Typisch, want ik heb nu nooit meer draden in de sperziebonen.
Daar moeten ze echt toch iets mee gedaan hebben? Ik kan me dat namelijk ook heel goed herinneren, maar heb er ook nooit last van.
Een aantal gerechten of ingredienten die ik lekker vond: aardappelkroketjes, bruine bonen, gebakken aardappels, boerenkool met rookworst, erwtensoep, kroket (frikandel niet), patat, pannenkoeken, en wit-en bruine hagelslag en Duo Penotti. Echt veel vlees at ik niet, maar een tartaartje vond ik af en toe wel lekker, of een gehakbal met mayonaise, en vissticks. Oja, ik had ook helemaal geen probleem met paarderookvlees
Eigenlijk eet ik de meeste dingen nooit meer, behalve erwtensoep, gebakken aardappels en bruine bonen. Die erwtensoep is dan echt wel anders, want daarin zat naast rookworst ook ander vlees (doet me het meest aan slachtafval denken, toen al hoor). Het lekkere aan erwtensoep was ook wel de gelegenheid: met de hele familie schaatsen kijken ofzo. Daar hoort ook zoiets als arretjescake bij. Dat is voor mij echt nostalgie.
Ik lustte eigenlijk alles. Behalve hutspot. Ik denk dat ik het nooit gegeten had, maar ik vond de geur verschrikkelijk. En nu ik er over nadenk, hield ik ook niet van grote stukken ui. Dat verklaart ook wel wat.
Mijn eetpatroon is echt helemaal anders. Ik heb een kast vol kruiden, eet veel vers (er was toch veel uit blik of pot) en bak zelf brood. Zuivel eet of drink ik nauwelijks meer (er was altijd vla en melk in huis) en ook de hapjes op feestjes zijn anders. Ik ken iemand die op zijn 35e nog de mooie ouderwetse hapjes maakt: stukjes kaas, worst, komkommer. En een half ei met een beetje ketchup. (dat vind ik dan wel heel raar, niet eens gevuld!). Dit altijd tot grote hilariteit van zijn vrienden, maar goed...