Vegatopia Forum

HEEEEEELP ik heb een dieet

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline Fynnya

  • ***
  • 432
Re:HEEEEEELP ik heb een dieet
« Reactie #100 Gepost op: 10 december 2010, 21:40:54 »
Wel grappig: de boeken kwamen aan in een soort van puinzak! Je zou gedacht hebben dat het de zak van Sinterklaas is , maar die was al lang terug naar Spanje.
Ik heb ook een keer een boek besteld via een Engelse of Duitse website, en die kwam ook in een heel grote, groene, stoffen zak, heel vreemd vond ik dat. Nu gebruik ik 'm als tas voor mijn inflatable matjes  :)

Offline PasioIngredients

  • **
  • 31
  • Geslacht: Vrouw
    • Pasio
Re:HEEEEEELP ik heb een dieet
« Reactie #101 Gepost op: 10 december 2010, 22:57:09 »
Bij Amazon.com in de VS : ze kwamen in 2 zendingen maar na een oponthoud van ruim 10 dagen toch tegelijk aan.
Bol heeft eigenlijk nooit wat ik zoek.
meten = weten!

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:HEEEEEELP ik heb een dieet
« Reactie #102 Gepost op: 10 december 2010, 23:22:45 »
Bij Amazon.com in de VS : ze kwamen in 2 zendingen maar na een oponthoud van ruim 10 dagen toch tegelijk aan.
Bol heeft eigenlijk nooit wat ik zoek.

Dan kan ik je The Book Depository aanraden:
http://www.bookdepository.co.uk/

Offline Chantal

  • ***
  • 127
  • Geslacht: Vrouw
Re:HEEEEEELP ik heb een dieet
« Reactie #103 Gepost op: 04 februari 2011, 20:29:08 »
Ik heb vroeger ook prikken gehad, maar m'n (toen) nieuwe huisarts wilde die niet geven omdat sommige mensen er erg heftig op reageerden, in shock raakten en met de ambulance afgevoerd werden. Niet bij hem in de praktijk, maar wel bij collega's. Zelf heb ik er eigenlijk nooit echt last van gehad, een wat zere arm, maar verder niet. En de hooikoorts is sindsdien beter onder controle, ik slik een periode in de zomer pilletjes, vaak zelfs een half pilletje om de dag en dan heb ik (meestal) maar weinig last.

Ik heb zulke prikken in mijn jeugd gehad, maar ik heb het maar 1 jaar gedaan en het moest 3 jaar. Maar ik kon ze niet in mijn arm hebben, ik kon een paar dagen mijn arm bijna niet gebruiken na de eerste keer (dikke bult en hele arm erg pijnlijk). Bij mijn krastest bleek ik voor 12 of 13 van de 17 geteste dingen allergisch en de arts achtte de kans van slagen van een desensibilitatiekuur erg klein omdat ik zoveel allergieën heb. En in mijn geval zou de kuur mij waarschijnlijk ook nog behoorlijk zwaar zijn. Balen dus. Misschien dat ik ooit nog een keer een second opinion vraag, maar ik heb de afgelopen 2 jaar al te vaak bij een of andere dokter gezeten. Even niet meer als het kan.

Ben nu wel benieuwd of Hausfrau nog veel wijzer is geworden van het experimenteren.


Offline Hausfrau

  • ****
  • 704
  • Geslacht: Vrouw
Re:HEEEEEELP ik heb een dieet
« Reactie #104 Gepost op: 23 februari 2011, 08:43:21 »
Hausfrau experimenteert nog lustig door  ::)

Onthouding is het beste, maar ik vind het niet haalbaar.  :-\ Ik ben nu dus aan het kijken welke dingen het meeste effect hebben, alleen dan moet je natuurlijk maar 1 ding toevoegen  :P
Waar ik in ieder geval uit ben is dat ik wel snel last heb van zuivel, hoewel de melk in de koffie :koffie: meevalt, maar dat is natuurlijk niet zoveel. Van kaas heb ik ook niet zo'n last, maar wel toetjes, slagroom, ijsjes, etc.
Van noten krijg ik wel wat krampjes, maar de overall effecten lijken mee te vallen.
Kiwi, tomaat, paprika, perziken etc. probeer ik eigenlijk geheel te vermijden, m.u.v. een incidentele pizza, maar zelfs die sla ik bijna altijd over.
Verder probeer ik soja te vermijden, maar nu ook mina 3 vegetarier wil worden eet ik nog wel eens de resten van haar vegaburger op. :vork: Plus soja zit in zo achterlijk veel producten  ??? tot broodmix aan toe.

Nu wil ik dus eigenlijk weer een keer laten testen, even controleren of ik inderdaad last heb van soja en ei of dat ik dat mezelf aanpraat. En als dat zo is dan heb ik een serieus probleem denk ik. Vandaar ook die gradering.
Maar ja, in ieder geval zijn de feestdagen en verjaardagen allemaal voorbij, dus wordt het weer wat makkelijker  :)
Hoor wie klopt daar kinders???

Offline bambi

  • ******
  • 5.558
  • Geslacht: Vrouw
Re:HEEEEEELP ik heb een dieet
« Reactie #105 Gepost op: 23 februari 2011, 08:52:36 »
Ik heb vroeger ook prikken gehad, maar m'n (toen) nieuwe huisarts wilde die niet geven omdat sommige mensen er erg heftig op reageerden, in shock raakten en met de ambulance afgevoerd werden. Niet bij hem in de praktijk, maar wel bij collega's. Zelf heb ik er eigenlijk nooit echt last van gehad, een wat zere arm, maar verder niet. En de hooikoorts is sindsdien beter onder controle, ik slik een periode in de zomer pilletjes, vaak zelfs een half pilletje om de dag en dan heb ik (meestal) maar weinig last.

Ik heb zulke prikken in mijn jeugd gehad, maar ik heb het maar 1 jaar gedaan en het moest 3 jaar. Maar ik kon ze niet in mijn arm hebben, ik kon een paar dagen mijn arm bijna niet gebruiken na de eerste keer (dikke bult en hele arm erg pijnlijk). Bij mijn krastest bleek ik voor 12 of 13 van de 17 geteste dingen allergisch en de arts achtte de kans van slagen van een desensibilitatiekuur erg klein omdat ik zoveel allergieën heb. En in mijn geval zou de kuur mij waarschijnlijk ook nog behoorlijk zwaar zijn. Balen dus. Misschien dat ik ooit nog een keer een second opinion vraag, maar ik heb de afgelopen 2 jaar al te vaak bij een of andere dokter gezeten. Even niet meer als het kan.

Ben nu wel benieuwd of Hausfrau nog veel wijzer is geworden van het experimenteren.



Ik was ook voor veel dingen allergisch, maar je mag 3 prikken tegelijk. Hoewel het ietsje minder goed is, mogen ze ook in je been, dat vond ik zelf minder storend dan een pijnlijke arm.

En ja, de bulten vallen idd niet mee. Het is een soort kruising tussen een steenpuistachtig gevoel en een enorme insectenbeet, ter grootte van een ei. Ze kunnen wel na afloop er een pleister op plakken met een verdovingsmiddel. Dat werkt circa een dag maar dan is de ergste jeuk toch wel over.

Het lijkt bij mij wel wat geholpen te hebben, maar dat kan ook het dieet zijn. De injectie travegil, die je krijgt als je toch iets verkeerds eet en in shock dreigt te gaan, is trouwens echt vele malen pijnlijker.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline dorinka

  • ****
  • 741
  • Geslacht: Vrouw
Re:HEEEEEELP ik heb een dieet
« Reactie #106 Gepost op: 24 augustus 2011, 14:12:10 »
Afgelopen week mocht ik koken voor een meisje dat geen gluten, aardappelproducten, melkproducten, suiker, honing, soja,zoetstoffen, vlees of specerijen mocht.
Ergens hier had ik de tip gelezen een lijst te vragen met dingen die wel mogen. Dat werkt echt een heel stuk makkelijker.
Ik vond varieren met bepaalde producten makkelijker dan het uitsluiten van van alles en nogwat.
Zo.

Offline bambi

  • ******
  • 5.558
  • Geslacht: Vrouw
Re:HEEEEEELP ik heb een dieet
« Reactie #107 Gepost op: 24 augustus 2011, 17:11:31 »
Afgelopen week mocht ik koken voor een meisje dat geen gluten, aardappelproducten, melkproducten, suiker, honing, soja,zoetstoffen, vlees of specerijen mocht.
Ergens hier had ik de tip gelezen een lijst te vragen met dingen die wel mogen. Dat werkt echt een heel stuk makkelijker.
Ik vond varieren met bepaalde producten makkelijker dan het uitsluiten van van alles en nogwat.
Klopt, die ervaring heb ik ook al jaren.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Flapke

  • ***
  • 177
  • Geslacht: Vrouw
Re:HEEEEEELP ik heb een dieet
« Reactie #108 Gepost op: 08 september 2011, 12:08:12 »
Mijn lijstje :bonk:
gluten
pinda
wortel
(knol/snij/blad)selderij
appel
Nachtschade : aardappel, tomaat, paprika, peper
melk
Steenvruchten: perzik, nectarine, pruim, kers
gelatine, mosselen

Ik schrijf elke dag op wat ik heb gegeten en bekijk het van dag tot dag ... Gewrichtspijn lijkt minder te worden en huid wordt beter.
maar echt handig is het niet ...

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:HEEEEEELP ik heb een dieet
« Reactie #109 Gepost op: 08 september 2011, 13:29:10 »
Mijn lijstje :bonk:
gluten
pinda
wortel
(knol/snij/blad)selderij
appel
Nachtschade : aardappel, tomaat, paprika, peper
melk
Steenvruchten: perzik, nectarine, pruim, kers
gelatine, mosselen

Ik schrijf elke dag op wat ik heb gegeten en bekijk het van dag tot dag ... Gewrichtspijn lijkt minder te worden en huid wordt beter.
maar echt handig is het niet ...

En heb je al een lijstje gemaakt van wat je nog allemaal wel mag hebben? Want dat is nog behoorlijk wat!

Offline Flapke

  • ***
  • 177
  • Geslacht: Vrouw
Re:HEEEEEELP ik heb een dieet
« Reactie #110 Gepost op: 08 september 2011, 13:47:51 »
Nee moet ik nog doen. Er blijft ook heel veel over, het is vooral erg wennen.
Vind het vooral lastig nu met lunchen.
Probeer steeds salade mee te nemen en fruit want de rijstewafels met gekookt eitje komen m'n neus uit.
Glutenvrij brood van AH vond ik zachtjes gezegd geen succes. Wel zelf een cake gemaakt en een ontbijtkoek, dat was gelukt. Brood ga ik nog wel proberen te bakken.

Wilde gister proberen frietjes te maken van een cassave maar de cassave was al moes geworden  :'(
Zit ook te denken wat voor vulling ik in een erwtensoep kan gooien maar dan moet ik misschien in een ander topic zijn.

En zou er een bouillonblokje bestaan  ???.. nog niet kunnen vinden , wel gezocht. Als ze zonder gluten zijn zit er op zijn minst weer wortel in.

Offline bambi

  • ******
  • 5.558
  • Geslacht: Vrouw
Re:HEEEEEELP ik heb een dieet
« Reactie #111 Gepost op: 08 september 2011, 14:26:05 »
Hoi, ik heb de meeste ook. Bouillonblokjes kan je vergeten, daar zit altijd selderij in. Alleen een of andere paddestoelenbouillon kan soms.

Mag ik vragen hoe je aan dit lijstje komt? Want ik zie bepaalde groepjes staan, waar ik dan nog 1 of ander produkt ook bij verwacht. De logica ontgaat me een beetje.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Temari

  • *****
  • 1.336
  • Geslacht: Vrouw
Re:HEEEEEELP ik heb een dieet
« Reactie #112 Gepost op: 08 september 2011, 15:32:57 »
trek je zelf wel eens bouillon?

Offline bambi

  • ******
  • 5.558
  • Geslacht: Vrouw
Re:HEEEEEELP ik heb een dieet
« Reactie #113 Gepost op: 08 september 2011, 16:28:22 »
trek je zelf wel eens bouillon?
Nee, maar ik heb het ook nog nooit echt nodig gehad eigenlijk.
Alleen nu ik rillerig achter de computer zit, krijg ik er ineens trek in.

Maar daar ga ik dan maar eens miso-soep voor zoeken.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Flapke

  • ***
  • 177
  • Geslacht: Vrouw
Re:HEEEEEELP ik heb een dieet
« Reactie #114 Gepost op: 09 september 2011, 09:18:27 »
Ja ik ben er ook een paar vergeten, qua noten ben ik niet zeker (hazelnoot, amandel, kokos ?)

Pinda, een hoop pollen, komen uit bloedtest, IGE staat bij mij zo rond de 1500.
Een aantal andere weet ik door OAS en uitslag bij aanraking.
De nachtschade, gluten en melk zijn mij ontraden door een natuurarts. (en geen varkensvlees en mosselen)
Hij wist de allergieen welke bevestigd zijn dmv bloedtesten zo op te dreunen (een hoop gras, bomen, stofmijt, pinda) en noemde deze er nog achteraan. Dat ik niet goed reageer op brood had ik zelf gemerkt.
Het zal voor een deel dan ook wel gaan om intollerantie.
Ben m.n. bij de natuurarts beland ivm gewrichtspijn waar de huisarts niks mee kon.

Offline Hausfrau

  • ****
  • 704
  • Geslacht: Vrouw
Re:HEEEEEELP ik heb een dieet
« Reactie #115 Gepost op: 09 september 2011, 09:35:06 »
Ik had vorige keer Maggi bouillonblokjes, in zo'n geel kuiptje en volgens mij zonder selderij en vegetarisch.
Hoor wie klopt daar kinders???

Offline bambi

  • ******
  • 5.558
  • Geslacht: Vrouw
Re:HEEEEEELP ik heb een dieet
« Reactie #116 Gepost op: 09 september 2011, 09:45:47 »
Ja ik ben er ook een paar vergeten, qua noten ben ik niet zeker (hazelnoot, amandel, kokos ?)

Pinda, een hoop pollen, komen uit bloedtest, IGE staat bij mij zo rond de 1500.
Een aantal andere weet ik door OAS en uitslag bij aanraking.
De nachtschade, gluten en melk zijn mij ontraden door een natuurarts. (en geen varkensvlees en mosselen)
Hij wist de allergieen welke bevestigd zijn dmv bloedtesten zo op te dreunen (een hoop gras, bomen, stofmijt, pinda) en noemde deze er nog achteraan. Dat ik niet goed reageer op brood had ik zelf gemerkt.
Het zal voor een deel dan ook wel gaan om intollerantie.
Ben m.n. bij de natuurarts beland ivm gewrichtspijn waar de huisarts niks mee kon.

Mijn dietist rekent de kokos niet tot de noten, en ik heb er nu met de herintroductie ook geen last van gehad.

Bij fruit, en in zekere mate ook bij aardappel, kan flink verhitten wel helpen. Verhit fruit kan ik altijd hebben. Aardappel hangt van het type, ouderdom en verhitting af. Een enkel frietje kan, wat in restaurants wel fijn is.

Weet je de pinda zeker? Je weet dat het geen noot is he?
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Flapke

  • ***
  • 177
  • Geslacht: Vrouw
Re:HEEEEEELP ik heb een dieet
« Reactie #117 Gepost op: 09 september 2011, 10:30:44 »
Ik kan me ook niet voorstellen dat ik nooit meer een frietje ga eten.

Heb gelezen dat bij gluten intollerantie/allergie vaak in het begin melk wordt afgeraden omdat de darmen geirriteerd zouden zijn. Dus wellicht dat dat over een tijdje ook weer kan (af en toe kaas).

Ik at gister een Taro (Tajer) , gefrituurd en dat was erg lekker bij gemis aan frietjes. Jammer dat de casave die ik wou proberen bedorven was.

Pinda weet ik zeker , bevestigd met bloedtest.
« Laatst bewerkt op: 09 september 2011, 10:38:54 door Flapke »

Offline koekje

  • *****
  • 2.503
  • Geslacht: Vrouw
Re:HEEEEEELP ik heb een dieet
« Reactie #118 Gepost op: 09 september 2011, 11:11:42 »
Cassave komt ook geschild en voorgekookt in zakken in de diepvries van de toko. Die kan je even laten ontdooien en dan in frietvorm snijden en dan even frituren.
'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:HEEEEEELP ik heb een dieet
« Reactie #119 Gepost op: 09 september 2011, 12:00:20 »
Ik had vorige keer Maggi bouillonblokjes, in zo'n geel kuiptje en volgens mij zonder selderij en vegetarisch.

Ik keek net even in de kast en het kan wel sporen bevatten van selderij, dus het hangt denk ik van de ernst van de allergie af of iemand dat kan eten. En het aroma bevat tarwe, ik weet niet of dat automatisch inhoudt dat er ook gluten inzitten?