Vegatopia Forum

Ongezonde vegetariėrs

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Djooiss

  • *****
  • 1.843
Re:Ongezonde vegetariėrs
« Reactie #60 Gepost op: 10 maart 2010, 08:51:15 »
Ik eet vegetarisch omdat ik geen dieren wil eten én omdat het me een gezonder, fitter gevoel geeft. In mijn omgeving roept iedereen dat ik zo gezond leef, maar das eigenlijk grote onzin, want enkel gebaseerd op het niet eten van dieren en het wel eten van groentes. Ik kan enorm genieten van 'foute, calorierijke maaltijden, maar ik snoep zelden.
Maar;
Ik ben een niet roker in het lichaam van een tijdelijke roker.
Ik tik bij tijd en wijle liters bier weg, of flessen wijn, ik rook af en toe 'hollandse groente'.
Ik ben een enorme stresskip, dus das alles behalve gezond.
Ik drink absoluut te weinig, begin de dag met 2 koppen koffie en daarna vergeet ik weleens te drinken.
Ik vergeet ook regelmatig te ontbijten.
Ik ben geen goeie slaper, slaap eerder te weinig omdat ik nu eenmaal de slaap niet kan vatten, of niet kan doorslapen of gewoon te vroeg wakker ben en niet meer in slaap val.
Wat beweging betreft, ik loop en fiets, ik doe 1x per week aan yoga en ik heb een vriendje.
Mijn vitamines etc zijn in orde, al vermoed ik wel dat mijn ijzergehalte aan de lage kant is door issues die te maken hebben met vrouwelijke bijkomstigheden.
Ik was altijd gemiddeld qua gewicht, gewoon in balans, goed bmi-gebeuren maar de laatste maanden erg veel afgevallen ( en it continues)

Ik ben een redelijk gezonde, ongezonde vegetarier vermoed ik ;D
Life isn“t about waiting for the storm to pass..
it“s about getting out there and dancing in the rain

Frank

Re:Ongezonde vegetariėrs
« Reactie #61 Gepost op: 11 maart 2010, 17:51:52 »
Zijn er ook mensen die daar bewust niet mee bezig zijn en gewoon geen dieren willen opeten en er verder gewoon op los leven zoals ik ongeveer doe?

ik kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die bewust ongezond leven. wat ik wel denk, is dat er mensen onverschillig zijn tov ongezond leven. denk dat het hetzelfde is als zoals ik tegen het welzijn van dieren aankijk, ik ben daarin redelijk onverschillig. dierenwelzien is voor mij dan ook geen reden om geen vlees te eten.

ik eet geen vlees, omdat ik van mening ben dat het eten van vlees zeer inefficient is, voedsel kan veel nuttiger gebruikt worden, wanneer mensen geen/minder vlees eten (en wanneer logistiek wat beter zou zijn) zou er naar mijn idee geen voedselprobleem zijn. daarnaast is de ecologische voetprint van vlees naar mijn idee veel te groot. dat het het niet of minder eten van vlees gezonder is, vind ik wel een prettige bijkomstigheid, maar ik onthoud mij niet van (andere) ongezonde dingen. ten aanzien van dierenleed sta ik echter heel onverschillig, dat maakt mij eerlijk gezegd niets uit. ik ben daar niet bewust mee bezig en ik heb eigenlijk ook geen medelijden met die beesten. wellicht dat wanneer ik me daar bewuster mee bezig zou houden, dat dat voor mij zwaarder zou wegen, aan de andere kant is er ook nog een hoop ander onrecht, waarvan ik me wel bewust ben, maar dat dat me toch niet weerhoudt van een bepaald consumptiepatroon.

Zo zit in vrijwel alle (spel)computers en mobiele telefoons coltan. Dit is een mineraal dat met name in Oost-Congo wordt gewonnen en eigenlijk de oorzaak van de genocide aldaar is. Ondanks dat ik dat weet, heb ik twee computers en twee mobiele telefoons. En zo is er nog een hoop meer onrecht op deze aardkloot waar mensen of niet bewust van zijn of onverschillig tegenoverstaan. Is dat erg, eerlijk gezegd natuurlijk wel, maar waarschijnlijk is er op heel de aardkloot niemand roomser dan Paus, wellicht die ene boeddistische monnik ergens hoog in de Himalaya uitgezonderd...

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Ongezonde vegetariėrs
« Reactie #62 Gepost op: 11 maart 2010, 18:18:40 »
Mooi omschreven Djooiss. Dat plots veel afvallen vind ik wel een enge, hou je het een beetje in de gaten?
Tenzij je ook plots veel stress hebt want dan kunnen de kilo's eraf (of aan) vliegen.

Offline Gabs

  • ****
  • 796
  • Geslacht: Vrouw
Re:Ongezonde vegetariėrs
« Reactie #63 Gepost op: 11 maart 2010, 18:38:51 »
Dat bedoel ik er ook mee. Niet van die gebruinde zooi, dat is alleen maar caramel  ;)

nee, geen caramel, maar gebrande mout.

Offline Djooiss

  • *****
  • 1.843
Re:Ongezonde vegetariėrs
« Reactie #64 Gepost op: 12 maart 2010, 08:19:09 »
Mooi omschreven Djooiss. Dat plots veel afvallen vind ik wel een enge, hou je het een beetje in de gaten?
Tenzij je ook plots veel stress hebt want dan kunnen de kilo's eraf (of aan) vliegen.

Ruim 9 kg in een iets meer dan een half jaar. Kan zeer zeker stressgerelateerd zijn maar het lijkt er meer op dat ik een van de weinige vrouwen ben die van de nuvaring afvallen ipv bijkomen ( mijn lijf heeft nogal de neiging om paradoxaal op bepaalde zaken te reageren). Het is nog geen zorgwekkende situatie ( en het is best leuk als je ineens een superstrakke broek maatje m kunt kopen en ermee wegkomt) maar het mag nu wel stabiel worden wat mij betreft.
Life isn“t about waiting for the storm to pass..
it“s about getting out there and dancing in the rain

Offline koekje

  • *****
  • 2.503
  • Geslacht: Vrouw
Re:Ongezonde vegetariėrs
« Reactie #65 Gepost op: 18 maart 2010, 16:36:42 »
Maar voel je jezelf er dan wel goed bij? Het staat me bij dat ik ergens heb gelezen dat je geen klein kaboutertje bent, dus maat M staan dan gelijk aan S of XS voor mij (gemiddelde kabouter) ofzo. Afvallen kan ook spierafbraak zijn, das toch minder gezellig (ik heb veel spieren, vooral op mn kont  ;) ).
Is een gewone 2e generatiepil dan niet beter voor je? Ik ben daar overigens ook niet van aangekomen en heb er zeker ook niet meer tiet van gekregen.
'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy

Offline Djooiss

  • *****
  • 1.843
Re:Ongezonde vegetariėrs
« Reactie #66 Gepost op: 19 maart 2010, 08:16:25 »
Maar voel je jezelf er dan wel goed bij? Het staat me bij dat ik ergens heb gelezen dat je geen klein kaboutertje bent, dus maat M staan dan gelijk aan S of XS voor mij (gemiddelde kabouter) ofzo. Afvallen kan ook spierafbraak zijn, das toch minder gezellig (ik heb veel spieren, vooral op mn kont  ;) ).
Is een gewone 2e generatiepil dan niet beter voor je? Ik ben daar overigens ook niet van aangekomen en heb er zeker ook niet meer tiet van gekregen.

Als het zo blijft als het nu is, vind ik het wel prima. Baal alleen stevig dat mijn kleding om me heen zwabbert en dat het zo hard eraf is gegaan, daar maak ik me een beetje zorgen om. Hou het gewoon even in de gaten, blijft het doorzetten, dan ga ik toch eens met de huisarts babbelen. Overigens is jarenlang gedoe met de pil de reden dat ik overgestapt ben op de nuvaring, die dus ook niet naar behoren werkt. Voorlopig gok ik wat het afvallen betreft op een veranderende hormoonhuishouding in combinatie met stress.
En ik ben inderdaad geen klein kaboutertje, maar een lang end ;)
Life isn“t about waiting for the storm to pass..
it“s about getting out there and dancing in the rain

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.445
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:Ongezonde vegetariėrs
« Reactie #67 Gepost op: 01 januari 2011, 12:22:33 »
Voor wie vanochtend met een fikse kater is opgestaan: het is niet alleen heel menselijk, hoor.
Gemüse ist mein Fleisch

Ruz

Re:Ongezonde vegetariėrs
« Reactie #68 Gepost op: 09 maart 2011, 20:34:19 »
Ik ben niet ongezond, maar ook niet gezond. Ik eet geen vlees, veel groenten, veel volkoren producten, probeer ook zoveel mogelijk biologisch te kopen. Zo af en toe een frietje of een loempia, maar dat mag best vind ik. Bij hoge uitzondering eet ik eens chips, snoep of chocolade(en ben het dan na 2 of 3 happen ook alweer zat), geen suiker maar honing in de thee, drink geen alcohol en ook geen koffie en gebruik geen drugs.

MAAR. Ik drink wel veel te veel frisdrank, ik rook, ik eet veel te weinig fruit(ik heb er gewoon niks mee, in tegenstelling tot groente wat ik geweldig vind. Ik probeer het fruit tekort te compenseren met verse sappen) vind roomboter heerlijk(maar nu had ik laatst weer gelezen dat "echte" vetten beter voor je zijn dan Becel light en weet ik veel) en kaas(en dan niet de 30+ maar gewoon vette kaas) vind ik heerlijk! Ik krijg opzich met mijn dagelijkse bezigheden en het rennen van hot naar her genoeg beweging, maar echt sporten doe ik ook niet.

Dusja...ben je dan gezond of ongezond?

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Ongezonde vegetariėrs
« Reactie #69 Gepost op: 09 maart 2011, 22:49:32 »
Hoe voel je je?

Ruz

Re:Ongezonde vegetariėrs
« Reactie #70 Gepost op: 09 maart 2011, 23:26:05 »
Hoe voel je je?
Top! Ik slaap goed, ben overdag gewoon fit en wakker, elk jaar wel een verkoudheid(is normaal volgens mij) en maar eens in de 2 a 3 jaar een griepje.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Ongezonde vegetariėrs
« Reactie #71 Gepost op: 10 maart 2011, 00:09:28 »
Hoe voel je je?
Top! Ik slaap goed, ben overdag gewoon fit en wakker, elk jaar wel een verkoudheid(is normaal volgens mij) en maar eens in de 2 a 3 jaar een griepje.

Dan ben je vermoedelijk gewoon gezond;).

Sigaretten en teveel frisdrank is natuurlijk slecht voor je, maar over dat fruit zou ik me niet zoveel zorgen maken als je veel verschillende groentes eet. Ik zou het niet gaan compenseren met teveel vruchtensap, vanwege de (natuurlijke) suikers daarin en de beperkte hoeveelheid vezels etc.. En ik betwijfel dat honing in je thee gezonder is dan suiker.

Als je echt voldoende lichaamsbeweging krijgt, hoef je ook helemaal niet te sporten, zeker niet als je dat niks aan vindt.

En nog iets wat heel belangrijk is: stress. Chronische stress is soms nu eenmaal niet te vermijden, maar net zo slecht voor je als flink roken, drinken en ernstig overgewicht.

Ruz

Re:Ongezonde vegetariėrs
« Reactie #72 Gepost op: 10 maart 2011, 12:06:02 »
Ja stress is een goede ja. Maar in sommige gevallen kun je daar volgens mij niet zoveel aan doen. Je kunt je best doen het jezelf niet te zwaar te maken(je hóeft niet geweldig te zijn in alles) maar volgens mij komt niemand eronderuit eens in de zoveel tijd stress te hebben(denk aan: druk op werk/studie, problemen met vrienden of familie, geldproblemen etc).

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Ongezonde vegetariėrs
« Reactie #73 Gepost op: 10 maart 2011, 15:58:22 »
Stress is niet erg, chronische stress wel. Dat valt soms niet te ontwijken, zoals bij ziekte of het overlijden van een geliefde.
Maar helaas zijn er ook veel mensen die permanent lopen te twijfelen aan zichzelf en hele dagen piekeren over zaken die ze niet kunnen veranderen of die niet belangrijk genoeg zijn om chronisch over te lopen stressen.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Ongezonde vegetariėrs
« Reactie #74 Gepost op: 28 juni 2011, 20:05:22 »
http://www.psychologytoday.com/blog/animals-and-us/201106/why-do-most-vegetarians-go-back-eating-meat

Een groot gedeelte van de vega's gaat weer vlees eten vanwege hun gezondheid.

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Ongezonde vegetariėrs
« Reactie #75 Gepost op: 29 juni 2011, 02:33:39 »
Vooral verkeerd voorgelicht door huisarts enzo.
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Ongezonde vegetariėrs
« Reactie #76 Gepost op: 29 juni 2011, 12:37:44 »
Vooral verkeerd voorgelicht door huisarts enzo.

Beter lezen.

Re:Ongezonde vegetariėrs
« Reactie #77 Gepost op: 29 juni 2011, 12:44:29 »
Vooral verkeerd voorgelicht door huisarts enzo.

Beter lezen.

Fixed.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Re:Ongezonde vegetariėrs
« Reactie #78 Gepost op: 06 juli 2011, 16:14:18 »
http://www.psychologytoday.com/blog/animals-and-us/201106/why-do-most-vegetarians-go-back-eating-meat

Een groot gedeelte van de vega's gaat weer vlees eten vanwege hun gezondheid.

Dan doen ze toch iets verkeerd. Of juist net die pak 'm beet 27 van de 77  (so much for large numbers  :gossip:) hebben gereageerd die van nature een rare anemie afwijking hebben.

erwinke

Re:Ongezonde vegetariėrs
« Reactie #79 Gepost op: 10 juli 2011, 02:35:22 »