Het resultaat was in ieder geval al beter dan bij mijn eerdere cupcakes, al zijn het nog steeds geen mega-cupcakes.
Let wel, cupcakes zijn geen muffins! Ze horen niet zo'n enorme kop te krijgen, maar juist een relatief platte bovenkant te hebben (denk aan van die cakejes die kleine kinderen op verjaarsfeestjes mogen versieren met slagroom en smarties etc)(maar dan minus het uitgezakte, omdat jij immers wel zo'n mooie metalen bakvorm hebt). Dit omdat je ze zelf ook nog gaat versieren, als het goed is! (Misschien óók wel met slagroom en smarties, maar misschien juist met een of andere spannende frosting.)
Calimero, waar koop jij je baking soda?
Ik heb even niet paraat waar jij woont, Schanul. In of in de buurt van Amsterdam toevallig?
Ik koop baksoda bij Britse winkels. Daarvan zat er eentje aan het Sarphatipark, maar die is helaas
verhuisd naar Amstelveen (en onder een nieuwe naam verdergegaan). Er zit er nog wel
eentje aan de Eerste Constantijn Huijgensstraat, vlakbij de hoek met de Overtoom en dus ongeveer tegenover de Natuurwinkel - en voor wie dat interessant vindt, ook tegenover slaapspeciaalzaak Janus, die leuke bovenburen heeft op tweehoog, die namelijk een paspop voor het raam hebben staan die ze iedere maand andere kleren aantrekken (en rondom Koninginnedag en Kerst thematisch versieren). In Londen zitten ook enorm veel Britse winkels trouwens, dus daar heb je ook wel een goede kans (evenals in de rest van de UK natuurlijk).
Ik vermoed dat een winkel als Eichholtz in de Leidsestraat ook baksoda verkoopt. Bij de toko kun je het geloof ik ook wel vinden (maar ik zoek er dan nooit naar, dus kweenie). Baksoda is hetzelfde als natriumbicarbonaat en wordt ook wel zuiveringszout genoemd.