Vegatopia Forum

Poll

Wat vind je van kant-en-klare maaltijden?

Een zegen, ik zou verhongeren zonder
Zo af en toe toch wel heel makkelijk
Blegh! Niet in mijn huis!

kant-en-klaar

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Kant-en-klaar: vooruitgang of drama?
« Reactie #80 Gepost op: 17 april 2011, 16:51:48 »
Duur ja, maar dat is vers, goed koken ook.
Nou, vers en goed koken hoeft voor de hoofdcomponent van je maaltijd echt niet meer dan 1,50 te kosten (dat is het voordeel als je niet enorm kazig bent, of overal pijnboompitten, zongedroogde tomaten of kastagnechampignons door moet keilen), en dan is het er niet minder gezond, vers, of lekker om. Het kost tijd maar het is wel goedkoper dan de 4,50 die je toch wel voor iets dat vers en goed is bij de supermarkt kwijt bent (of zie ik goedkope dingen over het hoofd: dat is: niet pizza's). Daarbij is het meer.

En een afwasje kost ook tijd (alhoewel ik altijd langer bezig ben met inwe... ik bedoel uitstellen dan de afwas zelf), maar bij het koken kan de knop wel om. Ik vind dat wel handig. Persoonlijke voorkeur, dat dus.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Kant-en-klaar: vooruitgang of drama?
« Reactie #81 Gepost op: 17 april 2011, 16:56:49 »
Als ik het gevoel had dat ik kon koken was het bij mij misschien ook vollediganders geweest.
Gezin klaagt niet en vind het zelfs heerlijk als ik kook (zeggen ze) maar toch is er ergens altijd een drempel bij mij.

Dat zal het wel zijn vrees ik.

Erger nog; aangezien K&K vaak te weinig is bestel ik 9/10 x. Nog duurder, wel lekkerder.

Vandaag betere optie bedacht: vriendje komt zo eten brengen naar mn werk en komt hier gezellig met me eten op mn werkplek :heart:

Offline koekje

  • *****
  • 2.503
  • Geslacht: Vrouw
Re:Kant-en-klaar: vooruitgang of drama?
« Reactie #82 Gepost op: 01 mei 2011, 13:35:37 »
Is het een idee voor je om als je dan wel kookt, enorme weeshuishoeveelheden te koken? Daarna in portie bakjes of voor mijn part in pot (home made tomatensaus bv). Dan kan je vaker genieten van minder vaak koken.
Ik ben best een kookeiland, maar kook ook niet dagelijks. Ik eet vaak een bakje uit de vriezer, dan heb ik het bakje zelf eerst gevuld.
'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Kant-en-klaar: vooruitgang of drama?
« Reactie #83 Gepost op: 02 mei 2011, 12:47:17 »
Wij hebben tegenwoordig twee koelkasten, 1 inbouw zonder vriezer en 1 tafelformaat met zo'n naar vriesvakje en mijn eigen mooie koelkast met mooie vrieslades staat ongebruikt in de garage. We hebben geen ruimte in de keuken voor een vriezer. Anders was het probleem al heel snel verholpen want voorheen kookte ik dus idd wel voor een weeshuis mezelf.

Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
Re:Kant-en-klaar: vooruitgang of drama?
« Reactie #84 Gepost op: 02 mei 2011, 12:53:28 »
Wij hebben tegenwoordig twee koelkasten, 1 inbouw zonder vriezer en 1 tafelformaat met zo'n naar vriesvakje en mijn eigen mooie koelkast met mooie vrieslades
???Dat zijn er toch drie? Waarvan een ongebruikt, dat weer wel.

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.319
Re:Kant-en-klaar: vooruitgang of drama?
« Reactie #85 Gepost op: 02 mei 2011, 12:59:36 »
Wij hebben tegenwoordig twee koelkasten, 1 inbouw zonder vriezer en 1 tafelformaat met zo'n naar vriesvakje en mijn eigen mooie koelkast met mooie vrieslades staat ongebruikt in de garage. We hebben geen ruimte in de keuken voor een vriezer. Anders was het probleem al heel snel verholpen want voorheen kookte ik dus idd wel voor een weeshuis mezelf.


In de garage zelf dan?

Offline koekje

  • *****
  • 2.503
  • Geslacht: Vrouw
Re:Kant-en-klaar: vooruitgang of drama?
« Reactie #86 Gepost op: 02 mei 2011, 14:59:50 »
Mijn vriezers (koelvriescombi waar 1 lade voor de mensen is en kistje voor kattenvoer en noodopslag voor de mensen) staan ook in de woonkamer. Het kistje staat achter de tv en de combi hangen wat magneetjes op. Ik vind het niet erg storend.
'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Re:Kant-en-klaar: vooruitgang of drama?
« Reactie #87 Gepost op: 02 mei 2011, 15:12:09 »
(koelvriescombi waar 1 lade voor de mensen is en kistje voor kattenvoer en noodopslag voor de mensen)
Je maakt me nieuwgierig, wat is het verschil tussen de mensen-lade en de noodopslag-voor-mensen-lade?
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline koekje

  • *****
  • 2.503
  • Geslacht: Vrouw
Re:Kant-en-klaar: vooruitgang of drama?
« Reactie #88 Gepost op: 02 mei 2011, 17:45:15 »
In de combi zitten 2 lades. De ene is voor prooitjes voor Ot en de andere voor het voer voor de mensen. In de kist zit het overige kattenvoer. Natuurlijk is alles (zowel voor mij als voor de katten) goed verpakt in dichte (zip)zakken. Het komt wel eens voor dat ik iets groots heb wat niet meer in mn eigen lade past; een heel brood of een voorgebakken taart in de vorm bv. Als nood, dus liever niet, gaat dat dan in de kist.
'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.915
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Kant-en-klaar: vooruitgang of drama?
« Reactie #89 Gepost op: 18 december 2012, 14:40:29 »

Offline zrtx

  • **
  • 26
Re:Kant-en-klaar: vooruitgang of drama?
« Reactie #90 Gepost op: 19 december 2012, 20:50:28 »
kliekjes uit de vriezer vind ik vaak toch niet zo lekker..

Offline greet

  • *****
  • 2.671
Re:Kant-en-klaar: vooruitgang of drama?
« Reactie #91 Gepost op: 19 december 2012, 20:57:54 »
Hangt natuurlijk ook van de soort kliekjes af...

Offline chantalv80

  • ****
  • 911
  • Geslacht: Vrouw
Re:Kant-en-klaar: vooruitgang of drama?
« Reactie #92 Gepost op: 20 december 2012, 21:35:06 »
kliekjes uit de vriezer vind ik vaak toch niet zo lekker..

Hangt inderdaad zoals Greet zegt van het gerecht af. Een rijst- of pastagerecht is heerlijk. Stampot........wordt soep.
Want a sugarcube?

Offline Sam

  • ******
  • 7.147
Re:Kant-en-klaar: vooruitgang of drama?
« Reactie #93 Gepost op: 21 december 2012, 13:16:43 »
Pasta uit de vriezer vind ik juist niet lekker, stamppot gaat geweldig (opbakken of uit de oven met een lekker korstje!)

Kant en klaar uit de winkel vind ik in alle gevallen niet lekker, ik hou een enorm onvoldaan gevoel over na het eten, zo van "en dan nu iets LEKKERS".

Ik vraag me af wat voor recepten ze onderzocht hebben in het onderzoek dat Poek aanhaalt, de dagelijkse kost, of de uitzonderingen. Ik heb wel eens een tv kok aardappelpuree zien maken zonder melk, met alleen maar double cream en vooral heel veel boter. Ja, dat is vetter dan de aardappelpuree van de AH. Maar een puree van aardappel en knolselderij van Jamie met gewoon een scheutje melk en een klontje boter is gewoon gezond en verslaat de AH puree met gemak. Ik kan zo sterrenchef-recepten opzoeken waarvoor geldt dat ze ongezonder zijn, maar ook genoeg recepten waar dat niet voor op gaat. Macaroni cheese: bij de kant en klare is de saus voornamelijk bloempap met een vleugje kaas, bij mijn eigen recept zit er gewoon lekker veel kaas in en dan scoort het meteen als "ongezond" qua verzadigde vetten. Maar ik eet dit hooguit 1 keer per maand, en dan wil ik wel graag echte kaassaus, geen pap.

My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline chantalv80

  • ****
  • 911
  • Geslacht: Vrouw
Re:Kant-en-klaar: vooruitgang of drama?
« Reactie #94 Gepost op: 21 december 2012, 19:42:53 »
 ;D Mijn lief kan het niet opbakken in zijn magnetronnetje, ik mag voor hem geen stamppotjes meer invriezen.
Want a sugarcube?

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re:Kant-en-klaar: vooruitgang of drama?
« Reactie #95 Gepost op: 19 januari 2013, 17:02:32 »
Maar over kant-en-klaar gesproken: ik heb laatst, naar aanleiding van de lovende verhalen op Aziatische Ingrediënten deze kant-en-klare laksa gekocht:

En die was, nou ja, mwah. Het spul loste makkelijk op in water en de noedels waren (erg slim vond ik) in een ronde vorm gedroogd, zodat ze makkelijk in de pan pasten, maar het was me te zout. Ondanks de grote berg gare groenten die ik erin had gedaan. O, en niet vega ook trouwens.

Jammer!
This is between me and the vegetable!

Re:Kant-en-klaar: vooruitgang of drama?
« Reactie #96 Gepost op: 04 maart 2013, 18:11:14 »
Er komt hier geen kant en klaar meer in huis sinds een jaar of 2... het enigste is een zakje sla wat al gemengd is maar daar blijft het wel bij.
Vaka kook ik dubbele porties en vries dan in, als ik dan eens een lange dag heb haal ik het er s'morgens uit en eet ik s'avonds als nog lekker...
Mijn lief is de hele week onderweg en ook hij neemt altijd vers mee van huis, of vanuit onze vriezer..
Ben echt geschrokken van alle toevoegingen die erin zitten.

Offline Sam

  • ******
  • 7.147
Re:Kant-en-klaar: vooruitgang of drama?
« Reactie #97 Gepost op: 04 juni 2013, 17:31:08 »
In de UK hebben ze nu van Innocent vier verschillende noodle pots in de koeling, die voor kant-en-klaar best heel erg lekker lijken, en volgens mij alle vier vegetarisch, zonder dat het echt als vegetarisch product gepromoot wordt. Link . Hoop dat ze ook in Nederland op de markt komen.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Kant-en-klaar: vooruitgang of drama?
« Reactie #98 Gepost op: 04 juni 2013, 18:28:16 »
Oh ja, ziet er goed uit!

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.915
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Kant-en-klaar: vooruitgang of drama?
« Reactie #99 Gepost op: 05 juni 2013, 10:18:05 »
Ik heb het gevraagd op Facebook, maar helaas: "Nog geen plannen voorlopig voor veg pots in Nederland, we hebben onze handen nog vol aan de smoothies."