Vegatopia Forum

Vleeseters die zich steeds maar verdedigen tegenover vegetariers!

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Re:Vleeseters die zich steeds maar verdedigen tegenover vegetariers!
« Reactie #100 Gepost op: 15 maart 2010, 08:51:47 »
Of eigenlijk: het zou in een beschaafd mens niet opkomen om een dier te eten.

Of eigenlijk dus toch dat hooghartige, moralistische ondertoontje weer. De impliciete veronderstelling dat jij beschaafd bent en de ander een barbaar. En... nou ja laat maar. Jeuk jeuk jeuk.

Ja dat dus. Krab krab krab.

Zonder moraal vooral een verhaal dat bestaat uit een zwanezangetje van krabbende mensen. Rare allergische reactie. Los daarvan: niemand hier heeft ooit gezegd dat ze zo simplistisch zijn dat ze op basis van één aspect (hoewel erg belangrijk) de volledige mens overboord gooien.

Re:Vleeseters die zich steeds maar verdedigen tegenover vegetariers!
« Reactie #101 Gepost op: 15 maart 2010, 09:21:20 »
Vlees eten --> Leed veroorzaken
Geen vlees eten --> Geen leed veroorzaken

Als mijn kat dood is, en ik eet 'm op in plaats van te begraven of zo, wat is dan precies het leed dat veroorzaakt wordt!?

Sorry maar wil je echt dat ik hier serieus op inga? Ik wil best antwoord geven maar is deze vraag bedoeld als grap of niet?

Ik zie niet in wat er niet serieus aan de vraag zou kunnen zijn.
[/quote]

Omdat het om twee heel verschillende dingen gaat - dus als ik antwoord geef op jouw vraag dan vervalt mijn vraag, omdat jij eigenlijk geen antwoord geeft maar er iets heel anders bijhaalt. Vandaar dat ik dacht dat je een grapje maakte.

Mijn vlees eten is bedoeld als geïnstitutionaliseerd vlees eten, daar zit het leed.
Je kat opeten is dat niet, ga je gang.

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.915
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Vleeseters die zich steeds maar verdedigen tegenover vegetariers!
« Reactie #102 Gepost op: 15 maart 2010, 09:41:12 »
Ah, je bedoelt dus andere dingen dan je schrijft. Maar goed, het leed zit dus niet in het vlees eten op zich.

Re:Vleeseters die zich steeds maar verdedigen tegenover vegetariers!
« Reactie #103 Gepost op: 15 maart 2010, 09:54:57 »
Ah, je bedoelt dus andere dingen dan je schrijft. Maar goed, het leed zit dus niet in het vlees eten op zich.

Nee, ik bedoel wat ik schrijf, ik dacht alleen dat een samenvatting net zo goed kon als het volledig uitschrijven van de stelling. Les voor mij: niet samenvatten.

En op twee: inderdaad. Alleen de lijst met uitzonderingen - dat is de lijst met geen vlees eten - is erg lang ;)

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.570
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re:Vleeseters die zich steeds maar verdedigen tegenover vegetariers!
« Reactie #104 Gepost op: 15 maart 2010, 10:32:49 »
Er zit weinig schot in de discussie, hè? Misschien tijd voor een 'agree to disagree'?
Gemüse ist mein Fleisch

Re:Vleeseters die zich steeds maar verdedigen tegenover vegetariers!
« Reactie #105 Gepost op: 15 maart 2010, 11:27:05 »
Er zit weinig schot in de discussie, hè? Misschien tijd voor een 'agree to disagree'?

Nee, want dat veronderstelt dat er sprake is geweest van een uitwisseling van argumenten, en voor zover ik de andere kant begrijp, zegt die hooguit 'moet kunnen, er is geen ethisch beter standpunt', zonder verdere nuancering (behalve dat verdomde gekrab ;)). Enig zicht in dat raadselachtige kronkeltje wordt op prijs gesteld.

Offline greet

  • *****
  • 2.671
Re:Vleeseters die zich steeds maar verdedigen tegenover vegetariers!
« Reactie #106 Gepost op: 15 maart 2010, 12:30:42 »
Er zit weinig schot in de discussie, hè? Misschien tijd voor een 'agree to disagree'?

Nee, want dat veronderstelt dat er sprake is geweest van een uitwisseling van argumenten, en voor zover ik de andere kant begrijp, zegt die hooguit 'moet kunnen, er is geen ethisch beter standpunt', zonder verdere nuancering (behalve dat verdomde gekrab ;)). Enig zicht in dat raadselachtige kronkeltje wordt op prijs gesteld.

Leeeuuuk!
Nu kunnen we weer een spannende discussie voeren over wat wel en wat niet geldige argumenten zijn  :)
Trie, toe, won, go!

Re:Vleeseters die zich steeds maar verdedigen tegenover vegetariers!
« Reactie #107 Gepost op: 15 maart 2010, 13:04:14 »
En wat is jouw spannende, overtuigende en briljante bijdrage daaraan?

Offline greet

  • *****
  • 2.671
Re:Vleeseters die zich steeds maar verdedigen tegenover vegetariers!
« Reactie #108 Gepost op: 15 maart 2010, 13:55:29 »
Maar ik heb in mijn antwoord al een argument of 3 gegeven zelfs... tsssssssss
Je hoort niet wat ik zeg en speelt daarnaast ook nog eens niet op de bal maar op de vrouw.
Ga jezelf ergens anders moreel beter voelen!
pfuh!  :spinsmile: :eh: :kip: :rasta: :thumbsupek:

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vleeseters die zich steeds maar verdedigen tegenover vegetariers!
« Reactie #109 Gepost op: 15 maart 2010, 14:04:58 »
Ga jezelf ergens anders moreel beter voelen!

Doet ie al; hier bijvoorbeeld. Als ik niet zo verdomde atheistisch was zou ik denken dat we hier met 'HEM' zelf te maken hebben.

Re:Vleeseters die zich steeds maar verdedigen tegenover vegetariers!
« Reactie #110 Gepost op: 15 maart 2010, 14:31:44 »
Maar ik heb in mijn antwoord al een argument of 3 gegeven zelfs... tsssssssss
Je hoort niet wat ik zeg en speelt daarnaast ook nog eens niet op de bal maar op de vrouw.
Ga jezelf ergens anders moreel beter voelen!
pfuh!  :spinsmile: :eh: :kip: :rasta: :thumbsupek:

Jouw oorspronkelijke antwoord nagelezen (samenvatting, corrigeer me als het niet zo is): je vindt het jammer dat er vlees gegeten wordt door vleeseters, maar dat is hun goed recht. Sorry, maar ook dat is geen argument; de rest van je bericht, hoe goed bedoeld ook, is niet meer dan mening. Mocht dat badinerend klinken, soit.

En jouw bijdrage (waarvan je zei dat ik op de vrouw speel) was niet meer dan een 'even lekker langs de zijlijn staan aanmoedigen' - wie voelt zich hier moreel verheven? Hm?

Offline standaard

  • ***
  • 185
Re:Vleeseters die zich steeds maar verdedigen tegenover vegetariers!
« Reactie #111 Gepost op: 15 maart 2010, 14:36:18 »
Wordt het er in moreel opzicht beter op in Spanje als de Spanjaarden stoppen met stierenvechten of zou er geen verschil zijn met de situatie van nu?

of anders;

Maken we mooie stappen in onze beschaving als we hier in Nederlands de elfstedentocht afschaffen (wordt toch nooit meer geschaatst) en stierenvechtkampioenschappen gaan invoeren?

 

Re:Vleeseters die zich steeds maar verdedigen tegenover vegetariers!
« Reactie #112 Gepost op: 15 maart 2010, 14:48:17 »
Wordt het er in moreel opzicht beter op in Spanje als de Spanjaarden stoppen met stierenvechten of zou er geen verschil zijn met de situatie van nu?

of anders;

Maken we mooie stappen in onze beschaving als we hier in Nederlands de elfstedentocht afschaffen (wordt toch nooit meer geschaatst) en stierenvechtkampioenschappen gaan invoeren?

 

/steekt vinger op

Meneer, meneer! Volgens mij is het antwoord ja, dat maakt een groot (en mooi) verschil en twee zou verschrikkelijk (en slecht) zijn. Beschaving kan zo makkelijk zijn.
 

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vleeseters die zich steeds maar verdedigen tegenover vegetariers!
« Reactie #113 Gepost op: 15 maart 2010, 14:50:07 »
Laat ik eens een constructieve bijdrage leveren:

AAAAAAAAAAAAARRRRRRRRRRRRRGGGGGGGGGGGGG GGGGGGGGGGGGHHHHHHGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGA AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHHHHHH HHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH H

Re:Vleeseters die zich steeds maar verdedigen tegenover vegetariers!
« Reactie #114 Gepost op: 15 maart 2010, 14:53:45 »
Laat ik eens een constructieve bijdrage leveren:

AAAAAAAAAAAAARRRRRRRRRRRRRGGGGGGGGGGGGG GGGGGGGGGGGGHHHHHHGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGA AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHHHHHHHHH HHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH H

True colors. How sad.

Offline standaard

  • ***
  • 185
Re:Vleeseters die zich steeds maar verdedigen tegenover vegetariers!
« Reactie #115 Gepost op: 15 maart 2010, 15:06:47 »


Maar hoe staan de mensen die van mening zijn dat er geen ethisch/moreel verschil is tussen wel en geen vlees eten dan tegenover stierenvechten afschaffen of invoeren?  


Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vleeseters die zich steeds maar verdedigen tegenover vegetariers!
« Reactie #116 Gepost op: 15 maart 2010, 15:07:04 »
Wel een mooi nummer, vooral de Eva Cassidy-versie.

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vleeseters die zich steeds maar verdedigen tegenover vegetariers!
« Reactie #117 Gepost op: 15 maart 2010, 15:10:41 »
Ik ga toch voor de Cyndi LauperPhil Collins versie. Het schijnt ook een spel te zijn.
« Laatst bewerkt op: 15 maart 2010, 15:12:55 door (Lelle) »

Offline greet

  • *****
  • 2.671
Re:Vleeseters die zich steeds maar verdedigen tegenover vegetariers!
« Reactie #118 Gepost op: 15 maart 2010, 15:35:41 »
Maar ik heb in mijn antwoord al een argument of 3 gegeven zelfs... tsssssssss
Je hoort niet wat ik zeg en speelt daarnaast ook nog eens niet op de bal maar op de vrouw.
Ga jezelf ergens anders moreel beter voelen!
pfuh!  :spinsmile: :eh: :kip: :rasta: :thumbsupek:

Jouw oorspronkelijke antwoord nagelezen (samenvatting, corrigeer me als het niet zo is): je vindt het jammer dat er vlees gegeten wordt door vleeseters, maar dat is hun goed recht. Sorry, maar ook dat is geen argument; de rest van je bericht, hoe goed bedoeld ook, is niet meer dan mening. Mocht dat badinerend klinken, soit.

En jouw bijdrage (waarvan je zei dat ik op de vrouw speel) was niet meer dan een 'even lekker langs de zijlijn staan aanmoedigen' - wie voelt zich hier moreel verheven? Hm?

Ik hoopte dat de smileys wel duidelijk genoeg waren...
Een grapje maken is toch nog toegestaan?

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Vleeseters die zich steeds maar verdedigen tegenover vegetariers!
« Reactie #119 Gepost op: 15 maart 2010, 15:44:02 »
anders heb ik nog wel een busje lachgas  ;)
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!