Vegatopia Forum

De Vegetarische Slager

Offline Dennis23

• 228
  • Geslacht: Man
Re:De Vegetarische Slager
« Reactie #140 Gepost op: 18 oktober 2012, 10:27:40 »
Ik las ergens dat de vegetarische slager ook naar België komt, weet er hier iemand iets van? Ik vind op hun site alleen maar dat ze de producten bij 1 natuurvoedingswinkel verkopen oid.

Ik had er nog niet over gehoord (ik zie wel dat veggiedeluxe er niet meer is, die verkochten diverse spullen online) maar ik heb het net op Twitter even aan de Vegaslager gevraagd.

Ze hebben ondertussen al 1 verkooppunt in België.

De Natuurwinkel Rotselaar
Stationsstraat 10
3110 Rotselaar

Offline Joske

• 2.829
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #141 Gepost op: 18 oktober 2012, 18:02:01 »
Ja, die had ik dus al gevonden. Ik kan misschien het vriendje van de dochter daar op af sturen, hij woont er.

Offline Dennis23

• 228
« Reactie #142 Gepost op: 18 oktober 2012, 18:32:36 »
Ja, die had ik dus al gevonden. Ik kan misschien het vriendje van de dochter daar op af sturen, hij woont er.

Een ander tip die ik kan geven is, de Facebookpagina van de Vegaslager bijhouden, soms vertellen ze ook waar hun toekomstige vestiging/verkooppunt plaats kan vinden. Zo kwam ik erachter voor de eerste keer over de verkooppunt van België

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #143 Gepost op: 18 oktober 2012, 19:36:06 »
Op Twitter melden ze dat er binnenkort meer info komt.
,,,,فلافل

Offline Dennis23

• 228
« Reactie #144 Gepost op: 23 oktober 2012, 16:22:01 »
Ik heb vandaag de nieuwe salade geprobeerd:  "de kip-kerrie"
Het smaakt echt heerlijk.

Deze week is er een aanbieding bij Deen supermarkt, 2 salades vd vega-slager voor €2,49 (normale prijs €4,98)
Er zijn totaal 3 smaken: Kip-kerrie, tonijnsalade en kipsaté
www.deen.nl

De 2e salade die ik voor deze aanbieding kocht is de tonijnsalade. Vrijdag ga ik zeker weer halen.

Offline Dennis23

• 228
« Reactie #145 Gepost op: 08 november 2012, 20:13:23 »
De overheid is bang dat de vegaslager hun producten niet te onderscheiden is. Terwijl het al duidelijk genoeg is.

De vega slager gaat enkele productnamen aanpassen.
Zoals gehakt wordt Gehackt

Een interessante filmpje waarbij Jaap Korteweg de kamervragen beantwoord

Offline Antje

• 701
    • Idril.nl
« Reactie #146 Gepost op: 08 november 2012, 20:20:33 »
Bovenstaande reactie gaat over dit artikel (Bron: Dvs Vegetarische Slager via Facebook):

"Persbericht

De Vegetarische Slager sluit elke vorm van verwarring uit:

Gehakt wordt Gehackt!

Den Haag 7 november 2012 - De Vegetarische Slager past enkele van haar productnamen aan na klachten uit de vleessector en Kamervragen van het CDA.

Doordat De Vegetarische Slager producten maakt die in smaak, textuur en bite niet van vlees te onderscheiden zijn, en door de stormachtige groei van 1 tot meer dan 500 verkooppunten binnen 2 jaar, slaat de vrees voor verwarring sommige vertegenwoordigers van de vleessector om het hart.

Om die vrees weg te nemen heeft De Vegetarische Slager besloten haar vegetarisch gehakt voortaan aan te duiden als ‘gehackt’, waarmee duidelijk wordt dat alle eigenschappen van het oorspronkelijk product gehackt zijn. De toevoeging 100% vegetarisch maakt duidelijk dat er geen dieren voor gedood zijn, wat ook al duidelijk wordt uit het logo van ‘De Vegetarische Slager’.

Ook voor producten als vegetarische Kip en Tonyn worden deze verduidelijkingen toegepast om elke mogelijke verwarring uit te sluiten.

In antwoord op de Kamervragen[1] die het CDA kamerlid Jaco Geurts stelde, heeft De Vegetarische Slager de nieuwe naamgeving in een duidelijke video uiteengezet. De video is te zien op "
Groetjes, Antje

Offline Dennis23

• 228
« Reactie #147 Gepost op: 09 november 2012, 09:51:27 »
Klopt ja.

Vleessector kan gewoon concurrentie niet aan

Offline greet

• 2.671
« Reactie #148 Gepost op: 09 november 2012, 10:41:31 »
Vleessector kan gewoon concurrentie niet aan

We mogen blijven dromen, hé  ;D

Grappig dat ze er zo'n probleem van maken, minder grappig dat ik nog steeds geen nepdingen van hun geproefd heb...

Offline chantalv80

• 911
« Reactie #149 Gepost op: 09 november 2012, 16:25:17 »
 8) ....en dat heet dus gratis reclame!
Want a sugarcube?

Offline G@sie

• *
  • 9
« Reactie #150 Gepost op: 11 november 2012, 19:04:47 »
Gisteren de lupine saucijzenbroodjes geprobeerd. Wel lekker, maar van ons mocht de vulling wel wat minder klef. Smaakt zoals de gewone saucijzenbroodjes ruiken. En ze zijn biologisch.

« Reactie #151 Gepost op: 17 november 2012, 16:28:15 »
bij mijn broer is zit een deen. die verkopen kipkerrie, kipsate en tonijn salade van de vegt slager. Heb de kipkerri op een broodje gedaan vanmiddag maar die is wel heel lekker

Offline Dennis23

• 228
« Reactie #152 Gepost op: 17 november 2012, 18:57:31 »
Wat ik ook een keer wil proberen is de palingsalade van de vegaslager. Ik ben er wel benieuwd naar. Volgensmij alleen te koop in de winkel in Den Haag van hun. Of heeft iemand anders het nog ergens anders gezien

Hun andere salades zijn zeker ook heerlijk, jammer dat het bij Deen niet meer in de aanbieding is. Maar de normale prijs is het ook wel waard.

Offline Gabs

• 796
« Reactie #153 Gepost op: 17 november 2012, 19:43:26 »
Joehoe, nu ook bij de Jumbo in Maastricht!

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #154 Gepost op: 17 november 2012, 21:10:41 »
Wat ik ook een keer wil proberen is de palingsalade van de vegaslager. Ik ben er wel benieuwd naar. Volgensmij alleen te koop in de winkel in Den Haag van hun. Of heeft iemand anders het nog ergens anders gezien

Nope, dat is er nog niet, ze zeiden dat ze binnenkort meer punten hopen te hebben.
,,,,فلافل

Offline Miranda

• 3.376
« Reactie #155 Gepost op: 26 november 2012, 09:15:23 »
Hier in de buurt zijn de producten van de vegetarische slager verkrijgbaar bij: de scharrelslager  :o
Als vegetariër wil je daar toch helemaal niet naar binnen???

Bij ekoplaza van de week de vegetarische gehacktbal en de shoarma gehaald. De gehacktbal vond ik erg lekker, en heel veel op echt gehakt lijken. Shoarma heb ik nog niet geprobeerd.

Offline Dennis23

• 228
« Reactie #156 Gepost op: 26 november 2012, 10:25:11 »
Hier in de buurt zijn de producten van de vegetarische slager verkrijgbaar bij: de scharrelslager  :o

Bij ekoplaza van de week de vegetarische gehacktbal en de shoarma gehaald. De gehacktbal vond ik erg lekker, en heel veel op echt gehakt lijken. Shoarma heb ik nog niet geprobeerd.

Ik zou ook niet bij de slager met vlees naar binnen willen, je bent zeker niet de enige, maar gelukkig zijn er meer dan genoeg andere verkooppunten.

De producten van de vega slager smaakt/ruikt inderdaad echt, daar staan ze voor. Hun 1e doel is om de vleeseter over te halen om vlees niet missen als zij hun producten consumeren. Dus vandaar willen ze hun product zo echt mogelijk na maken.

Offline chantalv80

• 911
« Reactie #157 Gepost op: 26 november 2012, 10:50:35 »

Ik vind het wel slim van de slager. Er zijn tegenwoordig ongelooflijk veel mensen die vanwege gezondheid, milieu  of armoedebestrijding  minder vlees eten maar er dan wel een vervanging voor willen hebben :)
Want a sugarcube?

Offline Dennis23

• 228
« Reactie #158 Gepost op: 26 november 2012, 11:10:13 »

Ik vind het wel slim van de slager. Er zijn tegenwoordig ongelooflijk veel mensen die vanwege gezondheid, milieu  of armoedebestrijding  minder vlees eten maar er dan wel een vervanging voor willen hebben :)

Het is wel goed van de slager, elke persoon die overstapt is er 1 mooi meegenomen. Ik hoop alleen dat NL wel meer maatregelen neemt tegen vlees, want de schade is te groot voor woorden. Overheid kan daar meer geld vandaan halen door oa vleesaccijnzen, dus ik verwacht wel dat ze iets gaan doen. Als er niets wordt gedaan, zullen ze in de toekomst veel geld mislopen door de effect van vlees.

« Reactie #159 Gepost op: 26 november 2012, 11:28:24 »
Overheid kan daar meer geld vandaan halen door oa vleesaccijnzen, dus ik verwacht wel dat ze iets gaan doen.

Ik niet. In ieder geval niet via accijnzen.
Als ik iets verwacht is het meer in de lijn van het rechttrekken van subsidies e.d.

Citaat
Als er niets wordt gedaan, zullen ze in de toekomst veel geld mislopen door de effect van vlees.

Dat denk ik niet. Hoezo? Welk geld lopen 'ze' dan precies mis?
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner