Vegatopia Forum

De Vegetarische Slager

Offline JanK

• *
  • 5
  • Geslacht: Man
Re:De Vegetarische Slager
« Reactie #200 Gepost op: 27 april 2013, 12:08:37 »
Ja, ik zie al dat het verplaatst was naar het juiste draadje. Dank! Op twitter zeiden ze dat er een @vegaslager draadje was, maar daar las ik finaal overheen. Leuk om weer te schrijven hier. Ik zie ook mijn oude berichten van 10 jaar geleden of zo weer terug, ook onder deze nick, memorylane* 

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #201 Gepost op: 27 april 2013, 12:24:13 »
Welkom terug!

Aiko

Re:De Mc2burger
« Reactie #202 Gepost op: 27 april 2013, 12:43:47 »
Foto's van de Mc2burger kan je zien op mijn weblog op  http://tinyurl.com/cgcqmtq . Volgens mij kan je hier geen foto's plaatsen, als ik het goed herinner.

Dat kan (mits het met mate gebeurt, vermoed ik):

Offline JanK

• *
  • 5
« Reactie #203 Gepost op: 29 april 2013, 12:58:30 »
Prima. Dan weet ik dat ook weer. Ik wilde geen schaamteloze plug naar mijn website maken, om daarna weer in stilte te verdwijnen. Maar ik wilde wel laten zien hoe die burger er uit ziet, dus dan deed ik het toch zo maar. En als het zo goed is, is het zo goed :)

Offline Dennis23

• 228
« Reactie #204 Gepost op: 29 april 2013, 16:03:04 »
De MC2 burger is vanaf 10 mei verkrijgbaar bij Ekoplaza. Dit stond op de FB pagina van de Vegetarische Slager:

---------Smullen van een Burgerlijke Troonopvolger!-------

Onze premiere in het Centraal Museum Utrecht was een groot succes! Vegetarische Slager Jaap Korteweg vertelde over zijn visie en onze chef kok Paul en John van het Centraal Museum bereidden de mc2Burger op 3 manieren: Classic, Dutch en Mexicaans!

Vanaf 10 mei ligt de mc2Burger in de schappen van Ekoplaza, een aantal Coops en onze particuliere verkooppunten! http://www.devegetarischeslager.nl/onze-verkooppunten Dan kunnen alle vleesminnende (beginnende) vega- en flexitariers helemaal los met de BBQ en andere Burger maaltijden. Bon appetit - x7 omdat ie 7 keer duurzamer is dan een rundvleesburger!

Woon je in Utrecht? Geniet dan van de mc2Burger in het restaurant van het Centraal Museum Utrecht!

Offline Miranda

• 3.376
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #205 Gepost op: 09 mei 2013, 13:38:50 »
Ik was vandaag voor het eerst bij de vegetarische slager in Den Haag. En wat hebben ze daar veel lekkers! Ook voor niet vegetarische kookliefhebbers is het daar leuk winkelen. Ik kocht dus ook veel te veel ;D

Natuurlijk nam ik een pakje burgers mee. En ook rauw gehackt. Verder koolzaadolie, knoflookolie, heel bijzondere gerookte olie, een potje zomertruffel, currypasta en een fles wijn.

En omdat ik zoveel kocht, kreeg ik het kookboek cadeau. Ik vond het weer een leuk geslaagde expeditie.

Offline MaartenP

• 191
« Reactie #206 Gepost op: 09 mei 2013, 17:35:04 »
Jammer dat die burger niet vegan is...

Offline Dennis23

• 228
« Reactie #207 Gepost op: 13 mei 2013, 18:46:30 »
Heeft trouwens iemand de mc2 burger gezien in Ekoplaza. Ik was al bij twee vestigingen langsgeweest, en helaas hadden beide vestigingen dit niet in hun assortiment.

Offline Dennis23

• 228
« Reactie #208 Gepost op: 21 mei 2013, 19:15:48 »
Goed nieuws. Vanaf 27 mei 2013 worden de prijzen van de producten van de Vegetarische Slager verlaagt. Dit is vanwege schaalvoordelen die behaald zijn. De onderstaande bericht staat op hun Facebookpagina:

Vegetarische Slager verlaagt prijzen: nieuwe generatie vleesvervangers wordt bereikbaar voor groter publiek

Na de explosieve groei van de Vegetarische Slager - het bedrijf opende in 2010 één winkel en heeft momenteel 600 verkooppunten in Nederland - kunnen de prijzen omlaag als gevolg van de schaalvoordelen. De nieuwste generatie vleesvervangers komt daarmee binnen bereik van een groter publiek. Jaap Korteweg, directeur van de Vegetarische Slager, verwacht dat in de toekomst verdere prijsverlagingen mogelijk zijn: “Als we allemaal een hapje helpen komen de prijzen van de nieuwste vleesvervangers die niet van echt te onderscheiden zijn steeds dichter in de buurt van de prijzen van echt vlees.”

In april heeft Natuur & Milieu honderdduizenden verpakkingen van het vegetarisch vlees van de Vegetarische Slager gratis uitgedeeld aan het winkelend publiek bij de Jumbo. Veel mensen hebben op deze manier kennis kunnen maken met vleesvervangers 2.0, waarvan gezegd wordt dat ze dierlijk vlees letterlijk kunnen doen vergeten. Vegetarische Slager Jaap Korteweg verwacht dat de wereld binnen 50 jaar geheel overgestapt zal zijn van dierlijk naar plantaardig vlees: “Qua smaak en structuur gingen we de concurrentie met vlees al aan, nu komt het prijstechnisch gezien ook meer in de buurt. Uiteindelijk gaan we voor de vegetarische kiloknaller.”

Supermarkten maken vaak nauwelijks marge op dierlijk vlees en zuivel, maar leggen het voor een lage prijs in de schappen om de consument naar hun winkels te lokken. Hun winst behalen supermarkten veelal op andere producten, waaronder ook vleesvervangers. Als het aan Jaap Korteweg ligt, behalen binnenkort zowel de supermarkt, de consument, het milieu en de dieren winst bij vegetarische vleesvervangers van de nieuwste generatie als culinair hoogstaande vervanger van de dierlijke variant.

Vanaf 27 mei zullen de nieuwe prijzen zijn doorgevoerd in de webwinkel van de Vegetarische Slager en bij veel verkooppunten.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #209 Gepost op: 21 mei 2013, 19:52:41 »
Ik at vandaag de vegetarische gehacktbal. Ik schrok me een hoedje toen ik vijf minuten voordat ik het ding wilde serveren las dat je hem niet moet bakken, maar 15 minuten moet sudderen in jus. Gelukkig had ik net mosterdjus gemaakt. Ik vreesde het ergste toen het droge ding de verpakking uit kwam, maar hij was lekker. Wat aan de zoete kant, dus een wat zoutige jus is er niet verkeerd bij.
,,,,فلافل

Offline Dennis23

• 228
« Reactie #210 Gepost op: 28 mei 2013, 19:55:55 »
De nieuwe prijzen van de vegetarische slager zijn licht gedaalt. Zoals de vegeterische kip van €4,25 naar €3,99.

Offline Monica

• 231
« Reactie #211 Gepost op: 28 mei 2013, 23:30:52 »
Dat is een begin, maar het blijft prijzig helaas.
Ik ben fan van verschillende producten van de Veg. Slager, maar door de prijs staat het hier minder op tafel dan ik zou willen. Toen het pas te koop was zat er meer in een verpakking en was het in verhouding goedkoper. Helaas is dat zo'n 1,5 jaar geleden veranderd. Je zou toch denken dat ze juist door het grote succes wel wat prijsvriendelijker zouden kunnen zijn.

Morgen maar even naar de Jumbo voor een gratis pakje kipstukjes bij een vleesvervanger.  ;)

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #212 Gepost op: 29 mei 2013, 10:13:27 »
Ik ben fan van verschillende producten van de Veg. Slager, maar door de prijs staat het hier minder op tafel dan ik zou willen. Toen het pas te koop was zat er meer in een verpakking en was het in verhouding goedkoper. Helaas is dat zo'n 1,5 jaar geleden veranderd. Je zou toch denken dat ze juist door het grote succes wel wat prijsvriendelijker zouden kunnen zijn.

Morgen maar even naar de Jumbo voor een gratis pakje kipstukjes bij een vleesvervanger.  ;)

Heb je een Marqt in de buurt, daar liggen vega-kipstukjes die lijken op die van de Vegaslager en wat goedkoper zijn.
,,,,فلافل

« Reactie #213 Gepost op: 29 mei 2013, 10:54:58 »
Vindt het aanbod soms wat tegenvallen.
Volgens de site van de vegt slager staan de verkoopadresse. Ik zag de hoogvliet erbij staan. Nou zit hij totaal niet bij mij in de buurt maar ging er toch even heen. Op de salades na kon ik er verder weinig vinden.
Vd week was ik naar een nader verkoop adres geweest( geen supermarkt). Op de vriezer zat een plaat waarop stond dat het niet werd aangevuld... En dat terwijl een waslijst van producten op het bord stond wat ze zouden moeten hebben.
De verkoopster oogde niet heel vriendelijk en had dus geen vut om te vragen hoe het zat :(

Bij onze jumbo is er wel wat maar redelijk beperkt

Offline Bast

• 4.149
« Reactie #214 Gepost op: 29 mei 2013, 15:43:45 »
Dat aanbod verbetert alleen bij vraag he. Supermarkten hebben beperkte ruimte, maar als verkooppunt kunnen ze wel makkelijker dingen bestellen die ze dan niet hebben liggen.

Hier vandaag op expeditie naar de Jumbo geweest en daar kreeg ik keurig gratis kipstukjes mee. Nog niet geprobeerd, ben wel benieuwd.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Monica

• 231
« Reactie #215 Gepost op: 30 mei 2013, 23:05:35 »
Heb je een Marqt in de buurt, daar liggen vega-kipstukjes die lijken op die van de Vegaslager en wat goedkoper zijn.

Ik kom weleens in Amsterdam en daar zit er eentje vlakbij het station (zag ik op de site). Ik ga daar de volgende keer eens kijken. Bedankt voor de tip.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #216 Gepost op: 31 mei 2013, 09:37:28 »

Ik kom weleens in Amsterdam en daar zit er eentje vlakbij het station (zag ik op de site). Ik ga daar de volgende keer eens kijken. Bedankt voor de tip.

Ja, dat is wel een niet heel grote (die op de Haarlemmerstraat) die op Rembrandtplein is ook wel centraal en groter. Maar ook die kleinere heeft dit in de koeling liggen, het zijn deze pakketjes: http://www.vegatopia.com/vega/gespot/2-gespot/12104-gespot-product  :)
,,,,فلافل

Offline Dennis23

• 228
« Reactie #217 Gepost op: 02 juni 2013, 09:00:23 »

Morgen maar even naar de Jumbo voor een gratis pakje kipstukjes bij een vleesvervanger.  ;)

Geldt ook voor mij, dat ik deze producten niet te vaak koop. Gisteren was ik 2x langsgeweest voor een gratis pak vega-kip. De prijzen zijn nog hoog, omdat ze volgensmij hun productie nog steeds verspreid plaats vindt en dus niet volledig gebruik kunnen maken van schaalvoordelen. Ik denk dat de prijzen nog verder kunnen dalen als ze ook in België verder uitbreiden (ze hebben daar 1 verkooppunt). Langzamerhand gaat Jumbo meer verkooppunten krijgen vanwege de ombouwing van C1000 vestigingen. Vanaf woensdag 5 juni gaat er een nieuwe Jumbo bij mij in de buurt open.

Offline Monica

• 231
« Reactie #218 Gepost op: 02 juni 2013, 13:16:37 »
Wat me trouwens opviel is dat deze gratis vegakip-pakketjes bij de Jumbo 150 gram bevatten, maar ik heb ook nog verpakkingen liggen van 160 gram. Zouden dat speciale pakketjes zijn voor deze actie of hebben ze de inhoud standaard met 10 gram verminderd?

Offline Dennis23

• 228
« Reactie #219 Gepost op: 02 juni 2013, 18:14:20 »
Wat me trouwens opviel is dat deze gratis vegakip-pakketjes bij de Jumbo 150 gram bevatten, maar ik heb ook nog verpakkingen liggen van 160 gram. Zouden dat speciale pakketjes zijn voor deze actie of hebben ze de inhoud standaard met 10 gram verminderd?

Dat klopt. Dit zijn ook probeerverpakkingen, het is niet bestemd voor de verkoop. Daarom is de inhoudt kleiner dan normaal. Dit is ook vermeldt op de achterkant van deze probeerverpakking.

Nu ik denk Jumbo heeft dit wel voor de verkoop gebruikt, terwijl dit niet mocht (dus voor geld ervoor vragen). In de eerste week kregen sommige klanten dit niet gratis mee..........
« Laatst bewerkt op: 02 juni 2013, 18:16:37 door Dennis23 »