Vegatopia Forum

Waar aten we vandaag?

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Offline Antje

  • ****
  • 701
  • Geslacht: Vrouw
    • Idril.nl
Re:Waar aten we vandaag?
« Reactie #80 Gepost op: 26 januari 2013, 17:00:09 »
Wij proberen Open als catering en diner voor onze kleinschalige bruiloft te regelen :)
Groetjes, Antje

Offline Selly

  • *****
  • 30.781
Re:Waar aten we vandaag?
« Reactie #81 Gepost op: 26 januari 2013, 17:15:17 »
Donderdag bij De Italiaan in de Amsterdamse Bosboom Toussaintstraat. Erg lekkere olijven, ongaar brood en een lekker pizza gepofte paprika, tuinbonen, geitenkaas. De onderkant was een klein beetje geblakerd maar dat stoorde me niet. Ik kreeg zodat de hele pizza op, dat gebeurt toch zelden. De bediening is hier ook nog steeds erg aardig, fijne zaak.
,,,,فلافل

Offline jol

  • *****
  • 2.653
Re:Waar aten we vandaag?
« Reactie #82 Gepost op: 27 januari 2013, 16:11:19 »
Wij proberen Open als catering en diner voor onze kleinschalige bruiloft te regelen :)

Goede keus, hoop voor je dat het gaat lukken!

pizza gepofte paprika, tuinbonen, geitenkaas.

Klinkt heel lekker, die combinatie ga ik ook eens uitproberen.

Gisteren bij O'Pazzo in Rotterdam heel uitgebreid getafeld. Disgenoten aten visgerechten en waren alledrie heel tevreden, alles zag er prachtig uit. Ik at insalata tricolore met een prima buffelmozzarella die gelukkig goed op temperatuur was, bergtomaatjes en lekkere rijpe avocado, basilicum plus honig-mosterd dressing. Een erg goede combinatie van mild en romig, friszoete sappigheid en kruidig. Als hoofdgerecht de melanzana alla Parmigiana, één van de gerechten waar O'Pazzo om geroemd wordt. En terecht.
Helaas zat ik toen te vol om nog een toetje te kunnen eten, echt jammer want zowel de chocoladedroom als de pannacotta met grappatranen bleken op het bord net zo aantrekkelijk als op de kaart en ook goed te smaken.
De eerste fles wijn was de witte chardonnay van het huis, die viel een beetje tegen want was ons te zoet. Daarom gingen we voor de tweede fles over op de grüner veltliner, dat bleek een goede beslissing, een volle kruidige witte die goed overeind bleef bij de diverse hoofdgerechten.
De bediening is in dit restaurant niet het sterkste punt maar deze keer viel het allemaal reuze mee! Bij binnenkomst was de gereserveerde tafel klaar, 'onze' serveerster was vrolijk en persoonlijk, de gerechten kwamen telkens voor iedereen tegelijk. Dat het soms wat lang duurde was niet erg, we hadden het goed naar ons zin met elkaar en waren de laatste gasten die het restaurant verlieten.
Al met al een geslaagde avond!

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Waar aten we vandaag?
« Reactie #83 Gepost op: 30 januari 2013, 23:05:14 »
Ik at gisteren weer met collega's bij Wonders in Zaandam. Mijn allergieën waren weer doorgegeven, en de kok had onthouden wat hij mij vorig jaar geserveerd had, dus had hij nu iets anders gemaakt: een glaasje pompoensoep en een salade met groene asperges, gewone en zongedroogde tomaatjes en balsamicodressing. Oja, en speciaal allergeen en glutenvrij brood, want dat was nieuw bij de groothandel en moest getest, voor glutenvrij brood was het best lekker, maar ik ben blij dat ik wel gewoon gluten mag.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re:Waar aten we vandaag?
« Reactie #84 Gepost op: 30 januari 2013, 23:07:02 »
Dat klinkt als niet zo veel, of kwam er nog meer achteraan?
This is between me and the vegetable!

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Waar aten we vandaag?
« Reactie #85 Gepost op: 30 januari 2013, 23:35:24 »
Oh het was lunch, dus het was een prima portie.

Geen idee of ze ook avondeten doen eigenlijk. Of dat er vega op de kaart staat.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Waar aten we vandaag?
« Reactie #86 Gepost op: 31 januari 2013, 08:35:13 »
wel leuk, dat ie onthouden had wat ie je vorig jaar gegeven had,
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline Selly

  • *****
  • 30.781
Re:Waar aten we vandaag?
« Reactie #87 Gepost op: 03 februari 2013, 19:01:09 »
Gisteren met Christiaan (wie kent hem nog?) bij de Aardige Pers in Amsterdam. We stonden eerst bij Klein Perzië, maar die bleek nu anders te heten en ik vond dat kaart wat saai, dus zijn we doorgelopen naar de Aardige Pers. Daar was ik een jaar of 8 terug al eens, en toen was het nogal leeg. Nu zat het bomvol met vooral Iraniërs. Gezellig sfeer, en zeer vriendelijke bediening (2 dames).

We kregen als hapje vooraf van het huis een schoteltje gemengde groene blaadjes (spinazie, munt, dragon, basilicum) met een beetje feta-achtige kaas, walnoten, olijven en radijs en kregen daar stukjes platbrood bij. Lekker.
Daarna aten we ash, een goedgevulde en bijzondere soep met spinazie, koriander, dikke vermicelli, yoghurt, gefrituurde uitjes, canellibonen en meer. Lekker en veel.
Als hoofdgerecht deelden we de vega-mix: we kregen elk een groot bord Iraanse rijst en kregen drie bakjes op tafel: 1 met idioot lekkere rode linzen, 1 met een machtig maar lekker, rokerig auberginegerecht waar volgens mij ook ei in zat, en een stoofpot-achtig gerecht met sperziebonen, andere groenten en sojabrokjes met kaneelsmaak. Nice.
Toen zat ik erg vol, maar gelukkig nam Christiaan saffraanijs waar ik wat van kon proeven. Erg lekker. Dat ijs schijnen ze ook in de naastgelegen supermarkt te verkopen, ik ga dat daar eens halen.
We rekenden 17 euro de man af, niet duur, leuke zaak.
,,,,فلافل

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re:Waar aten we vandaag?
« Reactie #88 Gepost op: 04 februari 2013, 13:45:57 »
Aanrader inderdaad en ze doen hun naam echt eer aan!
Sin chile, no tiene chiste!

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.319
Re:Waar aten we vandaag?
« Reactie #89 Gepost op: 24 februari 2013, 15:11:11 »
Gisteren bij de Klinker in Nijmegen gegeten. Een soep met kokos erin vooraf. Daarna hapjes met tempeh, ovenschotel, bonen en salade. Toe een wortelcake. Leuk hoor.

Offline myrsky

  • ***
  • 137
  • Geslacht: Man
Re:Waar aten we vandaag?
« Reactie #90 Gepost op: 24 februari 2013, 15:36:33 »
Gisteren de Vegan Proeverij van Veggideli bei Beter & Leuk, Amsterdam. De meeste Produkten war ik wel al bekend me, maar nog steeds iets nieuws entdekt. En de indonesische manier, nepvlees tet bereiden vond ik mooi, ben ik niet zo bekend mee. Wijnen von Wikn & Ik vielen ook mee.

Offline greet

  • *****
  • 2.671
Re:Waar aten we vandaag?
« Reactie #91 Gepost op: 24 februari 2013, 15:39:52 »
Ook gisteren: met de schoonfamilie naar Van Der Valk, in Dordrecht. Een gigantisch nieuw complex.
Het eten was best ok. Eerst italiaanse minestronesoep, die zelfs erg lekker was. Er zaten grote, witte bonen in, die duidelijk niet uit blik kwamen. Ik kreeg er een grote, lekkere soepstengel bij.
Het hoofdgerecht was maar zo-zo. een stuk gefrituurde polenta die veel te droog en hard was, maar al bij al van smaak ok was. Erbij aangestoofde verse spinazie met een gigantische hoeveelheid zongedroogde tomaten, meer zelfs dan spinazie. Onnodig te zeggen dat het gigantisch zout was. We namen nog dessert, ik nam de cheesecake, die erg lekker en groot was, er zaten nog wat rode vruchten-in-saus bij, en limoncello ijs.
Al bij al een vooruitgang bij de restaurantjes waar ik normaal gezien mee naar toe genomen wordt door de schoonouders, dus ik was blij, het was zelfs zeer gezellig. Kan ook een beetje komen door de grote hoeveelheid wijn die we besteld hadden. :)

Offline Selly

  • *****
  • 30.781
Re:Waar aten we vandaag?
« Reactie #92 Gepost op: 27 februari 2013, 12:55:41 »
Ik at gisteren bij Moes. Op maandag doen ze aan vega-maandag, maar ik was er op een dinsdag.
2 vega hoofdgerechten stonden er op de kaart (1 van de kaart, 1 van de dag). Ik nam de dagschotel (16 euro, de schotels van het menu zijn al vlug 19 euro): orzo-risotto met pompoen, granaatappel en paddenstoelen en rucola. Vooral die combinatie met granaatappel leek me leuk.

De orzo was erg lekker, heel romig, eigenlijk lekkerder dan risotto, met pompoensaus erdoor, lekker. Erbij een stuk pompoen uit de oven, niet heel interessant, een struik rucola, best lekkere anijschampignons en geen spoor van de granaatappel. Dat ga ik dan thuis nog maar eens doen. Raar was dat de schotel geweldig muf rook, naar oude knoflook, maar daar niet naar smaakte. Het hele restaurant rook overigens naar zuurkool.

De inrichting was mooi en de drankenkaart leuk, met veel ciders per glas, ik dronk een heerlijke poiré, hoewel je apart om een kaart waar dat op staat moet vragen, het staat niet op de gewone kaart  ???. De bediening vriendelijk, wat ouder, hoewel ze onze lege borden lang lieten staan en toen zonder kaart kwamen vragen of we nog iets wilden.

Misschien ga ik hier nog wel eens heen, over een tijd, maar ik was nu niet razend enthousiast.
,,,,فلافل

Offline Selly

  • *****
  • 30.781
Re:Waar aten we vandaag?
« Reactie #93 Gepost op: 09 maart 2013, 17:39:59 »
Ik at vorige week bij Anmol, een Indiër op de 1e Constantijn Huygensstraat in A'dam. Lekker!
Vooraf deelden we samosa's, die ik niet heel interessant vond (maar een vd tafelgenoten had besloten dat we samosa's gingen delen, ik was niet zo in samosa-mood) en daarna nam ik doperwtencurry met panir. Ik had gevraagd of 'ie pittig mocht, en hij was erg scherp, maar niet té. Erbij lekkere gele rijst (veel) en we bestelden nog garlic naan die ook erg lekker was. De panir leek alleen op tofu, weet niet zeker of het tofu was, maar het stoorde niet en de curry was erg lekker.
Erbij had ik Indiase thee, men was niet heel snel maar wel aardig en ik kom hier nog wel een keertje terug om iets te eten, het was ook nog eens goedkoop. Je kunt alleen niet pinnen.
,,,,فلافل

Offline Antje

  • ****
  • 701
  • Geslacht: Vrouw
    • Idril.nl
Re:Waar aten we vandaag?
« Reactie #94 Gepost op: 09 maart 2013, 23:11:45 »
Vanavond bij Very Italian Pizza in Den Haag. Ik koos ravioli met aubergine, basilicum en tomatensaus, mijn vriend koos spaghetti met tomatensaus en basilicum. We vonden het lekker! Ik verbaasde mij over het aantal mensen in het restaurant op zaterdag; daar had ik nooit zo bij stil gestaan omdat we normaal gesproken alleen op dinsdag uit eten gaan. Gelukkig mochten wij in een rustigere nis zitten en dat beviel prima.
Groetjes, Antje

Offline Selly

  • *****
  • 30.781
Re:Waar aten we vandaag?
« Reactie #95 Gepost op: 10 maart 2013, 17:08:00 »
Gisteren weer eens bij Bordewijk in Amsterdam. Ik belde pas in de middag om te reserveren, maar er was nog een tafel vrij en veggie was ook geen probleem.

Toen we om half 8 kwamen was de zaak nog bijna leeg, toen we om half 11 weggingen was de zaak bomvol en waren de laatste mensen net gearriveerd. Men eet hier laat.
Nog voor we de menukaart zagen, kregen we brood en een amuse: geconfijte sjalotten, ramenassnippers en een aardappel-wafeltje/chip.
Nog altijd staat er niks vegetarisch op het menu, en komt de kok het dagmenu persoonlijk toelichten, en dan vertelt hij ook het vegetarische menu.

Vooraf kreeg ik artisjokkenbeignets, mierikswortelcreme, bietjes en rucola. Erg lekker, de beignets waren echt perfect en de mierikswortel ook erg lekker. Daarna schorseneren ´a la creme´, peterseliesaus, een stamppotje met pastinaak en erbij anijschampignons. Erg lekker, de schorseneren krijg ik zelf niet zo lekker, de peterseliesaus overigens ook niet en die was ook heel lekker, en alles paste erg goed bij elkaar.
Daarna kaas van de kaaskar, ik nam een grotgerijpte pecorino, een zachte in de as gelegde geitenkaas waarvan ik de naam niet meer weet, st felicien, maroilles en stilton. Erbij een beetje suffe crackers.
Tot slot verveinethee en daarbij kregen we leuke friandises (o.a. een mini slagroomtruffel).

Ik dronk een glas vouvray en 2 glazen rasteau en dat was allemaal lekker. De bediening was goed en bij afrekening bleek dat ze voor een vega 3 gangenmenu ipv 39 euro 30 euro rekenden, wat ik erg netjes vond. Erg fijn allemaal.

,,,,فلافل

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Waar aten we vandaag?
« Reactie #96 Gepost op: 16 maart 2013, 20:41:27 »
Gisteren bij Studio K in Amsterdam. Ze hebben sinds kort naast vegetarische gerechten ook 100% plantaardige gerechten op de kaart staan. Het veganistische voorgerecht was Wasabisoep met geroosterd zeewier en rijstwafels. Het intrigeerde me enorm, maar omdat we een beetje haast hadden en we bang waren dat we het niet lekker zouden vinden hebben we het toch maar overgeslagen. Achteraf had ik daar spijt van, omdat de rest ook enorm lekker was. We namen wel een mandje met brood en tapenade. Het brood was wel ok maar niet heel speciaal maar de tapenade was wel erg lekker.
Het hoofdgerecht was pompoen-hazelnoot crumble met pastinaakpuree, gerookte bietjes, groene koolsalade en schorseneerchips. Vooral V. had van tevoren zijn twijfels hierover maar het was echt heel erg lekker. De pompoen had iets fris zoetzurigs, wat het wat minder zwaar maakte, wat wel fijn was want het was natuurlijk wel allemaal erg zetmeelrijk eten. De bietjes waren ook erg lekker, met een subtiele rooksmaak. Het vegan nagerecht was terrine van passievrucht, kokosmousse, chocolade-sorbetijs en een sesamwafel. Eigenlijk houd ik niet zo van passievrucht maar zo in combinatie met de kokosmousse was het wel erg lekker. Sowieso leuk om eens een nagerecht te kunnen nemen, dat is echt heel zeldzaam.

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.319
Re:Waar aten we vandaag?
« Reactie #97 Gepost op: 03 april 2013, 07:42:23 »
Wel eens uit eten geweest de laatste tijd. Afgelopen vrijdag bij Sunshine in Utrecht, omdat het zo koud was. We hadden allemaal een ander vegagerechtje zodat we veel van elkaar konden delen. Lekker.


Was laatst met collega's in Guiliano's. Leuke plek voor als je met een groepje bent. Iedereen kan er wel terecht. Gratis limoncello op het eind. Vers en niet zo duur.

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.319
Re:Waar aten we vandaag?
« Reactie #98 Gepost op: 28 april 2013, 18:59:24 »
Van de week in 'Wankele tafel' in Den Haag geweest. Ik at een simpele schotel met rijst, banaan en salade. De tafelgenoot de pasta. Prima voor die prijs.

Gisteren met een groepje mensen in de Klinker in Nijmegen. Vooraf pompoensoep, hoofdgerecht Shepher's Pie en na poffertjes met chocoladesaus. Lekker hoor.

Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
Re:Waar aten we vandaag?
« Reactie #99 Gepost op: 04 mei 2013, 08:45:30 »
Gisteren at  ik bij http://www.aan-de-amstel.nl. Je moet daar ruim tevoren reserveren. Aardige bediening, je krijgt meteen water en brood met boter en fleur de sel. Je hoeft ook niet om extra water te vragen, als je karaf bijna leeg is vervangen ze die ongevraagd voor een volle.
Weinig keuze, vier gerechten per gang, waarvan een vegetarisch. Maar dat maakt niet uit, want het zijn wel mooie gerechten. Vooraf flammkuchen met humus, geroosterde paprika en geitenkaas. De keus voor het hoofdgerecht was pasta met paddenstoelen.
We konden pas terecht om half negen, ik ben een grote eter en had erg veel trek. Ze serveren ruime porties: ik heb, tegen mijn gewoonte in, en ondanks dat het superlekker was, niet mijn bord leeggegeten.
Het bordje kaas van Kef hebben we gedeeld.
Toe koffie (in mijn geval thee) met huisgemaakte limoncello en een bonbonnetje.
Ze serveren wijn per fles en per glas. Wij hebben per glas genomen, per gerecht een andere wijn. Ze adviseren mooie combinaties.
Niet goedkoop, maar dan heb je wel echt lekker gegeten. En gedronken.