Zo, gister gebarbecued met de wood wraps. Eerst weken in water, binnenkant besmeren met olie, vullen erop en dicht binden. Vervolgens hebben ze 10-15 min op de bbq gelegen (met deksel dicht), tot het hout wat bruin werd. Bij beide rollen proefde ik niet heel erg sterk een rook- of houtsmaak.
Vanwege tijdnood maar 2 vullingen gemaakt:
1. tofu, gember, rode peper, courgette, citroen, munt en koriander. Deze had er misschien te kort opgelegen, maar ik had gehoopt op een betere smaakinfusie. (helaas ook geen tijd gehad om de tofu eerst te marineren in wat soja saus, dat had het stukken beter gemaakt denk ik).
2. feta, aubergine, rode peper, rozemarijn en tijm. Deze bijzonder goed! De aubergine was mooi gaar & zacht, feta licht gesmolten en de kruiden hadden hun smaak afgegeven.
Ik vond het wel voor herhaling vatbaar (gelukkig want heb er nog 4 liggen). Ik vond het goed smaken, makkelijk bakken (valt niet uit elkaar ofzo), niet zo nat als (soms) een alufolie pakketje, en prettig dat je vega niet op het vleesrooster hoeft. Daarentegen is 1 euro per vel natuurlijk best duur, en allicht kun je hetzelfde effect bereiken door een wrap in alufolie te rollen ofzo (want de rooksmaak vond ik niet zo aanwezig).
Volgende keer ga ik de rolletjes eens in bier of wijn weken, dat lijkt me wel lekker
.