Vegatopia Forum

Tandpasta

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Lin.

Re:Tandpasta
« Reactie #20 Gepost op: 24 juni 2010, 22:14:06 »
Hoi,
En bevalt deze tandpasta je?
Zou je deze ook kunnen krijgen hier in België?
« Laatst bewerkt op: 27 juni 2010, 22:41:08 door Lin. »

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Tandpasta
« Reactie #21 Gepost op: 24 juni 2010, 23:39:48 »
Ik wacht op de Parodontax poll.

Twee stemmen voor tot dusver.
Dat kan beter.

Dat glycerine van dierlijke oorsprong is hoor ik hier weer voor het eerst. ach ik slik mn tandpasta toch nooit door;)

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.570
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:Tandpasta
« Reactie #22 Gepost op: 25 juni 2010, 00:39:03 »
Hoi,
En bevalt deze tandpasta je?
Zou je deze ook kunnen krijgen hier in België?

Hoi Lin. en welkom op Vegatopia. Of Paradontax in België te verkrijgen is, weet ik niet. Heb je de Even-voorstellendraad al ontdekt? Enne, lichtroze letters op een lichtblauwe achtergrond zijn niet erg leesbaar. Mooi zwart is niet lelijk  ;).
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Xiara

  • ***
  • 457
  • Geslacht: Vrouw
    • http://2.bp.blogspot.com/_rL_1BM7gbio/SYcSEez_SgI/AAAAAAAAAAM/1DIH_MZOQZs/s320/3267.gif
Re:Tandpasta
« Reactie #23 Gepost op: 25 juni 2010, 07:29:21 »
Ik wacht op de Parodontax poll.

Twee stemmen voor tot dusver.
Dat kan beter.

Dat glycerine van dierlijke oorsprong is hoor ik hier weer voor het eerst. ach ik slik mn tandpasta toch nooit door;)
3 ;)
En als je parodontax gewend bent is andere tandpasta zo smerig!!
Als niemand je begrijpt ben je in elk geval niet simpel

Offline karl

  • *****
  • 6.353
  • Geslacht: Man
Re:Tandpasta
« Reactie #24 Gepost op: 25 juni 2010, 08:58:18 »
Paradontax is in België verkrijgbaar. Ik ben er zelf ook zeer tevreden over omdat het heilzaam is voor het tandvlees. Gedurende enkele dagen smaakt het raar en vies, daarna wil je geen andere smaak meer. Er zijn intrigerende kruiden in zoals mirre.

Offline Nick

  • ****
  • 578
Re:Tandpasta
« Reactie #25 Gepost op: 25 juni 2010, 13:50:38 »
Ik gebruik ook Paradontax en sluit mij helemaal aan bij wat hierboven staat.
"Teaching a child not to step on a caterpillar is as valuable to the child as it is to the caterpillar."
-- Bradley

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Tandpasta
« Reactie #26 Gepost op: 25 juni 2010, 14:47:19 »
Ik gebruik de paradontax versie van de Hema, want die is niet op dieren getest. Wel een stuk minder lekker helaas :(

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Re:Tandpasta
« Reactie #27 Gepost op: 25 juni 2010, 15:53:13 »
Oh, ik vond die van de Hema altijd wel lekker.
Leuke anekdote: ik was een keer kamperen met vriendin op Vlieland. Vriendin had tandpasta in de tent laten liggen, dus gebruikt die van mij. Ze keek al wat moeilijk onder het poetsen, maar zei verder niks en bij mij ging ook nog geen lampje branden.
Toen kwam er een onbekende vrouw zonder tandpasta: of ze wel een beetje tandpasta mocht. Tuurlijk, geen probleem.
Ze ging bijna over haar nek  ;D
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Tandpasta
« Reactie #28 Gepost op: 25 juni 2010, 19:05:11 »
Daar hebben ze toch ook zo'n reclame over, met die twee modellen?
Gebaseerd op jouw ervaring misschien?
Ik gebruik het al jaren en inderdaad de eerste paar keer is even wennen, daarna wil je echt niet anders meer.

De hema versie zou ik evt nog willen proberen, maar denk dat ik het niets vind. Hoe herken ik die "hemadontax"? ;)

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Re:Tandpasta
« Reactie #29 Gepost op: 25 juni 2010, 19:14:14 »
Daar hebben ze toch ook zo'n reclame over, met die twee modellen?
Gebaseerd op jouw ervaring misschien?
Ik gebruik het al jaren en inderdaad de eerste paar keer is even wennen, daarna wil je echt niet anders meer.

De hema versie zou ik evt nog willen proberen, maar denk dat ik het niets vind. Hoe herken ik die "hemadontax"? ;)

Die reclame ken ik niet, maar ik kan me er wel iets bij voorstellen. Er zijn vast legio mensen die het  :-X vinden!

Wat bedoel je precies met "hoe herken ik de hemadontax"? Welke tube het is?
Gewoon in het schap kijken, je vist 'em er zo uit! Ik weet zo niet meer hoe die heet (kruiden?), ik heb 'em al een tijd niet meer gehad. (Moet je er speciaal voor naar de stad, te veel moeite, sprak de luiwammes.) Maar je kunt 'em niet missen als je er bewust naar zoekt.
En wat al eerder gezegd is, proefdiervrij!
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Tandpasta
« Reactie #30 Gepost op: 26 juni 2010, 00:24:15 »
De opdruk is groen.

Offline Xiara

  • ***
  • 457
  • Geslacht: Vrouw
    • http://2.bp.blogspot.com/_rL_1BM7gbio/SYcSEez_SgI/AAAAAAAAAAM/1DIH_MZOQZs/s320/3267.gif
Re:Tandpasta
« Reactie #31 Gepost op: 26 juni 2010, 08:40:31 »
Oh, ik vond die van de Hema altijd wel lekker.
Leuke anekdote: ik was een keer kamperen met vriendin op Vlieland. Vriendin had tandpasta in de tent laten liggen, dus gebruikt die van mij. Ze keek al wat moeilijk onder het poetsen, maar zei verder niks en bij mij ging ook nog geen lampje branden.
Toen kwam er een onbekende vrouw zonder tandpasta: of ze wel een beetje tandpasta mocht. Tuurlijk, geen probleem.
Ze ging bijna over haar nek  ;D

hahaha, hier ook een keer
vriendinnetje wou even tandenpoetsen en riep nog heel vrolijk "wauw jij hebt roze tandpasta", ging tanden poetsen en riep toen hele andere dingen die niet voor herhaling vatbaar zijn ;)
(had ik toch nooit aan gedacht dat het voor haar vies zou zijn ;))
Als niemand je begrijpt ben je in elk geval niet simpel

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Tandpasta
« Reactie #32 Gepost op: 26 juni 2010, 11:45:59 »
Zou het een vegetariërs tic zijn, parodontax? Want niemand anders die ik ken gebruikt het op een andere vegetariër na.

Offline Dot

  • *****
  • 2.630
  • Geslacht: Vrouw
Re:Tandpasta
« Reactie #33 Gepost op: 26 juni 2010, 13:16:43 »
Ik ken dan wel weer een paar niet-vegetariërs die Parodontax gebruiken. Ik gebruik het zelf ook trouwens, maar R vindt het enorm smerig.
Ze had een jurk met bloemknoppen aan
en toen ze in de zon ging staan
zijn al die knopjes één voor één open gegaan

Offline Nevyn

  • *****
  • 1.426
  • Geslacht: Vrouw
Re:Tandpasta
« Reactie #34 Gepost op: 26 juni 2010, 14:14:31 »
Hier nog een parodontaxgebruiker, ik wil geen andere meer (maar wat vond ik het vies de eerste keer.....)

Offline koekje

  • *****
  • 2.503
  • Geslacht: Vrouw
Re:Tandpasta
« Reactie #35 Gepost op: 26 juni 2010, 15:12:47 »
Ik heb ook een keer vrolijk parodontax op mn borstel gesmeerd. Wist ik veel dat het zo vies was. Gatverdamme zeg, nooit meer.
'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Re:Tandpasta
« Reactie #36 Gepost op: 26 juni 2010, 17:45:51 »
Zou het een vegetariërs tic zijn, parodontax? Want niemand anders die ik ken gebruikt het op een andere vegetariër na.
Voordat ik vriendje leerde kennen, had ik er nog nooit van gehoord. En hij is geen vegetarier.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Tandpasta
« Reactie #37 Gepost op: 26 juni 2010, 21:57:31 »
Ik heb ook een keer vrolijk parodontax op mn borstel gesmeerd. Wist ik veel dat het zo vies was. Gatverdamme zeg, nooit meer.

Nog twee poetsbeurten doorzetten en je kan je niks beters en fijners voorstellen.

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.570
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:Tandpasta
« Reactie #38 Gepost op: 26 juni 2010, 23:08:46 »
Zou het een vegetariërs tic zijn, parodontax? Want niemand anders die ik ken gebruikt het op een andere vegetariër na.
Ik heb Paradontax leren kennen bij een bezoek aan mijn ouders, allesbehalve vegetariërs. Mijn moeder prees het aan als goed voor het tandvlees en zo (mijn ouders hebben nogal een tandartsgeschiedenis). En K. en ik vonden de tandpasta van het begin af aan lekker, veel beter dan zo'n kalk-mintgoedje, lekker fris. Dus als we in Nederland zijn, hoppen we het Kruidvat in en kopen een paar tubes. Wat vonden jullie er in het begin dan zo vies aan? Beetje zout, dat wel.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline koekje

  • *****
  • 2.503
  • Geslacht: Vrouw
Re:Tandpasta
« Reactie #39 Gepost op: 26 juni 2010, 23:12:28 »
Idd de zoute smaak, vooral als je dat helemaal niet verwacht. Ik ben uiteindelijk gaan kokhalzen voordat ik helemaal klaar was met poetsen.
'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy