Vegatopia Forum

Ecofabulous koken in alle seizoenen - L. Kreisscher

Offline ilja

• *
  • 12
Ecofabulous koken in alle seizoenen - L. Kreisscher
« Gepost op: 01 december 2009, 02:23:55 »
Van dit boek wordt ik vrolijk! En niet alleen door alle leuke foto's en mooie vormgeving. Eindelijk weet ik wat ik van ouderwetse winterse groenten als schorseneren en koolraap kan maken. En alles met een leuke twist; bijvoorbeeld bieten-chocotaart of krokante bietjes met vanille (goddelijk). Er staan veel recepten in voor de doordeweekse maaltijd maar ook recepten voor lekkere drankjes (de ''ancient chocolate milk" met specerijen is verslavend), sprookjespannekoeken met vlierbessen, spannende taarten  en nog spannendere toetjes (kan niet wachten tot ik de gepocheerde perzik met amandel-rozensaus kan maken). Erg fijn is dat het boek is opgedeeld per seizoen en voorzien van een groentekalender. Alle recepten zijn 100% plantaardig en dus geschikt voor veganisten.

Een aanrader vind ik!

ISBN 978 90 472 0091 8
« Laatst bewerkt op: 21 december 2009, 20:05:41 door Sander »

Jippia

Re:Ecofabulous koken in alle seizoenen - L. Kreisscher
« Reactie #1 Gepost op: 17 oktober 2010, 15:33:56 »
De schrijfster is zelf veganiste. Ik heb het boek in de bieb zien staan, maar heb hem nog niet geleend. Misschien voor de volgende keer als hij er dan is. Ik ben er wel benieuwd naar.

Hanneke

« Reactie #2 Gepost op: 25 december 2010, 14:08:22 »
Fijn boek vooral als je veganistisch wilt eten. Op dat gebied is nog niet zo heel veel.

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #3 Gepost op: 25 december 2010, 15:21:33 »
Fijn boek vooral als je veganistisch wilt eten. Op dat gebied is nog niet zo heel veel.

Als je geen bezwaar hebt tegen Engelstalige boeken: de laatste jaren zijn er ontzettend veel hippe, vegan (kook)boeken verschenen, voornamelijk vanuit Amerika.

« Reactie #4 Gepost op: 21 april 2012, 14:53:15 »
Dit is mijn favoriete kookboek! Ik heb er al veel gerechten uit gemaakt en dat lukt vaak erg goed. Het geeft je inspiratie voor veganistische avondmaaltijden, maar geeft ook een aantal bakrecepten. Een echte aanrader dus.

Gwennepen

« Reactie #5 Gepost op: 16 juni 2012, 14:18:09 »
Ik wou het al heel lang hebben, maar het is al heel lang nergens meer te koop. Behalve tweedehands op bol, maar daar vroegen ze 69 euro voor. Tot ik afgelopen week zomaar weer eens keek, toen bood iemand 'm voor 22 euro aan. :D de voorkant zou een beetje omgekruld zijn. Nou, ik heb 'm binnen en ik zie er niks aan. Helemaal blij. :)

Offline Gnoe

« Reactie #6 Gepost op: 17 juni 2012, 02:39:16 »
Ik wou het al heel lang hebben, maar het is al heel lang nergens meer te koop. Behalve tweedehands op bol, maar daar vroegen ze 69 euro voor. Tot ik afgelopen week zomaar weer eens keek, toen bood iemand 'm voor 22 euro aan. :D de voorkant zou een beetje omgekruld zijn. Nou, ik heb 'm binnen en ik zie er niks aan. Helemaal blij. :)
Oeh, jaloers! Ben ook al lang op zoek, had nog een heel gedoe met een bestelling die ik bij Proxis had uitstaan en de levering maar bleven uitstellen - ja dûh als er geen herdruk gepland is... :\ Pas na heel veel gezeur mijn geld teruggekregen. Ik hoop dat ik ook nog eens tegen een exemplaar aanloop! Jij intussen veel plezier met de jouwe :)

Gwennepen

« Reactie #7 Gepost op: 17 juni 2012, 07:55:59 »
Dank je. :)