even voor de zekerheid hoor, ik heb net de recensie gelezen, inclusief de kritiek dat een aantal recepten niet werkt. Helemaal mee eens, heb ik zelf ook ervaren. De belangrijkste misser in de Nederlandse vertaling is, dat er wordt gesproken over instantgist. Dat is een (onbegrijpelijke, want betreffende vertaalster doet heel veel kookboeken)) vertaalfout: levure chimique is vertaald als instantgist, en dat moet natuurlijk zijn: bakpoeder. Aan degenen bij wie de cake inzakte, probeer opnieuw met bakpoeder, en mijn ervaring is: een langere baktijd (afhankelijk van je oven) wil ook helpen - dek de bovenkant dan af met alufolie om voor tijdig bruineren te voorkomen. Ik heb zelf een piepklein oventje, en dat vergt sowieso aanpassingen, ik dek de cake af met alufolie, en bak ze af in 1 uur en 10 minuten (5 minuten voor einde folie verwijderen, zodat de bovenkant bruineert). Ook doe ik minder olie. Mijn basisrecept voor de hartige cakes: 125 gr bloem, 1/2 zakje bakpoeder, 2 thlpl zout, peper, in andere kom 1 dl witte wijn, o,5 dl olie en 3 eieren loskloppen, dan mengen met bloemmengsel met garde, dan vulling toevoegen. Beslag overdoen in beboterde en met bloem bestoven cakevorm van 21 cm en afbakken zoals hierboven beschreven. Werkt!