Vegatopia Forum

Ongezonde vegetariërs

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline standaard

  • ***
  • 185
Ongezonde vegetariërs
« Gepost op: 12 januari 2010, 23:59:42 »
Ongezonde vegetariër

Fruit en groente eet ik heel veel, omdat ik dat lekker vind. Ik neem nooit snoep, chocola of vet voedsel, omdat ik dat niet smakelijk vind. Ik neem alleen 's morgens en 's avonds een kopje koffie en verder thee, omdat ik het lekker vind. Al die dingen doe ik niet omdat ik per sé gezond wil leven. Hetzelfde geldt voor het niet eten van vlees. Gaat mij echt om die beesten.

Ik drink graag bier. Wekelijks wel wat blikjes/flesjes. Niet elke dag, maar toch zeker wel elk weekend. Als ik er goed voor ga zitten heb ik een krat binnen twee weken leeg. Ook gooi ik weleens een fles wijn of een glaasje whisky achterover. Ik steek er ook graag sigaretten bij op. Niet 's morgens al als ik uit m'n bed kom, want dat vind ik onsmakelijk, maar ik kan wel een pakje shag per week komt makkelijk op. En alleen buiten, niet in het bijzijn van kinderen. Het gaat mij niet om mijn eigen gezondheid.

Op de sportvelden zul je me niet aantreffen. Niet dat ik niet beweeg, want ik maak graag een wandeling of een fietstocht, maar ik ga niet voor m'n lol tussen die sportvelden lopen zweten en zwoegen omdat het zo gezond is. Ik zit dan liever op de bank, met een blik bier en een zak chips bijvoorbeeld. Die wandeling en fietstocht maak ik ook niet om mijn bierbuik weg te werken maar gewoon om wat van de omgeving te zien of om de kinderen uit te laten.

Ik zie op dit forum veel mensen die echt bewust bezig zijn met gezond eten enzo. Zijn er ook mensen die daar bewust niet mee bezig zijn en gewoon geen dieren willen opeten en er verder gewoon op los leven zoals ik ongeveer doe?
« Laatst bewerkt op: 02 februari 2010, 13:18:33 door LL de Ling »

Offline Roos

  • **
  • 32
  • Geslacht: Vrouw
Re:Ongezonde vegetariërs
« Reactie #1 Gepost op: 13 januari 2010, 10:08:59 »
Tsja, ik ben nou niet echt een voorbeeld van een gezonde vegetarier, maar ongezond ben ik evenmin. Ik ben gestopt met vlees vanwege de dieren, en dat het gezond is en goed voor het milieu, is mooi meegenomen.
Ik ben een goede kok -al zeg ik het zelf- en haal daar heel veel plezier uit. We eten dus wel gezond hier. Maar patat is ook prima, en frituren gebeurt hier ook (te) veel. En met mijn liefde voor koken, is ook mijn liefde voor bakken ontstaan. Ik maak heel vaak taarten, koekjes, muffins, toetjes etc etc.
Ik ben van nature slank, en kom niet (snel) aan, dus ik ga me bijna elke avond te buiten aan chocola, en chips gaat er ook wel in.
Ik beweeg te weinig, omdat ik al van jongs af aan geregeld benauwd ben en astmatisch. Fietsen is voor mij al snel te zwaar, zeker gezien we op een hele hoge bult wonen die ik onmogelijk opkom.
Ik drink niet veel, maar toch wel geregeld een wijntje of een baileys ;D
Met roken ben ik al een tijd gestopt, maar ik hoef maar bij een roker in de buurt te zijn, of ik loop alweer te bietsen.

Al deze ongezonde zaken worden vooral gebezigd als mijn zoontje op bed ligt, en hij leeft in de veronderstelling dat het allemaal wel meevalt, haha. Hij snoept gezond (behalve afgelopen kerst/sint-periode) en is gelukkig niet zo'n zeurder op dat gebied. Zijn gezondheid vind ik erg belangrijk, maar voor die van mezelf zou ik wel wat meer mijn best kunnen doen.
Kitchen aromas aren't very homely
It's not comforting, cheery or kind
It's sizzling blood and the unholy stench of murder
-the Smit

Bat

Re:Ongezonde vegetariërs
« Reactie #2 Gepost op: 13 januari 2010, 13:09:44 »
Ik ben hetzelfde als jullie gestopt (voor de 2de x) met het eten van vlees vanwege de dieren.
Ik houd van een biertje, wijn, enz.

Snoepen af en toe wanneer ik er zin in heb.
Ik sport omdat ik het leuk vind en om mijn conditie op peil te houden. Dus niet met het idee om 'gezond te leven'.
Genieten doe je o.a. door wat je eet&drinkt wat je lekker vind.
Ik rook niet, maar heb geen problemen met mensen die het wel doen.

Ik denk dat vrouwen meer bezig zijn met hun gezondheid dan mannen. Kijk maar naar al die reclames over gezonde voeding.
Wanneer je idd kinderen hebt, denk je minder aan jezelf. Niks mis mee toch, kind is belangrijker.

Ikzelf, vrouw en geen kinderen, denk meer aan anderen dan mezelf als het om voedsel gaat. Altijd wat lekkers in huis (snoep & drank) als er visite komt.
Hoewel de krat bier natuurlijk ook voor mij is... ;)

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Ongezonde vegetariërs
« Reactie #3 Gepost op: 13 januari 2010, 13:49:05 »
Ik beweeg te weinig, omdat ik al van jongs af aan geregeld benauwd ben en astmatisch. Fietsen is voor mij al snel te zwaar, zeker gezien we op een hele hoge bult wonen die ik onmogelijk opkom.

Maar er zijn toch nog meer vormen van bewegen dan fietsen alleen? Ik kan ook niet buiten sporten, of überhaupt iets actiever zijn buiten, zonder het benauwd te krijgen (met uitzondering van het strand), maar ik doe wel aan sport en heb dat in het verleden ook veel gedaan, waardoor ik nu een heel grote longinhoud heb, en waarschijnlijk minder last heb van astma dan dat ik had gehad als ik niet zoveel had gesport.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline @rno

  • *****
  • 2.330
  • Geslacht: Man
Re:Ongezonde vegetariërs
« Reactie #4 Gepost op: 17 januari 2010, 10:16:21 »
Ik zou wel wat lichaamsbeweging kunnen gebruiken. Eten doe ik gezond.
Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!

Offline Lovelocker

  • Geitenwollen Sock
  • ******
  • 7.755
  • Geslacht: Man
Re:Ongezonde vegetariërs
« Reactie #5 Gepost op: 18 januari 2010, 22:08:12 »
Het kan jarenlang goed gaan "er op los leven", maar de rekening wordt uiteindelijk wel vaak gepresenteerd.
de tuin: dat ben ik

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Ongezonde vegetariërs
« Reactie #6 Gepost op: 18 januari 2010, 22:38:24 »
Ik heb obesitas.. ongezond genoeg?

Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Muppet

  • ****
  • 805
  • Geslacht: Vrouw
Re:Ongezonde vegetariërs
« Reactie #7 Gepost op: 18 januari 2010, 22:58:32 »
Ik eet geen vlees en vis, ik rook niet, drink wel regelmatig (alleen als we gaan stappen)
Maar als ik op zaterdag ga stappen en kom om 5uur thuis ben ik ook wel weer zo dat ik om 8uur de wekker zet om te gaan bodycombatten.. En doe nog 2x pw streetdance.. maar dat gaat 1x pw worden ivm mn opleiding.. daar meer tijd in steken..
Koken vind ik leuk maar zou meer variatie in kunnen.. maar om nou een uur in de keuken te gaan staan om het in 5min op te eten vind ik weer zonde van mn tijd.. vind net gemaakt lekkerder dan als het ingevroren is.
Snoepen doe ik alleen veel als ik het in huis heb.. Dus probeer er voor te zorgen dat het niet in huis is  :angel: scheelt me een hoop eet aanvallen en schuldgevoel erna..
Denk dat ik wel redelijk goed bezig ben al zeg ik het zelf..
Vraag het na carnaval nog maar eens  :hypocrite:
4 a 5 dagen stappen achter elkaar.. tot de vroege uurtjes.. dan is het geen streetdance (vakantie) en combat (gaan dan niet ivm kroegentocht die om 13 uur begint) en ik vermoed zo dat het gezonde eten die dagen er ook een beetje bij inschiet..  :-[
Maar carnaval is een uitzondering  ;D
A penis has a sad life, his hair is a mess, his family is nuts, his neighbour is an asshole and his best friend is a pussy.

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Ongezonde vegetariërs
« Reactie #8 Gepost op: 18 januari 2010, 23:55:01 »
Ik eet geen vlees en vis, ik rook niet, drink wel regelmatig (alleen als we gaan stappen)
Maar als ik op zaterdag ga stappen en kom om 5uur thuis ben ik ook wel weer zo dat ik om 8uur de wekker zet om te gaan bodycombatten.. En doe nog 2x pw streetdance.. maar dat gaat 1x pw worden ivm mn opleiding.. daar meer tijd in steken..
Koken vind ik leuk maar zou meer variatie in kunnen.. maar om nou een uur in de keuken te gaan staan om het in 5min op te eten vind ik weer zonde van mn tijd.. vind net gemaakt lekkerder dan als het ingevroren is.
Snoepen doe ik alleen veel als ik het in huis heb.. Dus probeer er voor te zorgen dat het niet in huis is  :angel: scheelt me een hoop eet aanvallen en schuldgevoel erna..
Denk dat ik wel redelijk goed bezig ben al zeg ik het zelf..
Vraag het na carnaval nog maar eens  :hypocrite:
4 a 5 dagen stappen achter elkaar.. tot de vroege uurtjes.. dan is het geen streetdance (vakantie) en combat (gaan dan niet ivm kroegentocht die om 13 uur begint) en ik vermoed zo dat het gezonde eten die dagen er ook een beetje bij inschiet..  :-[
Maar carnaval is een uitzondering  ;D

Slapen is ook gezond he, Muppetje.

Offline Muppet

  • ****
  • 805
  • Geslacht: Vrouw
Re:Ongezonde vegetariërs
« Reactie #9 Gepost op: 19 januari 2010, 06:56:39 »
Waarom denk je dat ik na carnaval weer 2 weken vrij heb  :angel:
A penis has a sad life, his hair is a mess, his family is nuts, his neighbour is an asshole and his best friend is a pussy.

Offline Sam

  • ******
  • 7.104
Re:Ongezonde vegetariërs
« Reactie #10 Gepost op: 19 januari 2010, 19:27:55 »
Ik maak er altijd grappen over: Ik ben vegetarier en rook niet, dus ik moet extra veel alcohol drinken om mijn lichaam in balans te houden qua goede en slechte dingen :-) Ik sport te hooi en te gras maar beweeg van mezelf nogal veel, ik let er tegenwoordig wel veel beter op dan vroeger dat ik genoeg beweging krijg maar dat heeft meer met ijdelheid te maken dan met gezondheid. Het is volgens mij wel zo dat als ik redelijk gezond eet, ik vanzelf  minder trek heb in ongezonde troep dan wanneer ik veel rommel eet.

Volgens mij zijn de meeste mensen hier op het forum meer bezig met lekker eten dan met gezond eten  :D
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Muppet

  • ****
  • 805
  • Geslacht: Vrouw
Re:Ongezonde vegetariërs
« Reactie #11 Gepost op: 19 januari 2010, 22:14:37 »
Citaat
Het is volgens mij wel zo dat als ik redelijk gezond eet, ik vanzelf  minder trek heb in ongezonde troep dan wanneer ik veel rommel eet.

Ja dat heb ik ook!
A penis has a sad life, his hair is a mess, his family is nuts, his neighbour is an asshole and his best friend is a pussy.

Offline bambi

  • ******
  • 5.558
  • Geslacht: Vrouw
Re:Ongezonde vegetariërs
« Reactie #12 Gepost op: 19 januari 2010, 22:24:54 »
Citaat
Het is volgens mij wel zo dat als ik redelijk gezond eet, ik vanzelf  minder trek heb in ongezonde troep dan wanneer ik veel rommel eet.

Ja dat heb ik ook!


Ik eet 6 boterhammen per dag, maar daar laat ik het dan ook in principe bij (op mijn werk in elk geval. Thuis drink wel lekker koffie en daar wil ik dan wat lekkers bij.)

Ook mag ik vanwege allergie toch heel weinig uit de automaat en geen cup-a-soup, dus ik moet ook gewoon genoeg meenemen.

Ik krijg best wel eens commentaar op al die boterhammen, maar grappig genoeg van mensen die meer wegen / Jojo-en.
Rivier O Rivier jy's die diepste woord wat ek ken

Offline Eefje1976

  • ***
  • 225
  • Geslacht: Vrouw
Re:Ongezonde vegetariërs
« Reactie #13 Gepost op: 21 januari 2010, 13:02:15 »
Ik doe heel erg mijn best om gezond te eten. Ook omdat ik mijn kinderen een beetje gezond wil grootbrengen natuurlijk. Maar ik vind het wel moeilijk.. Ik ben gek op alles wat ongezond is zo'n beetje, pizza, patat, chocola, chips, snoep allemaal net zo lekker!! Gelukkig heb ik geen aanleg om dik te worden, al komen er nu zo langzamerhand wat kilootjes bij. Ik sport dan weer wel. (laatste tijd niet want ik heb elke keer gedonder in mijn kiezen.. ) Drinken doe ik niet vaak, maar als ik het doe.. ;)
Ik dacht als vegetariër automatisch slank te blijven, maar helaas had ik ongelijk..   ;D DOM

Re:Ongezonde vegetariërs
« Reactie #14 Gepost op: 25 januari 2010, 00:46:52 »
Ik houd me ook niet bezig met gezond eten eerlijk gezegd. Ik eet dan wel zo'n vijf keer per week groente, maar dat komt omdat ik dat handig in de wokpan kan mikken en er weinig omkijken naar heb. Meestal maak ik er gewoon zo min mogelijk werk van :P
There we were, two men against an army. Boy, did we beat the hell out of those two guys.

Re:Ongezonde vegetariërs
« Reactie #15 Gepost op: 25 januari 2010, 00:50:01 »
Je hebt een welgekozen forumnaam. :heehee:
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Re:Ongezonde vegetariërs
« Reactie #16 Gepost op: 25 januari 2010, 00:54:37 »
Absoluut, maar nu niet denken dat dat geld voor alle facetten van mijn leven hoor ;D Wel veel :P
There we were, two men against an army. Boy, did we beat the hell out of those two guys.

Offline standaard

  • ***
  • 185
Re:Ongezonde vegetariërs
« Reactie #17 Gepost op: 25 januari 2010, 08:46:29 »
Absoluut, maar nu niet denken dat dat geld voor alle facetten van mijn leven hoor ;D Wel veel :P

Bij mij wel hoor! Ik ben lui. Daardoor ben ik niet moddervet ofzo, maar ik heb beslist geen zg. six pack. Heb gewoon een one-pack.

Ik ben bijvoorbeeld ook lui met het doen van belastingaangifte, omdat ik daar geen zin in heb en dan vraag ik weer uitstel aan enzo. De belastingdienst beloont mijn luiheid. Lui zijn is, zoals ook bij die groenten in die wok, dus niet altijd slecht.

Sommige mensen zijn niet lui genoeg.

Offline Sam

  • ******
  • 7.104
Re:Ongezonde vegetariërs
« Reactie #18 Gepost op: 25 januari 2010, 16:09:49 »
Ik ben bijvoorbeeld ook lui met het doen van belastingaangifte, omdat ik daar geen zin in heb en dan vraag ik weer uitstel aan enzo. De belastingdienst beloont mijn luiheid.
De belastingdienst beloont jouw luiheid inderdaad met uitstel, want de belastingdienst trekt lekker rente van jouw belastingteruggave. De belastingdienst is best blij met mensen die hun teruggave niet terugvragen, levert ze bij elkaar een hoop extra geld op. Uiteindelijk moet je je aangifte toch doen, in de tussentijd staat het geld op hun rekening ipv op jouw rekening.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
Re:Ongezonde vegetariërs
« Reactie #19 Gepost op: 25 januari 2010, 16:23:15 »
Ik ben bijvoorbeeld ook lui met het doen van belastingaangifte, omdat ik daar geen zin in heb en dan vraag ik weer uitstel aan enzo. De belastingdienst beloont mijn luiheid.
De belastingdienst beloont jouw luiheid inderdaad met uitstel, want de belastingdienst trekt lekker rente van jouw belastingteruggave. De belastingdienst is best blij met mensen die hun teruggave niet terugvragen, levert ze bij elkaar een hoop extra geld op. Uiteindelijk moet je je aangifte toch doen, in de tussentijd staat het geld op hun rekening ipv op jouw rekening.

Je krijgt de wettelijke rente daarover, die is hoger dan de rente die je bij de bank krijgt. Volgens mij.