Vegatopia Forum

Ehec

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Re:Ehec
« Reactie #120 Gepost op: 08 juni 2011, 21:10:41 »
Heb ik nou goed begrepen dat een of andere Maagdeburgse burgemeester conclusies durft te verbinden aan een uit een afvalbak geviste komkommer?
Nee, dat heb je niet goed begrepen.



Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Re:Ehec
« Reactie #121 Gepost op: 08 juni 2011, 21:32:04 »
[off topic]
Roept Maagdenburg bij jullie ook onmiddellijke associatie met halve bollen op?
[/off topic]
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Ehec
« Reactie #122 Gepost op: 08 juni 2011, 22:26:13 »
Zouden ze nog iets anders hebben onderzocht of gewoon maar direct de komkommer gepakt hebben, vraag ik me dan af.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Re:Ehec
« Reactie #123 Gepost op: 08 juni 2011, 22:50:54 »
Heb je redenen om te denken dat ze alleen de komkommer hebben onderzocht dan?

Re:Ehec
« Reactie #124 Gepost op: 09 juni 2011, 00:01:28 »
En dan schuiven we nu de zwarte piet naar de bietenspruiten.
Nog nooit van gehoord, maar niet meer eten dus.
Misschien dat ik voor de veiligheid voorlopig alleen nog maar bijna zwartgebakken frieten van overjarige aardappels ga eten.
Uitlopers worden uiteraard deugdelijk verwijderd.

En zonder mayonaise, het zekere voor het onzekere.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Ehec
« Reactie #125 Gepost op: 09 juni 2011, 00:58:25 »
Bietenspruiten zijn gewoon de jonge kiemen van bietenzaadjes.
Ik moest bij dit bericht meteen aan KoppertCress denken, maar die hebben niets aan het toeval overgelaten: http://benelux.koppertcress.com/news/koppert-cress-producten-officieel-ehec-vrij

Re:Ehec
« Reactie #126 Gepost op: 09 juni 2011, 06:41:52 »
Vinden jullie die Bleker trouwens ook zo'n guitige man? Niet eromheen lullen, maar gewoon zeggen dat je voedselproductie belangrijker vindt dan natuur. Niet dat ik het er mee eens ben, maar hij maakt er tenminste geen wollig CDA-verhaal van.

Re:Ehec
« Reactie #127 Gepost op: 09 juni 2011, 08:03:44 »
TNO claimt een doorbraak in de bestrijding van resistente EHEC-bacteriën met een mix van natuurlijke ingrediënten.

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Ehec
« Reactie #128 Gepost op: 09 juni 2011, 09:32:05 »
Ik las ergens dat t ws op basis was van knoflook... dus alles met veel knoflook eten zou dan ook helpen toch  ;D
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Re:Ehec
« Reactie #129 Gepost op: 09 juni 2011, 09:40:29 »
Ik las ergens dat t ws op basis was van knoflook... dus alles met veel knoflook eten zou dan ook helpen toch  ;D
Daarmee houd je dan misschien meer van je lijf dan je lief is...

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Ehec
« Reactie #130 Gepost op: 09 juni 2011, 12:19:10 »
TNO claimt een doorbraak in de bestrijding van resistente EHEC-bacteriën met een mix van natuurlijke ingrediënten.

Zelf dacht ik toen ik dit las meteen aan oregano-olie, waar een paar jaar geleden al zeer positieve geluiden over klonken wat betreft bacteriële infecties.

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Ehec
« Reactie #131 Gepost op: 09 juni 2011, 18:30:14 »
Het gaat om een cocktail, die vooral in de veeteelt moet worden ingezet om zo door overmatig antibioticagebruik veroorzaakte resistentie te voorkomen.

Wel aardig dat ze meeliften op de Ehec-crisis.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Re:Ehec
« Reactie #132 Gepost op: 09 juni 2011, 18:45:04 »
Het gaat om een cocktail, die vooral in de veeteelt moet worden ingezet om zo door overmatig antibioticagebruik veroorzaakte resistentie te voorkomen.
Gaat men dat dus preventief inzetten voordat er antibiotica gegeven zijn en daardoor resistentie ontstaat?

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Ehec
« Reactie #133 Gepost op: 10 juni 2011, 11:26:28 »
Ik las ergens dat t ws op basis was van knoflook... dus alles met veel knoflook eten zou dan ook helpen toch  ;D
Daarmee houd je dan misschien meer van je lijf dan je lief is...

Als iedereen dat doet valt dat best mee
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Re:Ehec
« Reactie #134 Gepost op: 10 juni 2011, 13:16:36 »
Ik las ergens dat t ws op basis was van knoflook... dus alles met veel knoflook eten zou dan ook helpen toch  ;D
Daarmee houd je dan misschien meer van je lijf dan je lief is...
Jij houdt wel van vampieren?
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Ehec
« Reactie #135 Gepost op: 10 juni 2011, 23:19:15 »
Zou het nu dan echt opgelost zijn?
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Re:Ehec
« Reactie #136 Gepost op: 11 juni 2011, 00:53:07 »
Ik las ergens dat t ws op basis was van knoflook... dus alles met veel knoflook eten zou dan ook helpen toch  ;D
Daarmee houd je dan misschien meer van je lijf dan je lief is...

Als iedereen dat doet valt dat best mee
Dat is ook weer zo, maar helaas doet niet iedereen dat.

Re:Ehec
« Reactie #137 Gepost op: 11 juni 2011, 00:54:00 »
Ik las ergens dat t ws op basis was van knoflook... dus alles met veel knoflook eten zou dan ook helpen toch  ;D
Daarmee houd je dan misschien meer van je lijf dan je lief is...
Jij houdt wel van vampieren?
Is een kruis niet afdoende?

Re:Ehec
« Reactie #138 Gepost op: 11 juni 2011, 17:32:32 »

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Ehec
« Reactie #139 Gepost op: 11 juni 2011, 17:44:45 »
http://nl.wikipedia.org/wiki/Escherichia_coli_O104:H4

Dit is de boosdoener.
We weten nu meer dan voordat jij deze post maakte ::)

O wacht, het kennen van de naam geeft macht.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.