Vegatopia Forum

Halloumi en paneer

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

signorabionda

Halloumi en paneer
« Gepost op: 25 juni 2011, 18:29:44 »
Hallo allemaal,
Wat een leuke site is dit zeg, ik ben al jaren lid van de vegetariërs bond maar had hier nog nooit een kijkje genomen.
Misschien kunnen jullie me helpen. Vroeger toen ik in Amsterdam woonde kon ik allerlei producten gewoon in de winkels of op de markt kopen maar sinds mijn verhuizing naar Nieuw-vennep (Noord-Holland) is dat een stuk lastiger geworden.
Wat ik echt ontzettend mis zijn paneer en halloumi; weet een jullie misschien waar dit hier in de buurt te koop is?
Hoop dat jullie mij en mijn kinderen ontzettend gelukkig kunnen maken............ :D :D :D

Offline koekje

  • *****
  • 2.503
  • Geslacht: Vrouw
Re:Halloumi en paneer
« Reactie #1 Gepost op: 25 juni 2011, 18:55:50 »
Hier (ja, A'dam) kan je dat gewoon bij de groenteturk kopen. Als er die bij jou niet is, zou ik eens bij een natuurwinkel kijken. Biologische winkels tussen in best veel steden en soms ook dorpen. Anders eens in de zoveel tijd een excursie plannen naar de grote stad en dan verschillende winkels afgaan (groenteturk, Aziatische toko, natuurwinkel).
'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.567
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:Halloumi en paneer
« Reactie #2 Gepost op: 26 juni 2011, 01:11:55 »
Zo heel ver weg is Nieuw-Vennep nou niet van Amsterdam, dus theoretisch zou je naar de 'grote stad' kunnen fietsen. Maar heeft Nieuw-Vennep geen toko of Turk? Leeuwarden (toegegeven, ietsje groter) heeft - geloof ik - minstens twee toko's en verschillende Turken. En Hildesheim (ongeveer zo groot als Leeuwarden) heeft een fantastische toko (overigens vooral bevoorraad door een Nederlandse handelaar) en een wagonlading Turkse winkeltjes. Kijk hier bijvoorbeeld eens.
Gemüse ist mein Fleisch