Vegatopia Forum

Poll

Wat vind je van kant-en-klare maaltijden?

Een zegen, ik zou verhongeren zonder
Zo af en toe toch wel heel makkelijk
Blegh! Niet in mijn huis!

kant-en-klaar

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
Re:Kant-en-klaar: vooruitgang of drama?
« Reactie #20 Gepost op: 08 december 2010, 12:14:52 »
Mijn computer woont inderdaad niet in de keuken. En heen en weer rennen om het internetten af te wisselen met het wokken (waarbij ik dus af en toe moet roeren, want wokken=roerbakken) vind ik te veel gedoe. Vandaar.

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Kant-en-klaar: vooruitgang of drama?
« Reactie #21 Gepost op: 08 december 2010, 13:03:56 »
en ik gebruik bouillonblokjes en dat soort halffabrikaten, en satésaus uit een zakje (maar Selly noemt dat pindapoeder en doet of het niet k&k is).

Nietus dat doe ik niet. Maar je hebt K&K pindasaus, da's vies, en dan dat pindapoeder (dat ik dus niet saus noem, want dat geeft verwarring), dat idd een soort halffabrikaat is, en dan kun je ook nog pindasaus maken met pindakaas, ook een halffabrikaat maar dat pindapoeder lukt beter, en je kunt natuurlijk met ongebakken pinda's het from scratch maken, maar dat doe ik zelden.
Maar als ik pindapoeder gebruik, gooi ik er wel nog wat extra smaakmakers doorheen, zodat de saus meer op smaak komt.
,,,,فلافل

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re:Kant-en-klaar: vooruitgang of drama?
« Reactie #22 Gepost op: 08 december 2010, 13:53:35 »
Ik zie het als een voorbeeld van k&k die wel lekker is. Blijkbaar bestaat dat dat, en het is dus des te erger dat de meeste k&k vies is.
This is between me and the vegetable!

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.915
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Kant-en-klaar: vooruitgang of drama?
« Reactie #23 Gepost op: 08 december 2010, 14:01:40 »
Mijn computer woont inderdaad niet in de keuken.

En ook niet in de woonkamer? Voor mij is het in ieder geval geen probleem om vier keer even een paar meter heen en weer te gaan.

Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
Re:Kant-en-klaar: vooruitgang of drama?
« Reactie #24 Gepost op: 08 december 2010, 14:18:52 »
Mijn computer woont inderdaad niet in de keuken.

En ook niet in de woonkamer? Voor mij is het in ieder geval geen probleem om vier keer even een paar meter heen en weer te gaan.
Soms. Maar tijdens het wokken is het voor mij wel een probleem omdat je daar bij moet blijven om te roeren, want, als bekend, wokken=roerbakken. Tijdens ander koken is het meestal geen probleem om even die paar stappen te zetten en even wat te lezen of te tikken.

Offline trashydiva

  • **
  • 78
  • Geslacht: Vrouw
    • FAIRyFAIR natuurlijke verzorging & fairtrade woondecoraties
Re:Kant-en-klaar: vooruitgang of drama?
« Reactie #25 Gepost op: 08 december 2010, 14:32:40 »
Ik maak alles vers, behalve die kleine blikjes tomatenpuree & groentebouillon (en vast nog wel wat, maar dat vergeet ik nu geloof ik...)

Kant-en-klaar vind ik ongezond, te zout, naar mijn idee zit er geen vitamientje meer in, het is niet lekker, ik doe niet aan magnetrons, dus opwarmen gaat ook lastig en ik vind zelf koken veel te leuk en lekker.

Enige uitzondering is m'n spinazie pizza verslaving, die eet ik 2x per maand, zo zout en kant-en-klaar als het maar kan  :angel:

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.915
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Kant-en-klaar: vooruitgang of drama?
« Reactie #26 Gepost op: 08 december 2010, 14:39:18 »
Maar tijdens het wokken is het voor mij wel een probleem omdat je daar bij moet blijven om te roeren,

Dat moet niet. Het mag natuurlijk, maar het kan prima zonder constant te roeren.

Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
Re:Kant-en-klaar: vooruitgang of drama?
« Reactie #27 Gepost op: 08 december 2010, 14:43:46 »
Niet constant inderdaad, maar wel zo geregeld dat ik niet de tijd heb om te internetten. Anders is het geen roerbakken.

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.915
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Kant-en-klaar: vooruitgang of drama?
« Reactie #28 Gepost op: 08 december 2010, 15:30:46 »
Ok, dan is het bakken met groenten en wokproducten in een wokpan, maar het resultaat is voedzaam en superlekker, dat lijkt me het belangrijkst.

Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
Re:Kant-en-klaar: vooruitgang of drama?
« Reactie #29 Gepost op: 08 december 2010, 16:50:44 »
Mee eens, en dan kan ik het wel.  ;D

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Kant-en-klaar: vooruitgang of drama?
« Reactie #30 Gepost op: 08 december 2010, 16:54:42 »
Maar kookt iedereen hier zo goed, dat niemand een bepaalde k&k-maaltijd lekkerder vindt dan zijn eigen (of partners) kooksels en baksels?


Ik eet zelden pizza, maar vind die verse van de AH erg lekker. We hebben hier voornamelijk Turkse pizzeria's die matige pizza's leveren, dus ik prefereer die vd AH. En het is natuurlijk veel minder werk dan zelf een pizza van scratch maken.

Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
Re:Kant-en-klaar: vooruitgang of drama?
« Reactie #31 Gepost op: 08 december 2010, 16:59:21 »
Maar kookt iedereen hier zo goed, dat niemand een bepaalde k&k-maaltijd lekkerder vindt dan zijn eigen (of partners) kooksels en baksels?

Natuurlijk.  :angel:

Offline Dot

  • *****
  • 2.630
  • Geslacht: Vrouw
Re:Kant-en-klaar: vooruitgang of drama?
« Reactie #32 Gepost op: 08 december 2010, 17:00:28 »
Ik vind een kant-en klaar maaltijd soms ook erg handig. Als ik geen zin of tijd heb om te kopen neem ik nog wel eens een salade van AH of soep in zak. Das nog wel lekker ook.

Ik eet zelden pizza, maar vind die verse van de AH erg lekker. We hebben hier voornamelijk Turkse pizzeria's die matige pizza's leveren, dus ik prefereer die vd AH. En het is natuurlijk veel minder werk dan zelf een pizza van scratch maken.

Ja, die verse pizza's van AH zijn best goed!
Ze had een jurk met bloemknoppen aan
en toen ze in de zon ging staan
zijn al die knopjes één voor één open gegaan

Offline Gabs

  • ****
  • 796
  • Geslacht: Vrouw
Re:Kant-en-klaar: vooruitgang of drama?
« Reactie #33 Gepost op: 08 december 2010, 17:20:45 »
Een kant-en-klaarmaaltijd vind ik zoiets als een stoommaaltijd of zo'n bak lasagne. Dat eet ik nooit, maar wel halffabrikaten, zoals bouillionblokjes (nee, niet puur), tomatenpuree of satesaus... ook wel eens nasikruiden uit een zakje... maar dat noem je toch geen kant-en-klaar? Net zoals voorgesneden groente, ze zijn dan wel al geneden, maar je moet er toch nog zelf iets mee maken.

Offline koekje

  • *****
  • 2.503
  • Geslacht: Vrouw
Re:Kant-en-klaar: vooruitgang of drama?
« Reactie #34 Gepost op: 08 december 2010, 17:41:04 »
Ik denk dat ik een culinaire snob ben en ik doe hard mn best om daar trots op te zijn. Er zijn volgens mij geen k&k maaltijden die ik lekker vind. En van die maaltijden is er ook nog eens weinig vega, zonder dat er direct geiten- of blauwe kaas in zit.
Meneer koekje kan niet koken, dus daar krijg ik geregeld een magnetronbakje met pasta van de Sligro (ook vies) of een maaltijdsalade van de Jumbo. Die laatste krijg ik wel weg, maar overdreven lekker is anders.
Diepvriespizza's, magnetronbakjes (met of zonder stoom), soep in zak, dozen met nog zelf te assembleren droge onderdelen; ik vind het allemaal niet lekker. De verse pizza's van de AH vind ik ook niet geweldig en die ik zelf maak, zijn veel goedkoper en smaken echt beter.

Ik gebruik wel half-fabrikaten. Tomatenpuree, bouillonblokjes, droge pasta (ik heb geen pastamolen en deeg kneden is niet fijn), het eea aan conditiments en ik heb meestal ook mayonaise uit de winkel. Mayonaise kan ik ook zelf maken, maar meestal heb ik maar 1 eetlepel nodig en dan pak ik de tube of pot.
Ik doe zo min mogelijk aan voorgesneden groente. Ik heb het idee dat het anders smaakt en soms wil ik gewoon dunne of juist dikke stukjes. Ik heb al heel lang een hekel aan nasi/bami/macaroni/spaghetti-pakketten. Dat wordt snot (want je mikt alles tegelijk in de pan) en er zitten altijd dingen in die ik er liever niet doorheen heb. En voorgesneden groente zijn duur. Ik heb zelf hele goede messen en met groente los kopen, kan ik de kwaliteit beter beoordelen.

Ik hoop dit weekend te leren hoe je zelf goede satésaus maakt, zodat ik niet meer hoef te huilen als ik dat weer eens zelf probeer.
'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy

Offline RvO

  • ***
  • 286
Re:Kant-en-klaar: vooruitgang of drama?
« Reactie #35 Gepost op: 08 december 2010, 20:07:26 »
Maar kookt iedereen hier zo goed, dat niemand een bepaalde k&k-maaltijd lekkerder vindt dan zijn eigen (of partners) kooksels en baksels?
Soepjes* van De Kleinste Soepfabriek vind ik echt lekkerder dan m'n eigen.
Verder dingen als stukjes tomaat uit blik en sommige kruidenmengsels (maar het ging toch om echte maaltijden / gerechten).

Rest is luiheid of geen tijd (gemaakt).

En bakken die ik eigenlijk nooit.

* = even opletten, zijn niet allemaal vegetarisch / biologisch

Offline koekje

  • *****
  • 2.503
  • Geslacht: Vrouw
Re:Kant-en-klaar: vooruitgang of drama?
« Reactie #36 Gepost op: 08 december 2010, 22:07:26 »
En bakken die ik eigenlijk nooit.

Juist daarmee kan je meeste culinaire winst op smaakgebied halen.
Stel, je hebt zin in cake. Dan kan je bij de AH er 1 halen, of voor mijn part voor een vergelijkend warenonderzoek gaan (huismerk en euroshoppercake, cake van de groenteturk en keek van de broodkraam van de markt).
En je kan ook zelf een cake bakken. Doodeenvoudig, geeft veel voldoening en is altijd lekkerder. En je kan ermee pochen bij vrienden/familie/collega's: 'kijk eens wat ik heb gemaakt.'
'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy

Offline RvO

  • ***
  • 286
Re:Kant-en-klaar: vooruitgang of drama?
« Reactie #37 Gepost op: 08 december 2010, 22:20:53 »
En bakken die doe ik eigenlijk nooit.
Juist daarmee kan je meeste culinaire winst op smaakgebied halen. ....

OK ik was te kort door de bocht, bedoelde:
Cake, koekjes, taart, pie etc. eet ik zelden. Die bak ik dus eigenlijk nooit. Soms voor mijn verjaardag.
Wel bak ik af en toe brood. Inderdaad grote smaakwinst

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Kant-en-klaar: vooruitgang of drama?
« Reactie #38 Gepost op: 09 december 2010, 09:54:23 »
Als student at ik wel eens een kant en klaarmaaltijd (bv koken en stomen) maar dat vind ik nu echt vies. Je smaak verandert soms ook, misschien dat ik het ooit niet vies vind.
De pizza's van de supermarkt vind ik ook vies, behalve 1 Amerikaanse panpizza met uit en kaas, die wil ik best 1x per jaar eten ofzo, maar meestal is het minder vaak.
Ik heb wel een jus uit een zakje, die vind ik niet vies.
Groenten uit een zakje vind ik niks, die groente is altijd zo bruin. Heel soms is er hier wel eens sla uit een zakje, maar dat is als er geen krop sla in huis is en er falafel of vega shoarma wordt gegeten waarbij ik dan ook sla wil, en dan haal ik dat (het zakje sla) in de AH to go.
Ik ben wel dol op condiments en die worden meestal niet zelf gemaakt.
In de biowinkel vind ik het soms nog wel leuk om iets nieuws uit te proberen maar meestal is dat eerder een halffabrikaat.
Maar ik vind het niet fout om KK te eten, ik vind het zelf alleen niet lekker, als andere mensen het wel lekker vinden is dat natuurlijk prima.
Eten afhalen ergens bij een afhaalzaakje vind ik dan weer wel lekker.
,,,,فلافل

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Kant-en-klaar: vooruitgang of drama?
« Reactie #39 Gepost op: 09 december 2010, 20:34:46 »
Ik eet dus alleen maar sla uit een zakje.
Supercalifragilisticexpialidocious!