Vegatopia Forum

Dagje uit als vegetariër

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Offline trashydiva

  • **
  • 78
  • Geslacht: Vrouw
    • FAIRyFAIR natuurlijke verzorging & fairtrade woondecoraties
Dagje uit als vegetariër
« Gepost op: 22 oktober 2010, 15:09:35 »
Naar aanleiding van het volgende wonderlijke bericht dat ik tegemkwam;

Hoe staat het volgens jullie gesteld met het eten in bv. pretparken, strandtenten etc.?
Uit onderstaand stuk begrijp ik dat ik als vegetariër zeer veel keuze heb, iets wat ik geloof ik nog niet doorhad  ??? :-[ Meestal mag ik blij zijn met een patatje. Ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn!

p.s. Het stukje komt van een site waar mensen verzoeken in kunnen dienen om de Efteling te verbeteren (vraag maar niet wat ik daar deed...  :angel: ) en ik was dus lichtelijk verbaasd dit stukje tegen te komen tussen de aanvragen voor 4 dubbele achtbanen, standbeeld voor de oprichter, meer water in fata morgana etc. :D

15      Minder vegetarisch eten in het park

Van oorsprong is de Efteling een plek voor carnivoren. Anton Pieck was bijvoorbeeld een echte vleeseter en in de restaurants in het park kun je sinds jaar en dag een lekker stuk biefstuk vinden. Dat er nu ook uitgebreide vegetarische gerechten zoals groenteburgers verkocht worden kan nooit de bedoeling zijn geweest. Het zou de Efteling sieren als de hoeveelheid vegetarische gerechten tot een minimum wordt beperkt.

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Dagje uit als vegetariër
« Reactie #1 Gepost op: 22 oktober 2010, 15:12:20 »
Ja je kan overal vega eten in de Efteling, en als je het van te voren aangeeft, kunnen ze zelfs allergeenvrij koken.  Het is niet bijzonder lekker ofzo, maar dat verwacht je niet in een pretpark, en dat het kan is erg fijn.

Heb geen ervaring met andere parken.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Sam

  • ******
  • 7.151
Re:Dagje uit als vegetariër
« Reactie #2 Gepost op: 22 oktober 2010, 15:42:08 »
De uitgebreide vegetarische gerechten beperken zich voor zover ik weet tot een wokschotel in het restaurant of een groenteburger in het zelfbedieningsrestaurant, oh ja, en het nacho tentje naast de Piranha heeft natuurlijk nachos. Voor de rest hebben ze niet eens kaassouffles bij de patat-tenten, dus ik kan me niet voorstellen dat we deze carnivoor nu heel erg serieus moeten nemen.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Dagje uit als vegetariër
« Reactie #3 Gepost op: 22 oktober 2010, 15:48:29 »
Bij de patattenten zijn toch ook groentenburgers?
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Sam

  • ******
  • 7.151
Re:Dagje uit als vegetariër
« Reactie #4 Gepost op: 22 oktober 2010, 15:51:53 »
Misschien dit seizoen wel, vorig seizoen nog niet. Het kan best dat ik achter loop hoor, ik heb mijn jaarlijkse efteling uitstapje gemist dit jaar :)
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.319
Re:Dagje uit als vegetariër
« Reactie #5 Gepost op: 22 oktober 2010, 16:09:44 »
Bij de patattenten zijn toch ook groentenburgers?

Ja, weet ik bijna zeker. Volgens mij at Gwen die nog bij ons uitje toch?

Offline RvO

  • ***
  • 286
Re:Dagje uit als vegetariër
« Reactie #6 Gepost op: 22 oktober 2010, 16:11:18 »

15      Minder vegetarisch eten in het park

Van oorsprong is de Efteling een plek voor carnivoren. Anton Pieck was bijvoorbeeld een echte vleeseter en in de restaurants in het park kun je sinds jaar en dag een lekker stuk biefstuk vinden. Dat er nu ook uitgebreide vegetarische gerechten zoals groenteburgers verkocht worden kan nooit de bedoeling zijn geweest. Het zou de Efteling sieren als de hoeveelheid vegetarische gerechten tot een minimum wordt beperkt.


Is dit misschien cynisch bedoeld? Ik kan me niet anders voorstellen.

Offline @rno

  • *****
  • 2.330
  • Geslacht: Man
Re:Dagje uit als vegetariër
« Reactie #7 Gepost op: 22 oktober 2010, 20:37:14 »
Anton Pieck stamt uit de tijd dat vleeseten in opkomst was. Mogelijk leeft de schrijfster nog in die tijd.
Ik heb een tijdje geleden die tekst ook gezien en vervolgens gezocht waarop ze haar mening basseerde en kon niets vinden.
Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Dagje uit als vegetariër
« Reactie #8 Gepost op: 22 oktober 2010, 21:12:50 »
Gewoon een grap van iemand, vind het wel komisch.

Offline koekje

  • *****
  • 2.503
  • Geslacht: Vrouw
Re:Dagje uit als vegetariër
« Reactie #9 Gepost op: 23 oktober 2010, 00:53:33 »
Maar als je kotsmisselijk uit het schip of de vogelrok komt, heb je toch helemaal geen zin meer in eten?
'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy

Offline Gabs

  • ****
  • 796
  • Geslacht: Vrouw
Re:Dagje uit als vegetariër
« Reactie #10 Gepost op: 25 oktober 2010, 15:51:43 »
Ik ga ervan uit dat het cynisch bedoeld is, want het ligt er wel heel dik bovenop. En die vegaburgers zijn gortedroog, dus niet aan te bevelen... Ik eet ook alleen maar frieten in de Efteling.

Offline Sander

  • ******
  • 5.528
  • Geslacht: Man
Re:Dagje uit als vegetariër
« Reactie #11 Gepost op: 25 oktober 2010, 18:24:45 »
Misschien dit seizoen wel, vorig seizoen nog niet. Het kan best dat ik achter loop hoor, ik heb mijn jaarlijkse efteling uitstapje gemist dit jaar :)

Al zeker 3 seizoenen en in ieder geval zeker op het Anton Pieckplein.

“it's strange how life makes sense in time...”

Offline Sam

  • ******
  • 7.151
Re:Dagje uit als vegetariër
« Reactie #12 Gepost op: 26 oktober 2010, 11:03:47 »
Is dat zo? Man, ben ik daar dan even straal langsgelopen, maar ja, 20 jaar Efteling zonder groentenburgers, mijn verwachtingen waren niet meer zo hoog  :) Ik ga het volgende keer eens proberen
* Sam zet een eftelingbezoek nog even op de agenda voor binnen nu en niet al te lang
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Gabs

  • ****
  • 796
  • Geslacht: Vrouw
Re:Dagje uit als vegetariër
« Reactie #13 Gepost op: 26 oktober 2010, 11:32:08 »
Ik ga volgende maand naar de Efteling. Zou het, nu het koud is, ook leuk zijn? Alleen de Pyrana zal geen succes worden, denk ik.

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.915
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Dagje uit als vegetariër
« Reactie #14 Gepost op: 26 oktober 2010, 11:36:52 »
Zestien pagina's dus dat zal wel ;)

Offline Sander

  • ******
  • 5.528
  • Geslacht: Man
Re:Dagje uit als vegetariër
« Reactie #15 Gepost op: 26 oktober 2010, 12:00:27 »
Ik ga volgende maand naar de Efteling. Zou het, nu het koud is, ook leuk zijn?

De Efteling is ALTIJD leuk. Mits het niet te druk is, want 27/29 euro betalen om de halve dag in de rij te moeten staan sucks natuurlijk big time.

Ik zou als ik jou was wachten op de Winter Efteling (vanaf 29-11 geloof ik), want dat is nóg leuker dan de Zomer Efteling (en je hebt overal gezellige kampvuurtjes waar je je aan op kunt warmen).

“it's strange how life makes sense in time...”

Offline Sander

  • ******
  • 5.528
  • Geslacht: Man
Re:Dagje uit als vegetariër
« Reactie #16 Gepost op: 26 oktober 2010, 12:04:13 »
Is dat zo?

Ja, maar je moet er wel naar vragen, want het ding staat niet vermeld op de borden. Althans, voorgaande jaren niet, want dit jaar heb ik 'm nog niet gegeten.

“it's strange how life makes sense in time...”

Offline trashydiva

  • **
  • 78
  • Geslacht: Vrouw
    • FAIRyFAIR natuurlijke verzorging & fairtrade woondecoraties
Re:Dagje uit als vegetariër
« Reactie #17 Gepost op: 26 oktober 2010, 13:22:11 »
Ik ga volgende maand naar de Efteling. Zou het, nu het koud is, ook leuk zijn?

De Efteling is ALTIJD leuk. Mits het niet te druk is, want 27/29 euro betalen om de halve dag in de rij te moeten staan sucks natuurlijk big time.

Ik zou als ik jou was wachten op de Winter Efteling (vanaf 29-11 geloof ik), want dat is nóg leuker dan de Zomer Efteling (en je hebt overal gezellige kampvuurtjes waar je je aan op kunt warmen).


;) Ik zag het mega winterefteling topic al staan net...

Wij moesten helaas kaartjes opmaken, en ik krijg m'n vriend echt niet zo gek dat we in de winter weer gaan  :-\
Heb trouwens niks vega's gekocht, had zelf lekker wraps en kruidkoek gemaakt :)



Offline trashydiva

  • **
  • 78
  • Geslacht: Vrouw
    • FAIRyFAIR natuurlijke verzorging & fairtrade woondecoraties
Re:Dagje uit als vegetariër
« Reactie #18 Gepost op: 26 oktober 2010, 13:23:33 »
Ik ga volgende maand naar de Efteling. Zou het, nu het koud is, ook leuk zijn? Alleen de Pyrana zal geen succes worden, denk ik.

Wij hadden zaterdag hoosbuien, en eerlijk gezegd vond ik het niet eens erg, we hoefden nergens in de rij te staan, want er was geen hond  8)
Al waren aan het einde van de dag m'n schoenen doorweekt, maar ja eigen schuld.

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Dagje uit als vegetariër
« Reactie #19 Gepost op: 26 oktober 2010, 19:56:20 »
Ik kan me herinneren dat Six Flags/ Walibi/ hoehetnuookheet een vegahamburger had, was ik uitermate over in mn nopjes. Vegetarisch junkfood, YES! Helaas zat er een soort kerriesausje op, wat ik uit horeca ervaringen associeer met het verbergen van de smaak van bedorven vlees, en het was al niet bijzonder lekker, maar goed, ze hadden het wel.