Nou ik geloof niet dat Vegatopianen veel op standtenten komen.
In Amsterdam vind ik het stadsstrandje Blijburg leuk, waar er wel wat vegetarisch te eten is. De kaart is niet zo groot, maar je kunt de hele dag door dingen als wraps, soep, spaanse tapas etc. eten, en er zijn altijd wel wat vega dingen. Je hoeft er bovendien geen last te hebben van zand.
Ook leuk in A'dam is Amsterdam Plage, aan het Stenen Hoofd, waar de Cantine Mobile kookt (ook vegetarisch) voor niet te veel geld. Er is bovendien een mini reuzenrad.
Als het warm is, heb ik meestal geen zin om naar de zee te gaan, omdat je er zo'n reis voor moet ondernemen, en ik bovendien dus niet zo van zand ben. Maar wel leuk is strand Kijkduin in Den Haag, waar je strandtent de Kwartel hebt, met altijd drie lekkere vega gerechten op de kaart en lekkere wijn.
Zandvoort vind ik een stom strand, maar daar heb je bij Paal 69 (het naakstrand) een strantent die 1x per jaar met de NVB vega bbq't en door het jaar heen vegetarische (en ook niet vegetarische) gerechten op de kaart heeft.
Het leukste strand is Bergen. Maar dan eet ik altijd in Bergen binnen. Via google zag ik dat Paviljoen noord tegenwoordige een nogal poshe Italiaanse kaart had, maar wel met een aantal vega dingen erop. Misschien ga ik daar nog es heen.