Vegatopia Forum

In de minderheid zijn

Offline Hega

• 131
  • Geslacht: Man
Re:In de minderheid zijn
« Reactie #100 Gepost op: 29 januari 2012, 00:29:33 »
Waarom voel jij je machteloos?
Als de ander de beslissing neemt om het niet eens met jou te zijn of zelfs niet naar je te luisteren, dan heb je het in ieder geval geprobeerd. Je draagt verantwoordelijkheid voor jouw keuzes om op een bepaalde manier te leven, dat doen de anderen ook. Net zoals dat jij vast ook liever niet wil dat iemand anders bepaalt wat goed is en wat je zou moeten doen, hebben zij dat omgekeerd net zo. Ongeacht wie er nou gelijk heeft, zul je elkaar toch die vrijheid moeten gunnen.
Probeer te kijken naar wat er wel goed gaat. Zoals dat jij wel bij je principes blijft en dat je in ieder geval geprobeerd hebt uit te leggen waarom je die keuzes maakt. Je had voor de lieve vrede ook je mond dicht kunnen houden natuurlijk of maar gewoon het 'normale vlees' kunnen nemen zonder te kijken naar wat er wel mogelijk is.

Dat machteloze gevoel komt gewoon omdat ik het gevoel heb dat sommige mensen blijkbaar geen respect kunnen tonen voor mijn standpunten, zienswijzen etc.
Ergens besef ik wel dat dit altijd een probleem zal blijven.
Of ik het nu over vegetarisch eten heb of over biologisch vlees.
Er zullen altijd mensen blijven die het onzin zullen vinden.
Die mensen vergeten dat hun mening niet de waarheid hoeft te zijn.
Het is echter ook niet zo dat ik gelijk hoef te hebben.
Het irriteert me echter gewoon mateloos zoals sommige mensen kunnen praten.
Dat is iets wat je altijd zult blijven tegenkomen helaas.

Ik vind verder dat je het heel goed omschrijft, Bast.

Offline Bast

• 4.149
« Reactie #101 Gepost op: 30 januari 2012, 12:19:03 »
Het irriteert me echter gewoon mateloos zoals sommige mensen kunnen praten.
Dat is iets wat je altijd zult blijven tegenkomen helaas.

Inderdaad, dus des te belangrijker dat je je blijft focussen op wat je wel kan veranderen. Dan blijf je actief bezig met de dingen die je wel kan verbeteren en voel je je minder machteloos. Denk in mogelijkheden.
Sin chile, no tiene chiste!

« Reactie #102 Gepost op: 17 juli 2012, 00:26:01 »
Ik doe vakantiewerk in de supermarkt colruyt, en ze hebben daar een eigen beenhouwerij.
Ik vul gewoon rekken in de winkel, maar ze hadden laatst te weinig personeel in de beenhouwerij en vroegen of ik niet een paar uur daar wou gaan helpen. Stel je voor, ik moest er 1 keer iets gaan brengen en ik walgde gewoon als ik er binnen ging, yuk. Toen kon ik het gaan uitleggen natuurlijk waarom ik niet wou helpen.
Het was geen probleem gelukkig, ze hebben iemand anders gevraagd.

Maar owee, wat een gezeik achteraf, toen iedereen had gehoord dat ik geen vlees eet.
"Hoe? Als jij geen vlees eet, wat eet jij dan wel?" 
"En uw ouders maken apart eten voor jou? Dat zou thuis niet werken hoor, bij mij eten mijn kinderen wat de pot schaft!"
"Die vleesvervangers die jij eet, weet je dan niet dat daar houtzaagsel in zit?"    (eh?)
"Kinderen in Afrika hebben niks te eten, en jij laat je vlees staan!"  (Wat?)

Het is niet eens zozeer dat zulken mensen geen idee hebben van de juiste redenen dat de meeste mensen vegetariër zijn.. Als ze nu nog zouden luisteren als je begint over het milieu.. Maar ze WILLEN gewoon niet.
Geen vlees eten is schandalig.
Aargh.. Ik heb nog nooit tegen iemand gezegd dat ie moet stoppen met vlees eten, ik leg graag mijn principes uit als ernaar gevraagd wordt, maar ik begin er niet zelf over. Waarom word ik dan niet met rust gelaten.

Naja, het zal hier velen wel bekend in de oren klinken zeker  :P

Offline Draek

• 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
« Reactie #103 Gepost op: 17 juli 2012, 02:11:41 »
"Die vleesvervangers die jij eet, weet je dan niet dat daar houtzaagsel in zit?"    (eh?)

Bedoelen ze denk de methylcellulose in die alproburgers enzo mee.
Stem op de Partij voor de Dieren

« Reactie #104 Gepost op: 17 juli 2012, 09:22:36 »

Bedoelen ze denk de methylcellulose in die alproburgers enzo mee.

Mja, waarschijnlijk.. maar het klinkt zeer idioot. :P

« Reactie #105 Gepost op: 17 juli 2012, 10:19:19 »

Net zo idioot (en net zo waar) als varkenshaar in je brood of luizen door de jam.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Aiko

« Reactie #106 Gepost op: 17 juli 2012, 12:05:10 »
Net zo idioot (en net zo waar) als varkenshaar in je brood of luizen door de jam.

Niet de jam die je bij particulieren kan kopen op markten of stalletjes aan de straat... Die jammer bestaan alleen uit vruchten, geleisuikers (en eventueel citroenzuur). Maar ik begrijp natuurlijk je punt.

« Reactie #107 Gepost op: 30 augustus 2012, 22:23:03 »
Steeds weer merk ik dat ik word geconfonteerd met het feit dat er zo ontzettend veel vlees wordt gegeten in deze maatschappij.
Zelf doe ik dit zo weinig mogelijk en als ik al vlees eet, dan is dit biologisch (weleens bij mijn ouders bijvoorbeeld).
En toch voel ik dat ik hierin in de minderheid ben.
De meeste mensen die ik ken eten vlees en vaak ook dagelijks.
Soms geeft mij dat weleens een gevoel van onmacht.
Ik heb het gevoel dat ik hierin afwijkend ben en dat het als abnormaal gezien wordt dat ik dit niet doe..
En dat terwijl veel vlees eten enorm belastend is voor het milieu.
En dat veel dieren een enorm ellendig leven moeten ondergaan.
Maar velen zijn hier blijkbaar niet van bewust en beschouwen je ook nog eens als een zeur als je hierover begint.
Soms voelt het echt als dweilen met de kraan open.

Dit verhaal is voor mij zo herkenbaar: Ik eet ook groot en deels vegetarisch en alleen soms biologisch vlees. Ik word heel vaak als zeikerd gezien. Vooral omdat ik geen gewone kaas eet en omdat ik wil weten wat er in de producten zit die ik koop: Ik ging vroeger nog wel eens met een vriend boodschappen doen, maar zins hij loopt te mopperen dat het zo lang duurt, heb ik maar gezegd dat ik mijn boodschappen liever alleen doe. >:(
Het activiteitencentrum waar ik vaak at wilde, na veel vijfen en zessen, wel rekening houden, met, het feit dat ik vegetarisch wilde eten. Maar toch kreeg ik vorige week ineens iets met kip voor mijn neus. Uiteindelijk heb ik me laten overhalen om het toch op te eten. Dat had ik niet moeten doen: Ik had gewoon op moeten staan en weg moeten lopen. >:( Ik heb me de rest van de dag echt zo vies gevoeld. Verder vinden een paar mensen dat ik dwangmatig bezig ben, omdat ik gewoon wil weten welke producten, e-nummers en andere stoffen niet vegetarisch zijn. Oké, misschien ben ik er soms wat te veel mee bezig, maar kom op: Ik doe dit toch niet voor niets!! Ik doe dit gewoon, omdat ik van dieren en van de natuur hou: Ik wil gewoon niet mee doen aan het martelen van dieren.

Sorry, ik moest dit even kwijt.