Vegatopia Forum

Waar aten we vandaag?

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Offline meisbaer

  • *****
  • 5.604
Re:Waar aten we vandaag?
« Reactie #100 Gepost op: 04 mei 2013, 16:14:19 »
Op bezoek in Amsterdam nam een vriendin mij en mijn vriend mee naar Latei, in (op?) de Zeedijk.
Fijn dat het niet zo druk was op een vrijdag, dus lekker kunnen bijpraten.

Leuk klein, ontspannen café/restaurantje waar ze deze keer een japans geïnspireerd menu hadden. 
Ik weet niet meer precies wat alles heette, maar er was in ieder geval gefrituurde tofu in een lekker sausje, aubergine met miso, glasnoedelsalade, bruine rijst en japanse curry met o.a. lotuswortel.
 
Lekker eten en zeer betaalbaar (wij hadden de uitgebreide optie met extra omelet), mijn vriend en ik hadden met drankjes 33 euro afgerekend. Alleen jammer dat de beloofde dumplings met zoete aardappel er die avond niet waren ("dat gaat hem vandaag niet worden"), maar we kregen wel extra van de andere dingen. Mijn vriend houdt niet zo van miso enzo, maar hij at alles met smaak op.

Daarna gingen mijn vriend en ik nog naar een concertje (Girls against Boys in Bitterzoet, vroeg verjaardagskado) en we hadden pas na afloop weer trek, dus goed vullend eten :) Geslaagde avond.

Offline Selly

  • *****
  • 30.781
Re:Waar aten we vandaag?
« Reactie #101 Gepost op: 05 mei 2013, 21:31:42 »
Gisteren at  ik bij http://www.aan-de-amstel.nl.

Grappig, ik zat dezelfde dag er om even wat te drinken om het terras, maar om half negen was ik al weg.
,,,,فلافل

Offline Laurie

  • *****
  • 2.478
  • Geslacht: Vrouw
Re:Waar aten we vandaag?
« Reactie #102 Gepost op: 09 mei 2013, 09:26:28 »
Afgelopen dinsdag at ik met een vriendin bij De Witte Ballons in Utrecht. Ze bieden de mogelijkheid om halve porties van de gerechten op de kaart te bestellen dus dat deden we. Vooraf hadden we een mandje met brood en aioli, er werd ook een tapanade bj geserveerd die vegetarisch leek te zijn. Mijn tafelgenote at een stukje brie en geitenkaas in bladerdeeg en een stukje tompouce. Ik at ook de tompouce en een groentepakketje met noodles. Erbij bestelden we ook een portie frietjes maar eigenlijk waren de gerechtjes op zich wel voldoende. Voor een toetje hadden we geen plaats meer. Ik vond het een leuke plek, relaxte sfeer en prima eten.

Offline karl

  • *****
  • 6.355
  • Geslacht: Man
Re:Waar aten we vandaag?
« Reactie #103 Gepost op: 25 mei 2013, 10:37:10 »
Bezocht een Colmar, een vestiging van een keten van een negental restaurants, die enkele maanden terug vernieuwd werd. Het voorgerechtenbuffet was een grote verbetering: onder andere tuinbonen, quinoa, gekookte prei, erwtenpuree, kikkererwten...mooie keuze aan groenten. Bij de hoofdgerechten een crumble met verschillende groenten, vergezeld van een aardappel in de schil, die ook verdienstelijk was.
« Laatst bewerkt op: 25 mei 2013, 10:44:10 door karl »

Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
Re:Waar aten we vandaag?
« Reactie #104 Gepost op: 26 mei 2013, 07:41:47 »
Vrijdag bij Studio K. Erg gezellige, levendige sfeer, zeer vriendelijke doch weinig efficiente bediening. We hadden een arrangement eten plus film, wat betekent dat je de weekschotel krijgt. Keuze uit vis, vlees, vegetarisch. De vega-optie was een erg lekkere risotto met venkel, amandelen en sla. Het toetje dat ik erna koos was een boerenbrie-crème brulée, die ik lekker en verrassend vond smaken, met daarbij een erg lekkere vijgencompote en een wat te droge notenbrioche.
Je kunt er ook zuiver plantaardig eten. Dat heb ik nog niet geprobeerd, komt een volgende keer wel.

Offline Myka

  • **
  • 36
  • Geslacht: Vrouw
Re:Waar aten we vandaag?
« Reactie #105 Gepost op: 31 mei 2013, 14:42:18 »
Wij zijn van de week bij Vintage Restaurant in Eindhoven geweest.

Mijn vriend wilde er graag eten en het bleek met name een vlees/vis restaurant te zijn met maar 1 vega gerecht op de kaart
Maaaaar ik zag dus het verrassingsmenu en vroeg de serveerster of een vega verrassingsmenu ook kon en de kok nam het met plezier aan.

Ik heb heerlijk gegeten, echt bijzondere dingetjes ook zoals mini souffleetjes van bloemkool met truffeljus. De kok had echt zijn best gedaan. Goed gedaan dus  :), en wie weet heb ik ze geinspireerd om een extra vega gerecht toe te voegen aan de kaart.
Het bestaande vegagerecht was trouwens een risotto die er ook wel goed uit zag.

Offline Selly

  • *****
  • 30.781
Re:Waar aten we vandaag?
« Reactie #106 Gepost op: 05 juni 2013, 14:04:37 »
Ik at gister bij De Balie in Amsterdam, en twee weken terug ook.
Beide keren nam ik de tomatenrisotto met tuinbonen en rucola en een parmezaancrisp. Erg lekker, de eerste keer was ie het lekkerst, maar toen was ook de portie wat klein. Gister was de portie wat groter, maar net iets minder lekker dan de eerste keer (maar nog steeds erg lekker). De eerste keer aardappels met aioli erbij om te delen met tafelgenoten, de tweede keer geen aardappels maar brood vooraf, ook met aioli.

De bediening was beide keren goed, vriendelijk en snel en je kunt nu ook reserveren (online), handig, want voorheen was er vaak geen plek.
,,,,فلافل

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.319
Re:Waar aten we vandaag?
« Reactie #107 Gepost op: 17 juni 2013, 16:12:22 »
Gisteren bij El Txoko geweest in Groningen. Wel leuk daar, we zaten in de binnentuin en aten lekkere dingen. Er is genoeg vegakeus, dus je kan er met iedereen terecht. 3,50 voor een malt biertje vind ik wel idioot, maar goed. Het voordeel daarvan is dat je er ook niet zo veel drinkt.
« Laatst bewerkt op: 17 juni 2013, 16:23:03 door LL de Ling »

Offline jol

  • *****
  • 2.653
Re:Waar aten we vandaag?
« Reactie #108 Gepost op: 19 juni 2013, 12:37:16 »
Gisteren al weer uit eten, mijn eerste keer bij Nazar in Rotterdam. Ruime vegetarische keus in voor- en hoofdgerechten. Het 4-gangenmenu voor 18,50 Euro is een prima deal en de courgettekoekjes die ik at smaakten me goed.

Offline Selly

  • *****
  • 30.781
Re:Waar aten we vandaag?
« Reactie #109 Gepost op: 29 juni 2013, 10:21:49 »
Donderdag weer eens in de Smoeshaan, het café van Bellevue (Amsterdam), bovenin zit een restaurant.
Ik vond het leuker toen je nog gewoon eetcafe-eten had in het cafe beneden, maar ik was al vier restaurants af geweest (Dubbel, Melkweg, Delamar en de Koe) en kwam nergens binnen (het was 18.15u, hoezo crisis?) dus was al lang blij met en plek in de Smoeshaan.
Er stonden twee vega Italiaanse gerechten op de kaart. Ik nam de moussaka. Die was prima, de salade erbij wat saai. En ze hadden Bionade en lekker brood vooraf met zoute boter en gratis kraanwater.
De bediening was oke.
Niet verkeerd voor een hapje voor bv film of theater.
,,,,فلافل

Offline jol

  • *****
  • 2.653
Re:Waar aten we vandaag?
« Reactie #110 Gepost op: 29 juni 2013, 20:09:39 »
Gisteren at ik bij de vegetarische snackbar in Den Haag, de patat was te hard, ik hou van een knapperige buitenkant met een zachte binnenkant maar dat laatste ontbrak. Misschien omdat de friet wat dun gesneden is, mijn voorkeur gaat uit naar wat dikkere (vlaamse) frieten. De veganaise was heel goed, ik heb vroeger verschillende merken geprobeerd maar kwam toch altijd weer terug bij 'gewone' mayonaise, dat zou bij deze niet zo snel gebeuren.
De gehacktbal, mijn eerste vegetarische slager ervaring, was niet te vlezig van smaak maar wel van structuur, lekker gekruid al had'ie van mij iets pittiger gemogen. Wel heb ik me voorgenomen binnenkort bij de slager langs te gaan om wat in te slaan.
De chocolade milkshake was één van de lekkerste die ik ooit geproefd heb. Een milkshake moet romig zijn en zoet, maar niet té zoet, ik wil geen suikersmaak. Deze was niet overdreven zoet en heerlijk romig en deed me direct denken aan die van een italiaanse ijszaak in Rotterdam die helaas niet meer bestaat en waar ze meesterlijke milkshakes maakten. De enige shakes die beter smaken maak ik zelf  ;)

Al met al een goede ervaring, ik zal zeker vaker langsgaan maar niet snel meer patat bestellen. Ik verheug me nu al op een broodje Karma  ;D

Offline Miranda

  • *****
  • 3.376
  • Geslacht: Vrouw
Re:Waar aten we vandaag?
« Reactie #111 Gepost op: 30 juni 2013, 15:09:37 »
Broodje karma zeker doen, ik ben er fan van  ;D

Offline Antje

  • ****
  • 701
  • Geslacht: Vrouw
    • Idril.nl
Re:Waar aten we vandaag?
« Reactie #112 Gepost op: 01 juli 2013, 19:22:18 »
Zaterdag aten we By ús in Leeuwarden. Het was Iens restaurant week en we kregen voor 30 euro een verrasingsmenu.

De vegetarische doe-maar-wat optie bestond uit:
- amuse: pittige kaas omhuld met mosterdzaadjes
- brood met lamsoorpesto en/of roomboter/zeezout
- voorgerecht: een halve komkommer en dan in tweeën, gemarineerd ergens in zodat deze wat zoeter werd, met brandnetelsaus, een ruime hoeveelheid verschillende wadkruiden, zwarte olijven pesto.
- hoofdgerecht: witte asperges, spinaziesaus, kwarteleitjes, meer kruiden, morieltjes, allerlei kiemetjes in leuke kleuren, bloemkool met een korstje eromheen en ook sommige wadkruiden met een korstje eromheen, een klein uitje gevuld met linzen.
- toetje: speculaaskoek, karamelsausje, cacao cracker, suikerbroodijs, hazelnootcrème.

En dan nog helemaal vooraf een likeurtje en achteraf cappuchino. Tijdens een tonic en een Rivella.

Bijzonder aangenaam. Hier wil en ga ik nog wel vaker eten. ;D
Groetjes, Antje

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Waar aten we vandaag?
« Reactie #113 Gepost op: 02 juli 2013, 20:30:51 »
Gisterenavond aten we bij Bidou, het restaurant met de Schaakdierensoep en de gekonfijte eens. Het menu in het restaurant bleek wel te kloppen :)
We hadden er al eerder gegeten en toen was het geen probleem dat we veganistisch wilden eten maar ik had van tevoren voor de zekerheid nog even gemaild om het te vragen en het was weer geen probleem. Ik vind het alleen altijd een beetje vaag als ze er dan niks over zeggen als je de menukaart krijgt. Dus toen de serveerster onze bestelling kwam opnemen vroeg ik het nog maar een keer en toen zei ze dat ze het al met de kok had overlegd en dat hij voor ons iets zou maken. Waarom je dat dan niet meteen zegt snap ik niet, maar goed. We hadden eigenlijk niet zo'n heel erge trek dus ik vroeg of we vooraf een salade konden krijgen en dan als hoofdgerecht een pizza Verdure zonder kaas. Dat kon :)
De salade was erg lekker, met allerlei gegrilde groenten, sla, lekkere olijven, venkel en grote zelfgemaakte croutons. En toen kwam de pizza -met kaas. Het was blijkbaar toch niet helemaal goed doorgekomen dus, maar gelukkig stond er 10 min. later een nieuwe pizza voor onze neus, dit keer zonder kaas. En die was erg lekker, knapperige dunne bodem en lekkere smaakvolle groenten erop. En omdat we wat langer hadden moeten wachten kregen we nog een koffie van het huis.

Offline karl

  • *****
  • 6.355
  • Geslacht: Man
Re:Waar aten we vandaag?
« Reactie #114 Gepost op: 22 juli 2013, 09:23:02 »
In de VIP-ruimte van Jazz Gent was er bij de voorgerechten een volledig vegetarische buffettafel met onder andere aardappelsalade, couscous, bijzondere salade van kruidige rodebietblokjes, pastasalade...
Voor de hoofdgerechten had Indiaas restaurant Bhavani uit Brugge een stand, met onder andere aardappelpuree met kikkererwten en warme linzen met rijst en yoghurtsausje. Op donderdag veggiedag zou alles zelfs vegetarisch geweest zijn! Mooi!
« Laatst bewerkt op: 22 juli 2013, 09:25:05 door karl »

Offline Laurie

  • *****
  • 2.478
  • Geslacht: Vrouw
Re:Waar aten we vandaag?
« Reactie #115 Gepost op: 04 augustus 2013, 09:48:19 »
Ik at gisteren bij Koetjes en Kalfjes in Delft. Wel een leuke plek en zeer correcte bediening. De kaart is voor vegetariërs niet zo interessant want er is eigenlijk geen keus. Qua voorgerechten kon ik kiezen tussen een taartje met Provençaalse groenten of een tomatenbouillon waar de garnalen uitgelaten konden worden maar dat vond ik niet zo leuk klinken dus ik koos het groentetaartje. Dat bleek uit vooral heel veel kaas met groenten te bestaan; jammer dat er geen brood bij werd geserveerd. Als hoofdgerecht kreeg ik "Vega du chef',  een prima ravioli met kruiden. We hadden nog net plek voor een toetje, dat werd een stukje witte chocoladetaart met rabarber.

Offline Selly

  • *****
  • 30.781
Re:Waar aten we vandaag?
« Reactie #116 Gepost op: 14 augustus 2013, 20:57:09 »
Bij Studio K in Amsterdam.
Lekker op het terras, aardige bediening, niet duur.
Ik nam een vegaportobelloburger, maar er zat ook vegagehakt bij, van ik denk de Vegaslager, maar gek dat dat niet op de kaart stond. En lekkere augurk. Erbij lekkere frietjes met mayo, rode koolsalade met zilverui.
Het was wel wat teveel allemaal.
,,,,فلافل

Offline Sam

  • ******
  • 7.166
Re:Waar aten we vandaag?
« Reactie #117 Gepost op: 15 augustus 2013, 13:24:40 »
Onlangs bij De Jonge Dikkert in Amstelveen gegeten. Ik vond het behoorlijk vegetarier-vriendelijk: er staat sowieso een vegetarisch viergangenmenu op de kaart, maar daarnaast zijn alle amuses standaard vegetarisch. Voor mij hebben ze het vegetarische vijf gangen menu met kaasplankje aangepast naar een vijf gangen menu met twee warme voorgerechten, omdat mijn tafelgenoten dat namen en we dan in de pas bleven lopen. Als vegetarier krijg je een ander dessert dan de rest die het menu heeft, omdat er in dat dessert gelatine zit, er zijn niet veel restaurants die daar uit zichzelf rekening mee houden dus dat vond ik echt een plus. Vijf gangen met nog amuses en wat tussen-hapjes lijkt veel, maar de porties waren precies goed.

Als je niet het vegetarische menu neemt, dan is er verder geen keuze, er staan geen andere vegetarische opties op het a la carte menu. Het is ongetwijfeld wel mogelijk om alleen het hoofdgerecht te nemen, als je niet zoveel gangen wilt.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Selly

  • *****
  • 30.781
Re:Waar aten we vandaag?
« Reactie #118 Gepost op: 22 augustus 2013, 18:31:56 »
Van de week at ik bij Aan de Amstel in Amsterdam. De online kaart kwam niet helemaal overeen met de echte kaart, maar dat gaf niet.
Eerst kwam er Niemeijer brood met boter en bloemetjezout, dat ook werd aangevuld.
Vooraf erg lekkere burrata met tomaten, en grappige zurige chutney en lekkere dressing.
Daarna een spinazierotolo, heel lekker en niet te veel, met cantharellen en heel erg lekkere gebakken duinvoetjes (paddenstoelen). Die duinvoetjes ga ik ook een keer kopen.
Toe een trifle die met meringue en citroen zou zijn, maar het was met vrij zoete appel en zonder meringue. Dat was een beetje jammer, maar verder was alles goed, lekkere Toscaanse wijn en erg aardige bediening.
Het was wel redelijk heet binnen, waardoor de duur open moest en daardoor tochtte het weer wat.
,,,,فلافل

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Waar aten we vandaag?
« Reactie #119 Gepost op: 22 augustus 2013, 20:10:50 »
Gisteren wilden we eigenlijk eten bij Oost, maar omdat ik maar geen reactie kreeg op mijn mailtje (over reservering en vegan mogelijkheden) en omdat L. een beetje moeilijk deed besloten we pizza af te gaan halen bij Da Portare Via. Daar aangekomen bleken er tafeltjes buiten te staan en ze hadden nog een kinderstoel ook dus besloten we daar te gaan eten. We namen focaccia, erg lekker, en allebei een pizza vegetariana zonder kaas. Ze vroeg meteen of we iets extra's op de pizza wilden ipv de kaas, dat werd artisjok. Het was een lekkere pizza, met artisjok dus, groene asperges, gegrilde rode paprika, tomaatjes en rode ui in balsamico azijn. Vooral die ui was erg smaakvol, lekker. Alleen geen tomatensaus, dus wel een beetje droog zonder kaas. En toen keek ik vanmiddag toevallig in mijn spambox, stond daar een mailtje van Oost in. Dat ze wel vegan kaas voor op de pizza wilden halen, en ook een apart voorgerecht konden maken. Dus daar baalde ik wel een beetje van, ook al was de andere pizza ook erg lekker. Maar goed, binnenkort naar Oost dus!