Vegatopia Forum

Parijs

Offline Viz

• 395
Re:Parijs
« Reactie #20 Gepost op: 27 mei 2004, 09:23:14 »
Bedankt voor de tips, maar die het-is-vlakbij-dittemedat tips vind ik altijd wat vervelend omdat die in mijn geval altijd resulteerd in het eerst uren dwalen door zo'n wijk, wat niet erg is als je geen honger hebt... en dan uiteindelijk uitkomen bij iets onnoemelijks saais.

Sorry, ik weet het...Volgende keer zal ik naam en adres noteren! :) Maar dat Pakistaanse restaurantje was echt de moeite waard hoor! :)
Maar Parijs is zo groot, en er zijn zoveel restaurantjes dat je volgens mij altijd wel wat leuks vind, hoor!
'fish are friends, not food!'

Offline Poek

• Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • 11.928
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
« Reactie #21 Gepost op: 24 augustus 2004, 13:08:05 »
Iemand nog meer tips? Ik ga morgen naar Parijs :)

Offline nicky_too

• 947
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #22 Gepost op: 24 augustus 2004, 13:27:02 »
Dit is echt een pijpenlaatje, maar het eten is er heerlijk en goedkoop.

Het menu is vegetarisch, maar een aantal dingen zijn veganistisch. Die zijn nog apart op de kaart vermeld.

Ik vind het een aanrader!
"AAAH!!"
"HMPF!"

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #23 Gepost op: 24 augustus 2004, 15:32:52 »
Ik heb zelf lekkere Bretonse crepes gegeten bij Les Etoiles, 13 Rue Princesse, 6e arr, tel. 01 43257851/01 46335553. Je moet wel 2 of 1,5 pannekoek bestellen, want 1 is een beetje te weinig, open dagelijks van 12.00 uur tot 02.00 uur.

Le Grenier de Notre-Dame is 100% veg,  18 rue de la Bûcherie, 01 43 29 98 29
is wel leuk, maar niet goedkoop herinner ik me en ik geloof dat je er ook moet reserveren

Ik heb ook wel aardig gegeten bij Le Jardin des Pates waar ze wat vega dingen hebben maar ik weet niet zeker of ze nog bestaan 4 rue Lacépède 01 43 31 50 71

Verder zijn Indiase restaurantjes ook aanraders.

Nog wat adressen waar ik zelf niet ben geweest maar die okee schijnen te zijn:

Het schijnt dat Le Souk, 1 Rue Keller, tel. 01 49290508, 11e arr ook vegetarisch Arabisch eten heeft, je schijnt te moeten reserveren, avondeten tussen 20.00 en 22.00 uur.

Cosi is een broodjeszaak die ook bijzondere vegabroodjes heeft, 56 Rue de Seine, 6e arr, tel. 01 46333536, open van 12.00 uur tot 24.00 uur.
Op de Rue Xavier Rivas schijnt ook een Maoz te zitten

hier vind je de happy cow lijst.

,,,,فلافل

Offline Poek

• 11.928
    • dimitri.org
« Reactie #24 Gepost op: 24 augustus 2004, 15:49:43 »
* Poek heeft alles genoteerd :)

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #25 Gepost op: 31 augustus 2004, 10:34:35 »
En hoe was het? En waar heb je gegeten?
,,,,فلافل

Offline Poek

• 11.928
    • dimitri.org
« Reactie #26 Gepost op: 31 augustus 2004, 10:47:05 »
Ik heb (van de genoteerde tips) alleen in het pijpenlaatje van Nicky_Too gegeten, omdat die vlakbij Centre Pompidou zit. Het eten was inderdaad goed weg te krijgen daar en 15 euro voor een driegangenmenu is een redelijke prijs.

Ik heb ook nog bij een Quick gegeten: daar hebben ze een club tomate mozza menu, waarbij je dus een warm broodje met tomaat en mozzarella krijgt. Da's lekkerder dan een groenteburger.

De leukste plek vond ik Parc de la Villette. Een mooi park waar veel te doen is, alleen al bij het wetenschapsmuseum daar ben je vele uren zoet met knopjes drukken en zo.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #27 Gepost op: 22 mei 2005, 22:12:24 »
Ik ga verdorie net het weekend naar Parijs nadat het groenten festijn in het Printemps warenhuis net is afgelopen, maar mocht je tussen nu en 4 juni in Parijs zijn, dan is het misschien een aanrader om daar de groentencreaties van sterrenchef Alain Passard te proeven voor veel minder geld dan het in zijn restaurant zou kosten
« Laatst bewerkt op: 22 mei 2005, 22:15:50 door Selly »
,,,,فلافل

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #28 Gepost op: 13 juni 2005, 17:31:13 »
ik heb eindelijk een goede up to date lijst met Franse vegarestaurants gevonden en wel hier.

In Parijs in de Rue de Rosiers in Le Marais heb je zulke lekkere falafel  :yummie: hoewel het ook wel erg vol kan zijn.
Ik ben langs Le Paradis de Fruit gelopen, heb daar niet gegeten, maar ze hebben wel een goede kaart, met ook vega gerechten (maar het is niet een vegetarisch restaurant). zit ook verschillende locaties, o.a.  1 Rue des Tournelles in het 4e en is ook in de middag en op zondag open.
Ik heb gegeten bij Le Potager du Marais (22 rue Rambuteau) die hierboven ook al genoemd werd. Echt heerlijk. Het is ook een hele goede voor vegans, ze hebben veel vegan gerechten en dat staat ook duidelijk aangegeven.
Ze hebben echte Franse gerechten, maar ook Italiaanse en Indiase dingen, en ook salades. Ze zijn ook op zondag en ook s middags open.
Verder heb ik met de groep waar ik mee was gegeten bij Bouillon Racine, 3 Rue Racine nabij Jardin du Luxembourg. Ik was de enige vega in de groep, maar het was heel grappig, want dit restaurant is superfrans, met allerlei klassieke vegaonvriendelijke Franse zaken, maar ze hadden standaard ook een erg lekker vegetarisch hoofdgerecht (en 2 vega voorgerechten) op de kaart, dus als je met een niet vegagroep bent is dit wel een aanrader, bovendien is het een heel mooi restaurant, met allerlei Jugenstil ornamenten.
Verder ben ik door Passage Brady gewandeld in het 10e, waar een hele straat is met Indiase restaurantjes, waar ook veel vega is.

« Laatst bewerkt op: 13 juni 2005, 17:43:49 door Selly »
,,,,فلافل

Offline Draek

• 4.449
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
« Reactie #29 Gepost op: 29 juni 2005, 21:52:19 »
Nog meer tips voor parijs? Vegan friendly restaurant wellicht?
Ik kom daar toch langs en ga daar nog wat uren vertoeven namelijk...

Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #30 Gepost op: 29 juni 2005, 22:10:53 »
Naast Le Potager du Marais is ook veganfriendly:
La Victoire Suprême du Cœur, 41 rue des Bourdonnais, zondags gesloten. Ze hebben ook een engelse site met menu http://www.vscoeur.com/
Au Grain de Folie, 24 rue de la Vieuville in Montmartre, een erg klein alternatief tentje, leuk wel, vegetarisch met vegan opties.
En dan is er ook een vegan Chinees: Green Garden
20 rue Nationale, erg lekker, ze zijn van naam veranderd sinds ik er was, maar volgens mij niet van eigenaar veranderd

,,,,فلافل

Offline Draek

• 4.449
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
« Reactie #31 Gepost op: 08 juli 2005, 09:59:39 »
Nou..gegeten in Parijs. Bij een restaurantje dat Le Grenier de Notre-Dame heet.
Merendeel is vegan (staat aangegeven wat vegan is). Wel lekker en ook niet overdreven duur. Een tip om zeker langs te gaan. Is ook makkelijk te vinden. Vlakbij de notre dame
Stem op de Partij voor de Dieren

papaver

« Reactie #32 Gepost op: 08 oktober 2005, 20:57:28 »
Wie heeft ervaring met vegetarisch eten in Parijs; zijn er ook adresjes bekend waar je tevens kunt overnachten?

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #33 Gepost op: 08 oktober 2005, 21:22:22 »
Parijs:
Ik ben voor een tweede keer gaan eten bij La Victoire Supreme du Coeur (41 rue des Bourdonnais). Ik vond het nu toch niet erg geweldig. Beetje alternatief, beetje veel granen, mwa. Niet zo heel lekker.
Opnieuw gaan eten bij Le Potager du Marais (22, Rue Rambuteau). Ze blijken alleen in het weekend lunch te hebben. Avondgegeten: weer heel erg lekker.
Helaas niet bij Tien Hiang, de vegan Chinees kunnen eten.
Bij de Indier Pooja gegeten, 91 passage Brady, heel erg lekker, aanrader, goede prijs kwaliteit verhouding (niet zo duur, wel lekker eten) zit in een grappige passage met alleen Indiase restaurants.
Bij Epices et Delices opnieuw falafel gegeten, 53 rue Vieille du Temple, eigenlijk is ie te duur, je kan beter falafel verderop in de Rue Rosiers gaan eten maar daar komt het nooit van.
En tot slot bij Paradis du Fruit gegeten (1 Rue des Tournelles maar ze zitten op veel plekken in de stad) niet erg bijzonder.
« Laatst bewerkt op: 08 oktober 2005, 21:32:10 door Selly »
,,,,فلافل

Offline Piek

• 2.510
« Reactie #34 Gepost op: 23 november 2005, 11:33:44 »
Parijs

Vegetarisch eten in Parijs is duidelijk (nog) niet hip: vegetarische eettentjes zien er uit als kantines of rommelhokken en de mensen als geitenwollensokken. Tijd dus om ons heil ergens anders te zoeken.

M. en ik hebben gegeten bij La petit l�gume, rue des Boulangers (metro cardinal lemoine): dit was zo'n vegetari�rshol (btw: onder vegetarien verstaan veel Franse restaurants vegetarisch eten + vis!). In de Lonely Planet stond het aangeschreven alas een 'great choice for house-made vegetarian fare', maar het viel ons erg tegen. Het was wel heel erg huisgemaakt, in de zin dat ik het gevoel heb dat ik het beter kan (en zo'n fantastische chef ben ik nou ook weer niet).

De dag daarna probeerden we de Franse vega's nog een kans te geven door naar Les quatre et une saveurs te gaan, rue de Cardinal Lemoine (metro idem). De kantine. Hier zijn we niet naar binnengegaan, maar aan de overkant in dezelfde straat zat het restaurantje La Couscousi�re (o.i.d.) waar wij een heerlijke couscous en tajine hebben gegeten. Weliswaar de enige vegakeuzes op de kaart, maar wel bijzonder goed.

We hebben ook nog een dag in ons hostel gekookt, wat natuurlijk erg smakelijk was :chef:  ;)

Overdag/voor de lunch kun je als vega (natuurlijk) goed terecht bij Creperies, Pattiseries en Boulangeries met koffiehoekjes.
« Laatst bewerkt op: 23 november 2005, 11:38:20 door Piek »
Eet gezond & eet taartjes

Offline renske

• 809
    • Zoetekauwen
« Reactie #35 Gepost op: 22 juli 2006, 21:34:36 »
Wij waren de afgelopen week weer in de Bourgogne (op bezoek bij mijn vader) en de dichtsbijzijnde supermarkt aldaar is de Auchan (heel groot!). Daar hebben ze echt nog nooit van vegetariers gehoord. Geen tofu, tempe, groenteburger, niets. Gelukkig wist ik dat nog van voorgaande jaren. Ik heb een koeltas vol met vegaburgers meegenomen.

Op de terugweg verbleven we een nacht in Parijs en daar aten we bij MandalaRay. Erg duur en 'hip' (hoogstwaarschijnlijk vanwege de 4 beroemde acterende eigenaren) maar wel 4 prachtige vegetarische gerechten (ik at een ontzettend lekkere risotto) op het menu, heeeerlijke toetjes, mooie ambiance en lekkere wijn. Dus mocht je met een dikke portemonnee en hippe outfit in Parijs staan en trek hebben, dan is het toch wel een aanrader.

Offline Jacqueline

• 309
    • Lifecoach
« Reactie #36 Gepost op: 16 augustus 2006, 10:34:16 »
Ik was vorige week een paar dagen in Parijs. We hebben redelijk goed gegeten bij Le potager du Marais

Reserveren is wel handig, of je moet niet te laat gaan.
« Laatst bewerkt op: 16 augustus 2006, 10:34:41 door Jacqueline »

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #37 Gepost op: 16 augustus 2006, 17:27:03 »
Je kan er ook lekker lunchen. En het zijn best leuke mensen die er werken.
,,,,فلافل

Offline Jacqueline

• 309
    • Lifecoach
« Reactie #38 Gepost op: 17 augustus 2006, 15:49:42 »
Ben je er ook geweest? Leuk he! Er was maar 1 meisje die het wel erg druk had. Maar wel vriendelijk ja. Lunch heb ik niet geprobeerd, zal het onthouden voor volgende keer :-)

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #39 Gepost op: 17 augustus 2006, 21:54:35 »
Ben je er ook geweest? Leuk he! Er was maar 1 meisje die het wel erg druk had. Maar wel vriendelijk ja. Lunch heb ik niet geprobeerd, zal het onthouden voor volgende keer :-)

Ja ik vind het er heel leuk, en altijd als ik in Parijs ben wil ik er heen, ze hebben ook lekkere gratins. Die lunch is alleen in het weekend, en ook gewoon warm. Ik heb er ook wel eens in mn eentje gegeten  :heehee:

,,,,فلافل