Vegatopia Forum

Vegetarisch eten in Indonesische restaurants

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.229
Vegetarisch eten in Indonesische restaurants
« Gepost op: 19 oktober 2004, 02:28:17 »
Betawi in Amsterdam is niet helemaal vegetarisch, maar heeft wel een héél uitgebreide vegetarische kaart (en een aparte vega afhaalfolder ;)), zie de restaurantgids.

Om een of andere reden hebben ze alleen wel steeds net niet de groenten in huis die ik wil bestellen...  :-X
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline Jacqueline

  • ***
  • 309
  • Geslacht: Vrouw
    • Lifecoach
Re:Vegetarisch eten in Indonesische restaurants
« Reactie #1 Gepost op: 10 november 2004, 22:26:42 »
Zelfde geldt volgens mij voor Indon.Rest. Mulia in Dordrecht

Offline Sven

  • *****
  • 3.868
  • Geslacht: Man
Re:Vegetarisch eten in Indonesische restaurants
« Reactie #2 Gepost op: 04 januari 2005, 13:11:56 »
De Branding (Koestraat 5, Maastricht) is ook een aanrader. Geen volledig vegetarisch restaurant, wel een goed aanbod en zeker niet duur.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.

Offline Ona

  • ***
  • 271
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vegetarisch eten in Indonesische restaurants
« Reactie #3 Gepost op: 04 januari 2005, 15:36:41 »
Laatst gegeten bij een Indonesisch Restaurant voor m'n verjaardag. Het heet:''Kartika' en zit aan de Overtoom 68 in Amsterdam. Man, wat was dat lekker! Ook een ruime vegetarische keus (gulp :P)...
« Laatst bewerkt op: 04 januari 2005, 15:37:45 door Ona »

Offline renske

  • ****
  • 809
  • Geslacht: Vrouw
    • Zoetekauwen
Re:Vegetarisch eten in Indonesische restaurants
« Reactie #4 Gepost op: 22 april 2005, 19:13:11 »
Gisteren weer een fijne nieuwe aanwinst voor Amsterdam ontdekt! Kantjil to go aan de Nieuwezijds Voorburgwal 32 (bij het spui).
Op die plek zit al jaaaren Kantjil & De Tijger, een indonesisch restaurant, maar nu hebben ze ook een meeneemzaakje geopend waar ik heel blij van word.

Je kunt als basis kiezen voor nasi poetih, nasi goreng, bami goreng of lontong (kleefrijst) en daar kun je dan 1 (3,50) of 2 (4,50) gerechten bij kiezen. Er zijn 4 vlees en 4 vega gerechten. de vega's zijn: gado gado, boontjes tjampoer, orak arik en daggroente.

Ik vond het echt heel goed en lekker (en ik ben nogal kritisch want mijn in Indonesie geboren mama kookt ook heeerlijk indisch).

Je krijgt je eten mee in een hip kartonnen doosje. En vervolgens kun je lekker op het Spui in de zon, of thuis of waar dan ook lekker eten voor weining geld!

http://www.kantjil.nl/adam-n/html/content/togo.htm
« Laatst bewerkt op: 05 juni 2005, 10:14:15 door J@n »

Offline Selly

  • *****
  • 30.776
Re:Vegetarisch eten in Indonesische restaurants
« Reactie #5 Gepost op: 23 april 2005, 17:52:58 »
ik vind het gewone Kantjil restaurant maar zozo. Maar ik wil die to go nog wel eens proberen ja. Ik ben ook nogal verwend met Indonesisch eten, ben er ook meerdere malen in Indonesie geweest.  Ik ben wel benieuwd naar die afhaal, Elsbeth was er ook enthousiast over geloof ik en Johannes van Dam schreef en niet al te nare recensie.

Amsterdam en Indonesich eten is sowieso moeilijk.

Blue Pepper aan de Nassaukade schijnt goed te zijn maar serveert geen vegetarisch, belachelijk  :bonk:
Selecta aan de Vijzelstraat lijkt me een toeristenfuik.
Bunga Mawar aan de Zeedijk is heel eenvoudig, goedkoop, maar niet bijzonder
Bij Tempo Doeloe in de Utrechtsestraat wil ik nog eens keer gaan eten, maar ik hoor er gemengde verhalen over, het is er vreselijk duur wel en het eten schijnt enorm scherp te zijn.
Betawi aan de Admiraal de Ruijterweg schijnt goed te zijn volgens ik geloof Calimero maar is zo ver weg
Bij Kartika aan de Overtoom ben ik na een enthousiaste recensie hier laatst wezen eten, niet slecht, maar niet goedkoop en ook niet geweldig. Wel okee, maar op zo'n manier dat je denk, zelf kan ik het eigenlijk beter.
Sama Sebo aan de PC Hooft wil ik nog wel eens proberen.
De Orient heeft een goede naam voor vegetariers maar heeft zo'n treurig interieur en trieste bediening.
Bojo aan de Lange Leidse Dwarsstraat is leuk om s avonds laat nog een hapje te eten, maar is niets bijzonders (ook niet slecht hoor)
Toen ik nog in de Indische buurt woonde ging ik wel bij Toko Key halen, dat was eigenlijk heel prima, maar als je er niet woont kom je er niet en dubieus was dat ze er de laatste keer dat ik er was een grote doos ongediertebestrijder hadden staan.
Eigenlijk heb ik grote verwachtigingen van Toko Joyce aan de Nieuwmarkt. Ben jij daar wel eens geweest Renske? Of Piek misschien?
,,,,فلافل

Offline renske

  • ****
  • 809
  • Geslacht: Vrouw
    • Zoetekauwen
Re:Vegetarisch eten in Indonesische restaurants
« Reactie #6 Gepost op: 24 april 2005, 18:13:15 »
ik vind het gewone Kantjil restaurant maar zozo.

Ik vind het gewone Kantjil restaurant ook niet zo bijzonder, maar de meeneemhappen, zijn wat prijs-kwaliteit-verhouding betreft echt prima! Het is niet alsof er een engeltje op je tong piest, maar ik vind het goed te eten. Veel lekkerder dan bijvoorbeeld Wok-to-go in Utrecht (wat overigens helemaal niet Indonesisch is dus deze vergelijking mag ik eigenlijk niet maken)

Betawi aan de Admiraal de Ruijterweg schijnt goed te zijn volgens ik geloof Calimero maar is zo ver weg

Betawi is absoluut het verre fietsen waard! Ik heb er lang geleden een keer met een vriendin eten gehaald en ze zijn supervegavriendelijk! Echt veel keus. Je moet wel even wachten op je eten, dus neem de tijd.

http://www.betawi.nl/page11.html

Eigenlijk heb ik grote verwachtigingen van Toko Joyce aan de Nieuwmarkt. Ben jij daar wel eens geweest Renske? Of Piek misschien?

Ik heb goede dingen gelezen over Joyce, maar ben er nog nooit geweest. Ik zal t binnenkort een keer proberen!
« Laatst bewerkt op: 24 april 2005, 18:18:59 door renske »

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re:Vegetarisch eten in Indonesische restaurants
« Reactie #7 Gepost op: 25 april 2005, 23:14:00 »

Amsterdam en Indonesich eten is sowieso moeilijk.


Als je wel eens in de Watergraafsmeer komt: bij Kediri aan de Linnaeuskade (tegenover de Hema, aan de overkant van het water) hebben ze hartstikke veel vegadingen, en ik vond het er erg lekker. (Is wel alleen afhaal) En ik ben ook fan van De Rijsttafel in Haarlem, maar dat is weer niet in Amsterdam...
This is between me and the vegetable!

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.907
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Vegetarisch eten in Indonesische restaurants
« Reactie #8 Gepost op: 25 april 2005, 23:17:47 »
Kediri is niet zo ver van mij, dat zal ik dan ook eens proberen. Jammer dat hun homepage zo onduidelijk is.

Offline Selly

  • *****
  • 30.776
Re:Vegetarisch eten in Indonesische restaurants
« Reactie #9 Gepost op: 26 april 2005, 20:11:03 »
Kediri, daar ben ik eens boos wegelopen omdat het vega eten veel duurder was dan het niet vega eten.. maar misschien had ik niet zo goed gekeken want ik irl vond ik de menukaart waanzinnig onduidelijk. Maar het eten schijnt wel erg lekker te zijn. En nu woon ik er niet meer in de buurt  :-\
« Laatst bewerkt op: 28 april 2005, 11:56:30 door Selly »
,,,,فلافل

Elsbeth

Re:Vegetarisch eten in Indonesische restaurants
« Reactie #10 Gepost op: 28 april 2005, 14:43:26 »
Ik vind afhalen bij Kantjil to Go af en toe echt prima! Bijv. als ik in de UB zit te studeren of als ik in de buurt ben en druk en ik moet nog eten, dan haal ik daar wat. Ze zijn alleen wel dom, want dan bestel je een vega gerecht zoals gado gado en dan strooien ze er kroepoek over heen standaard (is nu niet meer zo, maar voorheen wel), kunnen ze beter eerst even vragen dacht ik zo.
Maar verder prima hoor! En over het algemeen haal ik vaak afhaal bij een Surinamer in de Javastraat, zo'n veredelde snackbar en dat bevalt ook prima, genoeg keus. Over het algemeen ben ik over de goedkope eethuisjes dus ook wel tevreden.

Offline Selly

  • *****
  • 30.776
Re:Vegetarisch eten in Indonesische restaurants
« Reactie #11 Gepost op: 27 juni 2005, 15:04:24 »
ik heb Kantjil afhaal ook geprobeerd. Prima! Er stond een rij, maar de 2 bedienende jongens hadden die zo weggewerkt. Ik had een XL met nasi goreng, groenten van de dag( lekkere tofu met paksoi) en gadogado. Allemaal erg prima, tempeh zat er ook bij. Het geheel zat een beetje onder de pindasaus, omdat die bovenop kwam en dus naar beneden droop, maar daar was ik voor gewaarschuwd. Bijzonder lekkere nasi goreng ook. En dat voor 6,95. Om een volwaardige maaltijd te hebben moet je vind ik wel een xl nemen en als je echt een mega grote eter bent heb je misschien niet genoeg, maar goed, om in het park op te eten als het warm is, is het helemaal prima vind ik.
Je moet wel zelf in de gaten houden in welke magnetron je eten gaat want als het druk is onthouden die jongens dat niet goed en je wilt natuurlijk niet de verkeerde bak eten terug ontvangen, maar je hebt goed uitzicht op de magnetrons, dus dat gaat prima.
,,,,فلافل

Offline renske

  • ****
  • 809
  • Geslacht: Vrouw
    • Zoetekauwen
Re:Vegetarisch eten in Indonesische restaurants
« Reactie #12 Gepost op: 09 augustus 2005, 12:55:25 »
Ik kwam er gisteren achter dat je tegenwoordig bij thuisbezorgd.nl eten kunt bestellen bij Betawi, het zeeer vegavriendelijke indonesische restaurant in Amsterdam!  :D
Dus nu hoeven we niet meer helemaal naar de admiraal de ruyterweg te fietsen, ze komen gezellig naar je toe.

Offline Selly

  • *****
  • 30.776
Re:Vegetarisch eten in Indonesische restaurants
« Reactie #13 Gepost op: 09 augustus 2005, 14:13:13 »
 :thumbsup:
Ik had laatst laten bezorgen door Djanoko en dat was ook erg lekker. Die hebben een vega rijsttafel om te bezorgen
,,,,فلافل

Offline Sam

  • ******
  • 7.109
Re:Vegetarisch eten in Indonesische restaurants
« Reactie #14 Gepost op: 11 augustus 2005, 13:21:02 »
Ik heb weleens problemen met indonesische restaurants, omdat ze "vegetarisch" vaak gelijk stellen aan "groentegerecht" en veel van de groentegerechten trassi bevatten en dus niet vegetarisch zijn. Zijn de door jullie genoemde restaurants hier een beetje secuur in?
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline renske

  • ****
  • 809
  • Geslacht: Vrouw
    • Zoetekauwen
Re:Vegetarisch eten in Indonesische restaurants
« Reactie #15 Gepost op: 12 augustus 2005, 00:34:37 »
Ik heb weleens problemen met indonesische restaurants, omdat ze "vegetarisch" vaak gelijk stellen aan "groentegerecht" en veel van de groentegerechten trassi bevatten en dus niet vegetarisch zijn. Zijn de door jullie genoemde restaurants hier een beetje secuur in?

Oh jee, dat weet ik eigenlijk niet. Ik vertrouw de boel altijd maar gewoon (niet heel verstandig, dat weet ik).
En af en toe eet ik een gerecht waarvan ik weet dat er trassi zit :-[..... Dus ik ben niet helemaal streng wat dat betreft.

Offline Selly

  • *****
  • 30.776
Re:Vegetarisch eten in Indonesische restaurants
« Reactie #16 Gepost op: 12 augustus 2005, 10:39:07 »
Ik vertrouw de boel altijd maar gewoon (niet heel verstandig, dat weet ik).

ik ook, als er staat 'vegetarisch' dan ga ik niet vragen: 'is dit , dit , dit en dit erin' dan wel echt vegetarisch? Maar als er alleen staat 'groentengerecht' dan vraag ik wel 'is het een vegetarisch groentengerecht'.
,,,,فلافل

Offline renske

  • ****
  • 809
  • Geslacht: Vrouw
    • Zoetekauwen
Re:Vegetarisch eten in Indonesische restaurants
« Reactie #17 Gepost op: 12 augustus 2005, 22:03:26 »
Wij hebben vandaag eten besteld bij Betawi en het was super!
Ik bestelde rond 18:50 uur en om 19:15 ging de bel al! Een heel aardige meneer bracht ons heel lekker eten. Helemaal goed.

Citaat
Ik heb weleens problemen met indonesische restaurants, omdat ze "vegetarisch" vaak gelijk stellen aan "groentegerecht" en veel van de groentegerechten trassi bevatten en dus niet vegetarisch zijn. Zijn de door jullie genoemde restaurants hier een beetje secuur in?

Ik heb tijdens het bestellen even opgelet bij de groentegerechten. In de 'non-vega sectie' staan groentegerechten en in de 'vega sectie' staan 'vegetarische groenteschotels'. Dus ik denk dat Betawi echt vegetarische groenten seveert.
« Laatst bewerkt op: 12 augustus 2005, 22:08:14 door renske »

Offline Selly

  • *****
  • 30.776
Re:Vegetarisch eten in Indonesische restaurants
« Reactie #18 Gepost op: 12 augustus 2005, 22:11:31 »
En als je het een beetje rijstafelachtig wilt, wat kunt je bij Betawi dan het beste bestellen? Een nasi rames speciaal vega? Want dat vind ik jammer, dat je geen rijststafel kan bestellen, dat kan bij die Djanoko wel, maar ik denk dat Betawi beter is.
,,,,فلافل

Offline renske

  • ****
  • 809
  • Geslacht: Vrouw
    • Zoetekauwen
Re:Vegetarisch eten in Indonesische restaurants
« Reactie #19 Gepost op: 12 augustus 2005, 22:22:21 »
Ik had inderdaad de nasi rames speciaal vega. Erg erg lekker, maar wel alles in een bak op en naast elkaar. Dus niet makkelijk apart te eten. Als je richting rijsttafel wilt, dan zou je je vega gerechten apart en dan los de nasi moeten bestellen. En dat kan natuurlijk alleen als je met meer mensen bent (of als je een paar dagen achter elkaar Betawi wilt eten ;))