Vegatopia Forum

Moderne Manieren: bang voor vleeshatende collega

0 leden en 22 gasten bekijken dit topic.

Offline Sam

  • ******
  • 7.147
Re:Moderne Manieren: bang voor vleeshatende collega
« Reactie #20 Gepost op: 11 december 2009, 13:34:51 »
Ik vind het een lastige. Ik zou het zelf niet zo tegen een collega zeggen maar zou wel ineens spontaan vaker een ommetje gaan maken als het eten erg penetrant ruikt. In de trein ga ik dus ook een coupe verder zitten als er mensen broodjes hamburger zitten te eten, vind ik ook erg vies ruiken. Ik zou het niet aankondigen aan de collega, het is tenslotte mijn probleem, niet dat van die collega, die verantwoordelijkheid om dit op te lossen ligt helemaal bij mij. Ik vind het dus wel een goede oplossing dat ze aangeeft dat ze wel een blokje om gaat, ik vind het niet correct dat ze wil dat collega dit aankondigt. Kom op zeg, ofwel je merkt de lucht op en gaat wandelen, ofwel je merkt de lucht niet op en blijft achter je bureau. Een aankondiging vragen van je collega is de verantwoordelijkheid verschuiven.

Ik heb een collega die regelmatig bij overleggen om 9 uur 's morgens in plaats van koffie met cup-a-soup kip binnen komt zetten, ik vind dat zo ongelofelijk stinken! Ik heb er nog nooit iets van gezegd overigens. Men mag ook graag op mij mopperen omdat ik wel eens broodjes oude kaas in de magnetron gooi en de hele gang naar gesmolten kaas walmt. Dat doe ik trouwens alleen als mijn collega's die dag voor gehaktballen in de kantine gaan, want die lucht in de kantine is dan dusdanig niet te harden dat ik er niet tussen wil gaan zitten en op mijn kamer heerlijk walmende zompige vette broodjes kaas eet.
My candle burns at both ends, it will not last the night
But ah my foes and oh my friends, it gives a lovely light

Offline LL de Ling

  • Moderator
  • ******
  • 10.319
Re:Moderne Manieren: bang voor vleeshatende collega
« Reactie #21 Gepost op: 11 december 2009, 13:42:46 »
Ben heel benieuwd wat hij van mij gaat vinden ;)

Vertel eens, wat voor experimentele luchtjes heb je op het programma staan? ;D

Tsja, weet ik nog niet. Suggesties?

Ben wel bang dat hij me terug gaat pakken hoor. En dan wil ik niet weten wat er dan precies gebeurt ;)

Offline Annemieke

  • ******
  • 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Moderne Manieren: bang voor vleeshatende collega
« Reactie #22 Gepost op: 11 december 2009, 15:25:39 »
:angel:

Even serieus.. op zich lijkt me vragen om even te roepen als iemand bepaald eten gaat eten toch wel ok. Dan kan de persoon die daar moeite mee heeft voortijdig even een ommetje maken.

Nou, dat vind ik ook te ver gaan. Dan moet die collega er telkens aan denken en aankondigen dat hij gaat eten. Dan moet die mevrouw zelf maar opletten. Zo moeilijk is het geluid van een ritselende tas en een opengaand trommeltje niet te herkennen toch?

Als je zo leeft, moet je wel erg neerslachtig zijn zeg. :/
Ik zit er echt niet mee als ik iemand ander vlees zie eten. Ieder zijn ding hoor.

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Moderne Manieren: bang voor vleeshatende collega
« Reactie #23 Gepost op: 11 december 2009, 15:35:41 »
Ik heb wel een keer een collega van de zaal afgestuurd (vriendelijk doch dringend verzocht) die voor tienen een paling ging lopen eten.
Maar dat doe ik ook als een collega 's ochtends vroeg red bull naast me gaat drinken. Verder ben ik nooit zo moeilijk.
Dat is wel een nadeel aan volcontinue diensten, men moet toch echt avond eten en dat doet bijna niemand in de keuken, maar gezellig op zn werkplek.

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Moderne Manieren: bang voor vleeshatende collega
« Reactie #24 Gepost op: 11 december 2009, 15:37:39 »
Beste is als vleeseters aparte hokken krijgen waar ze vlees kunnen eten als ze dat willen e.d.

Ja, en mensen met van die vieze ongewassen rasta-haren, daar zouden ze eigenlijk aparte treinstellen voor in gebruik moeten nemen. En Somaliërs, die ruiken altijd zo apart, kunnen die niet gewoon helemaal uit het Openbaar Vervoer geweerd worden? Net als mensen die het niet zo nauw nemen met de persoonlijke hygiëne? Oh ja, mensen met teveel parfum op, die zouden eigenlijk helemaal niet meer buiten mogen komen, laat ze maar lekker in hun eigen huis een beetje gaan zitten stinken.

jij snapt het? ;)
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Moderne Manieren: bang voor vleeshatende collega
« Reactie #25 Gepost op: 11 december 2009, 15:41:42 »
Nou, dat vind ik ook te ver gaan. Dan moet die collega er telkens aan denken en aankondigen dat hij gaat eten. Dan moet die mevrouw zelf maar opletten. Zo moeilijk is het geluid van een ritselende tas en een opengaand trommeltje niet te herkennen toch?

Als je dat zelf kan herkennen prima natuurlijk. Maar als je in een omgeving zit waardoor je dat niet tijdig kan herkennen?
Er zijn ook mensen die bij geur van pinda's bv allergisch raken. Sommige mensen kunnen gewoon (geestelijk) misselijk worden van vlees (of bepaalde soorten..)
Stem op de Partij voor de Dieren

Re:Moderne Manieren: bang voor vleeshatende collega
« Reactie #26 Gepost op: 11 december 2009, 15:52:51 »
Ik weet niet hoor, maar als het zo ernstig met die tante is gesteld verdient het wellicht aanbeveling naar een andere werkkring uit te zien. Voor haar eigen bestwil en dat van haar collega('s).
Aan de andere kant zou ik zelf wel rekening houden met zo'n verzoek, maar wel uitdrukkelijk melden dat ik niet kan garanderen dat ik het niet een keertje vergeet.
Ik hoop gewoon dat ik niemand terug zie staren als ik eenmaal in de ruimte ben en naar buiten kijk.
William Shatner

Offline Mariek

  • *****
  • 3.972
  • Geslacht: Vrouw
Re:Moderne Manieren: bang voor vleeshatende collega
« Reactie #27 Gepost op: 12 december 2009, 18:08:11 »
Bij mij op het werk vonden een paar collega's het laatst nodig om langs de McDrive te gaan en hun eten achter hun computer op te eten. Jammer genoeg (gelukkig voor hen ;)) zit ik op een andere verdieping, anders was ik uit mijn pan gegaan. Die geur is toch niet te harden! Zeker nu de consequentie is, dat niemand meer achter z'n bureau mag eten*. Leve de flexplek.

*De dag ervoor was er bij een overleg aangegeven dat eten wel mocht, maar met mate, dus geen boterhammen smeren met boter en hagelslag of borden pap leegeten.
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Offline Lona

  • ****
  • 812
  • Geslacht: Vrouw
Re:Moderne Manieren: bang voor vleeshatende collega
« Reactie #28 Gepost op: 16 december 2009, 11:58:17 »
Ik heb een college die tegenover me zit en bijna elke dag salami op brood meeheeft.

Tsja. Ik eet soep en fruit, wat hij niet lust.
"It does not do to dwell on dreams and forget to live". Dumbledore. :witch2:

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Moderne Manieren: bang voor vleeshatende collega
« Reactie #29 Gepost op: 16 december 2009, 14:11:01 »
Zolang salami nog op brood zit, is het wel te doen. Maar de adem van mensen die salami eten  :bigeyes:
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline standaard

  • ***
  • 185
Re:Moderne Manieren: bang voor vleeshatende collega
« Reactie #30 Gepost op: 16 december 2009, 20:19:51 »
Zolang salami nog op brood zit, is het wel te doen. Maar de adem van mensen die salami eten  :bigeyes:

Is dat die bloederige drap in zo'n worstvormige plasticje dat men leegplet op de boterham?

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Moderne Manieren: bang voor vleeshatende collega
« Reactie #31 Gepost op: 16 december 2009, 22:08:27 »
Zolang salami nog op brood zit, is het wel te doen. Maar de adem van mensen die salami eten  :bigeyes:

Is dat die bloederige drap in zo'n worstvormige plasticje dat men leegplet op de boterham?

Je bent denk ik in de war met de vegetarische smeerworsten van Tivall.

Salami is vlees met een rode kleurstof en veel venkel en knoflook en dient gesneden te worden.

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.230
Re:Moderne Manieren: bang voor vleeshatende collega
« Reactie #32 Gepost op: 16 december 2009, 23:10:38 »
Zolang salami nog op brood zit, is het wel te doen. Maar de adem van mensen die salami eten  :bigeyes:

Is dat die bloederige drap in zo'n worstvormige plasticje dat men leegplet op de boterham?

Da's filet americain.
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline standaard

  • ***
  • 185
Re:Moderne Manieren: bang voor vleeshatende collega
« Reactie #33 Gepost op: 17 december 2009, 00:08:43 »
Da's filet americain.

Ok. Dat geeft een zeer penetrante lucht en het is naar om naast zo'n boterham te moeten zitten.
Ik heb gelukkig een vegetariër op mijn werk. Tot voor kort ook een veganist, maar die is helaas weg. Daar kon ik altijd naast zitten tijdens het eten. Ik had ook een keer bij een ander bedrijf een Hindoestaan. Daar kun je meestal ook wel prettig naast eten.

Je moet sowieso op de hoek van een tafel gaan zitten. Daarmee verklein je de kans op filet americain-lucht met 50%. Een keer heb ik meegemaakt dat ik op de hoek zat, rechts van mij de filet americain, die gelukkig snel werd opgegeten, totdat zo'n olijke collega een tafel erbij pakte en links van mij kwam zitten er gezellig bij te komen zitten weer iets anders onsmakelijks op het bord, waardoor je terugverlangt naar de filet-americain van de persoon rechts van je, omdat je aan die geur al enigzins gewend was geraakt...

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Moderne Manieren: bang voor vleeshatende collega
« Reactie #34 Gepost op: 17 december 2009, 00:09:38 »
dat vind ik trouwens zo smerig... collega van andere kamer heeft de nare gewoonte me zijn bobo met die zooi in de hand dingen over de pc aan me te vragen en achter me te komen staan. :bigeyes:

heb hem gezegd dat ie nooit meer hulp krijgt als ie dat nog een x flikt... vlees eten op mijn kantoortje prima.. maar hou die zooi niet onder mijn neus  :-X

Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline standaard

  • ***
  • 185
Re:Moderne Manieren: bang voor vleeshatende collega
« Reactie #35 Gepost op: 17 december 2009, 00:31:31 »
Heb ook een keer meegemaakt, bij grote internationale organisatie met zeer uitgebreide kantine, dat er een collega naast mij zat met een soort baby-kreeftje op zijn bord. Dat werd ontleed.

Hoe zit dat trouwens in ziekenhuizen? Daar werken toch chirurgen die ook weleens moeten lunchen? Die zitten de hele dag in hompen vlees te snijden en worden zij daar geen vegetariërs van? Weet iemand dat?

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Moderne Manieren: bang voor vleeshatende collega
« Reactie #36 Gepost op: 17 december 2009, 12:09:38 »
Volgens mij heeft dat weinig effect. Maar kan me wel voorstellen dat als je net een zieke lever verwijderd hebt dat je dan even van de leverworst afblijft, heb 1x zo'n ding gezien, heel erg bah!

Offline standaard

  • ***
  • 185
Re:Moderne Manieren: bang voor vleeshatende collega
« Reactie #37 Gepost op: 17 december 2009, 13:37:54 »
Volgens mij heeft dat weinig effect. Maar kan me wel voorstellen dat als je net een zieke lever verwijderd hebt dat je dan even van de leverworst afblijft, heb 1x zo'n ding gezien, heel erg bah!

Ik zie dus weinig verschil met de vitrine bij een slagerij en zo'n tv-uitzending waarin een registratie van een bloederige operatie te zien is, terwijl ik er wel, zélfs tijdens het eten, prima naar kan kijken. Ik zie het als een soort onderhoudswerkzaamheden aan het lichaam.

Offline Lovelocker

  • Geitenwollen Sock
  • ******
  • 7.755
  • Geslacht: Man
Re:Moderne Manieren: bang voor vleeshatende collega
« Reactie #38 Gepost op: 20 december 2009, 20:38:32 »
Ik heb het gelezen. Dat gaat ook wel erg ver. Als je echt misselijk dreigt te worden van iets, kun je vriendelijk vragen...verder niet. Ik heb op Groenrijk eens tussen de kluivende collega's gezeten en dat was allesbehalve aangenaam. Maar ja: 1x
Je kunt wel de prinses op de erwt gaan uithangen, maar dan moet je maar werk zoeken bij de vegetariersbond of zo. Omgekeerd kan de vleesetende collega wel een beetje rekening houden. Erg stinkende dingen eten of gaan kluiven, lijkt me iets wat je ook wel thuis kunt doen.
de tuin: dat ben ik

Offline Djooiss

  • *****
  • 1.843
Re:Moderne Manieren: bang voor vleeshatende collega
« Reactie #39 Gepost op: 06 januari 2010, 11:57:56 »
Toen ik nog met de verstandelijk beperkte kinderen werkte, moest ik ook gewoon hun brood smeren en daar ging ook vlees op. Was niet altijd even prettig om te ruiken enzovoort maar ach, ik geef mijn katten ook gewoon vlees uit van die zakjes. Ik heb er geen last van, ook  niet van vleesetende collega's. Nu ik de kookgroep begeleid, wordt er ook regelmatig gehakt of spekjes gebakken. Het interesseert me niet zoveel. Mijn vriend eet ook gewoon vlees, het enige wat ik aan hem vraag is om het goed af te dekken in zijn koelkast en als hij  hier wat voor op het brood heeft, dan gaat het ook hetzelfde weekend op. Ow en kluifdingen zoals spareribs wil ik liever niet dat hij dat voor mijn neus eet, maar die afkeer dateert nog uit de tijd dat ik zelf nog vlees at, trok ik toen ook al niet.
Ik denk dat ik mezelf enorm beperk als ik hier een punt van zou gaan maken. Zoals ik vaak in gezelschap zeg als het er op aan komt, ik ben er niet om te evangeliseren.
Life isn´t about waiting for the storm to pass..
it´s about getting out there and dancing in the rain