Vegatopia Forum

Tips voor beetje zachte avocado's?

Tania

Tips voor beetje zachte avocado's?
« Gepost op: 10 april 2010, 15:06:30 »
Dag mensjes!

Lang niet hier geweest, heb het momenteel druk met de voorbereiding van de eindexamens.

Maar goed, to the point: wij thuis beseften ons opeens dat we nog vier (kleine) avocado's hebben, die toch echt vandaag gebruikt zullen moeten worden (hoera voor drie infinitieven achter elkaar), maar we weten niet zo snel waarin.

Hebben jullie enkele tips waarbij niet zoveel ingrediënten nodig zijn? Misschien een simpele guacamole? Heb ik wel eens in een café gehad, maar nooit zelf gemaakt.

De avocado's zijn niet heel zacht, maar je kunt ze wel licht indrukken.

Alvast bedankt!

Groetjes Tania

Offline Amarillo

• Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • 3.233
Re:Tips voor beetje zachte avocado's?
« Reactie #1 Gepost op: 10 april 2010, 15:47:06 »
zullen moeten worden (hoera voor drie infinitieven achter elkaar)

Ik zou jou wel eens hebben willen zien blijven zitten wachten op een betere kans, eigenlijk.

Avocado: gewoon op brood, liefst met tomatenchutney eronder, of wat zout erop. Schijnt ook goed te combineren met geitenkaas.
Anders fijnprakken en mengen met kleingesneden tomaat en een beetje chilisaus voor een dip (die overigens ook erg lekker is als pannenkoekenbeleg).
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Tania

« Reactie #2 Gepost op: 10 april 2010, 16:08:59 »

Anders fijnprakken en mengen met kleingesneden tomaat en een beetje chilisaus voor een dip (die overigens ook erg lekker is als pannenkoekenbeleg).

Oh! Dat ga ik denk ik proberen. Hoe goed kun je dat bewaren? We gaan waarschijnlijk morgen een stukkie wandelen, daarna pannekoeken bakken OwO En als je geen chilisaus hebt, kun je er dan iets anders door doen?

Citaat
Ik zou jou wel eens hebben willen zien blijven zitten wachten op een betere kans, eigenlijk.

Wauw, wel zes infinitieven achter elkaar. Applaus! *klap klap*

Offline Gabs

• 796
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #3 Gepost op: 10 april 2010, 17:37:04 »
ja, je kunt ze gewoon prakken met citroensap, chillisaus (of chillipoeder), een fijn gesnipperd uitje en misschien wat verse koriander. erg lekker hoor met tacochipjes!

op de boterham is ook lekker, met bijvoorbeeld een blaadjes sla, tomaten, geitenkaas, tuinkers, ...

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
« Reactie #4 Gepost op: 10 april 2010, 17:43:11 »
Of, ook op brood, met oude kaas en zwarte peper.
This is between me and the vegetable!

Offline koekje

• 2.503
« Reactie #5 Gepost op: 10 april 2010, 18:15:48 »
In stukjes door de sla of (quinoa)salade is ook lekker.
'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy

Offline Bast

• 4.149
« Reactie #6 Gepost op: 10 april 2010, 19:09:12 »
Beetje yoghurt door de avocadoprak is lekker fris. Je kan ook een beetje gesnipperde ui, blokjes tomaat en/of stukjes cashewnoot of pijnboompitjes erdoor doen. Of met kidneybonensalade.
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Amarillo

• Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • 3.233
« Reactie #7 Gepost op: 10 april 2010, 23:01:14 »

Oh! Dat ga ik denk ik proberen. Hoe goed kun je dat bewaren? We gaan waarschijnlijk morgen een stukkie wandelen, daarna pannekoeken bakken OwO En als je geen chilisaus hebt, kun je er dan iets anders door doen?

Geen idee, ik eet het altijd meteen helemaal op... :)
En euhm, er kan vast wel wat anders door dan chilisaus, maar dan zal het ook wat anders smaken. Iets zoets en iets pittigs in huis?
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline LelleL

• 3.652
« Reactie #8 Gepost op: 10 april 2010, 23:44:51 »
Ik hoef ze ook nooit te bewaren, maar de beste manier is om de pit erbij te bewaren en ze licht te besprenkelen met citroensap. Afdekken, in de koelkast leggen en de volgende dag op brood met kaas en tomaat.
Als ze nog niet rijp genoeg zijn kun je ze samen met een banaan in een plastic zakje leggen. Dan gaat het rijpingsproces erg snel.

De AH heeft trouwens lekkere zakjes guacamolemix (Santa Maria dacht ik). Avocado pureren, beetje water en de mix. Evt kun je zelf nog van alles toevoegen.
Ook lekker met nachochipjes.

« Reactie #9 Gepost op: 10 april 2010, 23:48:08 »

Ik las een paar keer nanochipjes. En zeg me nou niet weer dat ik niet best wel kippig begin te worden!
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline LelleL

• 3.652
« Reactie #10 Gepost op: 10 april 2010, 23:49:33 »

Ik las een paar keer nanochipjes. En zeg me nou niet weer dat ik niet best wel kippig begin te worden!

Hanig misschien. Bokkig kan ook. Maar kippig...
Misschien tijd voor een beeldschermbril?

« Reactie #11 Gepost op: 10 april 2010, 23:55:08 »

Toevallig heb ik die nog op ook! Toch kippig dus? :kip:
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline LelleL

• 3.652
« Reactie #12 Gepost op: 10 april 2010, 23:56:04 »

Toevallig heb ik die nog op ook! Toch kippig dus? :kip:

Oef. Tja dan moet ik schoorvoetend akkoord gaan. ;)

Kiwi

« Reactie #13 Gepost op: 11 april 2010, 00:02:46 »
Ik gok op een mouche volante. Met dank aan Willem uiteraard. ;D

Offline Maartje!

• Staafmixermeisje. Pur sang.
  • 6.752
« Reactie #14 Gepost op: 11 april 2010, 12:37:40 »
Wat leuk, een kipsmiley :kip:!
This is between me and the vegetable!

Offline haantje

• 5.068
« Reactie #15 Gepost op: 11 april 2010, 12:48:02 »
Vrijdag een onrijpe avocado gegeten. Lag al een week op de fruitschaal, dus ik ging er vanuit dat ie wel goed zou zijn.
Niet te eten, bleh.
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline LelleL

• 3.652
« Reactie #16 Gepost op: 11 april 2010, 15:13:30 »
Vrijdag een onrijpe avocado gegeten. Lag al een week op de fruitschaal, dus ik ging er vanuit dat ie wel goed zou zijn.
Niet te eten, bleh.

Je moet ze een beetje kunnen indrukken aan de bovenkant. Als ze niet rijp zijn zijn ze heel smerig inderdaad.
Met die Hass avocado's heb ik veel minder last van onrijpheid. Da's wel heel fijn.

Offline haantje

• 5.068
« Reactie #17 Gepost op: 11 april 2010, 15:16:42 »
Achteraf vond ik het ook wel dom van mezelf dat ik niet even gevoeld had... Zoals gezegd lag ie al een week op de fruitschaal en ik was moe van een fietstocht en had honger...
Zijn Hass die donkeren?
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline chinoiseries

• 247
    • Always cooking up something
« Reactie #18 Gepost op: 03 juni 2010, 12:48:55 »
Ik kreeg dit recept gisteren in m'n mailbox. Lijkt me ook wel lekker :D

Offline LelleL

• 3.652
« Reactie #19 Gepost op: 03 juni 2010, 14:08:31 »
Achteraf vond ik het ook wel dom van mezelf dat ik niet even gevoeld had... Zoals gezegd lag ie al een week op de fruitschaal en ik was moe van een fietstocht en had honger...
Zijn Hass die donkeren?

Lekker op tijd met mn antwoord, maar Hass zijn inderdaad die donkere. AH verkoopt ze, maar steeds meer supermarkten stappen over omdat ze langer goed blijven.