Vegatopia Forum

Soyes

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline xCretin

  • *
  • 14
Soyes
« Gepost op: 07 juni 2010, 15:45:58 »
Pas geleden is er blijkbaar een nieuw merk vleesvervangers geïntroduceerd met de naam "Soyes"... Ik heb hier even een klein onderzoekje naar gedaan en dit merk is in eerste instantie bedoeld voor de groothandel, dus het zal binnen de kortste keren op de menukaart van restaurants staan. Het merk heeft zich voor het eerst geïntroduceerd op een beurs in Duitsland (Anuga -in 2009) waar allerlei nieuwtjes voorbij komen op het gebied van eten en drinken en hier is het zeer goed ontvangen.
De site van Soyes werkt nog niet helemaal er is alleen een front page te zien: www.soyes.nl

Maar nu ben ik verder gaan zoeken en het is alleen nog op de site van Veggiedeli, ik had over Veggiedeli trouwens ook nog nooit eerder gehoord, maar ze hebben best veel, maar het is wel erg duur, vooral de producten van Soyes. Maar misschien is dit omdat het nog tamelijk nieuw is. Is iemand al bekend met Veggiedeli?
Hier is de producten lijn van Soyes te zien: http://www.veggiedeli.nl/webshop/soyes

Edit: Toch valt het mee met de prijs van Soyes, ik had namelijk niet op het aantal gram gelet ;)
« Laatst bewerkt op: 13 september 2010, 13:19:08 door Sander »

Offline Purplehippie

  • **
  • 60
  • Geslacht: Vrouw
Re:Soyes
« Reactie #1 Gepost op: 07 juni 2010, 23:01:43 »
Ben vorige week naar de première van 'Sea the truth' in Nijmegen geweest en daar werd na afloop verteld dat er deze zomer een hele bups nieuwe vlees-(en vis)vervangers op de markt komt. Misschien is dit er één van? Ben iig erg benieuwd!
Omdat het regende op de dag dat het uit zijn ei kwam, dacht het kuiken dat het een vis was

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Soyes
« Reactie #2 Gepost op: 08 juni 2010, 00:26:51 »
Soyes is helaas niet veganistisch. Ze doen er wei in voor de eiwitten.. beetje vaag.

@purplehippie:

Er gaat veel gebeuren dit jaar. Er zijn diverse bedrijven bezig rondom vleesvervangers op basis van lupine. Erg interessant jaar. Veel initiatieven.
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Soyes
« Reactie #3 Gepost op: 08 juni 2010, 00:59:09 »

Offline Purplehippie

  • **
  • 60
  • Geslacht: Vrouw
Re:Soyes
« Reactie #4 Gepost op: 08 juni 2010, 21:51:25 »
Yum, niks klinkt een veganist smakelijker in de oren dan 'grappige gele fliebertjes', alhoewel 'grijs prutje' ook een favoriet is ;)
Omdat het regende op de dag dat het uit zijn ei kwam, dacht het kuiken dat het een vis was

Offline Fynnya

  • ***
  • 432
Re:Soyes
« Reactie #5 Gepost op: 11 juni 2010, 17:12:57 »
Is iemand al bekend met Veggiedeli?
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar het is de opvolger van Heerlijk-Vegetarisch.nl
Ze hebben veel lekker klinkende dingen vind ik, alleen is een beetje onduidelijk wat allemaal veganistisch is. Ze zeggen ergens op hun website dat alles plantaardig is, maar Soyes is dat niet (en dat waren ze vergeten erbij te zetten, zeiden ze). Maar wie weet zijn er nog meer producten toch niet vegan, waarvan ze het ook vergeten zijn erbij te vermelden.

Kiwi

Re:Soyes
« Reactie #6 Gepost op: 11 juni 2010, 17:19:09 »
Slordig! Ik kan me voorstellen dat je het dan niet meer zo vertrouwt.

Nabel

Re:Soyes
« Reactie #7 Gepost op: 11 juni 2010, 20:26:49 »
Ik kan nergens de ingrediënten lezen?

Offline xCretin

  • *
  • 14
Re:Soyes
« Reactie #8 Gepost op: 24 juni 2010, 13:24:48 »
Ja, vond zelf ook al dat er (bijna) nergens ingrediënten bij staan op Veggiedeli... en dat maakt het allemaal een beetje verdacht. Voor iemand als ik die ook eerst alle ingrediënten op een verpakking checkt. Jammer dat het niet geheel veganistisch is :(

Dit merk is dan wel weer veganistisch: http://www.gardein.com/
Hier staan wel alle ingrediënten op de site en ik kan niks ontdekken dat van dierlijke herkomst is. Het is jammer genoeg (nog) niet in Nederland te koop :(  Er zijn wel een aantal van hun producten via Vegan Essentials te koop: http://store.veganessentials.com/categories.aspx?Keyword=gardein&Submit1.x=0&Submit1.y=0

Ik kan niet wachten tot er in Nederland ook meer aandacht besteed wordt aan veganistische vleesvervangers!

Jippia

Re:Soyes
« Reactie #9 Gepost op: 29 augustus 2010, 12:57:07 »
Bij veel producten staan wel ingrediënten vermeld en anders kun je op zoek gaan naar de website van de producent of naar alles-vegetarisch.de, want dat is de moedersite van Heerlijk Vegetarisch.  :)

Re:Soyes
« Reactie #10 Gepost op: 11 september 2010, 00:51:05 »
Ik heb ook wat dingen van Soyes besteld, ben benieuwd. Wel duur, maar dat komt natuurlijk omdat je in porties van 1200 gram moet bestellen. Tenminste, bij vegideli.
There we were, two men against an army. Boy, did we beat the hell out of those two guys.

Re:Soyes
« Reactie #11 Gepost op: 15 september 2010, 22:44:00 »
Ik heb vandaag mijn bestelling binnen gekregen, vanavond de bacon en de steak geprobeerd. De steak vond ik eigenlijk hetzelfde als de hamburgers die je in elke willekeurige supermarkt kunt kopen, niet echt een succes dus. Wel is de dichtheid veel hoger, waarschijnlijk om het effect van echt vlees te na bootsen, wat niet lukt. Ik vond de bacon een vies geurtje hebben, maar de smaak was wel prima. Ik wil volgende keer proberen om het 'crispy' te krijgen, maar ik weet niet of dat gaat lukken met een soja product.
There we were, two men against an army. Boy, did we beat the hell out of those two guys.

Offline willem

  • *****
  • 2.430
  • Geslacht: Man
Re:Soyes
« Reactie #12 Gepost op: 16 september 2010, 11:04:46 »
Heel even bakken in heel heet vet. Niet in boter, die wordt zwart. De bak en braad producten kun je goed heel heet maken. De randen krullen dan wat om, maar de smaak vind ik niet zo sterk als ongebakken. Misschien is het gebruik van wat zout aan te raden.
Dit product heb ik gebruik samen met gegrilde aubergine om daar een rolletje met iets erin (stukjes feta bijvoorbeeld, of olijf) van te maken.
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Re:Soyes
« Reactie #13 Gepost op: 17 september 2010, 02:12:46 »
Bedankt voor de tips!
« Laatst bewerkt op: 17 september 2010, 02:15:46 door Lapzwans »
There we were, two men against an army. Boy, did we beat the hell out of those two guys.

Offline willem

  • *****
  • 2.430
  • Geslacht: Man
Re:Soyes
« Reactie #14 Gepost op: 29 september 2010, 15:08:37 »
Gyros geprobeerd. Geen succes. Zal ik niet weer kopen. Geen smaak aan, of het moet zijn dat het een imitatie is van de vroegere sojabrokjes en dan van het slechte soort.
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Soyes
« Reactie #15 Gepost op: 30 september 2010, 20:51:33 »
Gyros geprobeerd. Geen succes. Zal ik niet weer kopen. Geen smaak aan, of het moet zijn dat het een imitatie is van de vroegere sojabrokjes en dan van het slechte soort.

De Viana Gyros is wel oke, hoewel wat zout.
,,,,فلافل

Re:Soyes
« Reactie #16 Gepost op: 19 december 2011, 21:19:47 »
Soyes is ook te koop bij de Makro.

Re:Soyes
« Reactie #17 Gepost op: 20 december 2011, 10:28:40 »
Heb nog even gevraagd aan Soyes waar je nog meer de producten kan kopen. Hier het antwoord:

Op dit moment zijn deze te verkrijgen bij de Makro’s (in het “versvak” naast de andere vegetarische producten)
en daarnaast in het diepvriesvak bij de Sligro (onder het merk Horizon SOYA).
Vanaf januari is het ook te verkrijgen bij Supermarkt Dirk (in het diepvriesvak).

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re:Soyes
« Reactie #18 Gepost op: 20 december 2011, 11:36:53 »

Vanaf januari is het ook te verkrijgen bij Supermarkt Dirk (in het diepvriesvak).

Cool! Het is echt heel lekker spul, en C1000 had het maar nu niet meer.
,,,,فلافل

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Re:Soyes
« Reactie #19 Gepost op: 20 december 2011, 19:14:23 »
Ik ga zaterdag toch naar de Makro, ga ik meteen even kijken of het hier ook ligt.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.