Vegatopia Forum

Waar aten we vandaag?

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Offline Gabs

  • ****
  • 796
  • Geslacht: Vrouw
Re:Waar aten we vandaag?
« Reactie #20 Gepost op: 30 september 2012, 11:47:00 »
Vanavond eten bij Indiaas restaurant Simla in Sittard. Ben er 14 jaar geleden al eens geweest...

Offline chantalv80

  • ****
  • 911
  • Geslacht: Vrouw
Re:Waar aten we vandaag?
« Reactie #21 Gepost op: 06 oktober 2012, 23:08:07 »
Wij aten vandaag bij Rio Santa in Goes.  Ze hebben 3 vegetarische hoofgerechten die er alledrie heerlijk uitzagen! Er was ook keus uit de voorgerechten, maar hoeveel dat er waren weet ik niet meer..
Want a sugarcube?

Offline Selly

  • *****
  • 30.776
Re:Waar aten we vandaag?
« Reactie #22 Gepost op: 07 oktober 2012, 10:17:52 »
Wij aten vandaag bij Rio Santa in Goes.  Ze hebben 3 vegetarische hoofgerechten die er alledrie heerlijk uitzagen! Er was ook keus uit de voorgerechten, maar hoeveel dat er waren weet ik niet meer..

En wat heb jij gegeten daar  :)?
Oh wacht dat was dit?

Uit eten geweest bij een Zuid-Amerikaans restaurant.  Vooraf had ik een gegrilde maiskolf met boter, als hoofdgerecht  met groente/aardappel/geitenkaas gevulde paprika's en een bonensaus (JAMMIE!) en als dessert nam ik een gegrilde banaan met kaneel, slagroom en Mexicaanse room  ;D

Leuk, in Zeeland is het vaak lastig voor veggies.
,,,,فلافل

Offline @rno

  • *****
  • 2.330
  • Geslacht: Man
Re:Waar aten we vandaag?
« Reactie #23 Gepost op: 07 oktober 2012, 10:18:48 »
Hoofdgerecht 1, 2 of 3?
Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!

Offline chantalv80

  • ****
  • 911
  • Geslacht: Vrouw
Re:Waar aten we vandaag?
« Reactie #24 Gepost op: 07 oktober 2012, 14:36:49 »
Wij aten vandaag bij Rio Santa in Goes.  Ze hebben 3 vegetarische hoofgerechten die er alledrie heerlijk uitzagen! Er was ook keus uit de voorgerechten, maar hoeveel dat er waren weet ik niet meer..

En wat heb jij gegeten daar  :)?
Oh wacht dat was dit?

Uit eten geweest bij een Zuid-Amerikaans restaurant.  Vooraf had ik een gegrilde maiskolf met boter, als hoofdgerecht  met groente/aardappel/geitenkaas gevulde paprika's en een bonensaus (JAMMIE!) en als dessert nam ik een gegrilde banaan met kaneel, slagroom en Mexicaanse room  ;D

Leuk, in Zeeland is het vaak lastig voor veggies.

Dat dus! ik zie alleen wel dat ik bonensaus schreef maar het was auberginesaus. Echt een aanrader!  Mijn man en ik kijken vaak vooraf op een online kaart waar er wat meer keuze is voor vegetariërs (ook dan is voorpret de leukste pret!) omdat we vaker hebben gezien dat de (Zeeuwse) kok het allemaal maar lastig vind, die groentevreters  :P Er zijn hier voornamelijk visrestaurants.
Want a sugarcube?

Offline Antje

  • ****
  • 701
  • Geslacht: Vrouw
    • Idril.nl
Re:Waar aten we vandaag?
« Reactie #25 Gepost op: 07 oktober 2012, 20:23:29 »
Een paar weekend geleden aten wij bij La Cubanita in Gouda, we gingen erheen met twee vleeseters en twee vegetariërs. Op de kaart, die je ook op de website kunt bekijken stonden 53 tapas, onderverdeeld in koude tapas, vlees tapas, vis tapas en groentetapas. We hebben van alles door elkaar besteld, vega, vis en vlees. De vleeseters konden mee eten van de tapas voor de niet-vleeseters en andersom ging dat natuurlijk niet, maar dat maakte het absoluut niet minder leuk. We zorgden er gewoon steeds voor dat er voor ons allemaal genoeg keuze was.
Als een van de vegetariërs koos ik voor: brood met aioli en tapenade (dit was vooraf voor iedereen) en ik koos nog olijven erbij, aubergine met kruidenhoning (lekker, zoet en plakkerig), gefrituurde paprika (jummie, puntpaprika's! deze hebben we meerdere keren besteld), tortilla, quesadilla (met een te grote kwak room erop), Patatas bravas (die ik ken als aardappelen in een pittige -rode- saus, maar het waren partjes gebakken aardappel met een sausje ernaast), gepaneerde geitenkaas (mijn vriend houdt niet van warme kaas, dus deze deelde ik met mijn schoonmoeder), champignons aan een spies en als toetje manchego (kaas) met vijgenchutney.

Het restaurant zat bomvol en het was behoorlijk rumoerig, maar we kregen een tafel bij het raam waardoor we gelukkig niet middenin de drukte zaten. Ik twijfel eraan of de gerechtjes typisch Cubaans waren, maar ik vond ze wel lekker. Aan sommige tapas had wel iets meer aandacht mogen worden besteed, maar bijvoorbeeld de paprika was dan weer super heerlijk. Ik ben heel benieuwd hoe het eten hier smaakt als het minder druk is.

Dinsdag gaan we in Den Haag ook tapas eten, maar dan Spaanse tapas, bij Y mucho mas.
Groetjes, Antje

Offline SigridvW

  • *
  • 10
  • Geslacht: Vrouw
    • mijn website
Re:Waar aten we vandaag?
« Reactie #26 Gepost op: 12 oktober 2012, 03:15:05 »
Afgelopen weekend was ik met mijn schoonouders in grand café Bourgogne in Schoorl.
Zie: http://www.merlet.nl/nl-NL/27/dinerkaart.html

Het zag er erg leuk uit, mooie luxe uitstraling en de keus van mijn schoonouders, dus dan doe ik sowieso niet kritisch.
Helaas had ik als vegetariër geen keus wat betreft mijn gerechten (zie bovenstaande link).
Als voorgerecht dus een Salade geitenkaas, paprika en zwarte olijven. Daar kwam wel echt een bordje salade binnen, geen kinderachtig voorgerechtje dus. Hoewel ik het altijd wat zwakjes vind om geitenkaas te serveren als enig vegetarisch gerecht, smaakte het goed. Een aantal van mijn niet-vegetarische tafelgenoten bestelden dit ook en waren er positief over.

Het hoofdgerecht was Artisjokken met paddenstoelen en een hollandaise-saus. Ook erg lekker. Ze hadden de artisjokken niet zoals ik verwacht had in zijn geheel gevuld geserveerd, maar als een platgemaakte 'burger' met een korstje van paddestoelen erover. Ik ben dol op paddenstoelen, dus dit was een prima hoofdgerecht. Erbij frietjes en salade als bijgerechten.

Het dessert was het eerste waar ik keus had, dus besloot ik voor de proeverij te gaan, om te compenseren dat ik geen keus had, nam ik gewoon drie nagerechtjes! We kregen een heel kleine crème brulee, sorbetijs en nog iets wat ik ben vergeten hoe het heet. Leuk opgemaakt en lekker.

Al met al was het een gezellige avond, maar erg jammer van zo'n restaurant dat het niet meer vegetarische keuze heeft. Zeker een tweede vegetarisch voorgerecht zou toch niet teveel gevraagd moeten zijn, aangezien geitenkaassalades ook door niet-vegetariërs genoeg besteld zullen worden. Het eten was lekker, en beperkte keus vind ik nooit zo erg, maar iets van keus was wel leuk geweest.
« Laatst bewerkt op: 20 oktober 2012, 12:29:16 door Selly »

Offline @rno

  • *****
  • 2.330
  • Geslacht: Man
Re:Waar aten we vandaag?
« Reactie #27 Gepost op: 12 oktober 2012, 20:23:28 »
Stuur een emailje met een afbeelding van deze tekst naar het restaurant. Soms helpt dat.
Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!

Offline Selly

  • *****
  • 30.776
Re:Waar aten we vandaag?
« Reactie #28 Gepost op: 20 oktober 2012, 12:31:33 »
Afgelopen weekend was ik met mijn schoonouders in grand café Bourgogne in Schoorl.
Zie: http://www.merlet.nl/nl-NL/27/dinerkaart.html

ze hebben van dezelfde eigenaren in het zelfde pand daar ook Merlet zitten, een restaurant met ster met een, voor een sterrenrestaurant, niet heel duur vega menu, met ook altijd een vega-menu op de kaart. Dit is ook wel leuk.
,,,,فلافل

Offline Selly

  • *****
  • 30.776
Re:Waar aten we vandaag?
« Reactie #29 Gepost op: 26 oktober 2012, 17:51:31 »
Gisteren in Abyssinia in Amsterdam: Ethiopisch. Een stuk of 10 veggie hoofdgerechten en een combinatiegerecht.
We namen 1 combinatiegerecht en een aardappelgerecht, en kregen een hele grote soort pannenkoek (zo groot als de hele tafel) met allerlei soort dipjes/curries erop: pompoen, scherpe tomaat, sperziebonen, soort fetakaas, linzen, salade, aardappel/bonenthingie en meer. Erg veel en erg lekker, we konden niet alles op. Je kunt hier met je handen eten, maar we vroegen bestek. En erbij lekker mangobier. Het was erg vol, maar het is een grote zaak. De bediening is niet heel snel maar aardig. En het is niet duur, we waren de man 17 euro kwijt.
Je krijgt alles op 1 schotel voor de hele tafel, dus als je met veggies en niet veggies eet is het handig te melden dat je de veggie dingen apart wilt.
« Laatst bewerkt op: 26 oktober 2012, 21:00:48 door Selly »
,,,,فلافل

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.907
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Waar aten we vandaag?
« Reactie #30 Gepost op: 26 oktober 2012, 18:09:33 »
Oei, ik heb er ook twee keer gegeten, recent nog, en het niet hier gemeld! Sorry.

Ik heb daar bananenbier ontdekt. Ik vind bier niet zo lekker, maar bananenbier wel.

Ik vind het eten van een pannenkoek op zich leuk, maar dat iedereen ervan eet (en ik ben dan meestal de enige die zijn handen van tevoren wast) vind ik wat minder. Maar het restaurant is inderdaad goed.

Offline Indira

  • ****
  • 520
  • Geslacht: Vrouw
Re:Waar aten we vandaag?
« Reactie #31 Gepost op: 26 oktober 2012, 19:42:57 »
Die bananenbier kan (of misschien kon) je ook bij de wereldwinkels krijgen. Ik heb overigens eens heerlijk Ethiopisch gegeten bij restaurant 'Abessinie' in Delft, ook alles samen van een schaal; left overs bij vraag kreeg ik mee, met wat extra scheppen er boven op. Een van mijn eetgenoten rept er nog altijd over dat ze nog nooit zo lekker heeft gegeten.. maar ook vooral de manier waarop het gepresenteerd was, de manier waarop je samen eet en de sfeer in het restaurant.
Za Zemiata!

Offline Selly

  • *****
  • 30.776
Re:Waar aten we vandaag?
« Reactie #32 Gepost op: 26 oktober 2012, 21:05:33 »
Ik vind het eten van een pannenkoek op zich leuk, maar dat iedereen ervan eet (en ik ben dan meestal de enige die zijn handen van tevoren wast) vind ik wat minder.

Ja van mij hoeft dat ook niet persé. Grappig dat jij er recent ook was.
Mongozo kun je inderdaad zoals Indira zegt bij de wereldwinkel krijgen, maar soms ook in biowinkels, op hun site staat waar http://www.mongozo.com.
,,,,فلافل

Offline Antje

  • ****
  • 701
  • Geslacht: Vrouw
    • Idril.nl
Re:Waar aten we vandaag?
« Reactie #33 Gepost op: 26 oktober 2012, 23:39:14 »
Pannenkoek = enjera? Nu meerdere keren gegeten, bij De Smaak van Afrika in Rotterdam, maar ook in andere steden (ook in New York een keer). Bevalt me altijd erg goed, je krijgt altijd meerdere kleine gerechtjes erbij en ik vind het heel tof om samen van één bord al delende te eten. Soms krijg je een grote dunne enjera en een andere keer allemaal kleintjes zodat je het eten kunt oppakken. Mmmmmm!
Groetjes, Antje

Offline greet

  • *****
  • 2.671
Re:Waar aten we vandaag?
« Reactie #34 Gepost op: 27 oktober 2012, 12:55:11 »
Ethiopisch is lekker, ja, in Brussel is er ook een goede (kokob genaamd) en die in Antwerpen moet ik nog eens uitproberen  :yummie:
Ik vind met de handen eten juist heel erg leuk  :D Maar dan wél met gewassen handen, natuurlijk  ;)

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.560
Re:Waar aten we vandaag?
« Reactie #35 Gepost op: 28 oktober 2012, 14:21:55 »
Abessinie in Delft is mijn favoriete restaurant in Delft, echt heel erg lekker en een rustige sfeer. Het is een klein restaurantje, dus het is wel vaak vol. Het is alweer een tijdje geleden geweest, dus binnenkort weer eens naartoe!

Offline Selly

  • *****
  • 30.776
Re:Waar aten we vandaag?
« Reactie #36 Gepost op: 28 oktober 2012, 17:39:26 »
Abessinie in Delft is mijn favoriete restaurant in Delft, echt heel erg lekker en een rustige sfeer. Het is een klein restaurantje, dus het is wel vaak vol. Het is alweer een tijdje geleden geweest, dus binnenkort weer eens naartoe!

Die staat in onze restogids: http://www.vegatopia.com/vega/restaurants/restaurants-nederland/zuid-holland/10231-delft-abessinie
Hij heeft nog geen stemmen en comments, misschien vind je het leuk daar ook je opmerkingen te schrijven?

@Antje: ja ik bedoelde een Injera.
,,,,فلافل

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Waar aten we vandaag?
« Reactie #37 Gepost op: 29 oktober 2012, 11:13:09 »
Gisteren in Abyssinia in Amsterdam: Ethiopisch. Een stuk of 10 veggie hoofdgerechten en een combinatiegerecht.
We namen 1 combinatiegerecht en een aardappelgerecht, en kregen een hele grote soort pannenkoek (zo groot als de hele tafel) met allerlei soort dipjes/curries erop: pompoen, scherpe tomaat, sperziebonen, soort fetakaas, linzen, salade, aardappel/bonenthingie en meer. Erg veel en erg lekker, we konden niet alles op. Je kunt hier met je handen eten, maar we vroegen bestek. En erbij lekker mangobier. Het was erg vol, maar het is een grote zaak. De bediening is niet heel snel maar aardig. En het is niet duur, we waren de man 17 euro kwijt.
Je krijgt alles op 1 schotel voor de hele tafel, dus als je met veggies en niet veggies eet is het handig te melden dat je de veggie dingen apart wilt.

Ha grappig, ik zat die avond bij Lalibela te eten, dat zit daar om de hoek!
« Laatst bewerkt op: 29 oktober 2012, 11:20:56 door M. »

Offline Selly

  • *****
  • 30.776
Re:Waar aten we vandaag?
« Reactie #38 Gepost op: 29 oktober 2012, 11:15:32 »
Gisteren in Abyssinia in Amsterdam: Ethiopisch. Een stuk of 10 veggie hoofdgerechten en een combinatiegerecht.
We namen 1 combinatiegerecht en een aardappelgerecht, en kregen een hele grote soort pannenkoek (zo groot als de hele tafel) met allerlei soort dipjes/curries erop: pompoen, scherpe tomaat, sperziebonen, soort fetakaas, linzen, salade, aardappel/bonenthingie en meer. Erg veel en erg lekker, we konden niet alles op. Je kunt hier met je handen eten, maar we vroegen bestek. En erbij lekker mangobier. Het was erg vol, maar het is een grote zaak. De bediening is niet heel snel maar aardig. En het is niet duur, we waren de man 17 euro kwijt.
Je krijgt alles op 1 schotel voor de hele tafel, dus als je met veggies en niet veggies eet is het handig te melden dat je de veggie dingen apart wilt.

Ha grappig, ik zat die avond bij Lalibelate eten, dat zit daar om de hoek!

Grappig! Was het lekker/wat had je?
,,,,فلافل

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Waar aten we vandaag?
« Reactie #39 Gepost op: 29 oktober 2012, 11:30:04 »
Het was lekker, maar het ging een beetje rommelig. Ik was daar met twee andere vegans, we aten daar voordat we naar de boekpresentatie van Terry Hope Romero gingen. We bestelden allemaal hetzelfde, een combinatie van verschillende vegetarische gerechten. Erbij gezegd dat we niks met kaas, yoghurt of ei wilden. Maar al tijdens het bestellen leek ze een beetje afgeleid, en ze schreef ook niks op. En het ging dus inderdaad mis want er zat van alles met kaas bij, (gelukkig nog niet op de pannenkoek zelf), en ook iets met yoghurt, dat was ze al aan het opscheppen op de pannenkoek. Ze nam de dingen met kaas en de yoghurt weer terug en we kregen vervanging, maar doordat dat even duurde moesten we alsnog haasten en dat vond ik jammer.
Het eten was wel lekker, we hadden salade, iets met aardappel en wortel, twee soorten linzen sauzen, kikkererwten, pittige pompoen, twee soorten spinazie (erg lekker!). Volgens mij was er nog iets anders maar ik weet even niet meer wat.

Vroeger at ik altijd bij Lalibela, toen overgestapt op Abyssinia (vind het daar wat gezelliger), maar nu wilden we dus weer eens naar Lalibela gaan. Volgende keer toch maar weer Abyssinia denk ik.