Vegatopia Forum

Overijssel

Offline Laurie

• 2.478
  • Geslacht: Vrouw
Overijssel
« Gepost op: 06 juli 2008, 11:27:49 »
Gisteren met de familiedag gegeten bij Jan Steen in Heino. Het is er groot, en het was gisteren ongelooflijk druk. Het is allemaal zelfbediening, zowel eten als drinken, en het gaat de meeste gasten duidelijk vooral om het verorberen van grote hoeveelheden vl33s en bier. Ik heb er best ok kunnen eten want ze hadden verschillende warme groenten en een best uitgebreide saladebar. Ik heb geen soep genomen (ik vertrouw soep buiten de deur niet, tenzij er expliciet op de kaart staat dat 'ie vega is. Geen ballen is voor mij niet per se vega) en ze hadden er Vivera burgers (javaanse schijf, hamburgers) en maiskolf voor op de grill, maar dan moet je het dus niet erg vinden dat je vegaschijf tussen de hamburgers en meer van zulks ligt te spetteren.

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
Re:Overijssel
« Reactie #1 Gepost op: 26 december 2008, 11:15:33 »
Op eerste kerstdag bij de Bowlingboerderij. Er was een groot buffet, maar ik kreeg als vegetarier ook nog een groot bord vol met wraps met quorn, rijst met kikkererwten, groenten en wat liflafjes erbij. Prima gedaan!

Offline Christiaan

• 10.293
« Reactie #2 Gepost op: 07 augustus 2009, 21:30:09 »
Ik was op de finnisage van de Mythos-Grill bij Perron1 in Delden en daar werd patat gebakken. En vegetarische knakworsten. Waarmee eerst een estafetterace moest worden gelopen.

Op de terugweg kwam ik door Hengelo en moest ik daar bijna een half uur wachten. Aan het stationsplein daar zit een Turkse bakker, en die maakte voor mij ter plekke libanees brood. Dat is leuk.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #3 Gepost op: 02 september 2009, 14:38:50 »
Gisteren heerlijk gegeten bij restaurant "Weerkomm'n", onderdeel van hotel Frerikshof in Winterswijk.

Als voorafje had ik de tomatentartaar met parmezaanse kaas-'crackers' en als hoofdgerecht een tompouce van bladerdeeg met sesamzaadjes, geroerbakte groenten en paddestoelen en veel brie.

De tomatentartaar was een beetje karig vergeleken met het kip-voorgerecht van mijn tafelgenoot en het bladerdeeg van de tompouce wat te zout, maar verder een aanrader. Een 3-gangen diner a la carte is er 25 euro.

Kiwi

« Reactie #4 Gepost op: 06 maart 2010, 23:14:08 »
Vandaag alweer zo heerlijk gegeten! In De Wanne, een restaurant met 1 ster in Ootmarsum. Het was de eerste keer dat ik in een sterrenrestaurant at, dus ik was heel erg benieuwd.
Om te beginnen kregen we een amuse: een terrine van mozzarella en tomaat met daarop een toefje schuim van olijfolie. Het voorgerecht bestond uit zachte geitenkaas en crème fraiche met stukjes rode biet en bietenkaviaar. Op een langwerpig, schitterend opgemaakt bord, echt prachtig! Het hoofdgerecht zag er ook alweer zo mooi uit; pompoen- en aardappelpuree, groene aspergepunten, artisjok, minimais en shiitakes in tempuradeeg (en misschien vergeet ik nog wel iets). Het nagerecht: een bolletje Baileysparfait, een bolletje lauriermousse, een heerlijke chocoladezoen, kleine zachte chocoladebolletjes (in de vorm van kruidnootjes) en een bloedsinaasappelsaus.
De borden waren zó mooi opgemaakt, het was gewoon zonde om te beginnen met eten elke keer! En het smaakte ook allemaal echt perfect.

Het enige minpunt was dat de ober het nodig vond om bij ons aan tafel te komen vertellen dat hij vond dat dieren er waren om opgegeten te worden. En dat hij het maar overdreven vond hoe mensen met hun huisdieren omgaan; dat een hond een hond is die buiten hoort en niet bij de kachel. En hoe lekker hij al die koeien en andere dieren wel niet vond. Mijn schoonmoeder knoopte nog een soort van gesprekje met hem aan, maar Kiwilief en ik hadden meteen onze buik vol van die vent. In het begin was het nog wel een beetje grappig, maar kom op hé, we komen daar niet eten om te horen dat vegetariërs belachelijk bezig zijn, we willen gewoon een gezellige avond met m'n schoonmoeder (die uiteraard wel gewoon vlees at) zonder dat het bedienend personeel zich bemoeit met wat wij wel en niet willen eten.
Waarschijnlijk had zijn leidinggevende er toch iets van gemerkt, want daarna werden we door een ander bediend (terwijl hij zich aan het begin van de avond had voorgesteld als degene die ons die avond van dienst zou zijn). Zonde, dit was echt het enige minpuntje van de avond, anders was het echt perfect geweest.

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #5 Gepost op: 06 maart 2010, 23:17:41 »
Vandaag alweer zo heerlijk gegeten! In De Wanne, een restaurant met 1 ster in Ootmarsum. Het was de eerste keer dat ik in een sterrenrestaurant at, dus ik was heel erg benieuwd.
Om te beginnen kregen we een amuse: een terrine van mozzarella en tomaat met daarop een toefje schuim van olijfolie. Het voorgerecht bestond uit zachte geitenkaas en crème fraiche met stukjes rode biet en bietenkaviaar. Op een langwerpig, schitterend opgemaakt bord, echt prachtig! Het hoofdgerecht zag er ook alweer zo mooi uit; pompoen- en aardappelpuree, groene aspergepunten, artisjok, minimais en shiitakes in tempuradeeg (en misschien vergeet ik nog wel iets). Het nagerecht: een bolletje Baileysparfait, een bolletje lauriermousse, een heerlijke chocoladezoen, kleine zachte chocoladebolletjes (in de vorm van kruidnootjes) en een bloedsinaasappelsaus.
De borden waren zó mooi opgemaakt, het was gewoon zonde om te beginnen met eten elke keer! En het smaakte ook allemaal echt perfect.

Het enige minpunt was dat de ober het nodig vond om bij ons aan tafel te komen vertellen dat hij vond dat dieren er waren om opgegeten te worden. En dat hij het maar overdreven vond hoe mensen met hun huisdieren omgaan; dat een hond een hond is die buiten hoort en niet bij de kachel. En hoe lekker hij al die koeien en andere dieren wel niet vond. Mijn schoonmoeder knoopte nog een soort van gesprekje met hem aan, maar Kiwilief en ik hadden meteen onze buik vol van die vent. In het begin was het nog wel een beetje grappig, maar kom op hé, we komen daar niet eten om te horen dat vegetariërs belachelijk bezig zijn, we willen gewoon een gezellige avond met m'n schoonmoeder (die uiteraard wel gewoon vlees at) zonder dat het bedienend personeel zich bemoeit met wat wij wel en niet willen eten.
Waarschijnlijk had zijn leidinggevende er toch iets van gemerkt, want daarna werden we door een ander bediend (terwijl hij zich aan het begin van de avond had voorgesteld als degene die ons die avond van dienst zou zijn). Zonde, dit was echt het enige minpuntje van de avond, anders was het echt perfect geweest.

Het eten klinkt heerlijk, maar die ober  :o :o :o.
Ik vind dat echt shocking hoor. Begon hij er uit zichzelf over?

Kiwi

« Reactie #6 Gepost op: 06 maart 2010, 23:37:37 »
Uiteraard! Ik had bij het reserveren natuurlijk aangegeven dat 2 van de 3 vegetarisch wilden eten. Dat werd ook netjes bevestigd toen we net aan tafel zaten. Toen kwam hij met het menu, wat (natuurlijk) alleen voor vleeseters op papier stond. Prima, we laten ons wel verrassen. En toen begon hij een beetje te geinen met mijn schoonmoeder over leeuwen die toch ook gazelles eten. En dat zo'n lekker lammetje of kalfje toch wel goed smaakt. Mijn schoonmoeder probeerde nog in te brengen dat ze het toch ook wel belangrijk vond hoe dieren gehouden worden, en toen kwam er een hele verhandeling over zijn thuisland (hij had een Midden-Oosters uiterlijk) waar ze heel anders met dieren omgaan. En dat ze honden daar tenminste normaal behandelen en niet op een kleedje voor de kachel leggen.
Ik verwacht nog een evaluatieformulier per mail (kreeg ik ook n.a.v. het eten afgelopen donderdag), daar zal ik ook zeker op aangeven dat ik dit echt belachelijk vind. Zeker in een restaurant van dit niveau vind ik dit echt niet kunnen.

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #7 Gepost op: 06 maart 2010, 23:41:50 »
Nou, ik vind het echt schandalig hoor. Ze horen je haast je geld terug te geven en die ober behoort een fikse reprimande te krijgen.

Hoe ben jij trouwens aan die link gekomen waardoor je eerder kon reserveren?

Kiwi

« Reactie #8 Gepost op: 06 maart 2010, 23:50:08 »
Via via. Volgens mij kunnen mensen die een AmericanExpress-kaart hebben of zo altijd al heel vroeg reserveren. Die link zal waarschijnlijk uitgelekt zijn.

Kiwi

« Reactie #9 Gepost op: 07 maart 2010, 00:39:19 »
Bij nader inzien vind ik het gedrag van die ober steeds ongepaster. Zelfs in het eerste de beste eetcafé word je als vegetariër nog met meer respect behandeld! Ik heb dan ook een mailtje naar het restaurant gestuurd, ben benieuwd naar hun reactie.

Kiwi

« Reactie #10 Gepost op: 07 maart 2010, 19:00:38 »
Whaaaaahhhhh! :adhd: Ik ben net gebeld door de directrice van De Wanne. Ze had nog niet met de desbetreffende ober gesproken, maar kon zich voorstellen dat hij zo'n gesprekje had gevoerd en dat hij dat vast niet verkeerd bedoeld had maar dat het wel zo opgevat zou kunnen worden. Ze zei dat we er wel over kunnen praten, maar dat het belangrijkste is dat mijn rotgevoel over die avond weggenomen wordt. En dat kan alleen maar door er een goede ervaring tegenover te zetten. Ze stuurt mij nu dus een waardecheque waarmee ik nog een keer met drie personen daar kan gaan eten.
Whoei, ik ben helemaal hyper nu! :cheer:

Offline karl

• 6.375
  • Geslacht: Man
« Reactie #11 Gepost op: 07 maart 2010, 21:40:56 »
Ik zou me daar ook wel eens willen laten beledigen door een ober.
Maar het was inderdaad ongepast zo vrijelijk zijn eigen (bedenkelijke) bedenkingen te spuien.
Obers dienen het de gast naar de zin te maken en mogen geen persoonlijke opinies over maatschappij of voorkeuren uiten. Dat moeten zij maar onder familie of vrienden doen.

Offline LelleL

• 3.652
« Reactie #12 Gepost op: 07 maart 2010, 21:46:16 »
Nu pas het verhaal gelezen en absurd dat iemand in zo'n restaurant zich zo gedraagt.
Benieuwd of je hem volgende keer weer treft, dan kan je een abonnement beginnen!

Het eten klonk wel heerlijk. Ik ben ook een sucker voor mooi opgemaakte borden, dan smaakt alles meteen lekkerder.

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #13 Gepost op: 08 maart 2010, 00:28:10 »
Whaaaaahhhhh! :adhd: Ik ben net gebeld door de directrice van De Wanne. Ze had nog niet met de desbetreffende ober gesproken, maar kon zich voorstellen dat hij zo'n gesprekje had gevoerd en dat hij dat vast niet verkeerd bedoeld had maar dat het wel zo opgevat zou kunnen worden. Ze zei dat we er wel over kunnen praten, maar dat het belangrijkste is dat mijn rotgevoel over die avond weggenomen wordt. En dat kan alleen maar door er een goede ervaring tegenover te zetten. Ze stuurt mij nu dus een waardecheque waarmee ik nog een keer met drie personen daar kan gaan eten.
Whoei, ik ben helemaal hyper nu! :cheer:

Jay!
Verbaast me niks dat je een waardecheque krijgt, zulke reclame kunnen ze niet gebruiken. Maar krijg je de volgende keer wel een 3-gangen menu per persoon?

Kiwi

« Reactie #14 Gepost op: 08 maart 2010, 07:42:42 »
Ik heb geen idee. Ik wacht die cheque af, daar zal wel op staan waar ik recht op heb.

Offline lieve lijn

• 4.047
« Reactie #15 Gepost op: 08 maart 2010, 16:35:31 »
netjes van de directrice en wat een sukkel van een ober!
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline LL de Ling

• Moderator
  • 10.321
« Reactie #16 Gepost op: 03 mei 2010, 11:32:09 »
Zaterdag een high tea bij De Uitkijk in Hellendoorn. Gezellig en lekker en ik als vega kreeg extra vega quiche en sandwiches. Het zit ook op een prachtige locatie, leuk voor stop tijdens het wandelen of fietsen.

Offline dorinka

• 741
« Reactie #17 Gepost op: 18 juni 2011, 19:55:09 »
Zondag met familie in Tubbergen gegeten, in 't alde raadhus (ofzo), welgeteld een vegetarische optie, gevulde paprika. De bediening was niet echt optimaal (als je aanbied twee mandjes brood te halen, breng er dan ook twee, niet alle hoofdgerechten werden meteen gebracht, mijn moeder moest langer op het hare wachten omdat een andere grep eerst hun toetje kreeg) Ik zat op de tocht en de deur kon niet dicht, het ijs toe was heerlijk, en de thee ook.
Het was er enorm gezellig en ik heb er een heerlijke avond gehad.
Zo.

Aiko

Oldenzaal
« Reactie #18 Gepost op: 17 maart 2013, 00:20:16 »
Vandaag in 't Klokhoes in het centrumpje van Oldenzaal geweest.

Een alleraardigst klein restaurantje, met een behoorlijk uitgebreide vegetarische kaart (zelfs een eigen bladzijde in de menubundel). Ongeveer vijf voorgerechten en een stuk of zeven / acht hoofdgerechten. Dat kom ik zo niet vaak tegen bij een gemiddelde restaurant (en zeker niet zo gegroepeerd). Een ooglijke omgeving en vriendelijk personeel. Zeker geen afrader.

Offline Amarillo

• Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • 3.233
Re:Oldenzaal
« Reactie #19 Gepost op: 04 mei 2014, 12:14:25 »
Vandaag in 't Klokhoes in het centrumpje van Oldenzaal geweest.

Een alleraardigst klein restaurantje, met een behoorlijk uitgebreide vegetarische kaart (zelfs een eigen bladzijde in de menubundel). Ongeveer vijf voorgerechten en een stuk of zeven / acht hoofdgerechten. Dat kom ik zo niet vaak tegen bij een gemiddelde restaurant (en zeker niet zo gegroepeerd). Een ooglijke omgeving en vriendelijk personeel. Zeker geen afrader.

Je was er nog net op tijd!
Blijkbaar was de voldoende-vega-formule niet zo lonend...  :-\
Ik wil vega bananenschuimpjes.