Vegatopia Forum

Greenwheels

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Greenwheels
« Gepost op: 08 april 2011, 15:59:02 »
Ik heb sinds kort een proefabonnement op Greenwheels, aangezien één van hun auto's praktisch bij mij voor de deur staat.

Nu heb ik net de eerste rekening gekregen, maar deze lijkt van geen kant te kloppen. Dat beaamt de GW-medewerker ook. Het scheelt niet heel veel geld, maar extra BTW rekenen en het eerste kwartier gratis (voor nieuwe gebruikers) wel laten betalen vind ik niet zo netjes.

Heeft iemand ervaring met ze en met hun rekeningen?

Offline haantje

• 5.068
Re:Greenwheels
« Reactie #1 Gepost op: 08 april 2011, 17:35:27 »
Vriendin van me heeft jaren terug ook een proefabonnement gehad en het uiteindelijk niet gedaan. Ik zal haar eens vragen waarom niet.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline lieve lijn

• 4.047
« Reactie #2 Gepost op: 09 april 2011, 09:09:20 »
Ik heb er eens aan zitten rekenen en vond het te duur in combi met te omslachtig. Daarbij staat ie hier echt niet dichtbij. Dus zou op de fiets erheen moeten.. Niet handig.
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #3 Gepost op: 09 april 2011, 14:33:03 »
Het is idd niet goedkoop. Als je de auto vaak nodig hebt of lange ritten maakt, kun je beter een eigen autootje aanschaffen. Overigens zijn er ook andere deelautoaanbieders waar het goedkoper wordt naarmate je meer rijdt.

Maar rijd je maar af en toe en kun je zelf alleen een oude aftandse auto aanschaffen (die jaarlijks voor 500 euro opgelapt moet worden), dan is het wel een uitkomst.

Offline lieve lijn

• 4.047
« Reactie #4 Gepost op: 11 april 2011, 07:17:30 »
De doorslag om er niet aan te beginnen is echt de afstand naar de auto. 20 min fietsen is niet echt handig voor een auto. Daarnaast zit je ook nog met het reserveren.. Als er meer auto's in de buurt stonden zou ik t juist wel graag gaan gebruiken!

Andere deelauto's vond ik idem, te weinig aanbod in de buurt.

Wel vervelend datde rekening niet klopt.
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline haantje

• 5.068
« Reactie #5 Gepost op: 14 april 2011, 17:14:59 »
Vriendin gevraagd: ze vond het te omslachtig en ook te prijzig. Ze bleek niet een proefabonnement gehad te hebben, dat had ze overwogen. Maar ze haakte al af op de combinatie abonnements- en kilometerprijs.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #6 Gepost op: 14 april 2011, 21:10:50 »
GW belde gisteren netjes terug. Het extra kwartiertje krijg ik er een volgende keer bij en de BTW klopte wel. Dat mogen ze wel eens duidelijk aangeven op de site, dat er nog 19% bij op komt.

Offline Poek

• Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • 11.927
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
« Reactie #7 Gepost op: 14 april 2011, 21:19:05 »
Dat mogen ze wel eens duidelijk aangeven op de site, dat er nog 19% bij op komt.

Bedragen voor particulieren moeten inclusief btw zijn. Hier zijn ze dat iig...

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #8 Gepost op: 14 april 2011, 21:41:36 »
Dat mogen ze wel eens duidelijk aangeven op de site, dat er nog 19% bij op komt.

Jep, ik snap dat dus ook niet. Misschien komt het omdat ik in het proefabo zit?

Offline greet

• 2.671
« Reactie #9 Gepost op: 14 april 2011, 22:20:53 »

Jep, ik snap dat dus ook niet. Misschien komt het omdat ik in het proefabo zit?

Of omdat het een goede verkoopstechniek is? Zo lijkt het wel een pak goedkoper dan het in werkelijkheid is, natuurlijk.

Offline Poek

• 11.927
    • dimitri.org
« Reactie #10 Gepost op: 14 april 2011, 22:45:51 »
Ik denk, dat als echt het bedrag exclusief btw genoemd werd, en het om een product voor consumenten gaat, Hiziki de btw niet hoeft te betalen.

Of zoals de wet zegt: "Het is de ondernemer verboden aan anderen dan ondernemers en publiekrechtelijke lichamen goederen en diensten aan te bieden tegen prijzen met zodanige aanduidingen dat de omzetbelasting niet in de prijzen zou zijn begrepen."

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #11 Gepost op: 14 april 2011, 22:52:09 »
Dus ik moet er eigenlijk toch even achteraan?

Offline Poek

• 11.927
    • dimitri.org
« Reactie #12 Gepost op: 14 april 2011, 23:04:12 »
Ja!

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #13 Gepost op: 14 april 2011, 23:10:51 »
Nou, kijk eerst nog even mee, voor ik wat over het hoofd zie:

http://public.greenwheels.com/tariff/tariefberekenaar2010.html?type=private
http://www.greenwheels.nl/nl/Home/Particulieren/wat-kost-het/Overige-Kosten.html

In mijn geval scheelt het niet veel natuurlijk, maar verbruik je maandelijks voor 100 euro de auto, dan komt er toch weer 19 euro bovenop!

Offline Poek

• 11.927
    • dimitri.org
« Reactie #14 Gepost op: 14 april 2011, 23:25:06 »
Dat zijn gewoon bedragen incl btw toch? Degene die je gebeld heeft is vast abuis.