Vegatopia Forum

Vegetarisch eten in Indonesische restaurants

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Selly

  • *****
  • 30.781
Re:Vegetarisch eten in Indonesische restaurants
« Reactie #20 Gepost op: 12 augustus 2005, 22:30:07 »
ja da's dan het nadeel. Maar ik ga het binnenkort toch een keer proberen! En ik kan iig samen met mn vriend bestellen dus da's al 2 verschillende porties om van te proeven  :D
,,,,فلافل

Offline renske

  • ****
  • 809
  • Geslacht: Vrouw
    • Zoetekauwen
Re:Vegetarisch eten in Indonesische restaurants
« Reactie #21 Gepost op: 12 augustus 2005, 22:31:56 »
Wij (mijn vriend en ik) hadden allebei een nasi rames speciaal en dat was meer dan genoeg, dus jullie kunnen ook kiezen voor 1 nasi en dan wat losse gerechten. Ik vond de vega sate erg geslaagd.

Offline Selly

  • *****
  • 30.781
Re:Vegetarisch eten in Indonesische restaurants
« Reactie #22 Gepost op: 12 augustus 2005, 22:34:05 »
Ik vond de vega sate erg geslaagd.

ja daar ben ik ook benieuwd naar. Alleen die merkwaardige vegetarische schnitzel daar op de kaart. Ken jij iemand die dat ooit genomen heeft? Dat lijkt me nou niks.
,,,,فلافل

Offline renske

  • ****
  • 809
  • Geslacht: Vrouw
    • Zoetekauwen
Re:Vegetarisch eten in Indonesische restaurants
« Reactie #23 Gepost op: 12 augustus 2005, 23:11:29 »
Nee ik weet het ook niet, hihi. Bij die schnitzel moet ik aan tivall en valess denken, niet aan indonesisch eten. Ik ben er ook nieuwsgierig naar, maar was niet dapper genoeg om het te bestellen.

Offline Selly

  • *****
  • 30.781
Re:Vegetarisch eten in Indonesische restaurants
« Reactie #24 Gepost op: 12 augustus 2005, 23:13:13 »
Nee ik weet het ook niet, hihi. Bij die schnitzel moet ik aan tivall en valess denken, niet aan indonesisch eten. Ik ben er ook nieuwsgierig naar, maar was niet dapper genoeg om het te bestellen.

vroeger had je van Zonnatura 'gedroogde vegetarische schnitzel' (wie herinnert zich het nog). Die moest je dan weken in kokend water en dan opbakken. Dat is echt lang geleden. Ik herinner me dat ik mezelf had wijsgemaakt dat ik het nog best lekker vond ook.
Maar daar moest ik dus aan denken.
,,,,فلافل

Offline Selly

  • *****
  • 30.781
Re:Vegetarisch eten in Indonesische restaurants
« Reactie #25 Gepost op: 14 augustus 2005, 14:49:47 »
Ik heb gisteren eindelijk iets van Toko Joyce gehaald op de Nieuwmarkt in Amsterdam. Dat wilde ik al eeuwen. Het was lekker: een tofugerecht in heerlijke tomatensaus, prima sajoer lodeh hoewel we een beetje weinig daarvan hadden, tofu en tempeh met lekker pittige sambal, een spercieboontjes gerecht (maar niet met sambal) en nasi goreng die lekker smaakte maar van een soort risottorijst gemaakt leek, was iets te korrelig. Het was op zich lekker, maar niet meega bijzonder en ook nog eens behoorlijk duur: 23 euro in totaal voor 2 personen (en dat voor afhaal).
,,,,فلافل

Offline renske

  • ****
  • 809
  • Geslacht: Vrouw
    • Zoetekauwen
Re:Vegetarisch eten in Indonesische restaurants
« Reactie #26 Gepost op: 05 september 2005, 21:17:37 »
Ik was laatst weer eens bij Kantjil to go en ik was minder blij dan eerdere keren.... Ze hebben andere gerechten en dat is jammer. De gadogado is van het menu geschrapt en dat was nou juist mijn allerfavorietste.. Het was nog steeds goed eten, maar niet meer zo wow als ik het eerder vond... jammer.

Offline Selly

  • *****
  • 30.781
Re:Vegetarisch eten in Indonesische restaurants
« Reactie #27 Gepost op: 18 januari 2006, 22:10:25 »
Ik ga van de week bij Tempo Doeloe in de Utrechtsestraat in A'dam eten. Schijnt erg goed te zijn dus ik ben benieuwd.
,,,,فلافل

Offline renske

  • ****
  • 809
  • Geslacht: Vrouw
    • Zoetekauwen
Re:Vegetarisch eten in Indonesische restaurants
« Reactie #28 Gepost op: 29 januari 2006, 20:42:25 »
Ik ga van de week bij Tempo Doeloe in de Utrechtsestraat in A'dam eten. Schijnt erg goed te zijn dus ik ben benieuwd.

Ik ben ook benieuwd! Ik loop er vaak langs en wil er graag een keer eten. Het ziet er wel leuk uit daar en op Iens is iedereen enthousiast!

Offline Selly

  • *****
  • 30.781
Re:Vegetarisch eten in Indonesische restaurants
« Reactie #29 Gepost op: 30 april 2006, 12:25:34 »
Ik ga vrijdag in Den Haag indonesisch eten. Iemand een tip?
Edit: we zijn uiteindelijk even binnengelopen bij Poentjak (maar daar lag de kok te slapen!!) en bij het naastgelegen Garoeda rook het raar, dus we zijn maar naar de veggie Chinees gegaan. Ik heb inmiddels vernomen dat je Tempat Senang erg lekker kunt eten.
« Laatst bewerkt op: 10 mei 2006, 15:10:11 door Selly »
,,,,فلافل

Offline Selly

  • *****
  • 30.781
Re:Vegetarisch eten in Indonesische restaurants
« Reactie #30 Gepost op: 23 juni 2006, 22:59:03 »
Tempo Doeloe op de Utrechtsestraat in Amsterdam is dus echt goed, maar ook een beetje duur dus vandaag naar zijn buurman Soenda Kelappa. Simpele, frisse inrichting, er is ook een zaaltje boven, aardige, jonge maar een beetje onervaren bediening. Veel vegetarisch! Een rijsttafel veggie voor 15 euro, een voor 23 euro en nog een stuk of 5 veggie gerechten die leuk klonken. Op tafel krijg je meteen cassavechips, nog voordat je hebt kunnen zeggen dat je geen gewone kroepoek eet. De rijsttafel voor 23 euro was okee, zeer veel, goed van smaak hoewel sommige gerechten nog wat uitgesproker van smaak hadden gekund. Veel tempeh gerechten.
Ik ga er nog es terug om een definitief oordeel te vormen.  
,,,,فلافل

gerwin

Re:Vegetarisch eten in Indonesische restaurants
« Reactie #31 Gepost op: 28 juni 2006, 21:36:36 »
Minang Kabau. Indonesisch restaurant aan de Kralingse Plas in Rotterdam. Geen vegetarisch restaurant heeft wel een geweldig lekkere vegetarische rijsttafel voor EEN persoon en voor je (vlees) disgenoot ook een rijsttafel met vlees voor EEN persoon. Heel betaalbaar, vriendelijke bediening, honden welkom.

Macka

Re:Vegetarisch eten in Indonesische restaurants
« Reactie #32 Gepost op: 09 november 2006, 23:06:07 »
Vorige week bij Istana in Den Haag gegeten. Ze noemen zichzelf de King of Sate, maar je kunt er ook prima vego eten, ze hebben een stuk of tien verschillende vegetarische gerechten. Het meisje vroeg voor de zekerheid zelfs nog even of we wel ei aten, erg netjes vind ik. En ze zijn ook nog eens een keer erg betaalbaar. Aanrader dus.

Gwennepen

Re:Vegetarisch eten in Indonesische restaurants
« Reactie #33 Gepost op: 11 november 2006, 23:24:30 »
Sadewa. Een Indisch restaurantje in Terneuzen. Heel klein, twee man personeel. Het was een buffet met genoeg lekkere vegadingetjes. Toe hadden we pisang goreng met ijs met pisang ambon, en ook nog een likeurtje (kahlua). Alles lekker en aardig personeel. :)

Offline Selly

  • *****
  • 30.781
Re:Vegetarisch eten in Indonesische restaurants
« Reactie #34 Gepost op: 11 februari 2007, 21:57:18 »
Vrijdag weer in Tempo Doeloe gaan eten (Utrechtsestraat, Amsterdam).
Weer erg lekkere rijsttafel.
Er stonden opeens geen vegetarische voorgerechten op de kaart, maar toen we de vegetarische rijsttafel bestelden, werd meteen geroepen: 'willen jullie dan ook een lekker vegetarisch voorgerecht, ik heb maiskoekjes!' Die waren inderdaad lekker, en de rijsttafel was ook prima. De tofu-sateh is hier erg goed. Het blijft wel prijzig, 26,50 voor een rijsttafel (de man!) en het is misschien niet de allerlekkerste rijsttafel van de wereld, maar wel 1 van de lekkerste van Amsterdam.
En de bediening is hier zeer aardig!
,,,,فلافل

Re:Vegetarisch eten in Indonesische restaurants
« Reactie #35 Gepost op: 18 februari 2007, 22:53:54 »
Lynnova en ik aten afgelopen zaterdagavond bij Flamboyant in Haarlem. Gezien de sambal die ze er serveren, zouden ze het restaurant beter Vlamboyant kunnen noemen, heet! Maar o zo lekker! Echt een geweldige rijsttafel op, met bovenop de geijkte tofu's en tempehs en boontjes en kokosgroenten en gado gado ook nog aubergine en champignonssaté. Sympathieke bediening, helemaal af.
« Laatst bewerkt op: 18 februari 2007, 22:54:54 door Lynnova-Geerhartje »

Offline Bast

  • ******
  • 4.149
Re:Vegetarisch eten in Indonesische restaurants
« Reactie #36 Gepost op: 06 maart 2007, 01:01:46 »
Betawi in Amsterdam is niet helemaal vegetarisch, maar heeft wel een héél uitgebreide vegetarische kaart (en een aparte vega afhaalfolder ;)), zie de restaurantgids.

Om een of andere reden hebben ze alleen wel steeds net niet de groenten in huis die ik wil bestellen...  :-X

'Die ene keer dat ik er heb besteld, kreeg ik ondanks de aparte vegakaart, gewoon een bak onappetijtelijke zooi met lappen vlees. De dame aan de telefoon zei beschuldigend dat ik duidelijk de V voor het nummer had moeten vermelden, anders wisten zij niet dat het vegetarisch was. Best knap als ieder gerecht zijn eigen nummer heeft ::)
Ik gooi niet snel weg, maar ook mijn toenmalige carnivoorvriendje kreeg het niet weg.

Eens maar nooit weer...

Toko Massar bij Plein 45 oid zou erg goed moeten zijn en de toko bij Surinameplein in Amsterdam ook.
« Laatst bewerkt op: 06 maart 2007, 01:02:15 door Bast »
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Maartje!

  • Staafmixermeisje. Pur sang.
  • ******
  • 6.752
Re:Vegetarisch eten in Indonesische restaurants
« Reactie #37 Gepost op: 24 juni 2007, 14:17:58 »
Bij Blue Pepper

Mooi restaurant (blauwe muren, orchideeën, LED-lampjes waar Johannes van Dam ongetwijfeld erg blij mee is.

Er zijn drie menu's en, als je erom vraagt, ook een vegetarische (ik snap niet waarom die niet gewoon op de kaart stond, want hij is er dus wel gewoon.)

Als amuse een blokje tahoe, in een jasje gefrituurd, met hele scherpe zoete chiliasua.
Dan een 'open loempia', een gefrituurd bakje met groenten. Met hele lekkere pindasaus.
Vervolgens soep, zout en hartig, met babymais, tahoe en kwartelei. Daarna saté van groenten en tahoe, weer in een deegje gefrituurd. Wat wel erg lekker is. (Dus niet erg dat je wéér gefrituurde tahoe eet.) Met zoetige ketjapsaus.
Daarna een mini-rijsttafel-op-een-bord: een groot bord met een kegel van rijst, hele lekkere aubergine met pittige tomatensaus (beetje pittig zei de Indo in de bediening, en hij corrigeerde zichzelf: beetje pittig voor ons, pittig dus). Heel erg lekker! En gewokte groenten, groenten met klapper en tahoe (weer in jasje) in sojasaus. Jumjumjum :yummie:

Toe een blauwe peer, tikje smakeloos, met lekkere passievruchtenbavarois. En daarna nog thee met spekkoek.

140 Euro met z'n tweeën prima besteed!
This is between me and the vegetable!

Offline Selly

  • *****
  • 30.781
Re:Vegetarisch eten in Indonesische restaurants
« Reactie #38 Gepost op: 24 juni 2007, 16:05:45 »
Bij Blue Pepper

Er zijn drie menu's en, als je erom vraagt, ook een vegetarische (ik snap niet waarom die niet gewoon op de kaart stond, want hij is er dus wel gewoon.)

Wat raar, ik heb idd al vaak op hun menu gekeken omdat het me een goed resto leek, maar nooit iets veggie's erop, dus ging ik er niet heen!
Het klinkt inderdaad super!

,,,,فلافل

Gwennepen

Re:Vegetarisch eten in Indonesische restaurants
« Reactie #39 Gepost op: 17 augustus 2007, 16:53:58 »
Sadewa. Indonesisch Buffet en volgens internet lekker ... maar daar aangekomen bleek dat we hadden moeten reserveren, we konden nog mee-eten maar sommige dingen waren al op

Jammer dat je daar niet echt terecht kon. Ik heb nog nooit zo lekker Indonesisch gegeten als daar. :hungry: