Vegatopia Forum

Ongezonde vegetariërs

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Aiko

Re:Ongezonde vegetariërs
« Reactie #40 Gepost op: 28 januari 2010, 16:46:05 »
Tenzij je je goed aankleedt.

Wat is er mis met mijn kleren (behalve de winkelhaak die ik in mijn broek kreeg vandaag)?

Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
Re:Ongezonde vegetariërs
« Reactie #41 Gepost op: 28 januari 2010, 16:55:03 »
Tenzij je je goed aankleedt.

Wat is er mis met mijn kleren (behalve de winkelhaak die ik in mijn broek kreeg vandaag)?
Het ging nog over de regen.

Offline standaard

  • ***
  • 185
Re:Ongezonde vegetariërs
« Reactie #42 Gepost op: 29 januari 2010, 08:44:03 »
Fitness is een bedreiging voor de volksgezondheid en de openbare orde.

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.907
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Ongezonde vegetariërs
« Reactie #43 Gepost op: 29 januari 2010, 10:44:53 »
Fitnesshooligans?!

Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
Re:Ongezonde vegetariërs
« Reactie #44 Gepost op: 29 januari 2010, 11:03:40 »
Kennelijk.

Offline Pina

Re:Ongezonde vegetariërs
« Reactie #45 Gepost op: 29 januari 2010, 11:07:04 »
Gats, ik heb echt een hekel aan Fitness. Geef mij maar lekker buiten hardlopen dan in een benauwde ruimte. Dus voor mij geen fitness als sport ;).

Hmm om op het topic te reageren. Ik ben noujuist aan het proberen om iets ongezonder te mogen leven i.p.v. zo star vast proberen te houden als regels aan 2keer per dag fruit (van een paar dagen geen fruit ga ik echt niet dood...) of het moeten sporten (ik heb besloten om alleen nog maar te hardlopen wanneer ik zin heb, lees: minimaal 7/8 graden en geen regen). Ik eet fruit wanneer ik er zin in heb en dat is in de zomer soms 4/5 stuks en in de winter soms dagen niet. En het sporten, tja ik beweeg echt wel genoeg per dag.
En ik moet zeggen dit doet me goed! We moeten toch al zo veel  ::). En daarbij ik rook niet, ik drink sinds een tijdje wel af en toe, maar dat moet kunnen!

Volgens mij is de stress die het mij gaf om zo gezond te moeten leven omdat ik anders heel misschien wel een jaartje minder leef wel ongezonder dan het ongezondere eten wat ik nu doe  ;D


Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
Re:Ongezonde vegetariërs
« Reactie #46 Gepost op: 29 januari 2010, 11:12:06 »
Volgens mij is de stress die het mij gaf om zo gezond te moeten leven omdat ik anders heel misschien wel een jaartje minder leef wel ongezonder dan het ongezondere eten wat ik nu doe  ;D

Er bestaat toch ook een naam voor mensen die krampachtig zo gezond mogelijk leven? Orthorexia. Is inderdaad volgens mij ook niet gezond. Rieleks.

Offline Pina

Re:Ongezonde vegetariërs
« Reactie #47 Gepost op: 29 januari 2010, 11:18:18 »
Jep, orthorexia!

Bat

Re:Ongezonde vegetariërs
« Reactie #48 Gepost op: 30 januari 2010, 12:29:54 »
Stress is zowieso ongezond, of je nu ongezond of gezond eet.

tip voor mensen die er liever niet uit gaan:

Wii!

 :)

Offline Carmen San Diego

  • ***
  • 266
  • Geslacht: Vrouw
Re:Ongezonde vegetariërs
« Reactie #49 Gepost op: 31 januari 2010, 15:47:12 »
Ik heb obesitas.. ongezond genoeg?


Zegt niet alles. Wie is er gezonder, iemand die snel aankomt, overgewicht heeft en daarom toch een beetje op z'n eten let, of iemand zoals Roos, die van nature slank is maar alles naar binnen werkt?

Offline Carmen San Diego

  • ***
  • 266
  • Geslacht: Vrouw
Re:Ongezonde vegetariërs
« Reactie #50 Gepost op: 31 januari 2010, 16:29:54 »
Ik denk ik dat ik vrij gezond leef.

Ik eet geen vlees, geen zuivel, maar wel veel groente, peulvruchten, fruit, verschillende soorten granen en sojaproducten. Ik koop niet iedere keer hetzelfde brood bijvoorbeeld, maar dan weer volkoren, dan zonnepit, dan zuurdesem. Ik eet veel verschillende soorten groente en fruit, tussen door verschillende noten en gedroogd fruit.

Ik rook niet, nooit gedaan ook. Gebruik ook geen drugs. Ik drink wel, maar met mate, dus in dat geval heeft het een positief effect: rode wijn is goed voor hart- en vaten en voor witte wijn zijn er aanwijzingen dat het de kans op diabetes vermindert.

Sporten doe ik niet, deels door beperkingen (ook uit het verleden, waardoor ik langdurig moest stoppen en dan kom je er weer moeilijk in soms). Ik heb wel een Wii fit waar ik af en toe mee aanklooi, soms een paar dagen achter elkaar en dan weer een paar weken niet. Ik loop wel veel op mijn werk, eigenlijk de hele dag, en ook door het vele duwen, trekken en tillen daar merk ik dat ik sterker ben dan veel mensen die dat niet hoeven te doen. Andere mensen krijg bijvoorbeeld de containers goederen die wij binnenkrijgen niet van hun plek, terwijl ik ze met weinig moeite verrijd. Dus wat dat betreft denk ik dat ik aardig compenseer voor het niet sporten.

Mijn 'verbeterpunten':
- m'n gewicht (22 kilo overgewicht),
- als je streng wilt zijn m'n caffeinegebruik: ik drink bijna dagelijks wel een kopje koffie en iedere dag zwarte thee, dus ik wil wel wat meer kruidenthee gaan drinken
- ik drink te weinig, omdat ik op m'n werk weinig gelegenheid heb om te drinken; ik heb geen kantoorbaan waar ik op m'n werkplek kan drinken, dus daardoor drink ik overdag te weinig soms
- ik heb moeite om vroeg te slapen, waardoor ik in het weekend slaap in moet halen omdat ik doordeweeks regelmatig maar 6 uur slaap
- ik probeer toch meer te bewegen, vanwege rugklachten moet ik extreem veel lopen om m'n rug los te houden. Een half uur zitten is genoeg om alles weer vast te laten zitten en als ik een paar dagen niet beweeg (omdat ik vrij ben en veel achter de pc zit, of omdat ik op m'n werk toevallig taken heb waarvoor ik een keer wel achter een bureau zit - gebeurt een paar keer per jaar) krijg ik alweer pijn. Dus ik neem de trap in plaats van de roltrap en probeer meer te lopen en fietsen ipv de auto te nemen (maar niet bij slecht weer...).

Veghea

Re:Ongezonde vegetariërs
« Reactie #51 Gepost op: 31 januari 2010, 21:10:31 »
Nou, als net (weer) startende vegetariër ben ik dan toch best wel heel gezond bezig met eten...  ;D

Ik eet dus geen vlees (goh). Ik eet veel groene groentes, want dat vind ik erg lekker, zoals sla, broccoli, paksoi, etc. Verder snoep ik niet veel. Ik rook niet (astma), en drink misschien eens per jaar ofzo. Als ik boodschappen doe, haal ik het liefst producten uit Nederland en/of producten die biologisch geteeld zijn en/of fairtrade zijn.

Verbeterpunten voor mij zijn:
- Beter evenwicht in het eetpatroon (ben nog zoekende, met een paar vega-kookboeken in de hand :) )
- Meer beweging (heb begin dit jaar hometrainer aangeschaft, en ben toch wel aardig wat aan de slag geweest, maar kan nog veeeeeeel beter)
- Meer drinken (1 liter haal ik al nauwelijks)
- Meer eten.....

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Ongezonde vegetariërs
« Reactie #52 Gepost op: 31 januari 2010, 23:54:03 »
Oei meer drinken lijkt me daarin wel heel belangrijk. 1 liter is toch echt aan de uitdrogende kant.
Ik weet niet hoeveel je eerst at natuurlijk, dat kan ook belangrijk zijn.  ::)

Ik zet vaak een liter thee voor mezelf en die moet dan iig op. Dan zit je met alle tussendoortjes die je nog drinkt op een dag al snel aan 2,5 liter.
En het is zo lekker meetbaar.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Ongezonde vegetariërs
« Reactie #53 Gepost op: 01 februari 2010, 01:24:49 »
Vergeet niet dat je met al het eten ook heel veel vocht binnenhaalt, dus je hoeft echt geen 2,5 liter water per dag te drinken. Je hebt dan kans dat de hoeveelheid zouten in je cellen te laag wordt.
« Laatst bewerkt op: 01 februari 2010, 13:33:27 door Hizikigrrrl »

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.317
Re:Ongezonde vegetariërs
« Reactie #54 Gepost op: 01 februari 2010, 08:07:31 »
Oei meer drinken lijkt me daarin wel heel belangrijk. 1 liter is toch echt aan de uitdrogende kant.

Drink dat ook niet. Denk ik. Ik drink 's ochtends koffie (daarvan zeiden ze eerst dat het uitdroogt, nou weer niet) en dan drink ik erg weinig overdag. Soms wat water, maar geen liters. (in de zomer wel meer). Alleen bij het sporten zorg ik ervoor dat ik genoeg drink. Thee enzo drink ik nauwelijks, soms een kopje 's avonds. Wel neem ik vaak een kopje soep bij de lunch. Maar ik heb nou niet het gevoel dat ik uitgedroogd ben ofzo want dat merk ik goed. In de zomer en tijdens continue heftige inspanning (wandeltochten enzo) drink ik wel meer.

En ben ik verder gezond? Eten doe ik heel goed, dat is het enige. Ik drink wel regelmatig alcohol, werk te hard en kom te weinig aan mijn rust toe want ik wil graag mijn vrienden zien, geinspirireerd raken, lezen en soms dansen. Sporten deed ik eerst 5 keer per week, maar ik ben aan het minderen. Snoepen doe ik zelden. Hoewel ik een aardige conditie heb en mensen eruit loop enzo, komt het vooral door mijn doorzettingsvermogen en koppigheid. Of dat gezond is, weet ik soms niet. Ik denk dat ik iets te intens leef.


Offline Eefje

  • **
  • 56
Re:Ongezonde vegetariërs
« Reactie #55 Gepost op: 08 maart 2010, 10:23:38 »
Ik ben ook geen vegetarier om het gezond zijn, puur voor de dieren en het millieu, en ik leef niet super gezond. Ik BEN verder wel gezond gelukkig!
Ik kom echt niet aan mijn 2 stuks fruit per dag, vaak niet eens 1. Ik ben allergisch voor appel en peer (tenzij je het kookt/bakt) en ik houd niet van sinaasappels en mandarijnen... Iedere dag 2 bananen is ook zo saai! Ik drink wel vaak appelsap (appelsientje mild, die is echt lekker!) dus vitamine C krijg ik dan wel binnen.
Groente eet ik meestal wel genoeg, mijn ouders koken gewoon... Alleen is het ook heel vaak pasta als ze geen zin hebben om te koken, en dan is vaak de saus de enige groente, en dat is volgens mij toch niet echt genoeg :p

Ik sport ook niet. Vorig jaar (en de 3 jaar daarvoor) fietste ik elke dag 25 kilometer om op school te komen en weer terug, nu is dat nog maar 1 keer per week naar het station. Ik had me vorig jaar voorgenomen om dan weer te gaan zwemmen, maar daar is nog niks van gekomen... Achja, ik weeg nu een kilo of 2-3 minder dan eind vorig jaar (zonder dieten ofzo), dus ik ben er in ieder geval niet van aangekomen... Hoe het kan snap ik nog steeds niet xD

Offline Lona

  • ****
  • 812
  • Geslacht: Vrouw
Re:Ongezonde vegetariërs
« Reactie #56 Gepost op: 08 maart 2010, 15:29:15 »
Ik eet geen vlees en vis, wel zuivel en eieren.
Ik eet veel groente, aardappels eet ik zelden. Pasta en rijst wel veel.
Eieren eet ik toch zeker elke dag 1. Ik drink eigenlijk alleen maar kruidenthee of groene thee, water en spa marie henriette en roosvicee. Ik rook niet en drink zeer zelden een wijntje of likeurtje. Ik rijd paard in een hoge groep (dus intensief) 1 of 2 keer per week en loop ook nog wel eens hard. Ik loop veel en fietsen doe ik ook. Ik eet veel gedroogde abrikozen, noten zou ik meer moeten eten.
Ik probeer gevarieerd te eten, meestal lukt dat ook. Ik weeg een goed gewicht bij mijn lengte. Soms snaai ik teveel zoetigehid (als in koeken) maar dat bekoop ik na een tijdje altijd met een pds aanval :bloos:.

Al met al leef ik dus best heel gezond!
"It does not do to dwell on dreams and forget to live". Dumbledore. :witch2:

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Re:Ongezonde vegetariërs
« Reactie #57 Gepost op: 08 maart 2010, 19:19:06 »
Ik eet iedere dag chocola en best wel veel ook  8)
Verder ben ik wel van de groente en het fruit en eet ik mijn brood het liefst zo bruin mogelijk.
Op de fiets naar mijn werk. Daarbuiten fiets ik ook nog wel regelmatig en als ik dat niet doe, compenseer ik dat door mee te doen met Nederland in Beweging.
Maar de bips groeit wel een beetje, vind ik niet leuk...

En ja, ik weet zelf ook wel waar dat aan ligt  :angel:
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline @rno

  • *****
  • 2.330
  • Geslacht: Man
Re:Ongezonde vegetariërs
« Reactie #58 Gepost op: 09 maart 2010, 21:36:59 »
eet ik mijn brood het liefst zo bruin mogelijk.
Naar ik aanneem weet je dat ze truukjes uithalen om brood "bruin" te maken. Ik heb liever volkoren of meergranen brood.
Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Re:Ongezonde vegetariërs
« Reactie #59 Gepost op: 09 maart 2010, 21:54:13 »
Dat bedoel ik er ook mee. Niet van die gebruinde zooi, dat is alleen maar caramel  ;)
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.