Vandaag alweer zo heerlijk gegeten! In De Wanne, een restaurant met 1 ster in Ootmarsum. Het was de eerste keer dat ik in een sterrenrestaurant at, dus ik was heel erg benieuwd.
Om te beginnen kregen we een amuse: een terrine van mozzarella en tomaat met daarop een toefje schuim van olijfolie. Het voorgerecht bestond uit zachte geitenkaas en crème fraiche met stukjes rode biet en bietenkaviaar. Op een langwerpig, schitterend opgemaakt bord, echt prachtig! Het hoofdgerecht zag er ook alweer zo mooi uit; pompoen- en aardappelpuree, groene aspergepunten, artisjok, minimais en shiitakes in tempuradeeg (en misschien vergeet ik nog wel iets). Het nagerecht: een bolletje Baileysparfait, een bolletje lauriermousse, een heerlijke chocoladezoen, kleine zachte chocoladebolletjes (in de vorm van kruidnootjes) en een bloedsinaasappelsaus.
De borden waren zó mooi opgemaakt, het was gewoon zonde om te beginnen met eten elke keer! En het smaakte ook allemaal echt perfect.
Het enige minpunt was dat de ober het nodig vond om bij ons aan tafel te komen vertellen dat hij vond dat dieren er waren om opgegeten te worden. En dat hij het maar overdreven vond hoe mensen met hun huisdieren omgaan; dat een hond een hond is die buiten hoort en niet bij de kachel. En hoe lekker hij al die koeien en andere dieren wel niet vond. Mijn schoonmoeder knoopte nog een soort van gesprekje met hem aan, maar Kiwilief en ik hadden meteen onze buik vol van die vent. In het begin was het nog wel een beetje grappig, maar kom op hé, we komen daar niet eten om te horen dat vegetariërs belachelijk bezig zijn, we willen gewoon een gezellige avond met m'n schoonmoeder (die uiteraard wel gewoon vlees at) zonder dat het bedienend personeel zich bemoeit met wat wij wel en niet willen eten.
Waarschijnlijk had zijn leidinggevende er toch iets van gemerkt, want daarna werden we door een ander bediend (terwijl hij zich aan het begin van de avond had voorgesteld als degene die ons die avond van dienst zou zijn). Zonde, dit was echt het enige minpuntje van de avond, anders was het echt perfect geweest.