Vegatopia Forum

Tandpasta

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Offline Nevyn

  • *****
  • 1.426
  • Geslacht: Vrouw
Re:Tandpasta
« Reactie #40 Gepost op: 27 juni 2010, 10:47:48 »
Volgens mij was het inderdaad het zoute. Ik was destijds aan het tienertoeren en ging bij een aantal vrienden en vriendinnen her en der in het land langs. Ik had geen tandpasta meegenomen, want dat hadden zij tenslotte ook wel en dat scheelde mij weer in bagage (da's zwaar nl., een tube tandpasta  ;)). Zo heb ik dus een aantal dagen verplicht met parodontax gepoetst en toen was ik verkocht.

Re:Tandpasta
« Reactie #41 Gepost op: 27 juni 2010, 10:51:15 »
Wordt het niet eens tijd voor een polletje? :shiny:
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re:Tandpasta
« Reactie #42 Gepost op: 27 juni 2010, 11:28:45 »
Ik heb ook een keer vrolijk parodontax op mn borstel gesmeerd. Wist ik veel dat het zo vies was. Gatverdamme zeg, nooit meer.

Nog twee poetsbeurten doorzetten en je kan je niks beters en fijners voorstellen.

Ik vind dat zo'n rare redenering (wordt ook gebruikt voor bier, koffie, roken, heroïne, etc.). Waarom iets vaker proberen als het de eerste keer tegenviel?

Maar ik bedenk nu dat ik gewone tandpasta niet vies vind, maar wel alles wat ik daarna eet, blijft parodontax-smaak minder lang in je mond hangen? (Ik ontbijt vrijwel direct nadat ik mijn tanden gepoetst heb, en dan wil je geen sinaasappels eten; in het geval van gewone tandpasta althans.)
This is between me and the vegetable!

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Tandpasta
« Reactie #43 Gepost op: 27 juni 2010, 11:42:30 »
Bij parodontax is dat wel minder, maar je moet nog steeds geen sinaasappelsap drinken na het poetsen.
Bij mij was het vieze niet het zoute, maar het melige(korrelige) ofzo denk ik.
Geen idee, vind het nu heerlijk.

Maar dat geld inderdaad ook voor bier en wijn, eerst vies nu lekker. (Heroïne schijnt de eerste keer meteen lekker te zijn, dus dat probeer ik maar niet ;) )
Maar datzelfde geld voor witlof, champignons, franse kazen, augurk. Er bestaan toch heel veel smaken waar je eerst aan moet wennen, dat is niet per se fout, maar redelijk logisch.

De enorme mintsmaak van gewone tandpasta brandt mn mond van uit, daar kan ik niet meer tegen en lijkt me ook niet echt gezond.

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re:Tandpasta
« Reactie #44 Gepost op: 27 juni 2010, 12:07:00 »
Ik heb nog nooit Franse kaas, witlof of champignons gegeten waarvan ik dacht 'gatverdepatver, dat moet ik snel weer eten, want dan wordt het vast beter'. Doe jij dat echt?

(En ik heb tandpasta die niet zo enorm woest naar mint smaakt.)
This is between me and the vegetable!

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Tandpasta
« Reactie #45 Gepost op: 27 juni 2010, 12:20:41 »
Nou niet zo letterlijk, maar ik heb regelmatig smaken gehad waar ik aan moest wennen. Meestal dat ik jonger was, op oudere leeftijd en dus makkelijker voor me te halen met alcohol.
Lukte altijd aardig om te wennen aan de smaak.

Dat werkt bij kleine kinderen toch ook zo, dat je ze moet laten wennen aan smaken zodat ze niet eenkennig worden?

Re:Tandpasta
« Reactie #46 Gepost op: 27 juni 2010, 12:46:36 »
... woest ...

Heb jij een abonnement op dat woord of zo?
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline @rno

  • *****
  • 2.330
  • Geslacht: Man
Re:Tandpasta
« Reactie #47 Gepost op: 27 juni 2010, 12:51:32 »
Ik heb laatst Oral B geprobeerd. Een blauwe gel. M'n partner merkte het gelijk op. Tenminste, ze dacht  dat er ergens een chemische fabriek was ontploft.

Vond ik ook. Halve tube weggegooid.
Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re:Tandpasta
« Reactie #48 Gepost op: 27 juni 2010, 14:02:02 »
... woest ...

Heb jij een abonnement op dat woord of zo?

Ja, dat is een stuk goedkoper. En bovendien kreeg je er een keigaaf cadeautje bij.
This is between me and the vegetable!

Kiwi

Re:Tandpasta
« Reactie #49 Gepost op: 27 juni 2010, 14:04:09 »
:heehee:

Lin.

Re:Tandpasta
« Reactie #50 Gepost op: 27 juni 2010, 22:39:08 »
ja ik weet het, khad het ook gezien nadat ik het gepost had dat het niet zo goed leesbaar is..
Wel in de biowinkel hadden ze onder andere paradontax maar er stond lijk niet op dat deze voor veggie's was dus heb ik zo een neem tandenpasta gekocht want hierop stond wel dat het vegitarisch was en dat het ook niet op dieren gestest is, maar ik vind hem wel niet zo lekker van smaak en het is bruin dus kvind dit ook wel wat een raar kleur voor tandenpasta.

zaankanter

Re:Tandpasta
« Reactie #51 Gepost op: 07 augustus 2014, 16:17:59 »
heeft iemand toevallig een lijstje met alle tandpastas met dierlijke ingrediënten, zoals glycerine  ???

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Tandpasta
« Reactie #52 Gepost op: 07 augustus 2014, 16:34:33 »
Ik denk niet dat er een lijst bestaat met alle niet-vegavriendelijke tandpasta's, maar er zijn vast lijsten in de omloop met vega-vriendelijke tandpasta's. Dit is er eentje: http://wiki.veganisme.org/index.php/Tandpasta


Overigens hoeft glycerine niet van dierlijke oorsprong te zijn: http://nl.wikipedia.org/wiki/Glycerol
Alleen de producent van de tandpasta kan je vertellen of de glycerol die zij gebruiken wel of niet dierlijk is.