Pasta uit de vriezer vind ik juist niet lekker, stamppot gaat geweldig (opbakken of uit de oven met een lekker korstje!)
Kant en klaar uit de winkel vind ik in alle gevallen niet lekker, ik hou een enorm onvoldaan gevoel over na het eten, zo van "en dan nu iets LEKKERS".
Ik vraag me af wat voor recepten ze onderzocht hebben in het onderzoek dat Poek aanhaalt, de dagelijkse kost, of de uitzonderingen. Ik heb wel eens een tv kok aardappelpuree zien maken zonder melk, met alleen maar double cream en vooral heel veel boter. Ja, dat is vetter dan de aardappelpuree van de AH. Maar een puree van aardappel en knolselderij van Jamie met gewoon een scheutje melk en een klontje boter is gewoon gezond en verslaat de AH puree met gemak. Ik kan zo sterrenchef-recepten opzoeken waarvoor geldt dat ze ongezonder zijn, maar ook genoeg recepten waar dat niet voor op gaat. Macaroni cheese: bij de kant en klare is de saus voornamelijk bloempap met een vleugje kaas, bij mijn eigen recept zit er gewoon lekker veel kaas in en dan scoort het meteen als "ongezond" qua verzadigde vetten. Maar ik eet dit hooguit 1 keer per maand, en dan wil ik wel graag echte kaassaus, geen pap.