweetvoeten in vega schoenen?
« Reactie #13 Gepost op: 24 juli 2011, 22:11:56 »
ik helaas nog geen ervaring met vegetarische schoenen. Ik ben wel van plan er 1 te kopen. MIsschien vind je in deze winkel wel iets. Daar ga ik een keer langs in deze vakantie. Het nadeel is dat de winkel me erg afgelegen lijkt. Schoenen wil ik liever eerst in het echt bekijken en passen. En dus niet bestellen. Heeft iemand ervaring met deze winkel?

http://www.vega-life.nl/webshop/index.php

Afgelegen? Het is middenin Amsterdam.
'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Re:Zweetvoeten in vega schoenen?
« Reactie #14 Gepost op: 24 juli 2011, 22:22:59 »
Ja, positieve ervaringen.
Ben je daar ook persoon in die winkel zelf geweest. Is het een prettige winkel om te bezoeken.
Nee, heb drie keer gebruik van de webshop gemaakt. Voor mij is Amsterdam nl. niet afgelegen, maar best wel een eind weg  ;)
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Dennis23

  • ***
  • 228
  • Geslacht: Man
Re:Zweetvoeten in vega schoenen?
« Reactie #15 Gepost op: 24 juli 2011, 23:16:57 »
ik helaas nog geen ervaring met vegetarische schoenen. Ik ben wel van plan er 1 te kopen. MIsschien vind je in deze winkel wel iets. Daar ga ik een keer langs in deze vakantie. Het nadeel is dat de winkel me erg afgelegen lijkt. Schoenen wil ik liever eerst in het echt bekijken en passen. En dus niet bestellen. Heeft iemand ervaring met deze winkel?

http://www.vega-life.nl/webshop/index.php

Afgelegen? Het is middenin Amsterdam.

Ik weet dat het in Amsterdam ligt. Ik heb Google-Maps bekeken. Het lig wel best afgelegen. Hiermee bedoel ik, het ligt niet echt naast andere vele winkels. Dit is een plek waar ik normaal nooit zou komen. Het lijkt mij ook niet een plek waar veel mensen op afkomen.
« Laatst bewerkt op: 24 juli 2011, 23:19:43 door Dennis23 »

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Re:Zweetvoeten in vega schoenen?
« Reactie #16 Gepost op: 24 juli 2011, 23:19:10 »
Dat maakt het pand natuurlijk wel goedkoper.

Oké, niet afgelegen dus en geen relatief goedkoop pand.
Deze provinciaal moet maar weer eens richting de grote stad  ;)
« Laatst bewerkt op: 24 juli 2011, 23:35:17 door haantje »
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Zweetvoeten in vega schoenen?
« Reactie #17 Gepost op: 24 juli 2011, 23:29:52 »
Volgens mij zit het daar helemaal vol met winkels en is het niet bepaald een goedkoop pand. Het is misschien 5 minuten lopen vanaf centraal. Echt geen idee waar Dennis het over heeft, minder afgelegen komt niet vaak voor. 

Tenzij Dennis in een rolstoel zit, dan is het een behoorlijk ontoegankelijk gebied, waar je liever niet te vaak komt.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Dennis23

  • ***
  • 228
  • Geslacht: Man
Re:Zweetvoeten in vega schoenen?
« Reactie #18 Gepost op: 24 juli 2011, 23:36:57 »
Nee ik zit niet in een rolstoel. Het ligt meer in de zin: "Het is een plek waar ik nooit aan zou bezoeken, als ik niet wist dat daar een bepaalde winkel zou zijn. Kortgezegd het ligt niet midden in het grote winkelgebied. maar ja dit is niet zo heel belangrijk om uit te leggen.


Ik denk niet dat die pand goedkoop is. De huurprijs voor winkels in Amsterdam en centrum is ook niet bepaald laag. Ze moeten wel veel klanten hebben bereikt, ik denk dat ze misschien meer verdienen aan hun web-winkel. Misschien een leuk idee voor hun om een nieuwe vestiging te openen, maar dat kan ik niet bepalen voor hun.

Ik denk dat ik rond begin augustus er naar toe ga

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re:Zweetvoeten in vega schoenen?
« Reactie #19 Gepost op: 25 juli 2011, 10:02:05 »
Nee ik zit niet in een rolstoel. Het ligt meer in de zin: "Het is een plek waar ik nooit aan zou bezoeken, als ik niet wist dat daar een bepaalde winkel zou zijn. Kortgezegd het ligt niet midden in het grote winkelgebied. maar ja dit is niet zo heel belangrijk om uit te leggen.
Je bedoelt misschien 'deze winkel ligt niet in de Kalverstraat.' Maar, en dat is iets wat Amsterdammers een beetje geheim proberen te houden, hoewel dat nauwelijk lukt: er zijn meer winkels die daar niet liggen.
This is between me and the vegetable!