Vegatopia Forum

(strikt-)Vegetariėr met een peulvruchtenallergie

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tittan

Re:(strikt-)Vegetariėr met een peulvruchtenallergie
« Reactie #40 Gepost op: 12 maart 2010, 22:52:57 »
Ik heb wat op internet zitten zoeken voor je. Er zijn mensen die zeggen dat er brood, halvarine, vleesvervangers, rijstmelk en ontbijtgranen zijn met toegevoegde B12.
Ontbijtgranen klopt in ieder geval. De meeste soorten Kellog’s muesli en cornflakes enzo bevatten B12, in ieder geval volgens de Britse site. Moet je natuurlijk wel even in de winkel op de verpakking kijken of dat in Nederland ook het geval is.
Bedankt voor je informatie! Stom dat ik niet aan muesli/cornflakes had gedacht, maar inderdaad een aantal Kellog's muesli bevatten B12 en zijn vegan! :)

Er zijn alleen volgens de Britse site maar weinig van hun producten veganistisch, wel heel veel vegetarisch.  Maar misschien hebben andere merken wel veganistische, en voegen zij ook B12 toe.
Er zijn margarines waaraan B12 is toegevoegd,  heb ik gevonden. Zoals Becell, maar die is dan weer niet veganistisch. Over veganistische margarines kan ik weinig productinformatie vinden op internet. Maar goed,  je eet natuurlijk niet veel margarine op een dag, dus ik verwacht dat je daar niet heel ver mee komt.
Helaas zijn de meeste margarines niet vegan, de meeste margarines bevatten vitamine D3 (komt uit wolvet, dus dierlijk). Er zijn wel een aantal margarines met de plantaardige vitamine D2 (zoals die van Provamel), maar helaas bevatten die soja. 

Rijstmelk en brood met toegevoegde B12 kan ik zo niet vinden op internet. Ik zou even in de winkel bij dit soort producten gaan kijken op de verpakkingen.
Rijstmelk of havermelk met B12 heb ik ook nog niet gevonden. Misschien moet ik maar eens naar die fabrikanten een email sturen of ze eventueel B12 kunnen toevoegen aan hun drank. 

Maar verder blijf ik bij mijn eerste standpunt: overtuig haar een pilletje te slikken. 1 Pilletje is veel minder onnatuurlijk, dan extreem veel van bepaalde producten te moeten gebruiken.
Ze slikt al die pil hoor.

Ik heb zo te zien een behoorlijke discussie aangewakkerd. Ik wist niet dat Marmite hier een controversieel onderwerp is. :P

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:(strikt-)Vegetariėr met een peulvruchtenallergie
« Reactie #41 Gepost op: 12 maart 2010, 23:22:01 »
 ;D

Rijst- en/of havermelk zijn trouwens geen goede vervanging voor koe-/sojamelk, ivm het lage gehalte aan eiwitten en de kwaliteit van die eiwitten. Als je het gewoon voor het lekkere wil drinken of om mee te koken, maakt dat niet uit natuurlijk.