Vegatopia Forum

De Vegetarische Slager

Offline Eelco

• Admin
  • 20.680
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: De Vegetarische Slager
« Reactie #260 Gepost op: 04 oktober 2017, 21:12:56 »
Oh, wacht, verkeerd draadje denk ik. Maar in ieder geval is het suf dat je als vleeseten "per ongeluk" iets vegetarisch koopt, dat dat heel erg zou zijn. Andersom is erger, toch?
Nou, die niet-vegetarische slager bij Pauw dacht daar gisteravond heel anders over  ::).
War is peace, freedom is slavery, and ignorance is strength

« Reactie #261 Gepost op: 05 oktober 2017, 12:44:03 »
zoals opgemerkt door heer  Korteweg wordt eigenlijk bevestigd dat deze firma probeert de boel te belazeren, toch?

Nee, hij geeft aan dat zijn produkten een redelijke 'vleesbeleving' kennen. Hij belazert nergens iemand, hij beweert of suggereert beslist niet dat het om "echt" gaat, maar is er zeer duidelijk in dat het om vegetarische produkten gaat. Bedrijfsnaam en verpakkingen laten daar geen misverstanden over bestaan. In tegenstelling tot bijvoorbeeld Tivall, waar in aanzienlijk kleinere letters "vegetarisch" onder de produktnaam is vermeld. Het staat er wel maar valt niet meteen zo op.
Het is me dan ook een volkomen raadsel waarom juist de vegetarische slager het moet ontgelden bij de NVWA. Kennelijk hebben ze ergens op wat te lange tenen weten te gaan staan. Wat voor de discussie alleen maar goed is, trouwens.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Aiko

« Reactie #262 Gepost op: 11 oktober 2017, 23:49:15 »
Het valt mee. Het hoeft blijkbaar alleen op de website aangepast te worden: https://www.nu.nl/eten-en-drinken/4960472/vegetarische-slager-hoeft-etiketten-toch-niet-passen-van-nvwa.html

Offline Eelco

• Admin
  • 20.680
    • Mijn Homepage
« Reactie #263 Gepost op: 11 oktober 2017, 23:56:09 »
Het valt mee. Het hoeft blijkbaar alleen op de website aangepast te worden: https://www.nu.nl/eten-en-drinken/4960472/vegetarische-slager-hoeft-etiketten-toch-niet-passen-van-nvwa.html
Ik vermoed dat de NVWA lang na heeft moeten denken hoe ze zich met opgeheven hoofd uit #schnitzelgate konden redden. Dat heeft tot dit bericht geleid. Blijft erg onhandig, maar gelukkig ook gewoon veel positieve reclame en meer naamsbekendheid voor de Vegetarische Slager.

« Reactie #264 Gepost op: 12 oktober 2017, 13:38:04 »
Ik vermoed dat de NVWA lang na heeft moeten denken hoe ze zich met opgeheven hoofd uit #schnitzelgate konden redden.

Lukt niet zo goed. De Vegetarische slager maakt er gehackt van:

Korteweg van de Vegetarische Slager verwondert zich over deze verklaring. Hij wijst erop dat Benno Bruggink van de NVWA vorige week op televisie, met de verpakking in de hand, nog zei dat de etiketten niet kloppen.

Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline neleH

• 1.736
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #265 Gepost op: 09 november 2017, 14:02:10 »
Gisteren at ik even vlot iets bij AH-to-go. Ben meestal niet zo'n fan van voorverpakte dingen.
Ik nam een wrap (een roze, vast iets met biet), met vegatonijn van de Vegetarische Slager. Die was dus echt SUPERLEKKER!
Een aanrader als je eens snel iets wilt eten on the go. En nu heb ik ook zin om weer de vegatonijn te kopen.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #266 Gepost op: 04 januari 2018, 20:45:14 »
De vegetarische slager heeft nu bij AH 3 kant en klaar maaltijden http://www.distrifood.nl/assortiment/nieuws/2018/1/ah-lanceert-maaltijden-vegetarische-slager-101114786.
Iemand al geprobeerd of gezien?
,,,,فلافل

Offline Erwin

• *
  • 3
« Reactie #267 Gepost op: 06 januari 2018, 20:10:21 »
Ik heb net de spaghetti gehad, vond hem supergoed. Hopelijk komen ze met meer.

Offline neleH

• 1.736
« Reactie #268 Gepost op: 08 januari 2018, 16:08:47 »
Ik ben hier ook wel benieuwd naar. De vegaballetjes in satehsaus van Unox vond ik niet zo lekker (de satehsaus is niet lekker, maar mijn eigen saus is sowieso by far het beste)

« Reactie #269 Gepost op: 12 januari 2018, 08:59:06 »
Ik ben helemaal gek op de Filet americain van de Vegetarische Slager! Volgens een vriend van me, die wel af en toe vlees eet, smaakt hij vrijwel het zelfde als de 'echte' variant.
Mijn nichtje kwam met kerst met die filet bolletjes aanzetten om te proberen, zij eet veganistisch en was ook blij verrast!

Offline meisbaer

• 5.627
« Reactie #270 Gepost op: 13 januari 2018, 00:25:10 »
Het is inderdaad lekker spul! En ook al vond ik die kleine verpakkingen in eerste instantie een beetje zonde van al dat plastic, zo gooi je niets weg. Ook zijn ze handig voor bedrijfskantines etc.

Al vind ik de paté van vivera ook lekker, die zit in een grotere verpakking, waar ik dan een klein sneetje in maak en dan het eruit knijp  ;)

Offline Windigo

• 525
« Reactie #271 Gepost op: 13 januari 2018, 06:31:54 »
Ja die pate en filet zijn inderdaad super. Bijna helemaal hetzelfde qua smaak als het origineel, maar zonder het dierenleed :)
Nothing tastes like compassion feels

Offline Monica

• 231
« Reactie #272 Gepost op: 28 september 2018, 00:32:25 »
De roockworst van De Vegetarische Slager is deze week gelanceerd. De reacties op internet waren nogal lovend, dus vol verwachting, maar toch met enige terughoudendheid, vanavond uitgeprobeerd met een boerenkoolstamppotje. Hij viel mij erg tegen. De geur stond me tegen en daarmee eigenlijk ook de smaak. Ik vind toch nog steeds dat Valess de lekkerste 'rookworst' heeft.

Offline Eelco

• Admin
  • 20.680
    • Mijn Homepage
« Reactie #273 Gepost op: 19 december 2018, 11:46:09 »

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #274 Gepost op: 19 december 2018, 11:59:36 »
,,,,فلافل

« Reactie #275 Gepost op: 19 december 2018, 12:02:04 »
Citaat
Volgens De Vegetarische Slager past de overname bij zijn ambitie om de grootste 'slager' ter wereld te worden.

Dan had ik toch liever wat minder ambitie gezien geloof ik.
William Shatner

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #277 Gepost op: 19 december 2018, 13:42:38 »
Benieuwd hoeveel fans ze gaan verliezen...

Offline Sam

• 7.192
« Reactie #278 Gepost op: 19 december 2018, 14:15:21 »
Brrrr.... en daar heb ik dan aandelen van... :-\
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline neleH

• 1.736
« Reactie #279 Gepost op: 19 december 2018, 14:18:44 »
Ik denk dat het heel positief is voor de Vegetarische Slager! Logistiek en commercieel gezien een sterke partij.

Maar zag dit ook niet aankomen.