Vegatopia Forum

Bekeren

0 leden en 63 gasten bekijken dit topic.

Kiwi

Re:Bekeren
« Reactie #60 Gepost op: 12 april 2010, 23:09:35 »
Precies, hoe moeilijk kan het zijn! Vegetariër dus gewoon? :angel:

Re:Bekeren
« Reactie #61 Gepost op: 12 april 2010, 23:22:09 »
Affijn, ik denk dus dat die misverstanden komen door het onjuiste woord 'vegetariër' (wat dus helemáál niet begrepen wordt!)
Laat ik mijn ervaringen dienaangaande dan zo samenvatten: ik ben werkelijk nog nooit iemand tegengekomen die het niet precies begreep wat 'vegetarisch' inhoudt. Nou ja, welgeteld één keer iemand meegemaakt die kennelijk dacht dat spek aan de spekboom groeide of zo. Waarmee ik maar wil zeggen: als ik gemeld had geen vlees (of dode dieren zo je wilt) te eten was dat evenmin specifiek genoeg geweest. Tegen hopeloze gevallen kan je je nou eenmaal niet wapenen.
Misschien ben jij een magneet voor mensen die wel moeite hebben met het woord "vegetarisch", of je lokt hun onbegrip uit? Gezien je opstandige houding zou ik me daar zomaar iets bij voor kunnen stellen.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Re:Bekeren
« Reactie #62 Gepost op: 13 april 2010, 11:05:06 »
Maar dit is toch gewoon een leuke discussie?
Als wij in een restaurant komen, vragen we naar het vegetarische menu. Als dhr PR of dhr. Standaard het restaurant binnenstapt, maakt hij de ober zijn wensen kenbaar met de woorden "ik weiger vlees". Ik zou het haast zelf een keer willen doen om te zien hoe de ober reageert.

Heb ik al gedaan, ober reageert daar goed op. Waarom ook niet? Letterlijk gezegd: "Sorry, maar ik weiger vlees te eten, heeft U ook wat anders?"

/Haalt schouders op

Offline @rno

  • *****
  • 2.330
  • Geslacht: Man
Re:Bekeren
« Reactie #63 Gepost op: 13 april 2010, 22:51:18 »
En al die benamingen kloppen niet, je kunt het beter over omnivoren hebben. Mensen zijn namelijk nooit voor 100% carnivoor.

Op een website voor slagers (ja, ik spioneer  :monstereye:) kwam ik een titel tegen met "Carnivoren". Ik was zo brutaal om daar een opmerking over te maken. Hebben ze het veranderd in "vleeseters".  ;D
Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!

Kiwi

Re:Bekeren
« Reactie #64 Gepost op: 13 april 2010, 23:06:51 »
:heehee:

Offline willem

  • *****
  • 2.430
  • Geslacht: Man
Re:Bekeren
« Reactie #65 Gepost op: 16 april 2010, 11:15:18 »
Het zit voor mij vooral in de woordjes 'niet' en 'geen'. Dit is geformuleerd als iets wat je niet wilt. Datzelfde heb je ook bij geloof. Het woord a-theïst is gebruikt om aan te geven wat je niet gelooft. Terwijl het altijd beter is om te zeggen wat je wel bent. Zo ben ik op het vlak van de levensovertuiging een humanist. Zo geef ik aan met het woord vegetariër dat ik geen dieren eet die voor mij zijn dood gemaakt. Overdreven gezegd: ik zou wel honderden dingen op kunnen noemen die ik ook niet eet. Gras, blaadjes van de bomen, bloembollen, noem maar op. Ik ga mij dan echt niet een grasweigeraar noemen, of in een restaurant zeggen dat ik echt geen bloembollen eet. 
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Bekeren
« Reactie #66 Gepost op: 16 april 2010, 16:15:55 »
Het zit voor mij vooral in de woordjes 'niet' en 'geen'. Dit is geformuleerd als iets wat je niet wilt. Datzelfde heb je ook bij geloof. Het woord a-theïst is gebruikt om aan te geven wat je niet gelooft. Terwijl het altijd beter is om te zeggen wat je wel bent. Zo ben ik op het vlak van de levensovertuiging een humanist. Zo geef ik aan met het woord vegetariër dat ik geen dieren eet die voor mij zijn dood gemaakt. Overdreven gezegd: ik zou wel honderden dingen op kunnen noemen die ik ook niet eet. Gras, blaadjes van de bomen, bloembollen, noem maar op. Ik ga mij dan echt niet een grasweigeraar noemen, of in een restaurant zeggen dat ik echt geen bloembollen eet. 
:cheer:

Offline @rno

  • *****
  • 2.330
  • Geslacht: Man
Re:Bekeren
« Reactie #67 Gepost op: 16 april 2010, 21:17:08 »
Het zit voor mij vooral in de woordjes 'niet' en 'geen'. Dit is geformuleerd als iets wat je niet wilt. Datzelfde heb je ook bij geloof. Het woord a-theïst is gebruikt om aan te geven wat je niet gelooft. Terwijl het altijd beter is om te zeggen wat je wel bent. Zo ben ik op het vlak van de levensovertuiging een humanist. Zo geef ik aan met het woord vegetariër dat ik geen dieren eet die voor mij zijn dood gemaakt. Overdreven gezegd: ik zou wel honderden dingen op kunnen noemen die ik ook niet eet. Gras, blaadjes van de bomen, bloembollen, noem maar op. Ik ga mij dan echt niet een grasweigeraar noemen, of in een restaurant zeggen dat ik echt geen bloembollen eet. 
:cheer:
:cheer:
Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.570
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:Bekeren
« Reactie #68 Gepost op: 16 april 2010, 21:31:49 »
Ik ga mij dan echt niet een grasweigeraar noemen, of in een restaurant zeggen dat ik echt geen bloembollen eet. 
Jij bent daar dan ook veel te oud en wijs voor.
Gemüse ist mein Fleisch

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Bekeren
« Reactie #69 Gepost op: 18 april 2010, 13:50:02 »
Ik ga mij dan echt niet een grasweigeraar noemen, of in een restaurant zeggen dat ik echt geen bloembollen eet. 
Jij bent daar dan ook veel te oud en wijs voor.

 ;D
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline willem

  • *****
  • 2.430
  • Geslacht: Man
Re:Bekeren
« Reactie #70 Gepost op: 19 april 2010, 14:18:06 »
Ik ga mij dan echt niet een grasweigeraar noemen, of in een restaurant zeggen dat ik echt geen bloembollen eet. 
Jij bent daar dan ook veel te oud en wijs voor.

 ;D
:-*
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Re:Bekeren
« Reactie #71 Gepost op: 20 juni 2010, 20:41:04 »
Hoi! Ik ben nieuw hier.

Zelf ben in vegetarisch (zo goed als, met uitzondering van rookworst en spekjes bij de stamppot) opgevoed. Toen ik op mezelf ging wonen heb ik wel vlees gegeten, maar dat was meer uit gewoonte omdat ik met mensen woonde die ook vlees aten. Nu ben ik weer vegetariër. Geen vlees/vis, zo min mogelijk gelatine, wel ei melk ect.
Ik probeer soms mensen wel bewust te maken dat de vlees industrie geen lief en aardige handel is. Voornamelijk als het onderwerp door iemand aangesneden wordt.
Zelf ben ik er een beetje ingerold doordat ik veel naar Morrissey luister (zanger van The Smiths - meat is murder) en ik door hem ben gaan nadenken over waar mijn vlees vandaan komt. Ik heb toen besloten om mijn "vroegere" vegetarische leven weer op te pakken.  :)

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Bekeren
« Reactie #72 Gepost op: 20 juni 2010, 20:43:42 »
Welkom Jeremoz!

Aten jullie vroeger thuis dan helemaal vega op die rookworst en spekjes na? Wel grappig dat die dan mochten blijven;).

We hebben ook een voorsteldraad, mocht je daar interesse in hebben:
http://www.vegatopia.com/smf/index.php/topic,10165.0.html

Re:Bekeren
« Reactie #73 Gepost op: 20 juni 2010, 21:02:53 »
We aten wel kaas, ei enzo. Mijn broertje is wel een carnivoor dus voor hem werd er bv kip en gehakt gemaakt maar ik at meestal geen vlees.heb het nooit echt lekker gevonden.

Dank je, ik zal me daar eens introduceren.

Veer666

Re:Bekeren
« Reactie #74 Gepost op: 24 juni 2010, 09:20:51 »
Overdreven gezegd: ik zou wel honderden dingen op kunnen noemen die ik ook niet eet. Gras, blaadjes van de bomen, bloembollen, noem maar op. Ik ga mij dan echt niet een grasweigeraar noemen, of in een restaurant zeggen dat ik echt geen bloembollen eet. 

Eet je ook geen uien? Technisch gezien is een ui ook een soort bloembol.

Offline Xiara

  • ***
  • 457
  • Geslacht: Vrouw
    • http://2.bp.blogspot.com/_rL_1BM7gbio/SYcSEez_SgI/AAAAAAAAAAM/1DIH_MZOQZs/s320/3267.gif
Re:Bekeren
« Reactie #75 Gepost op: 24 juni 2010, 11:16:31 »
Overdreven gezegd: ik zou wel honderden dingen op kunnen noemen die ik ook niet eet. Gras, blaadjes van de bomen, bloembollen, noem maar op. Ik ga mij dan echt niet een grasweigeraar noemen, of in een restaurant zeggen dat ik echt geen bloembollen eet. 

Eet je ook geen uien? Technisch gezien is een ui ook een soort bloembol.


ja en op die manier blijf je dus bezig he.
Soms toch niet zo heel verwonderlijk dat vega's lang niet altijd een positief en leuk imago hebben he
Als niemand je begrijpt ben je in elk geval niet simpel

Re:Bekeren
« Reactie #76 Gepost op: 28 juni 2010, 10:42:16 »

ja en op die manier blijf je dus bezig he.
Soms toch niet zo heel verwonderlijk dat vega's lang niet altijd een positief en leuk imago hebben he

Waarom zo defensief? Waarom moet het 'leuk en aardig zijn'? Zijn vleeseters soms zó ontzettend onberekenbaar en lichtgeraakt dat ze bij het eerste lichtbeeld van een live drumstick de zaal uitlopen?

Zwaktebod.

Kiwi

Re:Bekeren
« Reactie #77 Gepost op: 28 juni 2010, 11:11:49 »
Waarom moet het 'leuk en aardig zijn'?

Omdat je mensen er nu eenmaal sneller van overtuigt dat vegetarisch eten niet vreemd of eng is / vegetariërs niet vreemd of eng zijn met 'leuk en aardig' dan met 'zeuren en moeilijk doen'. Positief imago en zo.

Re:Bekeren
« Reactie #78 Gepost op: 28 juni 2010, 13:09:08 »
Waarom moet het 'leuk en aardig zijn'?

Omdat je mensen er nu eenmaal sneller van overtuigt dat vegetarisch eten niet vreemd of eng is / vegetariërs niet vreemd of eng zijn met 'leuk en aardig' dan met 'zeuren en moeilijk doen'. Positief imago en zo.

Ach ja, dat is waar ook; er zijn maar twee mogelijkheden in deze - of je bent L en A of Z en M. In jouw reactie proef je nog steeds die nare, overbodige voorzichtigheid dat vegetarisme de aberratie is, en niet andersom.

Kiwi

Re:Bekeren
« Reactie #79 Gepost op: 28 juni 2010, 13:21:26 »
Nare, overbodige voorzichtigheid? Realiteit bedoel je! De meeste mensen eten nu eenmaal vlees, vegetariërs zijn de uitzondering. Dat kun je wel vervelend vinden, maar het is toch echt zo.