Vegatopia Forum

Waar aten we vandaag?

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.560
Re:Waar aten we vandaag?
« Reactie #40 Gepost op: 30 oktober 2012, 11:26:48 »
Die staat in onze restogids: http://www.vegatopia.com/vega/restaurants/restaurants-nederland/zuid-holland/10231-delft-abessinie
Hij heeft nog geen stemmen en comments, misschien vind je het leuk daar ook je opmerkingen te schrijven?

Het is alweer een tijdje geleden dat ik er ben geweest, dus dat zou wel het ultieme excuus zijn om er weer eens langs te gaan :) Zal het proberen te onthouden.

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.317
Re:Waar aten we vandaag?
« Reactie #41 Gepost op: 03 november 2012, 13:47:27 »
Deze week maar liefst twee keer buiten de deur gegeten: Een keer bij ACU in Utrecht. Dat was wel lekker, maar ik vond de porties wat klein. Gisteren was ik bij eetcafe 'Meneer Dijkstra' in Utrecht. Daar verandert weinig en dat is best fijn. Ik had het standaard gerecht, gebakken camenbert met fruit. Het is allemaal niet zo heel bijzonder en origineel maar voor die prijs wel ok.

Offline Selly

  • *****
  • 30.776
Re:Waar aten we vandaag?
« Reactie #42 Gepost op: 04 november 2012, 19:06:00 »
Donderdag in het nieuwe restaurant van het Stedelijk Museum, Amsterdam.
Is met veel bombarie aangekondigd, chef Ron Blaauw zit erachter.
Jemig wat een slechte zaak. Het reserveren ging al rommelig, de serveerster zei dat ik moest schreeuwen omdat de akoestiek zo slecht was en garandeerde me drie keer dat er écht een tafeltje zou zijn (ja, daarom reserveer ik, dat lijkt me logisch).
Overal staat dat ze ook aan vega-eten doen, maar we wilden eerst een borrelhapje en er was niks vegetarisch, 'jawel hoor' zei de serveerster, we konden immers de bruschetta met tonijn en de garnalenkroketten nemen. Daarna was ze bereid van de portie kaaskroketjes met garnakroketten te zorgen dat we alleen kaaskroketjes kregen. Die waren goed ingekocht.

Daarna ging het alleen nog bergafwaarts. Ik bestelde een spinaziesalade ('is die vegetarisch?' 'oh dat komt vast goed, anders kunnen we het niet-vegetarische aan de kant leggen bij het bereiden'  ???) en gazpacho. De spinaziesalade was slap van de zoete dressing, erover zaten vieze halfgedroogde tomaten en een enorme berg nep-parmezaanse kaas. Als de cateraar van de bedrijfskantine een goeie dag heeft, krijg je zoiets. De gazpacho was zo mogelijk nog viezer, namelijk gemaakt van tomaten uit blik en loeiveel witte peper.
We moesten lang wachten, mensen na ons die een half uur later arriveerden kregen eerder te eten en we moesten ook weer lang wachten op de rekening.
Mijn tafelgenoten vonden hun eten niet vies, maar bij hun was het veel te weinig. Een van mijn tafelgenoten had een burger die met friet én garnituur zou komen en dat garnituur bleek te bestaan uit 1 blad sla dat op de burger lag.

Ik kom hier niet terug, tenzij ze van uitbater veranderen.
,,,,فلافل

Offline Monique

  • *****
  • 3.427
  • Geslacht: Vrouw
Re:Waar aten we vandaag?
« Reactie #43 Gepost op: 04 november 2012, 19:54:13 »
Sjee wat een drama weer  :(

De zin om uit eten te gaan wordt bij mij steeds minder; ik vind het vaak niet in verhouding wat je betaalt tov wat je er voor krijgt.

Offline chantalv80

  • ****
  • 911
  • Geslacht: Vrouw
Re:Waar aten we vandaag?
« Reactie #44 Gepost op: 05 november 2012, 09:24:53 »
Je zou van het Stedelijk wel hoge verwachtingen mogen hebben eigenlijk. jammer dat het zo stroef liep.
Want a sugarcube?

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.457
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:Waar aten we vandaag?
« Reactie #45 Gepost op: 07 november 2012, 00:39:43 »
Vanavond een bedrijfsuitje (kick-off meeting met externe partners). Het redelijk chique en populaire Italiaanse restaurant XII Apostel in Hannover. Een beetje buiten het centrum, maar ook op een doordeweekse, druilerige dinsdagavond was de grote, mooie zaal mudjevol (en lawaaierig). Bij het reserveren was keurig doorgegeven dat er één vegetariër in het gezelschap was; dat was blijkbaar niet goed aangekomen ('Oh, een vegetariër, geen diabeet. Ok, eet u dan wel vis?') en dus stond op ons menu slechts vlees en vis.

Mijn suggestie dat ze me dan maar moesten verrassen, vond men te gewaagd ('kiest u maar wat uit de kaart, dat is makkelijker voor de kok'). Dat werd dan maar een pizza (de enige andere vegetarische optie was pasta met basilicum en kerstomaatjes) - ondanks het feit dat de XII Apostel zichzelf te goed vinden voor pizza's, serveert men hier volgens de locals de beste pizza's van Hannover.

Bij binnenkomst een schaaltje olijven (nogal smakeloos) en brood (geen boter of olijfolie te bekennen). Als voorafje een mooie schaal met antipasti - uiteraard 'gemengd'. Nou ja, er was ook genoeg van de schaal te vissen 'op veilige afstand'. Kerstomaatjes, artisjok, gedroogde tomaatjes (lekker makkelijk dus voor de kok). Dan de pizza: prima bodem, veel verse spinazie, goede kaas, pepertje, prima te eten (volgens het menu kostte de pizza 12,50 euro, voor Duitse begrippen redelijk aan de prijs  ;) ). Helaas moest ik na 2.5 uur nog voor het dessert vertrekken om niet al te laat thuis in Hildesheim aan te komen.

Al met al dus best aardig, maar alweer een restaurant dat de doelgroep 'vegetariërs' niet echt serieus neemt.
« Laatst bewerkt op: 07 november 2012, 00:57:28 door Eelco »
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
Re:Waar aten we vandaag?
« Reactie #46 Gepost op: 07 november 2012, 07:27:04 »
Ik at gisteren in de XII Apostel in Keulen. Pompoenravioli met salieboter.

Offline Selly

  • *****
  • 30.776
Re:Waar aten we vandaag?
« Reactie #47 Gepost op: 07 november 2012, 10:00:57 »
Ik at eventjes terug met een groep bij De Italiaan in Amsterdam. Ik kom hier wel vaker, maar nooit met een groep.
We waren met 7 maar konden uit het gewone menu kiezen. Maar we namen 'arrangement de Italiaan' waarbij je eerst antipasti, dan pizza en dan dessert krijgt. Mijn tafelgenoten wilden graag ook pasta en dat was geen probleem: we zouden een extra gang pasta krijgen en dan maar de helft pizza. Prima. En er werd nog geroepen dat er ook nog genoeg vega bij moest zitten, want er was 1 vega in het gezelschap.

De antipasti bestonden uit 2 enorme planken met heel veel erop: helaas de vegadingen erg dicht tegen de niet vega dingen aan. Ik pakte vlug wat losliggende mozzarella, tomaat, gedroogde tomaat, artisjok en aubergine en dat soort dingen maar dat was niet heel veel. Er was een apart glaasje met een vega kardoensalade, heel leuk want kardoen zie je zelden (de serveerster legde ook uit wat het was) en daar nam ik ook maar flink wat van. Dit gerecht was eigenlijk het enige waar ik niet heel tevreden over was, als je hier met een groep heen gaat kun je beter even vragen of ze wat vegadingen voor jou los op een bordje willen leggen (als je dat belangrijk vindt).

Hierna de pasta: een bordje de man met een mix van vega en niet vega, eerst verschenen 3 borden voor een deel van de groep, toen riepen we nog dat er dus 1 vega bord moest komen, de overige 4 borden lieten even op zich wachten, maar toen kwamen ze en kreeg ik mijn bordje met saliepasta, jemig wat ontzettend lekker. Echt heel erg lekkere pasta, als ik hier weer een keer eet ga ik pasta nemen.

Hierna de pizza's. Er kwamen 3 grote op tafel voor iedereen, al in punten voorgesneden, waarvan 2 vega pizza's (ik denk dat ze normaal 1 vega doen), 1 met lekker veel groenten, 1 met champignons en truffel. Lekker, maar ik zat inmiddels al flink vol, wat krijg je veel eten in dat menu!

Daarna nog een heel uitgebreid dessert, een grand dessert met van alles wat, er bleef veel staan, omdat iedereen vol zat, welk wat jammer, dat menu is dus eigenlijk wat te groot.

Erg lekker gegeten, met veel drank en koffie en fooi 50 euro pp kwijt, de bediening was erg vriendelijk.
,,,,فلافل

Offline chantalv80

  • ****
  • 911
  • Geslacht: Vrouw
Re:Waar aten we vandaag?
« Reactie #48 Gepost op: 07 november 2012, 11:23:32 »
 :-[ Ik begin hier te kwijlen, Selly.
Want a sugarcube?

Offline jol

  • *****
  • 2.653
Re:Waar aten we vandaag?
« Reactie #49 Gepost op: 07 november 2012, 22:52:01 »
Blij: Ik werd vanavond getrakteerd op eten bij de Oude Plek.
Het enige minpuntje was dat we alles in een schandalige sneltreinvaart op hadden. Kwam van de lekker :yummie:

Offline Selly

  • *****
  • 30.776
Re:Waar aten we vandaag?
« Reactie #50 Gepost op: 08 november 2012, 09:22:00 »
Blij: Ik werd vanavond getrakteerd op eten bij de Oude Plek.
Het enige minpuntje was dat we alles in een schandalige sneltreinvaart op hadden. Kwam van de lekker :yummie:


Leuk! Wat hadden jullie?
,,,,فلافل

Offline jol

  • *****
  • 2.653
Re:Waar aten we vandaag?
« Reactie #51 Gepost op: 08 november 2012, 13:24:34 »
Blij: Ik werd vanavond getrakteerd op eten bij de Oude Plek.
Het enige minpuntje was dat we alles in een schandalige sneltreinvaart op hadden. Kwam van de lekker :yummie:


Leuk! Wat hadden jullie?

als aperitief campari voor mijneer en jenever voor mevrouw, het eten hebben we gedeeld:
vooraf sate & pangsit, daarna lekker knapperige tjap tjoy met 'vl33sjes' en diezelfde 'vl33sjes' met kerriesaus.
erbij dronken we allebei een tonic.
En toen zaten we zo vol dat er helemaal niets meer bij kon.

Offline Antje

  • ****
  • 701
  • Geslacht: Vrouw
    • Idril.nl
Re:Waar aten we vandaag?
« Reactie #52 Gepost op: 10 november 2012, 01:42:54 »
Ongeveer een jaar geleden won ik een bon bij Restaurant Proeven in Gouda en twee dagen geleden besloten we dat het vandaag maar eens moest gebeuren. We gingen samen voor een vegetarisch (en zonder kaas) proeverij. Bij aankomst konden ze zich onze reservering herinneren (Dat gebeurt niet vaak, vegetarisch en zonder kaas, maar we hebben ons best gedaan en zijn erg benieuwd wat jullie ervan vinden). We kregen een leuk plekje bij het raam. Vooraf alvast brood met smeersels: meergranen-broodje en ciabatta broodje met avocado/courgette dip, zongedroogde tomaatjes tapenade en boter. De eerste gang bestond uit voor ons elk 4 gerechtjes (steeds in 'deftige' amusevorm) op een gezamenlijk vierkant stenen bord. Het waren uitgebreide variaties. Ik kan me herinneren dat ik de pompoenbavarois een slecht begin vond, maar de pompoenblokjes met knolselderij en komkommer (onder andere, want elke amuse bestond uit veel ingrediënten) vond ik wel weer erg lekker. Verder was er bij het voorgerecht iets met paddenstoel-loempia's en ketjap-dressing (lekker!), sushi-vellen met rijst en drie kleuren wortel en zuurkool-strudel met kruidkoek en cranberry dressing (favoriet). Elk gerechtje kwam met een mini-sausje (een ringvinger dipje) op het bord en bijpassende mini-groente-salade (groente). Erbij dronken wij bitter lemon en (biologische) sinaasappelsap. Toen we het op hadden moesten we vrij lang wachten op het hoofdgerecht. De hoofdgerechtjes werd op een groot wit vierkant/golvend bord gepresenteerd. Wederom waren de hoofdgerechten in amuse-stijl. We kregen heerlijke meiknol-blokjes met risotto, gele biet puree (mmm) met zoete aardappel gnochi en spitskool (super combinatie, wat mij betreft!), Roseval aardappeltjes (mmm) met kaneel/steranijs saus (erg smakelijk!) en een vega burger (droog volgens mij, maar mijn vriend vond van niet) met aardappelpuree achtige, rode kool met spruitjes stoofpotje (ik vond het wel lekker, mijn vriend niet), mini tofu lasagne (jakkes). Wederom steeds geserveerd met mini salade en een drupje saus. Toen moesten we weer even wachten. We dronken nog wat sinaasappelsap en water (uit een Chaudfontaine fles..). Toen kregen we het dessert. Wederom voor elk vier gerechtjes. Bananen/rum ijs met chocoladecrumble, bosbessen bavarois, blondie en cheesecake met een speculaasbodempje (jammer, toch iets met kaas nog).
Toen zaten we eigenlijk best al vol. Maar de mevrouw kwam vragen of we koffie of thee wilden en we bestelden een espresso (voor hem) en een latte machiato (voor mij). Dit keer met normale melk en dat was wel even wennen qua smaak toch (blijkbaar?), maar de melk was wel heerlijk schuimig en mijn suiker bleef er heerlijk op liggen totdat ik het erin duwde. Hierbij kregen we dan nog chocolade kruidnoten, maar na 2 hiervan vonden we het meer dan genoeg voor onze magen.

We hebben de bon van 85 euro niet helemaal besteedt, maar het was erg lekker. Heel anders dan waar we normaal uit eten gaan; dit is best een chique restaurant voor ons. Omdat we het gek vonden om geen fooi te geven, hebben we wel gewoon geld op de tafel achter gelaten.

Aan het einde van het eten kregen we een formuliertje om ons favoriete gerecht op te schrijven. Het restaurant is bezig met "Proevers favorieten", een receptenboekje met de favoriete gerechtjes van hun gasten.
Groetjes, Antje

Offline chantalv80

  • ****
  • 911
  • Geslacht: Vrouw
Re:Waar aten we vandaag?
« Reactie #53 Gepost op: 11 november 2012, 12:15:01 »
Wij aten op zaterdag bij de Happy Wok in Goes. Heel veel verse groenten (er was ook tahoe, maar dat is alleen lekker met een shitload aan pittige saus) en de bami, nasi en mihoen was ook vegetarisch :)

Het is een all-in restaurant, drinken is dan ook gratis. We gingen eens testen of onze dochter van 11 bier mocht pakken....ja hoor, dat kon gewoon. Dochterlief wilde nog wel eens testen en ze ging aan de barman vragen of ze een cola vieux mocht. Ook geen probleem.  ;)
Want a sugarcube?

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Waar aten we vandaag?
« Reactie #54 Gepost op: 16 november 2012, 15:42:37 »
Gisteren at ik bij Vandaag  :)


Offline Selly

  • *****
  • 30.776
Re:Waar aten we vandaag?
« Reactie #55 Gepost op: 16 november 2012, 15:49:56 »
Gisteren at ik bij Vandaag  :)



Oeh hoe is dat voor vegetariers/veganisten?
,,,,فلافل

Offline @rno

  • *****
  • 2.330
  • Geslacht: Man
Re:Waar aten we vandaag?
« Reactie #56 Gepost op: 16 november 2012, 19:28:28 »
Gisteren at ik bij Vandaag  :)



En morgen?
Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!

Re:Waar aten we vandaag?
« Reactie #57 Gepost op: 16 november 2012, 20:53:48 »
Gisteren at ik bij Vandaag  :)



En morgen?

Bij Eergisteren natuurlijk.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Waar aten we vandaag?
« Reactie #58 Gepost op: 16 november 2012, 22:47:40 »
Gisteren at ik bij Vandaag  :)



Oeh hoe is dat voor vegetariers/veganisten?

Qua keuze: ruim genoeg. Zeker voor vegetariërs, maar ook voor mij was er genoeg te eten. Bij dingen die twijfelachtig kunnen zijn stond duidelijk aangegeven als het vegetarisch was. Ook stond bijvoorbeeld bij de tapenade aangegeven dat er ansjovis in zat, dus je hoeft in ieder geval niet na te vragen. Maar qua smaak, mwah. Het was wel ok, maar een beetje zoals La Place. Ik vrees dat je dat al snel hebt bij dat soort zaken. En ik denk ook dat de meeste mensen toch voor het vlees en de vis gaan, dus daar zullen ze misschien meer hun best op doen. Ik vond het wel leuk voor een keertje maar zal het niet snel weer doen. Zo'n formule is natuurlijk wel erg handig als je met een grote groep bent want iedereen kan wel iets vinden.

Voor de mensen die het niet kennen, Vandaag is een all you can eat buffetrestaurant. Voor 30 euro mag je 2 uur lang alles eten en drinken (non-alcoholisch, voor alcohol betaal je bij) wat je wilt. Ze zaten al in Utrecht en sinds kort zit er ook een in Amsterdam, en daar heb ik gisteren dus gegeten.

Offline Miranda

  • *****
  • 3.376
  • Geslacht: Vrouw
Re:Waar aten we vandaag?
« Reactie #59 Gepost op: 17 november 2012, 11:25:00 »
Ik at gisteravond bij shabu shabu in Leiden.
All you can eat sushi restaurant.

Ik had sushi met avocado, sushi met komkommer, in soja gemarineerde tofu, en allerlei groente hapjes: zoetzure komkommer, gemarineerde courgette, edamame, tempura van wortel en paprika, gestoofde aubergine.
Toe mango ijs dat echt te zoet was.

Veel vega keuze dus, eten was ook echt prima gezien de prijs (25 euro p.p.). Alleen ijs is niet hun specialiteit...