Gisteren voor de tweede keer in korte tijd weer bij
De Ponteneur.
Ze hebben het concept iets veranderd, tegenwoordig is alleen de dagschotel nog inclusief sla en friet. Bij alle andere gerechten moet je die er apart bij bestellen (en met 2,50 per groente- of aardappeldinges is het daarmee ook niet heel goedkoop meer).
De eerste keer, een paar weken geleden, had ik de vegetarische daghap. Die was best prima, voor in een studentencafé, een groentetaart belegd met plakken kaas. Niet al te veel ook; ik vond echt dat je eraan af zag dat ze het garnituur óók nog in de prijs moesten proppen.
Dit weekeinde at ik dus niet de daghap, maar de spinazie-pompoen-ricottataart. De ricotta proef je niet en de bodem was nogal zompig, maar het was best lekker, net als de (apart bijbestelde) friet en spruiten.
En toe de sticky toffee cake, waar gelukkig niets aan veranderd is, inclusief de altijd-aanwezige overdaad aan rode bessen. En dat mag van mij dan weer best wel veranderen...
O ja, en je krijgt tegenwoordig een amusesoepje, in zo'n miniglaasje. Nog voordat je iets gedronken hebt of je eten besteld. Volstrekt misplaatst in een eetcafé.