Vegatopia Forum

Q-Koorts en andere dier ziektes...

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline xCretin

  • *
  • 14
Q-Koorts en andere dier ziektes...
« Gepost op: 09 december 2009, 19:19:35 »
Hallo allemaal, ik heb me net aangemeld op dit forum in de hoop mensen te vinden die hetzelfde denken over dit probleem.
Ik zit me de hele dag al op te vreten, over het feit dat er duizenden geitjes zullen worden geruimd vandaag (of morgen, weet ik veel wanneer ze aan het moorden slaan). Straks komt de persconferentie van minister Verburg ( :-X, dat rare wijf met d'r dieronvriendelijk "Wet Dieren"). Ik weet dat dit een achteraf gepraat topic zal worden, aangezien er nu toch geen stoppen meer aan is. Maar ik wil dit topic ook graag leven in roepen omdat het met andere dier ziektes hetzelfde verhaal is/zal zijn.
Maar ik moet nu gewoon even kwijt wat ik ervan vind anders ontplof ik!

Ik vind het gewoonweg zinloos en uitermate kortzichtig dat er nu ineens uit angst maar even snel drachtige (en net gehoord dat ook niet drachtige geitjes uit de weg geruimd worden) geitjes te ruimen. En dit is het waarom!

Het is bekend bij velen dat bio-industrie sowieso grootte CO2 uitstoot met zich meebrengt.
Dieren die te dicht op elkaar geplaatst zijn in veel te benauwende hokjes gepropt worden waar ze elkaar doodtrappen en doodsangsten uitstaan, inhumane taferelen zul je denken en toch gebeurt het elke dag opnieuw met deze weerloze beesten die niet om dit leven gevraagd hebben. Ook worden er onnodige (/preventieve) vaccinaties toegediend aan de dieren (lees: gebombardeerd met overtollige medicijnen!!) en als er dan ooit echt een virus uitbreekt worden ze natuurlijk meteen massaal besmet en is er geen houden meer aan. Hetzelfde is natuurlijk gebeurt toen de Q-Koorts onder de geitjes uitbrak en nu onder de mensen, als de bio-industrie op deze manier voort blijft bestaan dan zal de Q-Koorts niet de laatste dier ziekte geweest zijn die onder de mensen ook uitbreekt.
Op dit punt heeft het ook niks te maken met of je wel of niet vlees eet (want dat iedereen ooit een keer vegetariër wordt is alleen nog maar een droomwereld, vooral voor de dieren die nu moeten lijden alleen voor ons eigen genot), er moet gewoon meer ruimte komen voor vee, zodat ze niet helemaal op elkaar gepropt staan in een hokje van 10x10 en om over het vervoer van deze arme beesten maar te zwijgen! Maar ja, meer ruimte kost geldt en onze Kamer steekt liever geld in banken die door hun eigen stomme fouten over de kop dreigen te gaan tijdens tijden van economische crisis (die van mijlen ver te zien was), dan aan het welzijn van mens, dier, milieu.

De mens loopt met oogkleppen voor, willen onze fouten niet onder ogen zien, willen niet zien dat wij de aanstichter zijn van al deze dier ziektes die nu over gaan op mensen... Nee, in plaats daarvan schuiven we de schuld maar in de schoenen van de geitjes (en schapen, zojuist gehoord dat deze beesten ook maar de dupe moeten worden).... laat deze dieren maar lijden voor wat wij zelf teweeggebracht hebben, want nee, de mens zal niet boeten voor zijn eigen schulden, laat een ander er maar voor boeten.

Maanden geleden was er al nieuws over de Q-Koorts en nu doet iedereen net of ie het niet gehoord heeft of niks door heeft gehad... door de Mexicaanse griep die veel milder is dan de Q-Koorts, er had maanden geleden al gevaccineerd moeten worden tegen de Q-Koorts, onder de geiten en schapen. Want maanden geleden was het bij de kinderboerderijen erg in opkomst en deze beesten werden wel gevaccineerd tegen de Q-Koorts, waarom de rest van deze dieren niet? Geld, natuurlijk weer geld! We willen hier geen geld meer instoppen, ben je mal! Op geld beluste moordenaars zijn het, de Kamer had allang iets kunnen doen, maar deed het niet toen de Q-Koorts net in opkomst was. Dan hadden we kunnen vaccineren op kleine schaal, zonder dat er maar een persoon dood aan was gegaan. Dan was het probleem meteen over en hadden al deze dieren niet hoeven sterven (achteraf gepraat he).
Zolang beesten op elkaar gepropt staan zullen we vaccinaties moeten blijven geven, (maar niet zoals nu, preventief vaccineren, want daarmee komen er alleen maar nieuwe ziektes op de proppen.) of inhumaan blijven ruimen... Misselijkmakend, maar ja, als de Kamer geen geld wilt steken in vaccinaties of meer ruimte voor dieren zal dit wel de enige optie blijven, die naar mijn inziens te erg voor woorden is.

De dieren kunnen vandaag opnieuw opdraaien voor de fouten van de mensen.
Maar ja, draai het de rug maar weer toe en doe net of alles goed is... Ook al is dat niet zo. Ik hoop dat de mensen van de Kamer (met name minister Verburg, maar die heeft toch geen hart) weer lekker slapen vannacht met in gedachte die duizenden geiten en schapen die liggen te creperen, omdat de Kamer op geld belust is en alleen aan economische welvaart denkt i.p.v waar het in het leven wél omgaat, welzijn voor mens, dier en milieu en een goed en gelukkig leven... Maar nee, blijkbaar denkt de kamer hier anders over, "de economie moet draaiende blijven en dan zijn we allemaal 'blij'." :bigeyes: :bigeyes:

(Sorry als ik enigzins warrig over kom, maar ik heb dit even in 1 teug ingetikt ;) )

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.915
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Q-Koorts en andere dier ziektes...
« Reactie #1 Gepost op: 09 december 2009, 19:38:49 »
Ja. Maar elk nadeel heeft een voordeel: als de geitjes inderdaad geruimd worden, zullen een hoop mensen dat stom vinden, ook vleeseters, en misschien opent het hun ogen.

Eris

Re:Q-Koorts en andere dier ziektes...
« Reactie #2 Gepost op: 19 december 2009, 19:23:42 »
Hoe er met de Q-koorts omgegaan wordt is zoiezo belachelijk, het is al vanaf 2007 gaande, en nadat Nova Zembla er een bar slechte aflevering over maakt moeten alle geiten oppeens geruimd worden, opdat de regering maar daadkrachtig overkomt. Het is goed om naar de media te luisteren, maar dit is een heel ander extreem. Ze hadden die twee jaar ook kunnen besteden aan een duurzame oplossing. Op dit punt gaat mijn kritiek dus vooral uit naar de politiek en niet naar de bioindustrie, maar aangezien ik over 10 jaar best wel eens werkzaam zou kunnen zijn in die industrie ga ik daar niet zomaar kritiek op leveren.

Het is altijd makkelijker om anderen de schuld te geven  :o

Offline @rno

  • *****
  • 2.330
  • Geslacht: Man
Re:Q-Koorts en andere dier ziektes...
« Reactie #3 Gepost op: 21 december 2009, 20:57:43 »
Geitenkaas wordt duurder wegens tekort aan geitenmelk.
En geitenvlees goedkoper wegens overschot aan bokken.
Voorspel ik.
Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!