Hoe heb je dat tot nu toe gedaan? Vlees meegegeten of vega gegeten?
Voor mij zou het makkelijk zijn, ik kook geen vlees, en kan dat niet eens, dus als ik kook, dan eet iedereen vega.
Hoe dan ook, als jij kookt, maak jij de beslissingen, dan kan iemand anders biologisch vlees wel niet heel anders vinden dan bio-industrievlees, jíj vind dat wel, en jij gaat er dan over. Als de hogere kosten een probleem zijn, dan kook je toch gewoon lekker vega?
De enigen die er wel eens moeilijk over doen dat ik vega eet (oja, en dat ik geen dingen "wil' eten waar ik allergisch voor ben) zijn mijn grootouders. Dan zeg ik gewoon dat ik het niet wil, maar blijf daar bij, ga geen discussie aan over mijn beweegredenen, we zijn niet zo close dat ze dat iets aangaat. Maar de rest van mijn familie vind dat mijn keuze gerespecteerd moet worden, dus die spreken mijn grootouders erop aan als ze dat niet doen.
Sowieso ga ik geen discussie aan met mensen die toch niet willen luisteren, zonde van mijn energie. Het is mijn keuze, ik sta erachter, en wat andere mensen doen kan ik jammer vinden, maar dat is aan hen.